handdator

Visa fullständig version : Ännu en tråd om tips på present, 15-årig tjej


Exdiaq
2008-07-30, 11:33
Lillsyrran fyller snart år och jag ska ta och köpa en present till henne, men vet inte vad. Just nu lutar det åt att ge henne 500:- i bensinpengar till moppen hon kommer att få.
Hon är väldigt hästintresserad (egen häst, i stallet 5-6 dagar i veckan på sommarlovet osv). Men eftersom hon lägger i princip alla sina pengar på grimmor, sadlar och annat på hamburgaren tänkte jag inte går presentkort på exempelvis Hööks bort då jag tycker hon ska lägga pengar på annat också.

Andy.da.wohoo
2008-07-30, 11:57
Om du vill ge henne pengar som du är säker på att hon lägger till bensin/olja till moppen kan du gå in på Shell eller någon annan stor mack och köpa presentkort där. Jag fick det när jag konfirmerades iallafall så;P

Exdiaq
2008-07-30, 12:00
Om du vill ge henne pengar som du är säker på att hon lägger till bensin/olja till moppen kan du gå in på Shell eller någon annan stor mack och köpa presentkort där. Jag fick det när jag konfirmerades iallafall så;P



Okej, visste jag inte. Är det ett kort man får då eller som laddas med 500:-?

Andy.da.wohoo
2008-07-30, 12:03
Tror det fungerar som ett vanligt presentkort. Gå in och säg att du vill växla in 500kr till 5 100kr's presentkort. Jag fick iallafall 3 "papperslappar" det stod "Presentkort värde 100kr" på det iallafall.

Dan S
2008-07-30, 12:21
Köp saker som hon kan ha nytta av att få boysen o bli intresserad i henne, om hon inte redan har det. smink parfym osv.

Tricklev
2008-07-30, 12:27
Om du är oroad över ovanstående, Dan S inlägg, så bara skickar hit henne så garanterar jag henne lite kärlek.


Ehh, eftersom jag aldrig har köpt något till mina 4 syskon när dom fyllt år, förutom billiga skämtsamma saker och käftsmällar, så har jag inte den blekaste vad man kan köpa, presentkort på moppepengar låter rätt smart dock.

mela
2008-07-30, 12:27
Köp saker som hon kan ha nytta av att få boysen o bli intresserad i henne, om hon inte redan har det. smink parfym osv.

kondomer/p-piller/push-up bh?

Beror ju på hur beskyddande man är som bror. Min bror hade nog inte velat att 15-16åriga boys kladdade på mig som 15åring.
Beror ju också på om hon själv har ett intresse av att bli sedd av killarna, annars är det meningslöst.


Om ni har bra kontakt kan du ta med henne till en affär och be henne plocka ut kläder för 500:- istället för att bara ge henne ett presentkort. Eller ge henne presentkortet och följa med henne ändå. Handlar hon mycket i en viss butik? MQ? HM? Gina Tricot? JC? BikBok?

Eller handlar hon mycket väskor, skor? Shoppar hon öht.

Eh, jag kommer inte fram till något...

Exdiaq
2008-07-30, 12:46
Melas bror och jag är rätt lika. Fastän jag vet att Tricklev skämtar vill jag smälla till honom.

Visst handlar hon en hel del kläder också. Fast tidigare år så har jag gett henne ett presentkort som gäller i ett helt shopping-centrum utanför Helsingborg. Lite trist att ge henne det varje år. Lutar fortfarande åt bensinpengar :)

hangatyr
2008-07-30, 13:17
Melas bror och jag är rätt lika. Fastän jag vet att Tricklev skämtar vill jag smälla till honom.

Visst handlar hon en hel del kläder också. Fast tidigare år så har jag gett henne ett presentkort som gäller i ett helt shopping-centrum utanför Helsingborg. Lite trist att ge henne det varje år. Lutar fortfarande åt bensinpengar :)

istället för bensinpengar, kan du inte ge ngt skojigt custom-kit till moppen?

joriice
2008-07-30, 13:38
Köp en bibel till henne.

Rembry
2008-07-30, 13:39
Köp boken från häst till hamburgare