handdator

Visa fullständig version : Gå ner 15kg, ännu en tråd!


Xamarato
2008-07-27, 10:01
Hallo

Skolsystern sa att jag vägde ca 15kg för mycket så jag vill gå ner i vikt.


Jag har läst King Grubs deffguide och försökt göra ett schema. Ställer upp allt..

Ålder:15
Vikt:86kg
Längd: 174cm


TRÄNAR PÅ GYMMET
Tränings Schema:

måndag:
17:30-19:00
gå 6,5km/h i 20 minuter
jogga 8,5km/h i 40 minuter
bröst 15 minuter ( xkg 8 ggr lyft, x+2,5kg 7 ggr lyft, x+5kg 6ggr lyft, x+10 5 ggr lyft)
(avsluta med) gå 6,5km/h 15 minuter



tisdag:
17:30-19:00
precis samma sak som måndag fast istället för bröst tar jag mage

onsdag:
vila

torsdag:
17:30-19:00
samma sak som måndag fast istället för bröst tar jag axlar

fredag:
17:30-19:00
jogga 50 min 8,5km/h
gå 30 min 6,5km/h
springa 10min 11km/h

lördag:
12:00-13:30
exakt samma som måndag

söndag:
vila (vila och vila, blir ca 5 timmars headbanging och sparkar:hbang: )


jag ökar X-kg varje vecka


Diet:

2100kcal/dag (har fått höra att jag inte ska vara EXAKT med kcalen då jag fortfarande håller på att växa)

frukost 7:15:
X ägg, grov bröd med ost, salami och paprika/gurka/isbergssallad
X Gröt
X yoghurt med fiber flingor i

lunch 11:30:
Vad skolan har att erbjuda (brukar va mycket grönsaker och nyttigt) ska börja ta rimliga portioner bara..

mellanmål 13:30:
X frukt: banan/äpple etc. etc.
X risifrutti

måltid 16:00:
X Pasta/ris/potatis med kyckling/fisk med grönsaker (tallriksmodellen helt enkelt med en rimlig portion)
X findus djupfrysta mat (ska väll va rätt bra? innehåller mellan 400-600kcal beroende på vilken sort)

kvällsmat 19:30:
samma som måltiden innan ( eventuellt en gainomax(?) )



anledningen att jag försöker vara så noga med att förklara hur jag har tänkt göra är för att jag är helt och hållet nybörjare när det gäller att hålla koll på kosten. Träna har jag gjort rätt hårt innan dvs. boxning, ju-jutsu, karate, fotboll (i 6 år), basket, bowling (om de räknas), friidrott etc. etc.

så, kritisera, ändra och ge mig tips

tack :thumbup: !

mvh

Kaan

Ants
2008-07-27, 10:28
Låter som galet för mkt kondition om du bara ska äta dryga 2100 kcal om dagen.
Om jag vore du, så skulle jag köra Z_bumbis 2 split, 1 gång i veckan för att minimera muskelförlusten.
Sen så skulle jag köra 3-4 konditionspass i veckan.

Typ;

Måndag: Halvkropp (Bröst,Triceps,Axlar, Rotatorkuff)
Tisdag: Halvkropp (Ben/Rygg/Biceps)
Onsdag: Vila
Torsdag: Distans joggning/cykling.
Fredag: Distans joggning/cykling.
Lördag: Vila
Söndag: Distans joggning/cykling.

Sen börja om :)


Du behöver inte köra kondition 3-4 gånger om dagen för att gå ner i vikt. Gäller bara för dig att äta lite mindre än vanligt och satsa på 0,5-1kg /veckan.

Matschemat tycker jag ser helt ok ut.

Lycka till!

themanwhosoldtheworl
2008-07-27, 10:35
Hallo

Skolsystern sa att jag vägde ca 15kg för mycket så jag vill gå ner i vikt.


Jag har läst King Grubs deffguide och försökt göra ett schema. Ställer upp allt..

Ålder:15
Vikt:86kg
Längd: 174cm


TRÄNAR PÅ GYMMET
Tränings Schema:

måndag:
17:30-19:00
gå 6,5km/h i 20 minuter
jogga 8,5km/h i 40 minuter
bröst 15 minuter ( xkg 8 ggr lyft, x+2,5kg 7 ggr lyft, x+5kg 6ggr lyft, x+10 5 ggr lyft)
(avsluta med) gå 6,5km/h 15 minuter



tisdag:
17:30-19:00
precis samma sak som måndag fast istället för bröst tar jag mage

onsdag:
vila

torsdag:
17:30-19:00
samma sak som måndag fast istället för bröst tar jag axlar

fredag:
17:30-19:00
jogga 50 min 8,5km/h
gå 30 min 6,5km/h
springa 10min 11km/h

lördag:
12:00-13:30
exakt samma som måndag

söndag:
vila (vila och vila, blir ca 5 timmars headbanging och sparkar:hbang: )


jag ökar X-kg varje vecka


Diet:

2100kcal/dag (har fått höra att jag inte ska vara EXAKT med kcalen då jag fortfarande håller på att växa)

frukost 7:15:
X ägg, grov bröd med ost, salami och paprika/gurka/isbergssallad
X Gröt
X yoghurt med fiber flingor i

lunch 11:30:
Vad skolan har att erbjuda (brukar va mycket grönsaker och nyttigt) ska börja ta rimliga portioner bara..

mellanmål 13:30:
X frukt: banan/äpple etc. etc.
X risifrutti

måltid 16:00:
X Pasta/ris/potatis med kyckling/fisk med grönsaker (tallriksmodellen helt enkelt med en rimlig portion)
X findus djupfrysta mat (ska väll va rätt bra? innehåller mellan 400-600kcal beroende på vilken sort)

kvällsmat 19:30:
samma som måltiden innan ( eventuellt en gainomax(?) )



anledningen att jag försöker vara så noga med att förklara hur jag har tänkt göra är för att jag är helt och hållet nybörjare när det gäller att hålla koll på kosten. Träna har jag gjort rätt hårt innan dvs. boxning, ju-jutsu, karate, fotboll (i 6 år), basket, bowling (om de räknas), friidrott etc. etc.

så, kritisera, ändra och ge mig tips

tack :thumbup: !

mvh

Kaan

1. Skippa gainomaxen på kvällen.
2. Be sjuksköterskan dra någonstan eftersom hon räknar med bmi och det gäller inte alltid. börjar du träna så behöver du inte gå ner lika mycket(eftersom du är nybörajare så kan du bygga muskler och bränna fett samtidigt).
3. Har du hållit på med idrotter så har du säkert lite kondis. skippa promenaden och kör intervall, mycket mer effektivt.
istället för 20 min promenad så 1 min jogg 1min promenad osv.
efter någon månad kan du köra 30 sprint 1.30 jogg


Lycka till

Xamarato
2008-07-27, 10:35
Hehe, tack Ants. Jag föredrar helt enkelt att gå/springa/jogga för att jag tycker det är riktigt roligt. Jag kan gå 90 minuter bara för att gå och köpa mjölk.

Men ni vet mycket bättre än mig om vad som är bäst.

jag kör på

Måndag: Halvkropp (Bröst,Triceps,Axlar, Rotatorkuff)
Tisdag: Halvkropp (Ben/Rygg/Biceps)
Onsdag: Vila
Torsdag: Distans joggning/cykling.
Fredag: Distans joggning/cykling.
Lördag: Vila
Söndag: Distans joggning/cykling.

men hur länge ska varje pass hålla på tycker du? kört 1timma och 30minuter i 3-4 dagar nu och tycker det funkar bra.

Ants
2008-07-27, 10:38
Hehe, tack Ants. Jag föredrar helt enkelt att gå/springa/jogga för att jag tycker det är riktigt roligt. Jag kan gå 90 minuter bara för att gå och köpa mjölk.

Men ni vet mycket bättre än mig om vad som är bäst.

jag kör på

Måndag: Halvkropp (Bröst,Triceps,Axlar, Rotatorkuff)
Tisdag: Halvkropp (Ben/Rygg/Biceps)
Onsdag: Vila
Torsdag: Distans joggning/cykling/Annat
Fredag: Distans joggning/cykling/annat
Lördag: Vila
Söndag: Distans joggning/cykling/Annat

men hur länge ska varje pass hålla på tycker du? kört 1timma och 30minuter i 3-4 dagar nu och tycker det funkar bra.

Jo hehe, har inte sagt att du inte Ska gå så mycket, men bara att inte är helt nödvändigt för att gå ner i vikt *kissass* .

Jag kör själv Z_bumbis schema, och brukar köra runt 45 min-1h 30min, beroende på hur pigg jag är.

Sen gäller det ju att lyssna på sin kropp också. Orkar man inte springa/träna så ska man inte :) Vila den dagen och pröva på nästa dag istället.

:thumbup:

Xamarato
2008-07-27, 10:42
1. Skippa gainomaxen på kvällen.
2. Be sjuksköterskan dra någonstan eftersom hon räknar med bmi och det gäller inte alltid. börjar du träna så behöver du inte gå ner lika mycket(eftersom du är nybörajare så kan du bygga muskler och bränna fett samtidigt).
3. Har du hållit på med idrotter så har du säkert lite kondis. skippa promenaden och kör intervall, mycket mer effektivt.
istället för 20 min promenad så 1 min jogg 1min promenad osv.
efter någon månad kan du köra 30 sprint 1.30 jogg


Lycka till

1. De ska jag göra! bara av ren nyfikenhet varför?
2. Hon har sagt att 70% utav skolan är överviktiga. I mitt fall så stämmer de nog för jag har ölmage (dricker dock inte alkohol) och man boobs *grr*
3. Jupp, jag har hållt på med sporter hela livet tills för ca 1 år sedan då jag skada min fot. Vad jag har förstått så är intervaller när man ökar takten, sänker, ökar etc. etc.? tror dock att. Hur länge ska jag hålla på med 1 min jogg och 1 min promenad? kan jag ta 5min istället? spelar de någon roll?

Xamarato
2008-07-27, 10:44
Jo hehe, har inte sagt att du inte Ska gå så mycket, men bara att inte är helt nödvändigt för att gå ner i vikt *kissass* .

Jag kör själv Z_bumbis schema, och brukar köra runt 45 min-1h 30min, beroende på hur pigg jag är.

Sen gäller det ju att lyssna på sin kropp också. Orkar man inte springa/träna så ska man inte :) Vila den dagen och pröva på nästa dag istället.

:thumbup:

Gött, då fortsätter jag med mjölk köpandet!

Vad jag har förstått så är det för att bygga muskler och förlora fett?

Låter som en bra idé!

forslund
2008-07-27, 10:54
Hehe, tack Ants. Jag föredrar helt enkelt att gå/springa/jogga för att jag tycker det är riktigt roligt. Jag kan gå 90 minuter bara för att gå och köpa mjölk.

Men ni vet mycket bättre än mig om vad som är bäst.

jag kör på

Måndag: Halvkropp (Bröst,Triceps,Axlar, Rotatorkuff)
Tisdag: Halvkropp (Ben/Rygg/Biceps)
Onsdag: Vila
Torsdag: Distans joggning/cykling.
Fredag: Distans joggning/cykling.
Lördag: Vila
Söndag: Distans joggning/cykling.

men hur länge ska varje pass hålla på tycker du? kört 1timma och 30minuter i 3-4 dagar nu och tycker det funkar bra.


Skönt att höra att du lyssnar på Ants. Ditt första upplägg innehöll sjukt mycket konditionsträning och det behövs verkligen inte alls för att gå ner i vikt, som sagt.

Eftersom viktnedgång är ditt (enda?) mål så skulle jag satsa på lite längre pass, gärna runt en timme i alla fall, än korta, intensiva pass på 20 minuter.
Ju längre och intensivare desto högre kaloriförbrukning.
Pga din skada antar jag att du inte har någon vidare kondition, så håll gärna intensiteten lägre så du kan hålla på längre.

Satsa bara inte för hårt i början så du går in i väggen. Bättre att sikta långt fram så blir det bättre med tiden. :thumbup:

och ett stort LYCKA TILL, detta grejar du. Inga problem.

themanwhosoldtheworl
2008-07-27, 11:01
1. De ska jag göra! bara av ren nyfikenhet varför?
2. Hon har sagt att 70% utav skolan är överviktiga. I mitt fall så stämmer de nog för jag har ölmage (dricker dock inte alkohol) och man boobs *grr*
3. Jupp, jag har hållt på med sporter hela livet tills för ca 1 år sedan då jag skada min fot. Vad jag har förstått så är intervaller när man ökar takten, sänker, ökar etc. etc.? tror dock att. Hur länge ska jag hålla på med 1 min jogg och 1 min promenad? kan jag ta 5min istället? spelar de någon roll?

1 Käka mat istället så blir du mättare !! Annars kommer du bli hungrig senare på kvällen. Håll dig borta från socker.
2 jo jo men du behöver nog inte så ner så mycket om du lägger på lite muskler

3. Du har förstått rätt. när du orkar springa 30 sek och jogga 1:30 min så börja med det. 5 - 7 omgångar brukar räcka för att man ska bli svettigt.

Xamarato
2008-07-27, 11:05
Skönt att höra att du lyssnar på Ants. Ditt första upplägg innehöll sjukt mycket konditionsträning och det behövs verkligen inte alls för att gå ner i vikt, som sagt.

Eftersom viktnedgång är ditt (enda?) mål så skulle jag satsa på lite längre pass, gärna runt en timme i alla fall, än korta, intensiva pass på 20 minuter.
Ju längre och intensivare desto högre kaloriförbrukning.
Pga din skada antar jag att du inte har någon vidare kondition, så håll gärna intensiteten lägre så du kan hålla på längre.

Satsa bara inte för hårt i början så du går in i väggen. Bättre att sikta långt fram så blir det bättre med tiden. :thumbup:

och ett stort LYCKA TILL, detta grejar du. Inga problem.


Hehe, de blev nog lite för mycket kondition där. Bra att jag skapa tråden då :)
Jag har tänkt köra 60 minuter 5min jogga 8km/h 5min gå 6,5km/h
I början utav sommarlovet började jag med morgonpromenader, promenader på kvällen, fotboll, tog upp lite boxning så konditionen är mycket bättre än vad de va förut. Redan gått ner ca 2-3 kg.

Tack så mycket!

mvh

Kaan

Xamarato
2008-07-27, 11:10
1 Käka mat istället så blir du mättare !! Annars kommer du bli hungrig senare på kvällen. Håll dig borta från socker.
2 jo jo men du behöver nog inte så ner så mycket om du lägger på lite muskler

3. Du har förstått rätt. när du orkar springa 30 sek och jogga 1:30 min så börja med det. 5 - 7 omgångar brukar räcka för att man ska bli svettigt.

1. Sant! så gainomax är rätt värdelös i mitt fall men rätt bra om man inte skulle hinna käka en riktig måltid av en anledning? Jag har trots min farsas pizzaria och livsmedels affär(i ett) och mitt jobb där hålla mig borta från godis, pizza och övrigt. Tar istället en findus djupfryst måltid som jag sa tidigare.

2. Jo, det stämmer det med!

3. Jag har sjukt lätt för att bli svettig. Blir genomblöt efter ca 10min joggning. Är det mer effektivt med 30 sek springa och 1:30min jogga än 5min springa 10min jogga (tex)?

Ants
2008-07-27, 12:06
1. Sant! så gainomax är rätt värdelös i mitt fall men rätt bra om man inte skulle hinna käka en riktig måltid av en anledning?

3. Jag har sjukt lätt för att bli svettig. Blir genomblöt efter ca 10min joggning. Är det mer effektivt med 30 sek springa och 1:30min jogga än 5min springa 10min jogga (tex)?

Gainomax är lättdruckna kalorier. Bör användas efter träning eller om du vill ha lite större kcal intag. Men satsa på efter träning endast :P
Köp frukter! Banan, Apelsin, Äpplen, etc. Gott o nyttigt! :)

Meningen med intervaller är ju att först springa så pulsen kommer upp till 60-70% av max, och hålla där i 30s-1min, sen jogga lugnt/gå så att pulsen åker ner, och sen köra på sen igen!

Lättast att hålla koll på sånt är det med ett Pulsband/Pulsklocka. Bara att be pappa köpa ;)

Xamarato
2008-07-27, 12:23
Gainomax är lättdruckna kalorier. Bör användas efter träning eller om du vill ha lite större kcal intag. Men satsa på efter träning endast :P
Köp frukter! Banan, Apelsin, Äpplen, etc. Gott o nyttigt! :)

Meningen med intervaller är ju att först springa så pulsen kommer upp till 60-70% av max, och hålla där i 30s-1min, sen jogga lugnt/gå så att pulsen åker ner, och sen köra på sen igen!

Lättast att hålla koll på sånt är det med ett Pulsband/Pulsklocka. Bara att be pappa köpa ;)

Kör mycket på bananer! otroligt gott! :)
Okej! vilket betyder att fettförbränningen ökar?

Får köra på en pulsklocka


NYA SCHEMAT:

Varje pass är 90minuter
Måndag: Distans joggning/cykling/Annat
Tisdag: Halvkropp (Bröst,Triceps,Axlar, Rotatorkuff)
Onsdag: Vila
Torsdag: Halvkropp (Ben/Rygg/Biceps)
Fredag: Distans joggning/cykling/Annat
Lördag: Distans joggning/cykling/annat
Söndag: Vila


och kosten va okej?

då har jag nog det imorgon är första dagen på mitt nya liv!

Inge Enveten
2008-07-27, 15:56
Tycker att detta är en intressant tråd och jag önskar dig all lycka :)

Ants
2008-07-27, 16:26
Kör mycket på bananer! otroligt gott! :)
Okej! vilket betyder att fettförbränningen ökar?

Får köra på en pulsklocka


NYA SCHEMAT:

Varje pass är 90minuter
Måndag: Distans joggning/cykling/Annat
Tisdag: Halvkropp (Bröst,Triceps,Axlar, Rotatorkuff)
Onsdag: Vila
Torsdag: Halvkropp (Ben/Rygg/Biceps)
Fredag: Distans joggning/cykling/Annat
Lördag: Distans joggning/cykling/annat
Söndag: Vila


och kosten va okej?

då har jag nog det imorgon är första dagen på mitt nya liv!

Ja, det kan jag intyga! :D

Ser bra ut, mycket lycka till med din träning!:thumbup:

Xamarato
2008-07-27, 19:47
Tack så mycket Rocky och alla andra som har hjälpt mig!

Ser fram emot det. Kommer posta här hur det har gått eller om jag har andra frågor så slipper vi ha 20 andra trådar!

Scratch89
2008-07-27, 20:21
Jag tyckte att matbiten såg bra ut. Lite onödigt med gainomax och färdigrätt, men du äter troligen bättre än 90% av dina jämnåriga.

Det finns ingen anledning att minska konditionsträningen om du trivs med det. En timma om dagen är den rekommenderade dagliga motionen, och när hälften är promenader ska det inte vara några problem, iom att du faktiskt har tränat en hel del innan.

Hoppas att det går bra! :thumbup:

Scratch89
2008-07-27, 20:22
Be sjuksköterskan dra någonstan eftersom hon räknar med bmi och det gäller inte alltid.

Eh, okay. Så det gäller inte på en överviktig ungdom med normal muskelmassa?

Xamarato
2008-07-27, 23:29
Hallo Scratch, de blir en hel del gående/cyklande utanför gymet (nu när det är så bra väder här i Götet) också så det löser nog sig. Tror jag kommer hålla mig till schemat jag fick tidigare och testar hur de känns.

Tack så mycket!

mvh

Kaan

Enjoy266
2008-07-28, 03:37
kan säga direkt att du äter för mycket kcal för din vikt :)

Du äter mera än mig och jag går bara promenader för tillfället men väger 101 kg och nästan bara muskler :) jag har svårt att ens nå 2000 kcal. frukosten 300-400 kcal , melanmål frukt 100 kcal ,middag 400 kcal kyckling och ris och grönsaker ,17:00 typ runt tiden , jag låter min kropp bestämma tiderna , folk som äter bestämda tider är oftast de som stressar sönder sig själva. Lyssna till din kropp när du ska äta så blir det inte fel. Tillför proteindrink 2-3 gånger om dagen så du inte tappar proteintaget. jag försöker att inte äta efter 18:00 då jag tar grönt och svart te som är det bästa emot fettförbränning idag förrutom olagligheter:)

Eddie Vedder
2008-07-28, 05:09
Tillför proteindrink 2-3 gånger om dagen så du inte tappar proteintaget. jag försöker att inte äta efter 18:00 då jag tar grönt och svart te som är det bästa emot fettförbränning idag förrutom olagligheter:)

Vad är det du försöker lura i honom nu? Myten om att man inte skall äta efter klockan 18 är totalt felaktig och det fins ingen logik i det alls. Vissa brukar svara "man gör ju inte av med energin under natten". Nä men energin lagras in och används ständigt och jämt, dag ut och dag in så middag klockan 21 är inte alls sämre än middag klockan 18.

Och proteinintag var tredje timme är heller inget som på något sätt är nödvändigt.

Och på vilka grunder gör du uttalandet att de som äter på fsta tider är mer stressade? Jag vågar påstå motsatsen faktiskt, de som har ett uppstrukturerat liv och tar sig tid att äta vid ungefär samma tider, stiger upp/lägger sig ungefär vid samma tider blir mindre stressade.

Studien från KI där personer med mer regelbundet kostintag visade bättre hälsa är ju något som stödjer detta och det finns mer vetenskap som pekar på fördelar med regelbundenhet.

Mental
2008-07-28, 05:36
Nej, det här med att inte äta efter 18 är ganska dumt. I mitt fall skulle det innebära 17 timmar fasta mellan mitt sista mål 17:00 och mitt morgonmål ~10:00
Men det kan ju vara bra som riktlinje för någon som inte kan något alls om kost och näringslära och som kanske överäter tackvare kvällsätandet.

Och BMI är det inget fel att använda, om man vet vad man pratar om, man kan ju inte kalla en BB med ett BMI på 30+ och magrutor för fet. Men i övrigt så stämmer det ganska bra.

Edit: Jag tycker det är jävligt skönt att det finns skolsköterskor som faktiskt försöker göra något åt den utbredda barn och ungdomsfettman. Jag hade behövt en spark i baken på den tiden.

Grotesk
2008-07-28, 14:19
Vad är det du försöker lura i honom nu? Myten om att man inte skall äta efter klockan 18 är totalt felaktig och det fins ingen logik i det alls. Vissa brukar svara "man gör ju inte av med energin under natten". Nä men energin lagras in och används ständigt och jämt, dag ut och dag in så middag klockan 21 är inte alls sämre än middag klockan 18.

Och proteinintag var tredje timme är heller inget som på något sätt är nödvändigt.

Och på vilka grunder gör du uttalandet att de som äter på fsta tider är mer stressade? Jag vågar påstå motsatsen faktiskt, de som har ett uppstrukturerat liv och tar sig tid att äta vid ungefär samma tider, stiger upp/lägger sig ungefär vid samma tider blir mindre stressade.

Studien från KI där personer med mer regelbundet kostintag visade bättre hälsa är ju något som stödjer detta och det finns mer vetenskap som pekar på fördelar med regelbundenhet.



+1 Eddie!

Håller med, varför skulle man inte kunna äta efter kl. 18.00? Däremot är det väl kanske så att man kan få svårt att sova om man äter mycket socker innan läggdags, men det hör ju iofs inte till nu.

Grotesk
2008-07-28, 14:28
Lycka till förresten med viktnedgången! Borde inte vara några större problem sålänge du håller motivationen uppe och tar god tid på dig, ej stressar!
Jag har själv gått ner en del nu, jag började på stadiga 100kg (muskler och fett antar jag då jag gymmat 1-2år) och väger nu 88-89, men ska ner till 85kg innan jag är nöjd. Jag trodde det var omöjligt men det är det inte med någorlunda disciplin och motivation. Det jag har gjort för att gå ner har varit att jag givetvis minskat på mitt kaloriintag och även börjat röra lite mer på mig, tex. crosstrainer efter styrketräningen och dyl.
Jag har dock inte kört någon "särskild diet" eftersom jag hellre går ner på rätt sätt så man inte går upp igen när man avslutat sin sallad+vatten diet! Så ta god tid på dig så ska du se det går bra!

Lycka till! //Något lättare Grotesk

Xamarato
2008-07-28, 14:57
Tackar Grotesk, jag ska köra på den kost jag skrev tidigare och försöka hålla så att portionerna blir ca 2000kalorier.
Jag har all tid i världen på mig!

mvh

Kaan

Tolkia
2008-07-28, 15:17
Jag tycker generellt att man skall vara lite försiktig med gainomax, proiteindrinkar etc. om man försöker banta. Det är lätt att energiintaget springer iväg utan att man tänker på det (och utan att man blir särskilt mätt på det). Om behov föreligger, givetvis, men man skall ta sig en funderare på OM behov verkligen föreligger.

Cilia
2008-07-28, 20:43
Det finns ingen anledning att minska konditionsträningen om du trivs med det. En timma om dagen är den rekommenderade dagliga motionen, och när hälften är promenader ska det inte vara några problem, iom att du faktiskt har tränat en hel del innan.


Hallo Scratch, de blir en hel del gående/cyklande utanför gymet (nu när det är så bra väder här i Götet) också så det löser nog sig. Tror jag kommer hålla mig till schemat jag fick tidigare och testar hur de känns.
Jag håller medc Schratch, 1 timmer per dag är inte så mycket. Att du sen går och cyklar utanför gymmet är en anann sak. Jag tycker det är vanligt att folk överskattar sin vardagsmotions betydelse. Det är ofta bara ett sätt att transportera sig och ersätter enligt mig inte träning. Träningen gör däremot dina transporter lättare.

Tolkia
2008-07-28, 21:20
Ett bra drag om man vill kolla hur mycket man rör sig i vardagen är att skaffa en stegräknare och kolla. De kostar runt hundralappen (det är inte SÅ många Gainomax).

Xamarato
2008-07-29, 10:25
hehe, okej!

jag körde 30minuter intervaller igår. 1minut 12km/h och 1 minut 6,5km/h.
Sen cyklade jag i 30 minuter, cyklade 13km. Sen körde jag även lite styrke för att få tiden att gå!

Xamarato
2008-07-31, 21:20
Rotatorkuff, vad är det? aldrig förstått det riktigt. Googlade det och fick fram till att det är muskler på ryggen?

Ants
2008-07-31, 21:25
Rotatorkuff, vad är det? aldrig förstått det riktigt. Googlade det och fick fram till att det är muskler på ryggen?

Har för mig det är Axelfästerna.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/CBStandingExternalRotation.html

Xamarato
2008-07-31, 22:11
thx Ants

Xamarato
2008-08-02, 10:01
Vad tycker ni om att ersätta en middag (som jag inte hinner äta på lördagar) med en nutrilett meal brownie?

mvh

Kaan