handdator

Visa fullständig version : Brutal armbrytningsvärk


cjs
2003-06-17, 02:36
Tja alla glada! Tänkte bara säga att fyfan vad det värker fortfarande, efter 5 dar, av den där armbrytningen jag ställde upp på mitt under en fest. Snubben jag bröt mot väger typ 25 kg mer än mig och insisterade, och som alla här vet, inkl Jocke Bartoll, så är det ju omöjligt att säga nej till armbrytning när man är bland polare. :smokin:

Inget ben lossnade iallafall ur armen eller så, men två dagar efteråt började det kännas rejält strax under och i högra biceps, som i armvecket nånstans.. riktigt brutal träningsvärk som verkligen bedövar högerarmen.. :em: Vi fuskade och vinklade båda två som satan, så det är väl därför biceps blev mer inblandat kan jag gissa...

Kanske borde bryta arm lite oftare, var väl något år sen sist. Sån här smärta kan man ju inte erkänna att man har efter en så snabb omgång. Umm... just det.. jag vann förstås, fast det var jädrigt jämnt, så hela grejen motsvarade väl nån slags hantelcurl-maxning utan uppvärmning.. aj aj..

Castro
2003-06-17, 07:12
Jag vet, armbrytning är det dummaste som finns, men även bland det roligaste och svåraste att säga nej till...

Spud
2003-06-17, 09:52
armbrytning är ju livsfarligt! jag får jämt ont i armen på flera ställen när jag kör det. Brotta ner den som vill bryta arm mot dig istället :)

demonbox
2003-06-17, 14:20
Nja!
Folk som bryter arm är faktisk riktigt ritigt ur töntiga!
Speciellt folk som sitter på krogen!

Mn det är min åsikt

Arne Persson
2003-06-17, 14:26
Varför körde du inte lite vadpress istället?;) Med rörlig fotplatta.:D

cjs
2003-06-17, 14:56
Hähä, du är rolig du Arne! :D

spas
2003-06-17, 15:31
Originally posted by Arne Persson
Varför körde du inte lite vadpress istället?;) Med rörlig fotplatta.:D

För då får man så fula märken på trappsen :D

Andyh
2003-06-17, 15:40
vet ngn hur man slipper märken på trapsen efter vadpressen, jag har prövat att lägga handuk mellan men det fungerar inte?

cjs
2003-06-17, 15:54
Hehe, märkena brukar enligt min erfarenhet bero på t-shirtens söm ovanpå axlarna som trycks mot huden. Kör alltså med bar överkropp istället. :D :hbang:

Sultanen
2003-06-17, 22:15
fan det e aldrig nån som vill bryta arm mot mig fast jag suger på att bryta arm, tycker det e rätt skoj ska börja fråga lite oftare tror jag =)

Fartman
2003-06-17, 23:36
Originally posted by cjs
Hehe, märkena brukar enligt min erfarenhet bero på t-shirtens söm ovanpå axlarna som trycks mot huden. Kör alltså med bar överkropp istället. :D :hbang:

japp, min erfarenhet också, men jag skiter faktiskt i märkena, det ser ju bara ballt ut :cool:

FlexOnline
2003-06-18, 13:43
Armbrytning på fyllan, eller överhuvudtaget när du e kall, e d absolut mest destruktiva du kan göra för ligament, leder o senor i biceps och framförallt rotatorcuff-muskulaturen...Vill du få permanenta skador så visst...

*Är skallen tom får kroppen lida*:smash:

cjs
2003-06-18, 16:10
Ajjj som fan! Gick inte att köra mkt på gymmet idag där högerarmen användes.. hur länge kan den här smärtan sitta i kan man undra.. var förra torsdag kväll jag bröt arm så va faa*#¤%!!:insane: :furious: !!! :smash: på mig för att jag var dum nog att bryta arm.