handdator

Visa fullständig version : Fy för dessa flugor


tjabon
2008-07-25, 02:39
Fy för dessa flugor som ockuperar ens boning nu när det är varmt...*gah!*

De stora brummande monstren är lätta att ta kål på.
Men sen finns det en lite mindre ljudlös variant.Dom är helt tysta
och flyger ungefär som knott. Svåra att smälla.

Vad säger de lärde?
Finns det 2 större arter av flugor i Sverige (finns säkert hundratal..) ????

Björkvedens mästare
2008-07-25, 03:20
Säkert hundratals av dom asen, men jag kan leva med dom jävlarna, faktum är att jag skulle kunna ha sex med en stor fluga om jag bara slapp alla jävla bromsar som biter mej så fort jag går ut i solen. Jag ser ut som om jag har röda hund på en eftermiddag och kliar man sej det minsta på ett bett så blir det sår som aldrig läker utan bara kliar ännu mer. Har sår som säkert är 1 månad gamla...*grr27*

goodie
2008-07-25, 04:28
håll rent bara, ingen mat och frukt framme och inga överbevattnade blommor.. slipper du dom små asen lmao :)

stevebc
2008-07-25, 10:52
Jag fick en j*vla h*ra i ögat häromdagen när jag cyklade hem. Den gled in under ögonlocket upp långt som fan. Skrek hela vägen när jag cyklade hem för det kändes som någon tryckte en nål i mitt öga upprepade gånger. Kommer hem, rusar in på toaletten och sköljer med massa vatten - givetvis försämrar det bara min situation. Ringer till sjukvårdsupplysningen en tjugo minuter senare och frågar vad f*n jag ska göra och då tittar den jäveln fram igen. Lyckas manövrera ut den med en blöt bomullstops.

tjabon
2008-07-25, 10:58
Jag fick en j*vla h*ra i ögat häromdagen när jag cyklade hem. Den gled in under ögonlocket upp långt som fan. Skrek hela vägen när jag cyklade hem för det kändes som någon tryckte en nål i mitt öga upprepade gånger. Kommer hem, rusar in på toaletten och sköljer med massa vatten - givetvis försämrar det bara min situation. Ringer till sjukvårdsupplysningen en tjugo minuter senare och frågar vad f*n jag ska göra och då tittar den jäveln fram igen. Lyckas manövrera ut den med en blöt bomullstops.

Fy vilken smärta!!!!
och jag som haft ett h-e med småknott i ögonvrån (från löppassen)

håll rent bara, ingen mat och frukt framme och inga överbevattnade blommor.. slipper du dom små asen lmao :)

Det kanske är läge att diska då...........:D

Imni
2008-07-25, 11:17
Va hände me den sköna rubriken?:smash:

machine gun
2008-07-25, 11:28
Jag fick en j*vla h*ra i ögat häromdagen när jag cyklade hem. Den gled in under ögonlocket upp långt som fan. Skrek hela vägen när jag cyklade hem för det kändes som någon tryckte en nål i mitt öga upprepade gånger. Kommer hem, rusar in på toaletten och sköljer med massa vatten - givetvis försämrar det bara min situation. Ringer till sjukvårdsupplysningen en tjugo minuter senare och frågar vad f*n jag ska göra och då tittar den jäveln fram igen. Lyckas manövrera ut den med en blöt bomullstops.

Det är inte bara för att se coola ut som cyklister oftast har solglasögon.

stevebc
2008-07-25, 11:33
Man kan inte andas med munnen heller, och eftersom man är täppt i näsan av pollen (:furious:) får man andas med ena mungippan liiite öppen eller hålla en hand för, asjobbigt :D

machine gun
2008-07-25, 11:43
Man kan inte andas med munnen heller, och eftersom man är täppt i näsan av pollen (:furious:) får man andas med ena mungippan liiite öppen eller hålla en hand för, asjobbigt :D

En och annan fluga har man ju råkat svälja under sina cykelturer *spy*

stevebc
2008-07-25, 13:33
Haha, bra proteintillskott för er som inte får i er kött på andra sätt :)

Nitrometan
2008-07-25, 13:35
Haha, bra proteintillskott för er som inte får i er kött på andra sätt :)
Cyklister äter inte kött?

Det var mer än jag visste.

stevebc
2008-07-25, 13:38
Cyklister äter inte kött?

Det var mer än jag visste.Oj jag trodde machine_gun sysslade med löpning.

Kwon
2008-07-25, 14:16
Tycker att flugorna har varit extremt stora/köttiga i år.

Kanske smakat på ESA-Pro någonstans samt flugit i vinklar innan ankomst.

Man vänjer sig.

C.E.J.
2008-07-25, 14:35
Äh, damn city slickers...