handdator

Visa fullständig version : Ett lejon återförenas två personer som uppfostrat det


Olsson
2008-07-28, 23:56
En skär kärlek. Jag har sett klippet flera gånger nu och kan bara inte få nog.

adYbFQFXG0U

Carolinew
2008-07-28, 23:57
har varit uppe några ggr förut ;) men visst är det sött.

Olsson
2008-07-28, 23:59
har varit uppe några ggr förut ;) men visst är det sött.

Argh jag sökte ju ändå efter det

Stoltz
2008-07-28, 23:59
Riktigt fint.

myggan
2008-07-29, 00:00
fyfan va coolt! :hbang:

Carolinew
2008-07-29, 00:01
Argh jag sökte ju ändå efter det

Jag tror den har hamnat i youtube-tråden, babbla-tråden o nån journal lite då och då, men den har kanske inte fått nån egen tråd :) Men det är den värd!

tp_88
2008-07-29, 00:02
Jag har sett klippet ett tvåsiffrigt antal gånger, men får fortfarande rysningar varje gång jag ser det. Antagligen det finaste jag någonsin sett på film.

Hank
2008-07-29, 00:09
Första gångne jag ser faktikst. Helt ofattbart ju!!

Liten Men Fet
2008-07-29, 00:18
Påminner mig om den där kvinnan som hade uppfostrat ett stort kattdjur, leopard?, och umgicks med katten hela tiden. Hon sov i samma säng med katten och allt var jättemysigt.

Det fungerade bra i flera år tills katten fick ett ryck och bet ihjäl kvinnan.


Lita inte på katter, inte ens svenska bonnkatter. Otäcka djur som är fullständigt opålitliga.

Liten Men Fet
2008-07-29, 00:20
Fast filmen var lite gullig.

Gustaven
2008-07-29, 00:54
Mm den filmen är faktiskt väldigt mysig :) varje gång tänker man vad grymt det vore att gå runt på stan och "rasta" sin tiger/lejon inte en enda bjäbbig hund/mops skulle komma i närheten

Liknande :)
http://www.vidmax.com/video/2973/Lion_greets_his_rescuer_with_a_huge_and_a_kiss/

Björkvedens mästare
2008-07-29, 07:25
Påminner mig om den där kvinnan som hade uppfostrat ett stort kattdjur, leopard?, och umgicks med katten hela tiden. Hon sov i samma säng med katten och allt var jättemysigt.

Det fungerade bra i flera år tills katten fick ett ryck och bet ihjäl kvinnan.


Lita inte på katter, inte ens svenska bonnkatter. Otäcka djur som är fullständigt opålitliga. Detsamma gäller hundar, har hört om en rottweiler som det plötsligt slog över för och han lät inte husse komma upp ur sängen utan morrade vildsint så fort han rörde sej. Som tur var hade han telefon bredvid sängen som han lyckades smyga till sej och ringde efter hjälp..
Denna historien är minst lika sann som din...

Slartibartfast
2008-07-29, 07:31
Jag satt med en klump i halsen och tårar i ögonen genom nästan hela filmen, men sen när Lejonhonan kom med i bilden och var lika sällskaplig så var det mest WTF!? Varför äter hon inte upp typerna?

Sen satte jag på hörlurarna för att höra om det fanns nån voiceover, och så hörde jag Withney Huston, och så kräktes jag i skräphinken.

Nitrometan
2008-07-29, 07:35
Sen satte jag på hörlurarna för att höra om det fanns nån voiceover, och så hörde jag Withney Huston, och så kräktes jag i skräphinken.
Jag hoppas att du snabbt ersatte denna näringsförlust med EAA och malto?

Slartibartfast
2008-07-29, 07:37
Jag hoppas att du snabbt ersatte denna näringsförlust med EAA och malto?

30g vitargoblandad Esapro injicerades såklart genast rakt i hjärtat.

Stoltz
2008-07-29, 07:40
Jag satt med en klump i halsen och tårar i ögonen genom nästan hela filmen, men sen när Lejonhonan kom med i bilden och var lika sällskaplig så var det mest WTF!? Varför äter hon inte upp typerna?

Sen satte jag på hörlurarna för att höra om det fanns nån voiceover, och så hörde jag Withney Huston, och så kräktes jag i skräphinken.

Mannen = Alfa = Honan uppfattar människorna som gamla fyllekompisar och accepterar det tills gästerna gått.

pragmatist
2008-07-29, 08:06
Mannen = Alfa = Honan uppfattar människorna som gamla fyllekompisar och accepterar det tills gästerna gått.

Pussy-control! :hbang:

Ralle
2008-07-29, 08:21
Detsamma gäller hundar, har hört om en rottweiler som det plötsligt slog över för och han lät inte husse komma upp ur sängen utan morrade vildsint så fort han rörde sej. Som tur var hade han telefon bredvid sängen som han lyckades smyga till sej och ringde efter hjälp..
Denna historien är minst lika sann som din...

http://www.rd.com/your-america-inspiring-people-and-stories/siegfried-and-roy-tiger-attack/article27650.html

Fast han överlevde ju visserligen.

Kwon
2008-07-29, 09:48
Vackert klipp!

Jag blev rörd men att lägga Whitney Houstons låt på klippet var lite väl over the top! :D

LadyInsane
2008-07-29, 09:57
Fan jag börjar alltid grina av det där klippet...:D

Kwon
2008-07-29, 09:59
När man ser sådana klipp så är det första man tänker, det finns hopp för mänskligheten.... slut på alla krig... kanske blir de sams igen.....

Sedan så tänker man på alla människor som invaderar Stoltz godishylla och leker Godzilla / King Kong med grejjerna och tappar allt hopp igen.. :)

myggan
2008-07-29, 09:59
Bara jag som reagerar på killarnas val av frisyr. Kan det helt enkelt vara så att lejonet blir förvirrat? :)

Kwon
2008-07-29, 10:01
Bara jag som reagerar på killarnas val av frisyr. Kan det helt enkelt vara så att lejonet blir förvirrat? :)

Ahahahah good one! :D

Liten Men Fet
2008-07-29, 11:14
Detsamma gäller hundar, har hört om en rottweiler som det plötsligt slog över för och han lät inte husse komma upp ur sängen utan morrade vildsint så fort han rörde sej. Som tur var hade han telefon bredvid sängen som han lyckades smyga till sej och ringde efter hjälp..
Denna historien är minst lika sann som din...

Visst stämmer det men jämför antalet tama lejon med antalet tama hundar och antalet olyckor som leder till att en människa blir dödade/uppäten av ett stort kattdjur kontra hundolyckor som leder till att en människa dödas.

Det finns en anledning till att människan har hållt sig med hundar i flera tusen år, dom är lätta och lära och går att få tama.

Men visst finns det hundar som spårar ur men då är dom mer hanterbara än vad ett lejon skulle vara.

Nu vill jag inte att ett det ska bli en flajma katter-tråd men jag tycker att det är pågränsen till självmordsbenäget att umgås med djur som kan ha ihjäl en lätt och som man inte kan vara helt säker är helt tamt. Det är ju trots allt rovdjur, en elefant skulle jag lite mer på om den var tam. En tam björn skulle jag inte lite på heller.

Lövbiffen
2008-07-29, 11:15
Bara jag som reagerar på killarnas val av frisyr. Kan det helt enkelt vara så att lejonet blir förvirrat? :)

Tycker inte ni ska vara så barnsliga i denna tårgripande tråd!
Jag skulle gissa på att de där människorna har studerat "opti-varanernas" sätt att springa i vinklar och på så sätt förvirrar lejonen!

jocke12
2008-07-29, 11:33
Oj, vad fint!