handdator

Visa fullständig version : Är jag en moralkärring?


Diggler
2008-07-25, 15:40
Som äcklas av min kusin? Han är 41, och har blivit ihop med sin 20-åriga dotters 18-åriga kompis.

Det är både äckligt pga ålderskillnaden, och det rent incestuösa i att bli ihop med någon han som vuxen sett växa upp från nyfödd. Har jag fått ett släng av moralpanik?

Snafu
2008-07-25, 15:43
its wrong man.

Spader
2008-07-25, 15:47
Äsch! Du är bara avundsjuk! *slap*

Hank
2008-07-25, 15:55
Låter helt normalt i mina öron

Whistler
2008-07-25, 15:56
Du är lätt avundsjuk bara...

Måhända att det inte är helt socialt accepterat, och jag kan tänka mig att de kommer få det lite svårt för att folk kan bli sneda, men på vilket sätt är det äckligt?

LoTiX
2008-07-25, 15:57
Vad tycker hans dotter om detta?

Ryska_raketen
2008-07-25, 15:57
Klart som fan man vill dolma en 18 åring när man själv börjar bli gammal! Du är avis diggler, tyvärr.

Ignatius72
2008-07-25, 15:57
Man ska inte bli ihop med sina barns kompisar. Det är big no no. 18-åringar däremot kan man alltid försöka få tag på.

Slartibartfast
2008-07-25, 15:58
Nä, det låter inget vidare. :MrT:

Jag kände samma obehag när Tristan Ludlow gifte sig med Isabel Two.

http://images.teamsugar.com/files/upl0/16/161593/13_2008/Legends_of_the_fall.jpg

Loke
2008-07-25, 16:01
Det är inte omoraliskt, men det är riktigt patetiskt. Sluta whina, börja mobba.

regus
2008-07-25, 16:07
Dottern måste ju lacka.

Annars så FRESH MEAT. Även om min minstagräns går runt den åldern.

Ryska_raketen
2008-07-25, 16:08
Dottern måste ju lacka.

Annars så FRESH MEAT. Även om min minstagräns går runt den åldern.

Å andra sidan är du en 20 årig? snoris

Yes
2008-07-25, 16:12
Jag skulle ge mycket för att se föräldrarnas reaktion när tjejen presenterar sin nya kille.

regus
2008-07-25, 16:13
Å andra sidan är du en 20 årig? snoris

Ja. Lite av min poäng. Men det kanske var rätt otydligt.

30+ kekek TRÖÖÖÖCK

Exdiaq
2008-07-25, 16:34
Jag skulle ge mycket för att se föräldrarnas reaktion när tjejen presenterar sin nya kille.



Eller dotterns reaktion när han presenterar sin nya tjej.

petah
2008-07-25, 16:34
Känns fel eftersom det är dotterns kompis och att han sett henne växa upp. Hade det varit en random 18åring hade jag inte haft några problem alls med det.

Är han lite barnslig av sig och vill ha en 18åring och hittar en 18åring som vill ha honom, go for it.

Exdiaq
2008-07-25, 16:37
Så länge det inte är familjemedlemmar det handlar om så hade inte jag brytt mig.

Exdiaq
2008-07-25, 16:38
Är hon ful som stryk?

tjabon
2008-07-25, 16:47
Klart som fan man vill dolma en 18 åring när man själv börjar bli gammal! Du är avis diggler, tyvärr.
:D



Ung & kåt + gammal & erfaren = :hbang:

Osten80
2008-07-25, 17:08
Klart som fan man vill dolma en 18 åring när man själv börjar bli gammal! Du är avis diggler, tyvärr.

Haha.

joriice
2008-07-25, 17:09
Tycker det är lite konstigt, hans egen dotter är äldre än hon som han är ihop med, inget ovanligt i det kanske, men det är ju säkert så att han sett henne och hennes kompis växa upp tillsammans och bara väntat på chansen.

hultman
2008-07-25, 17:10
Låter riktigt vidrigt faktiskt.

Lexidos
2008-07-25, 17:10
Tycker det är lite konstigt, hans egen dotter är äldre än hon som han är ihop med, inget ovanligt i det kanske, men det är ju säkert så att han sett henne och hennes kompis växa upp tillsammans och bara väntat på chansen.

Ja i det här fallet är det lite skumt.
Men överlag har jag inga problem med att det är stor ålderskillnad

Tricklev
2008-07-25, 17:12
Äh, sluta moralisera, jag har sett mina vänners småsystrar växa upp, och jag har ändå planer på att doppa i dom.

hultman
2008-07-25, 17:14
Äh, sluta moralisera, jag har sett mina vänners småsystrar växa upp, och jag har ändå planer på att doppa i dom.

Skillnaden är ju att det aldrig kommer hända *kissass*

Three pigs
2008-07-25, 17:36
Haha, jag skulle nog tycka samma som dig faktiskt. Låter skapligt sjukt.

Nitrometan
2008-07-25, 17:40
Jag skulle ge mycket för att se föräldrarnas reaktion när tjejen presenterar sin nya kille.
:)

Precis.

"Det här är min nya kille Lasse, vi ska flytta ihop. Lasse jobbar på kontor, typ."

Nithian
2008-07-25, 17:48
Är dom små får man ta två

Krisz
2008-07-25, 18:26
Urk. Ok folk får göra som de vill men det är inte överdrivet fräscht när medelålders f-ckar tonåringar.

Whistler
2008-07-25, 18:36
Kom det en fräsch 40-taggare och bjöd upp mig till horisontaldans så skulle väl inte jag säga nej. Varför skulle det då vara äckligt att en man på 40 gör det samma med en 20-årig tjej? Nu är jag visserligen 24, men tjejer är ju mognare vid ung ålder. Män åldras ju bättre sägs det ju också...

Yes
2008-07-25, 18:42
:)

Precis.

"Det här är min nya kille Lasse, vi ska flytta ihop. Lasse jobbar på kontor, typ. Ja alltså, som en såndär lokalvårdare, eller vad det nu kallas..."
Sådär, ändrade lite så det blev optimalt.

Jag kan verkligen se framför mig hur modern gömmer ansiktet i händerna och börjar gråta och fadern blir helt tom i blicken och man kan endast ana ett svagt darrande av underläppen...

Lellan
2008-07-25, 19:04
Hm, när jag var 23 träffade jag en kille som var 38, vilket jag inte fattade (men han trodde att jag fattat, men ni känner ju Lellan, blond on the inside) - fast jag fattade det när det blev sent en kväll och vi skulle sova hos honom och han säger typ "min dotter är hemma, hon är nog vaken" och innan jag hinner reagera står jag öga mot öga med en jämnårig tjej..

Nu var hon inte jämnårig (bara 20 juuu... men längre än mig, ovanligt), och hon hade värsta stora hjärtat men han var ju lite pucko som inte varit tydligare. Visst hade han sagt att han varit gift en herrans massa år tillbaks och i det förhållandet fått 3 barn, första som väldigt ung, men när vi sågs så tränade vi eller åkte hoj. Inte mkt prat.

Vet inte så noga, vi var ihop ett halvår - men små udda saker hände. Hans ena granne trodde han var ihop med sin dottar (eh.. men så kan det gå om hon ser äldre ut och han mkt yngre), en annan att jag var dotterns kompis, dottern var skitcool med det hela ("bara pappa är glad är jag glad"-typen) men en gång jag själv tyckte det kändes udda var när han på morgonen bar in henne till vår säng och de höll på att kittla varandra.. kände mig något besvärad. Vem skulle jag kittla liksom.. :confused:

Sen en gång lånade hon ut sina inlines till mig (hennes initiativ), men när vi satte av kom hon cyklande gråtande och ville ha tillbaks sin pappa, hon saknade honom för mkt sen han träffat mig... (visst hon hade mens men det kändes fan obekvämt). Tröstade henne men inte direkt moderligt utan mer kompisaktigt. Plus en gång när vi gick på stan och jag upptäcker att inte bara JAG höll hand med honom, utan även hon.

Äh, jag är ju moralkärring och been there och done that. Vad jag vill ha sagt med det är oklart. Att livet är som det är och bara man lever det och föröker respektera andra och sig själv så blir det nog så bra som möjligt. Eller dåligt, då tar man nya tag (och säger förlåt om det skulle vilja sig så illa).

(fan va blajjigt inlägg? :confused: )

Tricklev
2008-07-25, 19:18
Hahahahahaha, Lellan, hahahaha, kan inte sluta skratta, haha, bästa inlägget i kolozzeums historia. :laugh:

Kittlingsdelen fick mig fan att skrika rakt ut av skratt, haha, underbart.

Lellan
2008-07-25, 19:26
Hahahahahaha, Lellan, hahahaha, kan inte sluta skratta, haha, bästa inlägget i kolozzeums historia. :laugh:

Kittlingsdelen fick mig fan att skrika rakt ut av skratt, haha, underbart.

Ja, som tant har man haft sin beskärda del roligheter. Kul att kunna glädja fler. :D

Fatalist
2008-07-25, 19:45
Jag är sjuk av avund till den livssituation pappan befinner sig i just nu - hans dotter ska snart flytta hemifrån och lämna honom som en fri man och han får ligga 18-åring... Nice.

3.1415926535
2008-07-25, 19:52
Jag tycker det är sjukt.

Exdiaq
2008-07-25, 20:02
Läste ett citat av någon känd svensk idag, kommer inte ihåg vad fan han hette nu. Han var iaf 62 och hans kvinna var 30 typ.

"Varför ta en gammal limpa, när man kan få ett färskt wienerbröd" :D

lectris
2008-07-25, 20:08
Plus en gång när vi gick på stan och jag upptäcker att inte bara JAG höll hand med honom, utan även hon.

whaaat? höll hon sin pappas hand?

han/hon verkar ju båda ha en skruv lös. Pappsen kanske siktade på en trekant när han bar in dottern till dig i sovrummet, fan vet..

*screwy*

Lellan
2008-07-25, 20:15
whaaat? höll hon sin pappas hand?

han/hon verkar ju båda ha en skruv lös. Pappsen kanske siktade på en trekant när han bar in dottern till dig i sovrummet, fan vet..

*screwy*

Ja, ähum.. fan, hade inte tänkt berätta.. men de var kristdemokrater.. jag tänkte att såna kanske håller hand med sina pappor INTE fan vet jag.. :confused:

Fast det var faktiskt inga trekantstendenser, såå blind är jag inte.

lectris
2008-07-25, 20:16
de var kristdemokrater.. jag tänkte att såna kanske håller hand med sina pappor INTE fan vet jag.. :confused:

hahaha!! :laugh:

Nithian
2008-07-25, 20:28
Läste ett citat av någon känd svensk idag, kommer inte ihåg vad fan han hette nu. Han var iaf 62 och hans kvinna var 30 typ.

"Varför ta en gammal limpa, när man kan få ett färskt wienerbröd" :D

hahaha

Allan
2008-07-25, 20:58
Inte OK. Vad i helvete ser han i en artonåring? De är inte snygga, kan inget, vet inget, kan inte kn*lla.

Pudzianovski
2008-07-25, 21:00
Inte OK. Vad i helvete ser han i en artonåring? De är inte snygga, kan inget, vet inget, kan inte kn*lla.

Är det åldern som avgör om man är snygg för dig? I så fall....vid vilken ålder blir man snygg? :confused:

Lellan
2008-07-25, 21:01
Inte OK. Vad i helvete ser han i en artonåring? De är inte snygga, kan inget, vet inget, kan inte kn*lla.

True that. Särskilt sista kanske (jag kunde iaf f*n inte.:em: ).

Men som uppvisningsobjekt inför andra hanar och om man känner att man behöver någon som ser upp till och lyssnar på en utan större krav så.. :) Kan faktiskt finnas ett visst utbyte.

tjabon
2008-07-25, 21:28
Kolla här då:
http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2967793.ab

rememberence
2008-07-25, 21:59
Inte OK. Vad i helvete ser han i en artonåring? De är inte snygga, kan inget, vet inget, kan inte kn*lla.

Ja du Allan, i mina ögon verkar du var en helt ok man.
Men på sista tiden har du kommit med så konstiga inlägg att jag börjar undra vad du tänker med!

:confused:

stevebc
2008-07-26, 02:23
Ja du Allan, i mina ögon verkar du var en helt ok man.
Men på sista tiden har du kommit med så konstiga inlägg att jag börjar undra vad du tänker med!

:confused:Kalla det livserfarenhet, sanning, facit, vad du vill. Huvudsaken är att han har rätt och inom 30 år kommer du förstå varför.

Mantus
2008-07-26, 04:12
Alla vet väl att man helt plötsligt blir snygg, kunnig, intelligent och bra i sängen efter 30-års ålder?
Vi som är runt 20 år kan självklart, trots våra ansträngningar på universitet och arbete och allmänna vetgirighet, inte mäta oss med en dubbelt så gammal outbildad, ointresserad person när det gäller kunskap, de har levt längre så de vet bäst vad det än gäller, så enkelt är det. Vad gäller sex så är förhållandet självklart detsamma, jag som har varit i ett förhållande i mer än fem år kan självklart inte ens komma i närheten av att veta lika mycket om förhållande och sex som en 40 årig svendom som aldrig haft ett förhållande. Snygghetsbiten skall jag inte ens kommentera, alla vet hur sexigt ölmage, hårbortfall och öronhår är.
Jag längtar så till min 40 årsdag vad allt kommer att kännas klarare och skönare då jag vet att jag äntligen är en komplett och perfekt människa.

mini
2008-07-26, 08:41
Nah, män blir ju bara sämre i sängen efter 20, eller möjligen 25. Kvinnors lust och kunskap växer och peakar efter 30. Således bör äldre kvinnor ha yngre män. Om det nu inte var att yngre män är så dumma. Oh the dilemma.

On Topic så nä, jag tycker inte att det är konstigt att reagera på att en medelålders man blir tillsammans med sin dotters kompis. Om det visar sig att de har grymt mycket gemensamt och det handlar om deras livs kärlek så är det en sak. Handlar det om att ragga lammkött så kan han gå utanför dotterns bekantskapskrets (och kanske hålla henne utanför så gott det går.)

jaaaaag
2008-07-26, 08:47
Riktigt äckligt tycker jag.

Mescreant
2008-07-26, 09:02
Var du ihop med Josef Fritzl eller?


En man bär sin 20-åriga dotter till sängen han precis sovit i med sin flickvän - och kittlar henne? Håller henne i handen när de går på stan? :cryout:
Eller det kanske var någon av de andra döttrarna?

JonasTL
2008-07-26, 12:34
Det är bara äckligt om mannen har äckliga baktankar och "utnyttjar" tjejen, risken är större att det är så om ålderskillnaden är stor, men det behöver ej vara så.

hahavaffan
2008-07-26, 13:51
De är inte snygga, kan inget, vet inget, kan inte kn*lla.Jo, njo, njaä okej, JO.

Jay-Z
2008-07-26, 14:06
Lellan ägde just upp tråden. :D

Exdiaq
2008-07-26, 15:38
Var du ihop med Josef Fritzl eller?


En man bär sin 20-åriga dotter till sängen han precis sovit i med sin flickvän - och kittlar henne? Håller henne i handen när de går på stan? :cryout:
Eller det kanske var någon av de andra döttrarna?




Reagerade likadant först, men tänkte efter och Lellan nämner att han hade fler barn (har jag för mig), alltså förmodar jag att det var någon av yngre syskonen.

Annars är det konstigt, riktigt konstigt.

Ignatius72
2008-07-26, 16:25
Hm, när jag var 23 träffade jag en kille som var 38, vilket jag inte fattade (men han trodde att jag fattat, men ni känner ju Lellan, blond on the inside) - fast jag fattade det när det blev sent en kväll och vi skulle sova hos honom och han säger typ "min dotter är hemma, hon är nog vaken" och innan jag hinner reagera står jag öga mot öga med en jämnårig tjej..

Nu var hon inte jämnårig (bara 20 juuu... men längre än mig, ovanligt), och hon hade värsta stora hjärtat men han var ju lite pucko som inte varit tydligare. Visst hade han sagt att han varit gift en herrans massa år tillbaks och i det förhållandet fått 3 barn, första som väldigt ung, men när vi sågs så tränade vi eller åkte hoj. Inte mkt prat.

Vet inte så noga, vi var ihop ett halvår - men små udda saker hände. Hans ena granne trodde han var ihop med sin dottar (eh.. men så kan det gå om hon ser äldre ut och han mkt yngre), en annan att jag var dotterns kompis, dottern var skitcool med det hela ("bara pappa är glad är jag glad"-typen) men en gång jag själv tyckte det kändes udda var när han på morgonen bar in henne till vår säng och de höll på att kittla varandra.. kände mig något besvärad. Vem skulle jag kittla liksom.. :confused:

Sen en gång lånade hon ut sina inlines till mig (hennes initiativ), men när vi satte av kom hon cyklande gråtande och ville ha tillbaks sin pappa, hon saknade honom för mkt sen han träffat mig... (visst hon hade mens men det kändes fan obekvämt). Tröstade henne men inte direkt moderligt utan mer kompisaktigt. Plus en gång när vi gick på stan och jag upptäcker att inte bara JAG höll hand med honom, utan även hon.

Äh, jag är ju moralkärring och been there och done that. Vad jag vill ha sagt med det är oklart. Att livet är som det är och bara man lever det och föröker respektera andra och sig själv så blir det nog så bra som möjligt. Eller dåligt, då tar man nya tag (och säger förlåt om det skulle vilja sig så illa).

(fan va blajjigt inlägg? :confused: )

Far och dotter förhållandet låter inte riktigt sunt, för att uttrycka det diplomatiskt.
on topic, viktigt att skilja på åldersskillnaden och det faktum att det är dotterns kompis. Sen är ju 18-år väldigt ungt då många av dessa tingestar inte ens flyttat hemifrån. 46 och 23 är bättre än 41 och 18 då man i det tidigare fallet, generellt, kan tänka att det förekommer lite mer livserfarenhet.

rememberence
2008-07-26, 18:09
Kalla det livserfarenhet, sanning, facit, vad du vill. Huvudsaken är att han har rätt och inom 30 år kommer du förstå varför.

Jo, jag vet att han har 30 års mer livserfarenhet, men det betyder inte att han har rätt, eller kan säga vad som helst.
Det är hans moderator-status som gör att han kan det ;)

Apos78
2008-07-26, 19:32
Jo, jag vet att han har 30 års mer livserfarenhet, men det betyder inte att han har rätt, eller kan säga vad som helst.
Det är hans moderator-status som gör att han kan det ;)

Moderator eller ej så har alla rätt till en åsikt. Kan väl inte säga att Allans inlägg på något sätt var diskriminerande eller nedlåtande. Dock väldigt rakt på sak.

Kan dock hålla med om det han säger till viss del. Men nog finns det snygga 18-åringar :).

Jimmymardberg
2008-07-26, 21:25
Är han rik?

Lellan
2008-07-26, 23:20
Ja, det var 20-åriga tjejen, vi låg och drog dåliga skämt (ropade) mellan sovrummen, å till slut så bara hämtade han in henne, å slängde henne i sängen och kittlade henne och typ DÄR tyckte jag att det kändes weird... Hålla handen, också weird. Men liksom, jag hade inte umgåtts med kristdemokrater förr, jag var blått 23 och lite facinerad av hans lats, låt mig vaaa...:cryout: :em:

Det tog slut å var nöjda och glada med det. Jag har lite kontakt med dottern, hon och hennes kille hon hade då har just fått barn, exet bor med jämnårig kärring och är nån friluftsguide med numera mindre lats och hår.

Tiden går sin gilla gång och it´s all good folks.. chilla...

//
Ang tråden tycker jag iaf att han som någon skrev kan ragga på andra lammkött än dotterns polare, och är det hans livs kärlek så kan de ta det lugnt å det må va hänt. Min mamma var 14 och pappa 24 när hon blev kär i honom, men först vid 17 ficki hon chansen att ens prata med honom och de är kära än. De fyller 55 och 65 i sommar. Coolt!

Lelle Pelle
2008-07-26, 23:31
Incest är bäst, helt i Ragnars smak...

Lellan
2008-07-26, 23:37
Incest är bäst, helt i Ragnars smak...

Seriöst, för att det ska vara incest ska det vara sexuell beröring, vilket detta inte alls kändes som, däremot kändes det udda att dottern ibland betedde sig som 20 och ibland så liten som 10.. Men faktiskt, så kan 20-åringar vara. Ok, en var det iaf. AAiiight? :MrT:

Lelle Pelle
2008-07-26, 23:45
Seriöst, för att det ska vara incest ska det vara sexuell beröring, vilket detta inte alls kändes som, däremot kändes det udda att dottern ibland betedde sig som 20 och ibland så liten som 10.. Men faktiskt, så kan 20-åringar vara. Ok, en var det iaf. AAiiight? :MrT:

Förnekelse, jag tror att de traumatiska händelserna som ägde rum den kvällen har skapat någon form av minnesspärr. But hey, du var ju ung(vad kan det vara, 25-30år sedan?), det är bra att experimentera...:Virro *popcorn*

Lellan
2008-07-26, 23:49
Förnekelse, jag tror att de traumatiska händelserna som ägde rum den kvällen har skapat någon form av minnesspärr. But hey, du var ju ung(vad kan det vara, 25-30år sedan?), det är bra att experimentera...:Virro *popcorn*

Mellan tummen och pekfingret var det nog i närheten av när du föddes ja.. *kissass*

Experiment är bra dock. Fast ovan nämnda var faktiskt bara en sommarflört.

Lelle Pelle
2008-07-26, 23:53
Mellan tummen och pekfingret var det nog i närheten av när du föddes ja.. *kissass*

Experiment är bra dock. Fast ovan nämnda var faktiskt bara en sommarflört.
Toché! Vad är det krampus kallar dig för? "Din gamla hagga?"

En tjejpolare i min ålder, 20år, är tillsammans med en karl på hela 37år. Men han har en fet bil vi får låna titt som tätt, så det är lugnt. Dessutom är han störtskön, jag skulle inte ha gissat att han var en dag över 25 första gången jag träffade honom...

Tricce
2008-07-26, 23:58
Hm, när jag var 23 träffade jag en kille som var 38, vilket jag inte fattade (men han trodde att jag fattat, men ni känner ju Lellan, blond on the inside) - fast jag fattade det när det blev sent en kväll och vi skulle sova hos honom och han säger typ "min dotter är hemma, hon är nog vaken" och innan jag hinner reagera står jag öga mot öga med en jämnårig tjej..

Nu var hon inte jämnårig (bara 20 juuu... men längre än mig, ovanligt), och hon hade värsta stora hjärtat men han var ju lite pucko som inte varit tydligare. Visst hade han sagt att han varit gift en herrans massa år tillbaks och i det förhållandet fått 3 barn, första som väldigt ung, men när vi sågs så tränade vi eller åkte hoj. Inte mkt prat.

Vet inte så noga, vi var ihop ett halvår - men små udda saker hände. Hans ena granne trodde han var ihop med sin dottar (eh.. men så kan det gå om hon ser äldre ut och han mkt yngre), en annan att jag var dotterns kompis, dottern var skitcool med det hela ("bara pappa är glad är jag glad"-typen) men en gång jag själv tyckte det kändes udda var när han på morgonen bar in henne till vår säng och de höll på att kittla varandra.. kände mig något besvärad. Vem skulle jag kittla liksom.. :confused:

Sen en gång lånade hon ut sina inlines till mig (hennes initiativ), men när vi satte av kom hon cyklande gråtande och ville ha tillbaks sin pappa, hon saknade honom för mkt sen han träffat mig... (visst hon hade mens men det kändes fan obekvämt). Tröstade henne men inte direkt moderligt utan mer kompisaktigt. Plus en gång när vi gick på stan och jag upptäcker att inte bara JAG höll hand med honom, utan även hon.

Äh, jag är ju moralkärring och been there och done that. Vad jag vill ha sagt med det är oklart. Att livet är som det är och bara man lever det och föröker respektera andra och sig själv så blir det nog så bra som möjligt. Eller dåligt, då tar man nya tag (och säger förlåt om det skulle vilja sig så illa).

(fan va blajjigt inlägg? :confused: )

rofl!!! haha höll på att missa detta underbara inlägg :laugh:

Lellan
2008-07-26, 23:59
Toché! Vad är det krampus kallar dig för? "Din gamla hagga?"

En tjejpolare i min ålder, 20år, är tillsammans med en karl på hela 37år. Men han har en fet bil vi får låna titt som tätt, så det är lugnt. Dessutom är han störtskön, jag skulle inte ha gissat att han var en dag över 25 första gången jag träffade honom...

Okeeej... så... du tror inte.. att det i världshistorien.. säg 2001 i örebro kan ha funnits en TILL sån kille.. ;) faktiskt så hade han fet bil och hoj men de tänkt jag inte så noga på, var mest faschinerad över största latsen jag sett och att han kunde laga mat.

Numerar är jag inte så lättimpad alls faktiskt. Krävs typ personlighet också. Sällsynt. Med personlighet kommer man undan med massor.

Lelle Pelle
2008-07-27, 00:05
Okeeej... så... du tror inte.. att det i världshistorien.. säg 2001 i örebro kan ha funnits en TILL sån kille.. ;) faktiskt så hade han fet bil och hoj men de tänkt jag inte så noga på, var mest faschinerad över största latsen jag sett och att han kunde laga mat.

Numerar är jag inte så lättimpad alls faktiskt. Krävs typ personlighet också. Sällsynt. Med personlighet kommer man undan med massor.
Ja, jag har ju aldrig blivit anklagad för att tänka igenom saker jag säger och skriver ordentligt, men när du säger det så känns det ju det scenariot troligt.

Det var lite lustigt när jag, tjejkompisen och hennes 37åriga kille satt hemma hos henne och tog det lugnt en kväll. Hennes föräldrar kom hem, som kanske är 40-42år(världens milf), och han blev presenterad som hennes pojkvän. De blev lagomt chockade när det kom fram hur gammal han var.

Bahir
2008-07-27, 07:03
[Australiensiskt tangentbord]

Om man sett nagon vaxa upp ar det alltid fel. Om jag vore 40 bast skulle jag nog inte tacka nej till en 18-aring, men att vara i ett (seriost?) forhallande med en ar ju ganska wierd... Om man inte vill ha fler barn dvs.

Lizard
2008-07-28, 00:39
Det går att kringgå moralperspektivet i det hela om dottern är rejält vuxen, som jag ser det. Hade hon varit inne på sitt andra barn och kanske skild, varit ute och sett sig om i livet med en lika gammal väninna och pappan hade hängt på en kväll på en uteservering så kanske tycke hade uppstått. Fadern och dottern hade varit klara med det allra som mest fundamentala i relationen mellan förälder och barn. Vi talar alltså om bortåt trettio eller mer. Helst mer.

Men när pappan börjar umgås med någon som, vilken normalt funtad pappa som helst, upplever som ett barn (det gör man med döttrar vid 18-års ålder. Ref: Lellans mycket underhållande inlägg) och dessutom är en kompis till sin dotter så är det alldeles vrickat.
Att välja partner med överhängande risk att haverera förtroende och relation med sitt eget barn är så jädra dumt att mer egentligen inte behöver tilläggas. Dock inser jag, och det är det jag tror flera är inne på när de går igång på ålderskillnadens fördelar, att en fling i fyllan och villan inte hör till ovanligheterna direkt. Men varje man med självaktning bör klara av att hålla sådant en bit bortom dotterns bekantskapskrets. Trådskaparens reaktion är alltså, i mina ögon, helt normal och det är pappan som skapat den.

Ganymedes
2008-07-28, 07:52
Jag tycker bara att det är äckligt om en av dem (eller båda) är feta. Vad gäller förhållandes "udda-grad", så är det väl nästan vanligare med sådant än med det kamla (förlegade?) jämnårig-man-kvinna-förhållandet?