handdator

Visa fullständig version : Preparat på tom mage


christopherdrewsen
2008-07-29, 22:18
Hej,

Ber om ursäkt om svaret finns här på forumet men jag har försökt leta runt bland gamla trådar men inte hittat svar på min fråga.

När man tar preparat som har bäst verkan på fastande mage, exempelvis Rage eller EsaPro, kan man äta efter intagandet men innan passet?

Om jag ska träna på morgonen t.ex; vaknar --> Rage --> frukost --> Träning.
Eller ska det vara fastande mage hela vägen tills passet är slut?

Rahf
2008-07-29, 23:30
Om vi tänker så här: Rage intas cirka 30-45 minuter innan passet. Efter du har hävt i dig drycken så ska den absorberas av kroppen och förmodligen är det därför man har en tidsbuffert innan man bör sätta igång passet. Sen beror det på om du presterar bättre på tom mage eller med mat i kistan. Själv vet jag att illamåendet knackar på dörren när jag har mat i magen och river av ett pass.

Kortfattat: Det går säkert men jag tror inte det är optimalt. Har du möjlighet att träna senare kan du kanske äta frukost först, vänta två timmar och sen trycka i dig rage för att därefter påbörja passet.

christopherdrewsen
2008-07-30, 00:29
Om vi tänker så här: Rage intas cirka 30-45 minuter innan passet. Efter du har hävt i dig drycken så ska den absorberas av kroppen och förmodligen är det därför man har en tidsbuffert innan man bör sätta igång passet. Sen beror det på om du presterar bättre på tom mage eller med mat i kistan. Själv vet jag att illamåendet knackar på dörren när jag har mat i magen och river av ett pass.

Kortfattat: Det går säkert men jag tror inte det är optimalt. Har du möjlighet att träna senare kan du kanske äta frukost först, vänta två timmar och sen trycka i dig rage för att därefter påbörja passet.

Alright, så det är fasta hela vägen som gäller alltså...
Då blir det ju till att veta hur lång tid det tar innan man är tom i magen, vad man ska äta som är lättsmält och så vidare. Lite väl med krångel för lite extra tryck bland vikterna

AmericanDragon
2008-07-30, 01:09
Ta EsaPro med mat i magen och kasta pengarna i sjön.

Gislason
2008-07-30, 03:45
Ta EsaPro med mat i magen och kasta pengarna i sjön.

Hur menar du nu? Även vassle bör väl intas på tom mage för snabbast möjliga upptag. Esapro är billigare än vad vassle är sett till dosen, så varför just esapro skulle vara bortkastade pengar förstår jag inte?

Pulver är ett smidigt sätt att få i sig protein och framförallt fria aminosyror kan tas upp väldigt fort under rätt förhållanden, men jag skulle inte påstå att det blir värdelöst för att man förlorar det snabba upptaget.

King Grub
2008-07-30, 04:21
Ta EsaPro med mat i magen och kasta pengarna i sjön.

Nej.

Starkkille
2008-08-01, 09:42
Hur lång tid ska det gå mellan måltid och esapro ? Det är ingen höjdare att träna hungrig.

The Draf
2008-08-01, 09:55
3h är halveringstiden för magsäcksinnehållet, tror jag.