handdator

Visa fullständig version : Biceps definition


jegarn
2008-08-01, 19:54
Undrar hur man får tydligare markering där biceps går inåt.

Finns någon sen i Taxi driver där man ser det, hittade ingen bild dock.

Är det bara att deffa? ligger på ca 7% BF, eller ska jag köra mer biceps?
Vill inte ha stora armar

burre
2008-08-01, 20:20
Vid slutet av en bicepscurl med hantel så vrider du på handen inåt för att få till peaken.
Kör 3*15-20 för definierade muskler. Testa att massera biceps innan varje set för att kunna känna att du verkligen tar i med rätt ställe av muskeln.
Biceps är en så liten muskel så den återhämtar sig snabbt, dvs du kan köra 5-6ggr i veckan utan risk för överträning.

Pumpa på och lycka till
//Rocky

ChrisDEFC
2008-08-01, 20:58
Vid slutet av en bicepscurl med hantel så vrider du på handen inåt för att få till peaken.
Kör 3*15-20 för definierade muskler. Testa att massera biceps innan varje set för att kunna känna att du verkligen tar i med rätt ställe av muskeln.
Biceps är en så liten muskel så den återhämtar sig snabbt, dvs du kan köra 5-6ggr i veckan utan risk för överträning.

Pumpa på och lycka till
//Rocky

vad bygger du detta på? känns bara helt fel iaf med dom kunskaperna jag har. hur stor peak du får beror på grenerna och du kan inte forma muskeln med träning. låg fett% är självklart en fördel för att få fram konturerna av muskeln. att du ska köra 3*15 för definerade muskeler, är detta ett skämt eller har du bara skrivit allt med ironi? du kan variera riktigt tung träning med lite lättare och jag skulle personligen inte träna biceps hårt mer än max 2ggr/vecka pga risk för överträning. att muskeln är liten och därför inte skulle va lika utsatt för överträning är ju bullshit, ju mindre muskel desto känsligare skulle jag säga men hoppas som sagt att hela ditt inlägg va skrivet med ironi...
någon med mer kunskap får gärna rätta mig om jag har fel.

King Grub
2008-08-01, 20:59
Vid slutet av en bicepscurl med hantel så vrider du på handen inåt för att få till peaken.
Kör 3*15-20 för definierade muskler. Testa att massera biceps innan varje set för att kunna känna att du verkligen tar i med rätt ställe av muskeln.
Biceps är en så liten muskel så den återhämtar sig snabbt, dvs du kan köra 5-6ggr i veckan utan risk för överträning.

Pumpa på och lycka till
//Rocky

Gratulerar, du lyckades få till ett inlägg bestående av enbart sakfel. Rätt imponerande.

jegarn: är det fett som täcker markeringen du vill ha fram, måste du gå ner i (fett)vikt genom att äta mindre eller röra på dig mer.

Har du redan lite kroppsfett, är det antagligen ett par års tung träning så du lägger på dig mer muskelmassa som behövs för att du skall se mer av det du vill se.

Nimille
2008-08-01, 21:06
Jag tror burre var ironisk..

King Grub
2008-08-01, 21:08
Det får vi hoppas, för hans skull, att han inte var, eftersom rena tramsinlägg i en seriös tråd kan belönas med en varning.

KaptenKnäsvag
2008-08-01, 21:19
Vid slutet av en bicepscurl med hantel så vrider du på handen inåt för att få till peaken.
Kör 3*15-20 för definierade muskler. Testa att massera biceps innan varje set för att kunna känna att du verkligen tar i med rätt ställe av muskeln.
Biceps är en så liten muskel så den återhämtar sig snabbt, dvs du kan köra 5-6ggr i veckan utan risk för överträning.

Pumpa på och lycka till
//Rocky

Hahahaha, du är inte på riktigt.

jegarn
2008-08-01, 21:34
Får testa och hård deffa några veckor och se vad som händer.

Har aldrig kört armar speciellt, i våras första gången under ca 4-6 veckors period. 1 gång i veckan. Men kör väldigt varierad träning, friidrott.

Vill som sagt inte ha större armar, iaf inte mycket, än vad jag har nu. Bästa är väl då att köra riktigt tunga ca 3*4 max?

Pejij
2008-08-01, 21:37
Får testa och hård deffa några veckor och se vad som händer.

Har aldrig kört armar speciellt, i våras första gången under ca 4-6 veckors period. 1 gång i veckan. Men kör väldigt varierad träning, friidrott.

Vill som sagt inte ha större armar, iaf inte mycket, än vad jag har nu. Bästa är väl då att köra riktigt tunga ca 3*4 max?

Om du inte vill att armarna ska bli större ska du nog snarare köra 3*20 än 3*4...

C.E.J.
2008-08-01, 21:42
7% bf och du ser inte "där biceps går inåt". Tror inte du har 7% bf.

hasic
2008-08-01, 22:03
Vid slutet av en bicepscurl med hantel så vrider du på handen inåt för att få till peaken.
Kör 3*15-20 för definierade muskler. Testa att massera biceps innan varje set för att kunna känna att du verkligen tar i med rätt ställe av muskeln.
Biceps är en så liten muskel så den återhämtar sig snabbt, dvs du kan köra 5-6ggr i veckan utan risk för överträning.

Pumpa på och lycka till
//Rocky

Men snälla, är du seriös? :S

jegarn
2008-08-01, 22:21
om jag spänner så ser jag att det går in men inte den fasta lite äggformade lr vad de e för form

7% är jag inte helt 100 på, testade en våg på jobbet för ett halvår sen och hade då runt 8. har mycket tydligare magrutor nu iaf

petah
2008-08-01, 22:24
Vid slutet av en bicepscurl med hantel så vrider du på handen inåt för att få till peaken.
Kör 3*15-20 för definierade muskler. Testa att massera biceps innan varje set för att kunna känna att du verkligen tar i med rätt ställe av muskeln.
Biceps är en så liten muskel så den återhämtar sig snabbt, dvs du kan köra 5-6ggr i veckan utan risk för överträning.

Pumpa på och lycka till
//Rocky

hahahaha

jegarn
2008-08-01, 22:32
är det inte så att väldigt få rep inte bygger? därför skulle 4or vara bra

joriice
2008-08-01, 22:42
sänk kroppsfettet, och ha lite större biceps än genomsnittet, har du INGEN biceps.. och deffar ser det antagligen bara dumt ut.
Så, lite massa och sedan deff.

Hank
2008-08-01, 22:53
Lite solbränna gör susen.

Dan S
2008-08-02, 12:05
nej bara o köra 8or på biceps och äta mat så du ligger på överskott, har du 7% BF har du knappt nå kött på din biceps, om den inte syns dvs.

JockeKillen
2008-08-02, 14:14
jag tror att jag missförstått nånting.

Du vill träna biceps så att dem blir tydligare men inte större? Går inte större och tydligare hand i hand och om det nu skulle vara så att de inte gör det, hur fan tränar man en muskel så att den ska synas men inte bli störer? Ligger träningen i att förtränga hungerkänslan?

jegarn
2008-08-02, 15:57
Är ute efter samma lilla inböjning på utsidan som insidan...

Mass-Tech
2008-08-02, 16:06
Är ute efter samma lilla inböjning på utsidan som insidan...

Jag förstår inte riktigt vad du menar, kan du vissa med en bild?

JockeKillen
2008-08-02, 16:18
http://www.criticalbench.com/images/best-bicep-workout1.jpg

Om det är såhär du menar fast en mindre arm så är det tricep som utgör linjen.

Sniggel
2008-08-02, 16:53
Jag misstänker att han vill se biceps undre kontur både i dubbel biceps-posen både framifrån och bakifrån. Jag antar att han inte kan se den bakifrån eller att den inte är tillräckligt tydlig. Jag skulle misstänka att man måste ner i lägre fettnivåer för att kunna "karva ut" formen för att kunna se den definitionen bakifrån.

jegarn
2008-08-02, 16:53
http://www.insidegymnastics.com/content/articlefiles/117-durante%20rings%20visa%20einuis%20web.jpg

lite mer åt det hållet. man kan se en lätt "inbuktning" mellan biceps o triceps

http://lh4.ggpht.com/_VuWVeXy1OFE/RuSDo43wCYI/AAAAAAAAAW0/WttpQHoYr3k/howe,+andrew+4.jpg

jegarn
2008-08-02, 16:58
http://bp2.blogger.com/_RrN8Kexm7AU/R_pWR_bboKI/AAAAAAAAATU/L38eckdsPL0/s1600-h/wariner+jealousy.jpg

JockeKillen
2008-08-02, 17:38
jag skulle sätta mina pengar på att det då är att träna mer triceps och deffa mer som gäller.