handdator

Visa fullständig version : kosttillskott (nybörjare)


svening_hp
2008-08-03, 00:01
Hej, nu är de så att jag tänkte börja ta kosttillskott. Och jag börja undra vad man ska köpa och var?.
Jag vill ha nåt som är lagligt, asså inte doping så som anabola. och jag vill bygga mer muskler och få mer uthållighet.
Som ni kanske märker så kan jag inte så mycket om kosttillskott, men man måste börja nånstans.
och jag vet att mat är bättre men lite extra har väl ingen dött av. tack på förhand. hoppas nån förstår vad jag menar o jag ber om ursäkt för min dåliga stavning.

David_Utd
2008-08-03, 00:57
Hej, nu är de så att jag tänkte börja ta kosttillskott. Och jag börja undra vad man ska köpa och var?.
Jag vill ha nåt som är lagligt, asså inte doping så som anabola. och jag vill bygga mer muskler och få mer uthållighet.
Som ni kanske märker så kan jag inte så mycket om kosttillskott, men man måste börja nånstans.
och jag vet att mat är bättre men lite extra har väl ingen dött av. tack på förhand. hoppas nån förstår vad jag menar o jag ber om ursäkt för min dåliga stavning.

Då kommer vi till nästa fråga vad vill du få ut av kosttillskottet, då det finns olika preparat till olika saker så är det ju viktigt att du vet vad du vill.

C.E.J.
2008-08-03, 01:38
Hej, nu är de så att jag tänkte börja ta kosttillskott. Och jag börja undra vad man ska köpa och var?.
Jag vill ha nåt som är lagligt, asså inte doping så som anabola. och jag vill bygga mer muskler och få mer uthållighet.
Som ni kanske märker så kan jag inte så mycket om kosttillskott, men man måste börja nånstans.
och jag vet att mat är bättre men lite extra har väl ingen dött av. tack på förhand. hoppas nån förstår vad jag menar o jag ber om ursäkt för min dåliga stavning.

Hur kom du till slutsatsen att du behöver kosttillskott om du inte vet nåt om dem?

Mega_man1000
2008-08-03, 01:44
Hur kom du till slutsatsen att du behöver kosttillskott om du inte vet nåt om dem?

såg väl att alla andra "biffar" surplar sötade proteindrycker efter träningen*flex*

King Grub
2008-08-03, 04:39
Var lite hjälpsamma i stället.

Trådstartaren har skrivit vad han vill ha ut av tillskottet.

Svar som "såg väl att alla andra "biffar" surplar sötade proteindrycker efter träningen" undanbedes. Vad är det för dumförklarande stil?

Apos78
2008-08-03, 06:34
Förmodligen styrketränar du och någonstans att börja gällande kosttilskott är kanske att du dricker en gainer efter träningen. Den består av kolhydrater och proteinér, vilket kan vara till god hjälp efter träningspasset. Jag tycker också att du först och främst ser till att äta en varierad kost bestående av vanlig hederlig mat och ser tillskotten som just tillskott. Läs runt här på forumet så kommer du att hitta massor med information om olika kosttillskott, träning och kost.

ligne
2008-08-03, 10:02
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=25&products_id=147

har har du två exempel på något som kanske skulle kunna passa dig.

i vilket fall som helst så rekommenderar jag dig att söka och läsa.
finns massvis med information som du kan dra nytta av.

svening_hp
2008-08-04, 22:50
okey, jag lirar hockey på vintern o gymmar på sommaren o våren o hösten. men tack för tipsen, ska kolla runt lite mer men de lutar mot KP3 ENERGY MATRIX

XAdAMx
2008-08-04, 23:22
En gainer blir nog bra *flex*

JFO
2008-08-05, 13:52
Hej, nu är de så att jag tänkte börja ta kosttillskott. Och jag börja undra vad man ska köpa och var?.
Jag vill ha nåt som är lagligt, asså inte doping så som anabola. och jag vill bygga mer muskler och få mer uthållighet.
Som ni kanske märker så kan jag inte så mycket om kosttillskott, men man måste börja nånstans.
och jag vet att mat är bättre men lite extra har väl ingen dött av. tack på förhand. hoppas nån förstår vad jag menar o jag ber om ursäkt för min dåliga stavning.

Mer fakta behövs!

Hur ofta tränar du? Vad tränar du? Hur länge har du gjort det?

svening_hp
2008-08-05, 21:17
jag tränar 4-6 dagar i veckan hela året. På sommar tid så är de gym och kondition löpning.
På vintern hockey och lite löp och gym.. jag har tränat 4-6 gånger i veckan i 2-3 år nu..

hertzman
2008-08-06, 10:06
jag tränar 4-6 dagar i veckan hela året. På sommar tid så är de gym och kondition löpning.
På vintern hockey och lite löp och gym.. jag har tränat 4-6 gånger i veckan i 2-3 år nu..

Vill du gå upp i vikt, dvs lägga på dig muskelmassa, är det viktigaste att du ser över din kost och att du ligger på ett kaloriöverskott. För snabb uppgång innebär bara onödig fettinlagring, men några hekto i månaden bör du nog sikta på.

Har du svårt att stoppa in fler kalorier i kosten är en gainer efter träningen en bra idé, finns massor av tillverkare och smaker, satsa på den billigaste hos någon välkänd tillverkare tex Eiselt. En gainer innehåller snabba kolhydrater och snabbt protein och bör nog passa utmärkt såväl efter ett hårt hockeypass som efter ett pass på gymmet.

Vill du ha en liten energiknuff innan träningen kan du köpa koffeintabletter eller någon prestationshöjare/pumpprodukt tex Rage eller Brutal FX som både är billiga och väl sammansatta för ändamålet.

Lycka till med träningen.