handdator

Visa fullständig version : Mitt P3 Marcela Moraga


Ignatius72
2008-07-25, 16:56
Ja, jag vet att det finns avstängningsknappar även på radioapparater. Men när jag snickrar lite så behöver jag någon form ljudkuliss. Radioeländet tar dock bara in P3. Jag har vid flera tillfällen försökt genomlida Marcelas program, men det är så uselt att man inte kan undra annat än vem hon nuppat för att få vara med, är hon inkvoterad, har hon mutat någon? Det kan väl inte finnas någon människa som tycker det är bra?
Jag skäms grundligt å hennes vägnar.

Lexidos
2008-07-25, 17:01
Detta har jag o några polare diskuterat ett par gånger.. jag tror dock att jag stör mig mer på han Thorehammar på brunch rapporten.

martin86
2008-07-25, 17:03
Tycker också att Brunchrapporten suger så hårt. Det värsta är att det håller på i två timmar. :(

Lexidos
2008-07-25, 17:06
Tycker också att Brunchrapporten suger så hårt. Det värsta är att det håller på i två timmar. :(

Igår var det lite roligt när han blev lite smått dissad av sin sidekick :D

Manta
2008-07-25, 17:14
Jag brukar se till att jag fikar när Marcela sitter och babblar. Tyvärr kan man ju inte fika igenom hela programet, men en del iaf.

Lexidos
2008-07-25, 17:18
Tackar vet jag på den gamla goda tiden när de släppte lös Bobbo o Özz i radion på sommaren :D


Tack gode gud oxå för att de inte ska köra Hallå P3 mer, 80% minst av gästerna var bara ointressanta.

perarvid
2008-07-25, 17:22
Jag ställer mig i kön, hon påminner om valfri modebloggerska eller ring-in-o-gissa-ord-tv-programledare. Känns som att det enda hon babblar om är ointressanta saker ur sitt liv som hon sen får respons på via mail från personer som är ännu tråkigare.

Jag har lyssnat på p3 hela arbetsdagen sen några månader tillbaks och det börjar bli rätt tråkigt nu. Alltid samma varje dag. På måndag kommer jag pröva min lycka med nån annan kanal tror jag.

Enda p3-programmet jag inte lyckats tröttna på hittills av de som sänds just nu är nog Pang Prego. Galet skönt tramsprogram. :)

Osten80
2008-07-25, 17:28
P3 har tappat mitt lyssnaröra. Annat var det när Frank hade sina glansdagar, typ 98-03. Jag mös varenda kväll, då jag på den tiden jobbade skift på pissiga industrier, och lyssnade på p3 i hörlurarna. Det var verkligen räddningen för dagen.

kohai
2008-07-25, 18:54
P3 var det enda jag lyssnade på förut, nu är det ju helt värdelöst...


Bara MNK som går att lyssna på ffs.

bear.flowertwig
2008-07-25, 20:06
Jag är inte ensam om att vilja strypa ut henne tydligen...

Något som jag varmt kan rekommendera är P3 Dokumentär. Intressanta ämnen och väljgjorda reportage! Sänds på söndag em vill jag minnas. Själv brukar jag ladda ner det som mp3-filer och köra i bilen, på tunnelbanan, i solstolen...

Finns en guldgruva från 2005 och framåt att gräva ur här:
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2519&Artikel=1412499
Stureplansmorden, Fermentaaffären, Trustorhärvan...

Tolkia
2008-07-25, 20:30
Sommar-P3 är en katastrof. Nu har även "Morgonpasset" på fredagar tagits över av två morons till semestervikarier; jag var tvungen att byta kanal imorse, då jag inte stod ut längre. P3-humor när den är som sämst. *spy*

Jag är med alla ovan; "Verkligheten" suger. Verkligen.

PowPow
2008-07-25, 21:11
Ah, Torehammar med respektive (johan hilton) är det värsta som hänt Sveriges Radio på länge. Klarar inte av dem /=

gilleraffen
2008-07-25, 21:21
Marcela Moraga är nog ett av det sämsta som hänt P3 på senare dagar. Men har ni hört Din gata med Saman & Cynthia? Ryysningar och radion åker av på direkten.

Lellan
2008-07-25, 21:32
Marcela Moraga är nog ett av det sämsta som hänt P3 på senare dagar. Men har ni hört Din gata med Saman & Cynthia? Ryysningar och radion åker av på direkten.

Plusett.... jag gillade p3 som fan. Förr.

Guybrush
2008-07-25, 21:37
Gillar inte heller Marcela Moraga, men hon är åtminstone bättre än sin företrädare Deniz Merdol. Det var ett riktigt rövjärn som bara tog in en massa kompisar för fika i studion. Ifall ingen kunde komma ringde hon till dem istället. Marcela är snäppet bättre, men ändå skitkass. Dessutom är hennes brytning störig.

Att "Din Gata"-gänget får mer och mer utrymme i P3 ser jag som ett hån emot licensbetalarna. Det är amatörradio och har inget i skattefinansierad radio att göra. De bör hålla sig på 100,6 inom Malmö där de började.

bear.flowertwig
2008-07-25, 21:43
Jag har aldrig fattat kopplingen mellan radio som riktar sig mot en ung publik och den idiot-radio som det oftast resulterar i. Varför görs undomsradio riktat mot idioterna som satt längst bak i klassen?

Jorgen
2008-07-25, 21:51
Gillar inte heller Marcela Moraga, men hon är åtminstone bättre än sin företrädare Deniz Merdol. Det var ett riktigt rövjärn som bara tog in en massa kompisar för fika i studion. Ifall ingen kunde komma ringde hon till dem istället. Marcela är snäppet bättre, men ändå skitkass. Dessutom är hennes brytning störig.

Agree.

tjabon
2008-07-25, 21:53
SR är skit.
Det är flera år sedan jag lyssnade på P1,2,3,4 programmen.
De lever i en annan värld nuförtiden.

Lexidos
2008-07-25, 22:17
Marcela Moraga är nog ett av det sämsta som hänt P3 på senare dagar. Men har ni hört Din gata med Saman & Cynthia? Ryysningar och radion åker av på direkten.

Åhh hur kunde jag glömma Din gata, det är verkligen fruktansvärt...
hmm finns det nåt kvar nu som är bra på P3 på dagarna förutom..eeh nyheterna?

Kebab-Arne
2008-07-25, 22:19
Mitt P3 med Marcela är bland det värsta jag hört på P3. Hennes brytning är helt enormt störig, blir jobbigt att bara lyssna på människan. Sen ska hon jämt dra nån historia som han varit med om.

På tal om radio har Rix FM fått in nåt rövhål till vikarierna på Rix morgonzoo. Snubben är bra, men tjejen ska jämt blanda in en massa egna politiska åsikter samtidigt som snubben svarar "ehh, ja..." och låter obekväm.

Brukar inte lyssna på radio så mycket men har ett sommarjobb där jag lyssnar på P3 eller Rix FM många timmar på en dag.

Nithian
2008-07-25, 22:24
vad fan är p3

Jay-Z
2008-07-25, 22:32
Brunchrapporten och Min Gata är riktigt usla.

Skönt att fler säger det, så jag är ensam om att sitta och skrika åt radion i bilen. :D

tuben
2008-07-25, 22:45
Gillar när dom i Min Gata sitter och läser mails från lyssnare som säger att dom suger och dom låter stolta över det?

Lexidos
2008-07-25, 23:02
Kanske bara jag som har fått för mig att väldigt många av P3 pratare är gay. Absolut inget fel i det men jag upplever det som att de tjatar om det onödigt mycket. Lyssnar man varje dag i en vecka så känns det som man borde fatta o bry sig ännu mindre än vad man gjorde första gången.


Nu kom jag förresten på det enda bra programet på P3: Krister! (fast inte med vikarie)

-squat-
2008-07-26, 00:00
Ja, jag vet att det finns avstängningsknappar även på radioapparater. Men när jag snickrar lite så behöver jag någon form ljudkuliss. Radioeländet tar dock bara in P3. Jag har vid flera tillfällen försökt genomlida Marcelas program, men det är så uselt att man inte kan undra annat än vem hon nuppat för att få vara med, är hon inkvoterad, har hon mutat någon? Det kan väl inte finnas någon människa som tycker det är bra?
Jag skäms grundligt å hennes vägnar.

Jag lyssnar nästan bara på P3, och jag kan inte annat än hålla med dig. Hon håller inte P3-klass. Jag gillar inte den där snubben som låter homosexuell heller för den delen.

Ignatius72
2008-07-26, 16:16
Marcela Moraga är nog ett av det sämsta som hänt P3 på senare dagar. Men har ni hört Din gata med Saman & Cynthia? Ryysningar och radion åker av på direkten.

Gillar inte heller Marcela Moraga, men hon är åtminstone bättre än sin företrädare Deniz Merdol. Det var ett riktigt rövjärn som bara tog in en massa kompisar för fika i studion. Ifall ingen kunde komma ringde hon till dem istället. Marcela är snäppet bättre, men ändå skitkass. Dessutom är hennes brytning störig.
Att "Din Gata"-gänget får mer och mer utrymme i P3 ser jag som ett hån emot licensbetalarna. Det är amatörradio och har inget i skattefinansierad radio att göra. De bör hålla sig på 100,6 inom Malmö där de började.

Mitt P3 med Marcela är bland det värsta jag hört på P3. Hennes brytning är helt enormt störig, blir jobbigt att bara lyssna på människan. Sen ska hon jämt dra nån historia som han varit med om.

.

Jag lyssnar nästan bara på P3, och jag kan inte annat än hålla med dig. Hon håller inte P3-klass. Jag gillar inte den där snubben som låter homosexuell heller för den delen.

Din gata gänget som idkar samma Rosengårdsbrytning kan få mig att implodera. Deras och Marcelas anekdoter är i bästa fall på mellanstadienivå och dessutom kliniskt befriade från poänger.

Kwon
2008-07-26, 16:19
Vill gärna höra denna brytning som orsakat sådant rabalder här bland våra kära kolo-medlemmar!

Någon som har länk till hennes bravader?

Nej, jag orkar inte sätta på P3.

Jorgen
2008-07-26, 16:23
Vill gärna höra denna brytning som orsakat sådant rabalder här bland våra kära kolo-medlemmar!

Någon som har länk till hennes bravader?

Nej, jag orkar inte sätta på P3.

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/index.asp?programID=3046&nyheter=

-squat-
2008-07-26, 16:42
Din gata gänget som idkar samma Rosengårdsbrytning kan få mig att implodera. Deras och Marcelas anekdoter är i bästa fall på mellanstadienivå och dessutom kliniskt befriade från poänger.

Det finns ju några praktexemplar på SVT's nyheter också. Synd det när det finns folk med invandrarbakgrund talar flytande svenska.

Kwon
2008-07-26, 18:55
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/index.asp?programID=3046&nyheter=

Tack Jörgen! :D

Ja det var en rejäl brytning där på den unga damen i Mitt P3!

Testade även Din Gata som talades om en hel del i tråden. Hörde några som talade skånska, var det hon Deniz Merdol?

Jorgen
2008-07-26, 19:06
Tack Jörgen! :D

Ja det var en rejäl brytning där på den unga damen i Mitt P3!

Testade även Din Gata som talades om en hel del i tråden. Hörde några som talade skånska, var det hon Deniz Merdol?

Fröken Merdol hittar du nuförtiden på http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/index.asp?ProgramID=3183

Kwon
2008-07-26, 19:23
Fröken Merdol hittar du nuförtiden på http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/index.asp?ProgramID=3183

Haha tack för länkarna Jörgen, men nu får det räcka! :D

Nu vet jag iaf att jag skall undvika Din Gata, Mitt P3 och Borderline! Tack! :)

Osten80
2008-07-26, 19:25
Haha tack för länkarna Jörgen, men nu får det räcka! :D

Nu vet jag iaf att jag skall undvika Din Gata, Mitt P3 och Borderline! Tack! :)

Haha. Det är inte varje dag herr Kwon får nog. :D

Kwon
2008-07-26, 19:39
Haha. Det är inte varje dag herr Kwon får nog. :D

Haha nån måtta får det vara med denna "sköna" dialekt!

Jorgen
2008-07-26, 20:21
Haha tack för länkarna Jörgen, men nu får det räcka! :D

Nu vet jag iaf att jag skall undvika Din Gata, Mitt P3 och Borderline! Tack! :)

Detta skall du lyssna på: http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?ProgramID=2399 :thumbup:

Ignatius72
2008-07-28, 12:12
Sätt på radion nu och lyssna. jag gråter invärtes. Hur gammal är hon egentligen? Jag är helt säker på att jag kunde ta random 10-åring här i byn som hade haft mer intressanta saker att säga.

bear.flowertwig
2008-07-28, 12:33
Vem skickar P3 länken?

Guybrush
2008-07-28, 14:51
Detta skall du lyssna på: http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?ProgramID=2399 :thumbup:

SJU SORTERS APA!!!

tjabon
2008-07-28, 14:59
Jag har precis mejlat Marcela en länk till denna tråden.

I demokratins namn.......:D

vmax500
2008-07-28, 15:16
Hennes stämma är rätt jobbig. För att inte tala om Torehammars. *spy*
Apprepå p3, imorse på morgonpasset var det ett förjävla tjat om Rapportankarets mustasch. Skulle sägas tusen ggr om.

palme
2008-07-28, 22:14
Hon är lite speciel. Men P3 har ju bättre spellistor än rix så man får helt enkelt lida på byggena :( Bästa är när man är i sthlm och kan få in voice eller bandit :hbang:

Litecore
2008-07-28, 23:06
bandit håller för tillfället samma neandertalarintelligens som P3
när bollnäs-martin är på semester, jag tror jag H A T A R den
där jävla bruden som förstör varje morgon med sin oljuva stämma.

palme
2008-07-29, 04:36
bandit håller för tillfället samma neandertalarintelligens som P3
när bollnäs-martin är på semester, jag tror jag H A T A R den
där jävla bruden som förstör varje morgon med sin oljuva stämma.

Tur att jag slipper höra på henne då :) Bollnäs martin är king!

Tolkia
2008-07-29, 07:42
Apprepå p3, imorse på morgonpasset var det ett förjävla tjat om Rapportankarets mustasch. Skulle sägas tusen ggr om.
Det fortsatt idag. Variation ftw.

bear.flowertwig
2009-10-20, 18:23
Detta har jag o några polare diskuterat ett par gånger.. jag tror dock att jag stör mig mer på han Thorehammar på brunch rapporten.

Ah, Torehammar med respektive (johan hilton) är det värsta som hänt Sveriges Radio på länge. Klarar inte av dem /=

Måste väcka liv i den här tråden igen för jag håller på att bli vansinnig på Torehammar. Fullständigt värdelös *gah!*

Olegh
2009-10-20, 18:57
The hell? Thorehammar är ju en alldeles ypperlig, vitsig, mysbög. Dialekten är ju dessutom extra krydda. Jag saknar Kvällspasset, de gånger som Henrik hade hand om spakarna istället för sin genomhemske pojkvän Hilton(där har vi en riktig marodör).

Jorgen
2009-10-20, 19:01
The hell? Thorehammar är ju en alldeles ypperlig, vitsig, mysbög. Dialekten är ju dessutom extra krydda. Jag saknar Kvällspasset, de gånger som Henrik hade hand om spakarna istället för sin genomhemske pojkvän Hilton(där har vi en riktig marodör).

Båda två är lika hemska.

Huga.

bear.flowertwig
2009-10-20, 19:11
The hell? Thorehammar är ju en alldeles ypperlig, vitsig, mysbög. Dialekten är ju dessutom extra krydda. Jag saknar Kvällspasset, de gånger som Henrik hade hand om spakarna istället för sin genomhemske pojkvän Hilton(där har vi en riktig marodör).

Fjantlig, fjollig, barnslig, obegåvad, okunnig. Hade Kvällspasset senast ikväll så du behöver inte sakna det längre.

Var finns de sköna radioprogramledarena nu för tiden? Ska man behöva ratta in P1/P2?

Jorgen
2009-10-20, 19:15
Var finns de sköna radioprogramledarena nu för tiden? Ska man behöva ratta in P1/P2?

Martina Thun, Hanna Fahl, Olle Garp, Germund Stenhag !

bear.flowertwig
2009-10-20, 19:19
Martina Thun, Hanna Fahl, Olle Garp, Germund Stenhag !

Martina håller jag med om, dessvärre får man ju Kodjo på köpet då... Germund är väl bara musikredaktör och har väl inga egna program nu? Annars håller jag med om att han är bra. Gillar hip hop-fejjorna nere i Malmö också men det är ju kvällstid och bara nån gång i veckan. Fram för kunniga nördar framför ordbajsande pajjasar.

-squat-
2009-10-20, 19:23
Martina Thun, Hanna Fahl, Olle Garp, Germund Stenhag !

+1 på Germund. Andra bra är Mats Nileskär, Calle Dernulf, Marcus Birro.

Olegh
2009-10-20, 19:27
Fjantlig, fjollig, barnslig, obegåvad, okunnig. Hade Kvällspasset senast ikväll så du behöver inte sakna det längre.

Var finns de sköna radioprogramledarena nu för tiden? Ska man behöva ratta in P1/P2?

Åhå, där ser man. Lyssnar inte på radio regelbundet sedan jag slutade knega ;)



Håller för övrigt med om Martina Thun och Olle Garp, gör de måhända morgonpasset ihop igen också?

Jorgen
2009-10-20, 19:28
Martina håller jag med om, dessvärre får man ju Kodjo på köpet då... Germund är väl bara musikredaktör och har väl inga egna program nu? Annars håller jag med om att han är bra. Gillar hip hop-fejjorna nere i Malmö också men det är ju kvällstid och bara nån gång i veckan. Fram för kunniga nördar framför ordbajsande pajjasar.

Olle Garp, Germund Stenhag och Karin Gunnarsson kör P3 musik - spellistan på fredagar 13:03-14. Rekomenderas varmt.

-squat-
2009-10-20, 19:33
Olle Garp, Germund Stenhag och Karin Gunnarsson kör P3 musik - spellistan på fredagar 13:03-14. Rekomenderas varmt.

En annan skön trio var ju Germund Stenhag, Calle Dernulf och Marimba Roney och som körde P3 Klubb.

bear.flowertwig
2009-10-20, 19:38
En annan skön trio var ju Germund Stenhag, Calle Dernulf och Marimba Roney och som körde P3 Klubb.

*cupid*

Det jag saknar är nån som har hand om den halvtimmen jag kör till och från jobbet. Dvs nån gång runt 08/18. Varför låter man de mest obegåvande gå loss prime time? Glöm det förresten, svaret är för deprimerande.

Jarod
2009-10-20, 20:12
Olle Garp, Germund Stenhag och Karin Gunnarsson kör P3 musik - spellistan på fredagar 13:03-14. Rekomenderas varmt.

Jag å jobbarkompisen brukar kalla det för Amfetamin-timmen. :D Germund verkar ju alltid speedad som satan.

Tolkia
2009-10-20, 21:38
Martina Thun, ja, men hennes bisittare går mig på nerverna. Särskilt den våldsamt överspända bruden (också en Hanna, men inte Fahl).

Ignatius72
2009-10-20, 21:45
Martina Thun, ja, men hennes bisittare går mig på nerverna. Särskilt den våldsamt överspända bruden (också en Hanna, men inte Fahl).

exakt.