handdator

Visa fullständig version : Bostad i Sthlm?


Speedy
2008-08-02, 13:36
Hej nu har det blivit så att jag ska på en anställningsintervju i stockholm om lite drygt en vecka, Och har börjat fundera på att om jag får jobbet så har jag ingen bostad :) har alltid sagt att jag aldrig kommer att bo i någon storstad men nu verkar det nästan vara oundvikligt.

så min fråga till er som är mer insatta i bostadsfrågan är:

Är det hyffsat genomförbart att fixa boende i sthlm som det är nu? jag ska isåfall jobba i sollentuna så det är i de området det handlar om givetvis kan jag pendla bara det inte blir för långt.

vad tror ni? tips på områden man skulle kunna kika närmare på? är inte alls hemma i denna stad :smash:

L-Sami
2008-08-02, 14:03
Solna, Sollentuna är väl områdena du ska leta bostad i.

Speedy
2008-08-02, 14:28
tack så mycket, tänkte med på det vart hittar man bostäder i stockholm? måste man köpa för ett par miljoner eller kan man komma lite billigare undan tills man iaf fått igång en fungerande ekonomi..:)

Yes
2008-08-02, 15:08
Solna, Sollentuna, Kista, Upplands Väsby, Rosersberg(världens tråkigaste ställe), Märsta... Det är väl vad som ligger närmast. Täby och Danderyd kan du också kika på. Jakobsberg kanske också funkar.

Vadfan, nästan allt funkar ju... Sollentuna ligger mitt i en pendeltågssträcka så det tar väl lite drygt 20 min från både Märsta och Stockholms central. Sen vet jag inte hur förbindelserna är(och det varierar säkert beroende på vilket område man väljer) men Täby, Danderyd, Solna, Sundbyberg och Järfälla är alla grannkommuner.

L-Sami
2008-08-02, 15:14
Om du ska leta efter bostad i Stockholm så måste du vara beredd att bo var som helst i länet, för att det är inte världens enklaste att hitta bostad här.

Silva
2008-08-02, 15:28
Jag tipsar att först och främst leta på blocket för andrahands-uthyrning, det brukar fungera ett tag tills du kanske har köpt en lägenhet eller fixat ett förstahandskontrakt :)

n1tro
2008-08-02, 16:03
Hej nu har det blivit så att jag ska på en anställningsintervju i stockholm om lite drygt en vecka, Och har börjat fundera på att om jag får jobbet så har jag ingen bostad :) har alltid sagt att jag aldrig kommer att bo i någon storstad men nu verkar det nästan vara oundvikligt.

så min fråga till er som är mer insatta i bostadsfrågan är:

Är det hyffsat genomförbart att fixa boende i sthlm som det är nu? jag ska isåfall jobba i sollentuna så det är i de området det handlar om givetvis kan jag pendla bara det inte blir för långt.

vad tror ni? tips på områden man skulle kunna kika närmare på? är inte alls hemma i denna stad :smash:

sollentuna är jättefint. finns ett grymt gym också där, sollentuna kraftsportsklubb. flytta dit du kommer inte ångra dig.

Cilia
2008-08-02, 16:05
Det är inte så dyrt att köpa lägenhet i Sollentuna (stockholmsmått mätt)

Speedy
2008-08-02, 16:33
har kikat lite på att köpa i sollentuna men tycker att månadskostnaden för dem är nästan lika mycket som hyrorna på detta kommer ju också amorteringar och ränta ??

men som sagt med stockholmsmått är det kanske inte så farligt..:) låter ju trevligt att sollentuna är fint!

Kryss
2008-08-02, 17:24
sollentuna är jättefint. finns ett grymt gym också där, sollentuna kraftsportsklubb. flytta dit du kommer inte ångra dig.

Problemet är att de inte tar in nya medlemmar, bor inte ens 5min bort och det är riktigt trist att inte ha tillgång till det guldstället.

Speedy
2008-08-02, 17:32
Problemet är att de inte tar in nya medlemmar, bor inte ens 5min bort och det är riktigt trist att inte ha tillgång till det guldstället.

Ojsan då måste det verkligen gå bra! kul att någon lyckas :) finns det andra bra ställen i sollentuna? vet någon om det ligger någon boxningsklubb i krokarna?

Pepparkakssmurfen
2008-08-02, 17:40
Köp ett hyreskontakt.

Speedy
2008-08-02, 17:49
Köp ett hyreskontakt.

hur går detta till???

Tricce
2008-08-02, 18:26
Vill du komma billigare undan finns ju även Norrviken, Häggvik, Rotebro och tom UpplandsVäsby beroende på hur långt du kan tänka dig pendla. Tror inte det tar mer än ca 15min till Sollentuna kommunalt från tex Väsby.

grisbil3n
2008-08-02, 19:12
Inte Väsby...

Tricce
2008-08-02, 19:14
Inte Väsby...

Hurså...

Kryss
2008-08-02, 19:41
Ojsan då måste det verkligen gå bra! kul att någon lyckas :) finns det andra bra ställen i sollentuna? vet någon om det ligger någon boxningsklubb i krokarna?

Tja det är ganska litet så det fylls väl snabbt =)

Tyvärr vet jag inget annat, simhallen har en annan forummedlem talat väl om men jag har aldrig tränat där (vet bara att det byggs om för fullt), tränar på jobbets gym själv i brist på annat.

Registrera dig på www.sollentunahem.se och håll ögonen öppna efter bostäder som kommer upp med "först till kvarn", inte helt lätt men värt ett försök.

n1tro
2008-08-02, 20:28
Tja det är ganska litet så det fylls väl snabbt =)

Tyvärr vet jag inget annat, simhallen har en annan forummedlem talat väl om men jag har aldrig tränat där (vet bara att det byggs om för fullt), tränar på jobbets gym själv i brist på annat.

Registrera dig på www.sollentunahem.se och håll ögonen öppna efter bostäder som kommer upp med "först till kvarn", inte helt lätt men värt ett försök.

skumt jag känner folk som fixat kort där, senast igår :confused: .. bara ringa ordföranden, alt söderberg, gå hem till de så fixar de kortet fort... ljug till ngt ;D

Kryss
2008-08-02, 21:30
skumt jag känner folk som fixat kort där, senast igår :confused: .. bara ringa ordföranden, alt söderberg, gå hem till de så fixar de kortet fort... ljug till ngt ;D

Har väl varit för feg, senast jag var där satt det skylt om att de inte tar in fler iaf (har kollat ett par gånger under året). Eller så har det ändrats, i vilket fall flyttar jag ut denna månad ändå.