handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver som stått i värmen = illa?


Joshua
2008-07-30, 16:51
Hejsan. Nu är det så olyckligt att efter jag pep iväg till jobbet imorse så har någon idiot i boendet placerat min proteinpulverpåse från hans vanliga plats i vägghyllan till köksbordet mittemot fönstret... hur kan man vara så dum?!!! gardinstången har inte vart uppe på ett halvår och det är en sjujävla massa grader C i solen.... när jag kommer hem så är proteinsäcken som ni då säkert förstår betydligt varmare än "normal rumstemperatur" som den inte rekommenderas att överstigas.

Då är frågan.... är påsen förlorad?

Bespara mig gärna svar som "prova och se" det minsta jag behöver i nuet är att magen blir värre och till ett större elände än vad den redan är.

Tack på förhand //Joshua.

Sverker
2008-07-30, 18:41
En kvalificerad gissning säger:
Det är helt OK.

Värmeledningen i pulvret är uselt=> pulvret blev faktiskt inte så varmt.

Tabbe
2008-07-30, 21:37
Om magen är så illa så testa sluta med protein pulvret, just vassle är ju känt att göra magen orolig på vissa.

OnT: Det är ok, känn på pulvret så ser du att det inte blivit så varmt.
Har gjort samma sak :em:

Joshua
2008-07-31, 16:38
Om magen är så illa så testa sluta med protein pulvret, just vassle är ju känt att göra magen orolig på vissa.

OnT: Det är ok, känn på pulvret så ser du att det inte blivit så varmt.
Har gjort samma sak :em:

hehe magtrasslet har desto bättre ingenting med pulvret att göra med utan de typ 15 glasen blandad sprit från i fredags att göra.... den har inte vart sig lik sen dess, måste gå på toa flera gånger om dagen och så låter den konstigt.

men fan va bra... två svar i positiv riktning stärker mig att gå och blanda min dagliga drink (=

tack ska ni ha