handdator

Visa fullständig version : Vem är visast av Gandalf och Yoda?


thatkrillesshow
2008-08-02, 21:27
Som topic. Who do you choose? (gärna motivering)

http://www.virginmedia.com/images/yoda-400x300.jpg http://www.gameweb.gr/lordoftherings/photos/images/gandalf.jpg


Personligen så tycker jag att Yoda är skönast av dem båda. Men visast? Det vette tusan. Han är ju tunnhårig vilket alla vet är ett tecken på vishet. Men Gandalf har skägg och det tror jag är ett ännu större tecken på vishet.

Båda har käpp också, men Yoda har ett lasersvärd. Fast det kanske inte har med vishet att göra?

Båda klär sig lika moderiktigt. Men Yoda är liten, grön, har långa öron och pratar roligast, så han är ju helt klart ballast.

Men eftersom Gandalf är äldst så röstar jag på han.
I was wrong, it says in the Return of the King, Appendix B, that the wizards appeared on Middle-earth in about the 1000th year of the third age (at the same time that Dol Guldur appeared in Greenwood). That means Gandalf has been on Middle-earth for over 2,000 years.
http://www.thetolkienforum.com/showthread.php?s=&threadid=9430

Yoda is 918 years old.
http://forums.starwars.com/thread.jspa?messageID=231686

Grub faller tyvärr på att han varken har långt skägg eller käpp.

Pejij
2008-08-02, 21:28
Poll!!

thatkrillesshow
2008-08-02, 21:29
Poll!!
Of course.

Pejij
2008-08-02, 21:32
Jag måste nog ändå säga Yoda. Sättet han talar på visar ju på att han är så vis, att det helt enkelt inte finns plats i hans hjärna för sådana saker som att lära sig språk ordentligt.

Dock minuspoäng då han inte har skägg... *grr*

JockeKillen
2008-08-02, 21:33
Yoda utan tvekan!

En trollkarl kan aldrig mäta sig mot en jedi!

wintersnowdrift
2008-08-02, 21:34
Gandalf alla gånger. Shit vad sugen jag blev på att läsa om Ringen-trilogin.

//Kristin

JockeKillen
2008-08-02, 21:35
Dock minuspoäng då han inte har skägg... *grr*

Hur kan skägget någonsin mäta sig mot yodas gröna färg?

Det som skrivits om åldern på de två kan omöjligt stämma, Yoda är ju såpass gammal att han möglat ihop, Gandalfs hy är ju som en len fin liten babystjärt jämfört med Yoda!

Pejij
2008-08-02, 21:37
Hur kan skägget någonsin mäta sig mot yodas gröna färg?

Det som skrivits om åldern på de två kan omöjligt stämma, Yoda är ju såpass gammal att han möglat ihop, Gandalfs hy är ju som en len fin liten babystjärt jämfört med Yoda!

Gandalf kan ju trolla, klart han fixar upp huden lite var 500:e år...

JockeKillen
2008-08-02, 21:38
Yoda hade ju kunnat göra ett facelift på ett berg om han så ville.

Nimille
2008-08-02, 21:38
Gandalf är the best, grub kommer på en klar andraplats!

bulldozer
2008-08-02, 21:39
Grub är visare än båda!


Vare sig Yoda eller Gandalf ger källhänvisningar.. http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-5766.gif

JockeKillen
2008-08-02, 21:39
Vare sig Yoda eller Gandalf ger källhänvisningar.. http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-5766.gif

Yoda är källan.

NiXPhoenix
2008-08-02, 21:41
Röstade Yoda, han är coolast och borde även vara visare iom att det är lite mer högteknologi i den världen än Sagan om Ringen. Sen är rymden och alla olika planeter de har tillgång till i Star Wars så mkt större än Tolkiens värld.

Yes
2008-08-02, 21:44
Rätt svar är Gandalf. Jag återkommer med en förklaring på varför, men först ska jag iväg en liten stund.

Stoltz
2008-08-02, 21:52
Yoda. Gandalf förlorade sin status i den där scenen där han och hans hest verkar göra reklam för hårbalsam.

jontahontas
2008-08-02, 21:54
Öhhh... Gandalf har inget att hämta mot Yoda. Duellen är över innan den ens kan starta.

Edit/ps: dessutom är "the force" än fin filosofisk tanke.

Yes
2008-08-02, 22:11
Gandalf har fan så mycket större "pinne" än Yoda. Därför vinner Gandalf.

Pejij
2008-08-02, 22:12
Gandalf har fan så mycket större "pinne" än Yoda. Därför vinner Gandalf.

Det beror på, Gandalfs pinne är väl typ 120% av gandalfs längd, medan Yodas är åtmindstånde 200% av hans längd - så egentligen har ju Yoda den längsta, sett till sin egen längd... :smash:

Yes
2008-08-02, 22:17
Du är nog inte så bekant med hur Yodas pinne ser ut.
http://www.cyber-cinema.com/starwars/returnjediYoda410210.jpg

Pejij
2008-08-02, 22:18
Du är nog inte så bekant med hur Yodas pinne ser ut.
http://www.cyber-cinema.com/starwars/returnjediYoda410210.jpg

Jag menade lasersvärdet, sorry :em:

Yes
2008-08-02, 22:21
Sen om en tjej klagar på att din pinne är för liten kan du inte gärna svara; "men, jag är ju dvärg!". Och även om du faktiskt kan svara det lär hon replikera med; "Jotack - jag märker det!". Hur du än vänder och vrider på saken så har du förlorat.

Pejij
2008-08-02, 22:22
Sen om en tjej klagar på att din pinne är för liten kan du inte gärna svara; "men, jag är ju dvärg!". Och även om du faktiskt kan svara det lär hon replikera med; "Jotack - jag märker det!". Hur du än vänder och vrider på saken så har du förlorat.

Du vinner, helt klart. :bow:

Musselbank
2008-08-02, 22:23
Gandalf, i bokversion :-/

I filmerna är han lite gaggig.

Yes
2008-08-02, 22:24
Du vinner, helt klart. :bow:
YES! JAG VANN! :D

(Sorry, jag blev lite överentusiastik - inte ofta jag vinner sådär. :em: )

tntballe
2008-08-02, 22:25
http://www.forumammo.com/cpg/albums/userpics/10062/yoda.gif

shut teh face
2008-08-02, 23:05
Jag gillar Lotr mer än jag gillar Starwars så det blir gandalf.

Basil
2008-08-02, 23:20
Jag gillar Lotr mer än jag gillar Starwars så det blir gandalf.

Jao, jag med, men Yoda har ändå mer koll på läget. Gandalf är absolut inte utan kvaliteter, men är inte lika vass som Yoda i detta område.

Prankie
2008-08-02, 23:33
Yodas engelska är som en genomsnitt kines... :D Och inte bli det bättre med några hundraårs träning.

kalllee
2008-08-02, 23:33
yoda klart, han har ett coolt lasersvärd medans gandalf har en pinne han hittat i skogen:D

joriice
2008-08-02, 23:34
Yoda. Gnadalf är nog relativt svag i jämförelse.

Yes
2008-08-02, 23:47
yoda klart, han har ett coolt lasersvärd medans gandalf har en pinne han hittat i skogen:D
Gandalf har svärdet Glamdring som han hittade i orchernas grotta i Bilbo.

"Glamdring is translated as Foe-hammer, and the goblins [in The Hobbit] call it "Beater".

Och Yoda är ju alldeles uppenbart en goblin, alltså skulle han få spö av Gandalf.

Dessutom är Gandalfs pinne fortfarande större än Yodas.

Tricce
2008-08-02, 23:50
Gandalf har svärdet Glamdring som han hittade i orchernas grotta i Bilbo.

"Glamdring is translated as Foe-hammer, and the goblins [in The Hobbit] call it "Beater".

Och Yoda är ju alldeles uppenbart en goblin, alltså skulle han få spö av Gandalf.

Dessutom är Gandalfs pinne fortfarande större än Yodas.

Svärdet som han väl iof gav bort till Frodo?

Fortfarande har han dock större "pinne" så det är win iaf!

theoppositescollide
2008-08-02, 23:50
Det beror på ur vilken synvinkel.

Gandalf besitter mer kunskap och erfarenhet, medan Yoda har större spirituell vishet.

Pejij
2008-08-02, 23:51
Svärdet som han väl iof gav bort till Frodo?

Fortfarande har han dock större "pinne" så det är win iaf!

Har du alls sett lotr?

Bilbo ger sitt svärd till frodo, inte gandalf... Daah!

Tricce
2008-08-02, 23:53
Har du alls sett lotr?

Bilbo ger sitt svärd till frodo, inte gandalf... Daah!

Öhöhö sorry så va det ju såklart :em: skyller på ölen :D

Yes
2008-08-02, 23:54
Precis, det var Bilbo som hade svärdet Sting:

"An Elvish knife made in Gondolin in the First Age. Sting was named and used as a sword by Bilbo, who found it in a troll-hoard together with the swords Glamdring and Orcrist. Although it was only a dagger by the standard of Men or Elves, it made a handy short sword for a hobbit. Bilbo named the blade after fighting giant spiders in Mirkwood. The spiders themselves referred to it as his "sting." The weapon glows blue in the presence of Orcs; this was a common property of First Age Elven blades, particularly those forged in Gondolin.
Bilbo gave Sting to Frodo just before the Fellowship of the Ring sets off from Rivendell. When Frodo was betrayed at the pass of Cirith Ungol, Samwise Gamgee saved it from being captured, but later returned the weapon to Frodo.
Gollum, who disliked anything made by Elves, was afraid of Sting. This fear helped Bilbo when he confronted Gollum under the Misty Mountains in The Hobbit. It also helped Frodo to tame Gollum temporarily in The Lord of the Rings.
Sting was exceptionally sharp. Bilbo manages to thrust it without effort deep into a wooden beam at Rivendell. Frodo also wounds a troll in Moria, after Boromir strikes at it with his own sword to no avail. He also cuts Shelob's webs easily with it; they seem to melt at its touch, whereas Sam finds it nearly impossible to cut them with his Barrow-blade."

ligne
2008-08-03, 10:07
Gandalf är inte speciellt vis.
Han måste läsa i massa gamla böcker för att få svar.

Yoda vinner!

shut teh face
2008-08-03, 10:13
Olórin är ju trots allt en maia, och den visaste av dem alla dessutom. Hans styrka och charm ligger inte i hans storhet, det ligger i hans styrka att vägleda folk. Han använder inte mycket av sin makt någonsin på arda men han är ju trots allt en halvgud. Dessutom är han ju odödlig vilket Yoda inte är? :)

Exdiaq
2008-08-03, 10:33
Olórin är ju trots allt en maia, och den visaste av dem alla dessutom. Hans styrka och charm ligger inte i hans storhet, det ligger i hans styrka att vägleda folk. Han använder inte mycket av sin makt någonsin på arda men han är ju trots allt en halvgud. Dessutom är han ju odödlig vilket Yoda inte är? :)



Han är väl inte odödlig? Han blev tillbakaskickad till Midgård för att han hade mer och göra. Var nog inte han som bestämde själv att han skulle komma tillbaka.

shut teh face
2008-08-03, 10:42
Han är väl inte odödlig? Han blev tillbakaskickad till Midgård för att han hade mer och göra. Var nog inte han som bestämde själv att han skulle komma tillbaka.
Men han är ju fortfarande en maia, och maiar är odödliga eftersom de inte dör. De kommer tillbaka till Mandos salar och sen får han knalla runt i Valinor.

Men sen kan man ju diskutera hur odödligt det är. Eftersom han förmodligen inte får åka tillbaka till Midgård om han vill.
Men han är ju faktiskt ett väsen som är odödligt och är på besök i Midgård.

forslund
2008-08-03, 10:44
Olórin är ju trots allt en maia, och den visaste av dem alla dessutom. Hans styrka och charm ligger inte i hans storhet, det ligger i hans styrka att vägleda folk. Han använder inte mycket av sin makt någonsin på arda men han är ju trots allt en halvgud. Dessutom är han ju odödlig vilket Yoda inte är? :)

Yoda hittar ju också vägen till odödlighet genom kraften. Se slutet av episode 6. :cool:

Piranha
2008-08-03, 10:49
Eftersom hela tesen ändå utspelar sig här på the Interweb så måste jag säga att Gandalf har fett unixskägg medans Yoda inte ens når upp till skrivbordskanten.

I rest my case.

willis
2008-08-03, 11:27
Yoda såklart. Har man har 874 år på sig att studera den här så är det klart att man är vis som fan.
http://images1.wikia.nocookie.net/starwars/images/thumb/4/44/Greatholocron.jpg/200px-Greatholocron.jpg

Dessutom heter det ljussabel (lightsaber).

Exdiaq
2008-08-03, 11:34
Yoda såklart. Har man har 874 år på sig att studera den här så är det klart att man är vis som fan.
http://images1.wikia.nocookie.net/starwars/images/thumb/4/44/Greatholocron.jpg/200px-Greatholocron.jpg

Dessutom heter det ljussabel (lightsaber).



Det är mer rätt att kalla det ljus/laser-svärd eftersom en sabel är krökt.

LadyG
2008-08-03, 11:53
Olórin är ju trots allt en maia, och den visaste av dem alla dessutom. Hans styrka och charm ligger inte i hans storhet, det ligger i hans styrka att vägleda folk. Han använder inte mycket av sin makt någonsin på arda men han är ju trots allt en halvgud. Dessutom är han ju odödlig vilket Yoda inte är? :)

Imponerande mängd kunskaper om Tolkiens värld :bow:

Du har övertygat mig, Gandalf it is!

Tolkia
2008-08-03, 11:59
Gandalf. Se shut the faces eminenta förklaring. Plus att Tolkien-fantasy per definition är coolare än Lucas-fantasy, av vilket följer att Gandalf spöar Yoda.

Vilket påminner mig om att jag har ett oläst exemplar av nyöversättningen av "Sagan om ringen" som det kanske vore dags att ta tag i.

willis
2008-08-03, 12:15
Det är mer rätt att kalla det ljus/laser-svärd eftersom en sabel är krökt.

Därav (lightsaber).

Gustaven
2008-08-03, 12:29
Nu handlade det ju inte om vem som var starkast eller bäst på att slåss utan vem som var VISAST.

Gandalf vinner ju den duellen ganska lätt... Yoda kan ju inte ens prata riktigt även om han besitter en hel del kunskap om "kraften"... Gandalf kan ju detdär med kraften (som finns tillgänglig i midgård (han kan trolla)) förutom att han kan prata nästan alla kända språk i midgård. yoda kan inte ens orchiska (det kanske dock SISU kan eftersom det är likt finska :))

Dessutom vet nog yoda väldigt lite om gandalf, gandalf däremot kan ju i princip allt om hoberna och yoda är ju alldelles tydligt en korsning på hob och hulk.

Hank
2008-08-03, 12:51
Vad finns det egentligen mer att veta om än näringslära?

Detta gör att min röst landar på Grub.

Pejij
2008-08-03, 12:52
Vad finns det egentligen mer att veta om än näringslära?

Detta gör att min röst landar på Grub.

Du har en poäng..*screwy*

Gustaven
2008-08-03, 12:54
Ja det har ni i och för sig rätt i. Men när man har sånna tillgångar som kraften eller sådanna tillskott som miruvor och lembas så sätter det ju näringsläran lite ur spel.

Klo
2008-08-03, 13:18
Gandalf kommer ju inte ens ihåg lösenordet till dvärgriket Moria. Yoda däremot har svar på ALLT direkt (eller bara mundiaré). Plus att Gandalfs telkinetiska krafter och andra tricks (krut/fyrverkerier :laugh: ) är ett skämt jämfört med Yodas krafter *flex*

Ajin
2008-08-03, 13:38
Yoda är källan.

Slutdiskuterat. ::laugh:

Olof
2008-08-03, 13:56
Jag röstar motvilligt på Gandalf.

Men jag hade gärna sett mr Miyagi som en kandidat i pollen.

http://www.diabetoboy.com/images/miyagi.bmp

doommessiah
2008-08-03, 16:26
Gandalf är visast av de båda då Yoda är en seriefigur, Gandalf finns ju på riktigt:smash: :whipped:

Andy.da.wohoo
2008-08-03, 16:48
Hur kan man ens tvivla på detta när man sett att Gandalf har en pointy-hat?!
Gandalf såklart!

Kwon
2008-08-03, 17:30
It all boils down to one thing...

Vem av dom tror ni skulle ge bäst tips om brudar och raggning?

Låt oss säga att boken "The Game" antingen varit skriven av Yoda eller Gandalf istället för Strauss.

Vilken version hade varit mest framgångsrik och fruktfull?

Hur hade dagens ungdom tolkat Yodas version kontra Gandalfs version av boken?

Pejij
2008-08-03, 17:32
It all boils down to one thing...

Vem av dom tror ni skulle ge bäst tips om brudar och raggning?

Låt oss säga att boken "The Game" antingen varit skriven av Yoda eller Gandalf istället för Strauss.

Vilken version hade varit mest framgångsrik och fruktfull?

Hur hade dagens ungdom tolkat Yodas version kontra Gandalfs version av boken?

Jag tror att i bokskrivande vinner nog Gandalf med hästlängder, Yoda har ju såna överjävliga problem med grammatiken *screwy*

Tricklev
2008-08-03, 17:33
Så, frågan står mellan en kille som kan lyfta plan utan att röra dom, förflytta saker genom att tänka på dom, vet allt, om allt, och kan se in i människors djupaste genom att bara se dom.

Och en senil gubbe, som glömmer av lösenord, har lite fyrverkrier och kan få sin pinne att lysa vitt?

Ja, svår fråga.

thatkrillesshow
2008-08-03, 17:33
It all boils down to one thing...

Vem av dom tror ni skulle ge bäst tips om brudar och raggning?

Låt oss säga att boken "The Game" antingen varit skriven av Yoda eller Gandalf istället för Strauss.

Vilken version hade varit mest framgångsrik och fruktfull?

Hur hade dagens ungdom tolkat Yodas version kontra Gandalfs version av boken?
Ett tag tänkte jag formulera frågan som "vem av dem skulle vinna i schack". Men det skulle ju solklart ha varit Yoda eftersom han kan ändra Gandalds åsikt med "the force".

willis
2008-08-03, 18:20
Egentligen tror jag frågan handlar om mer än Yoda vs. Gandalf utan snarare om Star Wars vs. Lotr.
En fråga Randal är mer kvalificerad än någon annan att svara på;

SJoWoI4I8nM

Case closed.

Tricklev
2008-08-03, 18:22
Egentligen tror jag frågan handlar om mer än Yoda vs. Gandalf utan snarare om Star Wars vs. Lotr.
En fråga Randal är mer kvalificerad än någon annan att svara på;

SJoWoI4I8nM

Case closed.

Fucking aye.

JockeKillen
2008-08-03, 21:53
Så, frågan står mellan en kille som kan lyfta plan utan att röra dom, förflytta saker genom att tänka på dom, vet allt, om allt, och kan se in i människors djupaste genom att bara se dom.

Och en senil gubbe, som glömmer av lösenord, har lite fyrverkrier och kan få sin pinne att lysa vitt?

Ja, svår fråga.

+1

Och till alla er som klagar på den gröne härskarens talförmåga, det är väl ändå inte förmågan att förmedla kunskap som gör en person vis *screwy*

shut teh face
2008-08-03, 22:29
Så, frågan står mellan en kille som kan lyfta plan utan att röra dom, förflytta saker genom att tänka på dom, vet allt, om allt, och kan se in i människors djupaste genom att bara se dom.

Och en senil gubbe, som glömmer av lösenord, har lite fyrverkrier och kan få sin pinne att lysa vitt?

Ja, svår fråga.
Så, frågan står mellan en dvärg reptil som sitter i en svampig skog och äter äckliga sopor gjorda på skunksnokar.

Och en halvgud, som är odödlig, visast av alla halvgudar, tjänare och inkarnation av Manwé - den största bland gudarna. En halvgud som varit med sedan begynnelsen samt är en höjdare på gåtor.

Jag märker att detta är en fråga som mest handlar om fanboys. :)

forslund
2008-08-03, 22:30
Egentligen tror jag frågan handlar om mer än Yoda vs. Gandalf utan snarare om Star Wars vs. Lotr.
En fråga Randal är mer kvalificerad än någon annan att svara på;

[...]

Case closed.

Klockren film. Borde vara lag på att se den. ;)

Basil
2008-08-03, 22:41
Så, frågan står mellan en dvärg reptil som sitter i en svampig skog och äter äckliga sopor gjorda på skunksnokar.

Och en halvgud, som är odödlig, visast av alla halvgudar, tjänare och inkarnation av Manwé - den största bland gudarna. En halvgud som varit med sedan begynnelsen samt är en höjdare på gåtor.

Jag märker att detta är en fråga som mest handlar om fanboys. :)

Att vara maia är ingen garanti på att man är värdig att vinna denna tävling. Radagast och Saruman är också maiar, men de failar rätt hårt : (

shut teh face
2008-08-03, 22:57
Att vara maia är ingen garanti på att man är värdig att vinna denna tävling. Radagast och Saruman är också maiar, men de failar rätt hårt : (
Aiwendil blev kär i naturen och inte mycket får man ju veta om honom. Kontentan är väl i alla fall att fem maia sändes till Midgård i form av Istari. Men deras uppgift var inte att härska, visa makt eller styra folk. När Curumo blev ond så visade han mer och mer makt visserligen, men de fanns ändå en begränsning i hur mycket Vala lät dem använda på Midgård. Därför vet man inte särskilt mycket om dessa karaktärer bara för man sett filmen. Men makt hade de onekligen i sin sanna form, och Gandalf enligt min mening har sin makt genom sin vishet, vilket också gjorde att han var den enda som lyckades göra något. Det var troligtvis därför Manwé valde honom.

Sauron var också en maia.

JockeKillen
2008-08-03, 23:36
Gandalf vart ju bara nr 1 pga att saruman blev ond och var tvungen att avlivas, dvs gandalf är egentligen bara nr 2 tom i lotr.

Basil
2008-08-03, 23:59
Aiwendil blev kär i naturen och inte mycket får man ju veta om honom. Kontentan är väl i alla fall att fem maia sändes till Midgård i form av Istari. Men deras uppgift var inte att härska, visa makt eller styra folk. När Curumo blev ond så visade han mer och mer makt visserligen, men de fanns ändå en begränsning i hur mycket Vala lät dem använda på Midgård. Därför vet man inte särskilt mycket om dessa karaktärer bara för man sett filmen. Men makt hade de onekligen i sin sanna form, och Gandalf enligt min mening har sin makt genom sin vishet, vilket också gjorde att han var den enda som lyckades göra något. Det var troligtvis därför Manwé valde honom.

Sauron var också en maia.

Joo, men att vara visast av maia kanske inte är så mycket att skryta med. Man har ingen bra point of reference, om man säger så, jag menar kan du säga en annan maia med någon betydande mängd vishet?

Daniiiel
2008-08-04, 00:21
Obi wan och anakin skulle fukka sönder brödraskapet iafall..thats fo shoo!

shut teh face
2008-08-04, 00:23
Egentligen så har Gandalf alltid varit större än Saruman, iaf enligt de äldre alverna, som ändå ansågs rätt högt, iaf om man levt i några tusen år.

De flesta maiar var ju väldigt visa. Men om vi ser det såhär, Eru skapade Ainar, de heliga. Dessa var valar och maiar. Valar vet vi fanns ett par stycken, men maiar är obestämt till antalet. Förmodligen ett par hundra (förmodligen fler) stycken. Och Gandalf var alltså visast av alla dessa. Vi pratar ändå halvgudar, andliga väsen skapade i begynnelsen här.

Till och med Manwés härold var ju en maia och han var inte att leka med på något sätt. :)

rememberence
2008-08-04, 08:27
Så, frågan står mellan en kille som kan lyfta plan utan att röra dom, förflytta saker genom att tänka på dom, vet allt, om allt, och kan se in i människors djupaste genom att bara se dom.

Och en senil gubbe, som glömmer av lösenord, har lite fyrverkrier och kan få sin pinne att lysa vitt?

Ja, svår fråga.

Precis!

Mourten
2008-08-04, 09:17
Grub hela dagen lång, va kan 2 jävla scifi chars göra mot mannen av all träningskunskap?

EkarN
2008-08-04, 09:43
Hehe, Gandalf är ju äldre än världen, precis som alla Ainúr, så han har nog en aning mer livserfarenhet:Virro

Tricce
2008-08-04, 11:20
Så, frågan står mellan en kille som kan lyfta plan utan att röra dom, förflytta saker genom att tänka på dom, vet allt, om allt, och kan se in i människors djupaste genom att bara se dom.

Och en senil gubbe, som glömmer av lösenord, har lite fyrverkrier och kan få sin pinne att lysa vitt?

Ja, svår fråga.

" Yoda is wise, but he's not very quick - how long did it take them to figure out that the man the Jedi were working with frequently was actually the cause of all their problems? Why did Yoda stop to catch the large, heavy object Dooku was going to drop on Obi-wan instead of moving the much lighter Obi-wan out of the way so that he could go back to fighting Dooku instead of letting him escape? "

shut teh face
2008-08-04, 13:54
Det kanske vore dags att kolla igenom Star Wars igen.

Fast Star Trek serierna är bättre ... hmm.

Precis "beställt" hem 60gb av Star Trek serier, alla säsonger av Enterprise.

Ontopic:
Tricklev är en babianpaprika

JockeKillen
2008-08-04, 14:11
" Yoda is wise, but he's not very quick - how long did it take them to figure out that the man the Jedi were working with frequently was actually the cause of all their problems? Why did Yoda stop to catch the large, heavy object Dooku was going to drop on Obi-wan instead of moving the much lighter Obi-wan out of the way so that he could go back to fighting Dooku instead of letting him escape? "

Lite måste man vä få spänna sig då och då?

Kwon
2008-08-04, 14:28
Goblin Alchemist är bäst!

Troll
2008-08-04, 14:37
Gandalf!

För han har pondus i rösten..
Något man inte kan säga om Yoda!! :n00b :D

JockeKillen
2008-08-06, 18:05
Jasså det värkar som att Yoda drog hem den här segern, föga förvånande men o så underbart.