handdator

Visa fullständig version : Makarska-Kroatien


matlak
2008-07-29, 13:46
tjenare.
har bokat mig en resa till makarska i kroatien, tänkte kolla om någon här har varit där, och kanske kan ge lite tips på värda saker att göra, chansade på en ospecad resa så vi får se hur det blir haha men det går nog bra.


Puss o kram C.matlak

Millz
2008-07-29, 15:46
Makarska är jättefint. Ta bussen/hyr bil och åk till Split och Dubrovnik också, inte särskilt långa resor alls. Om man har lite mer tid på sig så tycker jag att man skall besöka den intressanta staden Mostar i Bosnien, mycket faschinerande krigshistoria.

I Brela som ligger på Makarska rivieran finns helt fantastiska stränder med det renaste vattnet i Europa, även dit kan man ta sig enkelt med buss. Där befann jag mig förra sommaren, finns även en hel del mysiga restauranger och barer.

//Milla

matlak
2008-07-29, 16:54
alright! ja satt faktist i planer på å besöka dubrovnik, och brela kommer nog utforskas oxo...mycket intressant tack för tipsen!

tegel
2008-07-29, 18:48
Rafting kan rekomenderas starkt!

Acke^^
2008-07-29, 20:25
Jag var i Brela förra sommaren och som tidigare sagts så är det en riktigt trevlig by med många små trevliga restauranger och väldigt fint och klart vatten. Var även i Dubrovnik vilket jag också kan rekommendera, mycket fascinerande stad.

matlak
2008-07-30, 09:29
låter som jag har gjort ett bra val hehe, va i pula förra sommaren en helt okej stad fast det va lite för lungt om man säger så, jag är inget party djur men lite fart vill man ju ha. Rafting alltså..verkar totalt livsfarligt haha kanske man testar.
ingen som varit i den naturparken som finns där bort igenom?

panzerpig
2008-08-01, 23:40
låter som jag har gjort ett bra val hehe, va i pula förra sommaren en helt okej stad fast det va lite för lungt om man säger så, jag är inget party djur men lite fart vill man ju ha. Rafting alltså..verkar totalt livsfarligt haha kanske man testar.
ingen som varit i den naturparken som finns där bort igenom?
vilken menardu? plitvice var jag i förra sommaren, otroligt vackert!