handdator

Visa fullständig version : Ont i tand


tja88
2008-07-28, 23:39
Får sjukt ont i en visdomstand, dock bara när jag tuggar på något hårt. Har varit hos tandläkaren två gånger men de hittade inget fel. Jag fick bita på någon grej där men det kändes inget. Problemet verkar bara komma när jag biter på små, hårda saker, typ kärnor eller popcorn, som träffar tanden på ett visst ställe. I värsta fall får jag väl dra ut tanden, men jag tänkte höra här först om någon vet vad det kan vara? Kan tillägga att jag gått med det här i en 3-4 månader.

Exdiaq
2008-07-28, 23:44
Du har varit hos en utbildad tandläkare två gånger och han hittade inte något fel. Varför frågar du ens på ett internetforum då när de flesta har inte kan en tusendel om tänder av det han kan och inte har något som helst underlag såsom röntgen, undersökning, whatever.

tja88
2008-07-28, 23:52
Du har varit hos en utbildad tandläkare två gånger och han hittade inte något fel. Varför frågar du ens på ett internetforum då när de flesta har inte kan en tusendel om tänder av det han kan och inte har något som helst underlag såsom röntgen, undersökning, whatever.

Frågar för att jag är nyfiken på om någon haft haft något liknande.

Exdiaq
2008-07-28, 23:54
Frågar för att jag är nyfiken på om någon haft haft något liknande.



Fått ont i tanderna när de bitit i något hårt har nog de flesta fått, ja.

tja88
2008-07-29, 00:12
Fått ont i tanderna när de bitit i något hårt har nog de flesta fått, ja.

Ja, men inte den typen av smärta. ;) Smärtan går liksom långt, långt upp i tanden. Fyfan vad ont det gör. Jag får väl lära mig att leva med det och fortsätta tugga på högersidan.

Tomten
2008-07-29, 00:26
Ja, men inte den typen av smärta. ;) Smärtan går liksom långt, långt upp i tanden. Fyfan vad ont det gör. Jag får väl lära mig att leva med det och fortsätta tugga på högersidan.

Eller så får du bara tanden utdragen?

heltborta_
2008-07-29, 00:27
Har du provat en annan Tandläkare? Inkompetenta jäflar finns ju överallt.

tja88
2008-07-29, 00:28
Eller så får du bara tanden utdragen?

Japp, det lutar lite åt det om det inte lägger sig snart. :P

[QUOTE=heltborta_ ;]Har du provat en annan Tandläkare? Inkompetenta jäflar finns ju överallt.QUOTE]

Nix, tänkte göra det innan jag går så långt som att dra ut den.

aaaf
2008-07-29, 00:52
Jag har samma problem, det händer bara ibland och när det gör det hoppar man till.

Vet inte om det är hål i tanden eller vad det är.

Tolkia
2008-07-29, 07:41
Det är en visdomstand? Ta bort skiten (det är förmodligen ändå bara en tidsfråga).