handdator

Visa fullständig version : tyst tjej tele??


watertouch
2008-07-24, 20:22
Tyst tjej i tele, alltså inte så direkt pratsam utan mer JA/NEJ typ... Vad ska man göra med en sån? Allt var ju ok på msn o så men tele är helt skumt... Hon verkar inte blyg av sig eller ha nått annat hinder utan ja bara "tråkig"...


Hjälp kollo!!!!!

erks
2008-07-24, 20:24
Ljug om din penis! :thumbup:

lectris
2008-07-24, 20:24
lägg på?

watertouch
2008-07-24, 20:25
Haha har redan ljugit om den då jag är rätt skämtsam av mig o så.... Vid tidigare samtal....

L-Sami
2008-07-24, 20:25
Hon har svårt att uttrycka sig muntligen kanske eller så är hon en lyssnare. Prata på så lyssnar hon.

mini
2008-07-24, 20:25
Du känner inte själv att det är en rätt dum sak att fråga på ett forum där ingen känner dig eller tjejen och ingen hör era konversationer? Vad är det du väntar dig för svar?

watertouch
2008-07-24, 20:26
Har haft henne på msn i ca 7 år lr nått...

lectris
2008-07-24, 20:26
Haha har redan ljugit om den då jag är rätt skämtsam av mig o så.... Vid tidigare samtal....

hon kanske blev skrämd till tystnad? *popcorn*

Granatgiraffen
2008-07-24, 20:26
Sluta ring 16åringar.

Skojar bara min vän. Fråga henne!

Jorgen
2008-07-24, 20:26
Du känner inte själv att det är en rätt dum sak att fråga på ett forum där ingen känner dig eller tjejen och ingen hör era konversationer? Vad är det du väntar dig för svar?

Nää, det verkar helt normalt.

Neco
2008-07-24, 20:27
det är konst att kunna prata i telefon... bjud på fika istället.

watertouch
2008-07-24, 20:27
Du känner inte själv att det är en rätt dum sak att fråga på ett forum där ingen känner dig eller tjejen och ingen hör era konversationer? Vad är det du väntar dig för svar?

Hon är en "tystlåten" person av sig så att säga, hoppas du fattar vad jag menar, jag själv är inte riktigt typen som kan driva på ett samtal över tele i över 30minuter så det krockar, och jag känner mig dålig :smash:

L-Sami
2008-07-24, 20:28
Fortsätt prata på MSN istället om det flyter på dåligt.

Jaws
2008-07-24, 20:29
Aaah, hatar sånna tjejer. I början av förhållandet med min förra flickvän så kändes det som att jag pratade med mig själv, varpå det dessutom tog ett tag för mig att upptäcka att linjen hade brutits en gång.

Piranha
2008-07-24, 20:29
Du känner inte själv att det är en rätt dum sak att fråga på ett forum där ingen känner dig eller tjejen och ingen hör era konversationer? Vad är det du väntar dig för svar?

Meh, ingen fråga är för dum för kolo.

Men som vi alltid säger i skåne.... skit in skit ut ..

palme
2008-07-24, 20:29
det är konst att kunna prata i telefon... bjud på fika istället.

Nja...är väl snarare en konst att hålla en diskussion igång. Skulle säkert vara likadant om de satt på ett fik.

JockeKillen
2008-07-24, 20:29
Hon är en "tystlåten" person av sig så att säga, hoppas du fattar vad jag menar, jag själv är inte riktigt typen som kan driva på ett samtal över tele i över 30minuter så det krockar, och jag känner mig dålig :smash:

Jag hade slutat ringa.

watertouch
2008-07-24, 20:30
FAn man fick ju lite respons iaf, vi började chatta på msn sen snackade vi via tele några gånger över några år, hon flytta o jag hade andra problem...

Men ja hon är "tystlåten" av sig.. Jag måste leda hela samtalet typ.. Det är det som är problemet... Jag klarar inte det efter ca 30min så har jag inget...

Men jag gillar henne o så över nätet iaf.....

dooh
2008-07-24, 20:31
Men sluta prata i telefon med henne då. Vad är problemet?

telefoner är ändå ren ondska.

mini
2008-07-24, 20:32
Du får väl vara tyst och vänta ut henne då. Efter några minuters tystnad måste hon väl säga något.

Å andra sidan, varför måste du prata i telefon så länge med henne? Varför ringa om man inte har något att säga? Man måste inte prata i telefon.

watertouch
2008-07-24, 20:33
Men sluta prata i telefon med henne då. Vad är problemet?

telefoner är ändå ren ondska.

Hon typ ringer o så sen säger hon typ inget... Jag måste typ fråga grejjer eller berätta grejjer själv säger hon typ ja lr nej över tele.. Nätet mycket enklare.. Men varför ringer hon....

Blir sån pinsam tystnad..:em: :em:

watertouch
2008-07-24, 20:34
Du får väl vara tyst och vänta ut henne då. Efter några minuters tystnad måste hon väl säga något.

Å andra sidan, varför måste du prata i telefon så länge med henne? Varför ringa om man inte har något att säga? Man måste inte prata i telefon.

Kontrollbehov från hennes sida gissar jag... Men jah jag är inte utbildad psykotephevt.

Carolinew
2008-07-24, 20:34
FAn man fick ju lite respons iaf, vi började chatta på msn sen snackade vi via tele några gånger över några år, hon flytta o jag hade andra problem...

Men ja hon är "tystlåten" av sig.. Jag måste leda hela samtalet typ.. Det är det som är problemet... Jag klarar inte det efter ca 30min så har jag inget...

Men jag gillar henne o så över nätet iaf.....

Om du gillar henne över nätet så kanske ni ska fortsätta att bara prata där då.

Har man svårt att föra en konversation är man nog inget för varandra ändå... jag märker stor skillnad på vem jag pratar med. Har man inga gemensamma intressen eller kemin kanske inte stämmer så är det bara jobbigt att föra en konversation. Men med de personer det stämmer med pratar man lätt i mun på varandra istället och det är ett bra tecken :)

L-Sami
2008-07-24, 20:36
Har man svårt att föra en konversation är man nog inget för varandra ändå...

Om man tänder på den andra personen då?

Piranha
2008-07-24, 20:36
Gör så här nästa gång hon ringer.

Ta penna och papper och skriv ner lite frågor om henne som du nästa gång syr in sporadiskt i samtalet, så hon helt enkelt blir tvungen att ge dig lite utförliga svar och börja lätta på tystnaden.

mini
2008-07-24, 20:37
Kontrollbehov från hennes sida gissar jag... Men jah jag är inte utbildad psykotephevt.

Nej, då hade du inte stavat det så, troligen inte heller gjort den analysen. Vem är det som ringer då? Och igen, för att diskutera vad du ska göra (och inte hon) - varför måste du prata så länge, eller prata alls?

watertouch
2008-07-24, 20:37
Om du gillar henne över nätet så kanske ni ska fortsätta att bara prata där då.

Har man svårt att föra en konversation är man nog inget för varandra ändå... jag märker stor skillnad på vem jag pratar med. Har man inga gemensamma intressen eller kemin kanske inte stämmer så är det bara jobbigt att föra en konversation. Men med de personer det stämmer med pratar man lätt i mun på varandra istället och det är ett bra tecken :)

Iofs det som är bra på nätet lr över MSN man kan vänta några minuter med att svara men vi tele är det jobbigare.. Men vi har typ samma intressen och värderingar o så, men ja hon är bara tyst av sig. Trots att hon är "social" av sig. Det gör mig så förvånad, slutar jag o säga nått så är hon tyst, o jag måste jämt försöka komma på nått föra att fortsätta samtalet. Vill ju inte att det ska sluta gillar ju henne. :)

MrBoris
2008-07-24, 20:40
Iofs det som är bra på nätet lr över MSN man kan vänta några minuter med att svara men vi tele är det jobbigare.. Men vi har typ samma intressen och värderingar o så, men ja hon är bara tyst av sig. Trots att hon är "social" av sig. Det gör mig så förvånad, slutar jag o säga nått så är hon tyst, o jag måste jämt försöka komma på nått föra att fortsätta samtalet. Vill ju inte att det ska sluta gillar ju henne. :)

Jag är faktiskt likadan själv, irl är jag enormt social o blir kompis/bekant med alla i princip, på telefon är jag enormt tyst av mig o kommer inte på vad jag ska säga. Har nästan lite telefonfobi pga detta...

Ajin
2008-07-24, 20:42
Reta upp henne lite, men akta dig för att gå för långt. Få henne att vilja prata med dig, genom att sporra henne lite. Kan ju funka?

Exempel: "Har du alltid varit tyst som en fisk"?

Det låter som tjejen inte är särskilt gammal dessutom (<18 år), så det kanske behövs en putt i ryggen för att hon ska "öppna" sig.

watertouch
2008-07-24, 20:43
Nej, då hade du inte stavat det så, troligen inte heller gjort den analysen. Vem är det som ringer då? Och igen, för att diskutera vad du ska göra (och inte hon) - varför måste du prata så länge, eller prata alls?

Hehe jag vet hur du är och hur du har svarat i andra trådar... Possetivt menat :)
Hon är social av sig och röjjer runt på stan och så vi är runt 20+ år.... Men just då det kommer till tele, då tystnar hon... Det är just det vet inte om hon får nån panikgrejs lr så för hon verkar annars väldigt social..

Men då vi snackar så blir hon väldigt tystlåten, trots att vi känt varandra 7år nätligt och snackat om det mesta.. Men just tele...

Mansgris som man är så..hehe. Det hela får mig att känna mig ofullkommlig eftersom jag inte verkar duga till (skyddsmekanism) men endå...

Borde man typ dissa bruttan eller typ (vill säga föra diskussion över tele) men tvivlar på att hon är "mogen" lr aa sån tjej...

Fan jävla TESTOSTERON!!!!!!

L-Sami
2008-07-24, 20:45
Fan jävla TESTOSTERON!!!!!!

Stay clean boy :D

watertouch
2008-07-24, 20:48
Stay clean boy :D

Hahaha Saknar kvinnligt sällskap bara, fast bara för stunden:)

Carolinew
2008-07-24, 20:49
Om man tänder på den andra personen då?

Nu pratar jag ju om mer seriösa relationer. Det verkar ju vara det som det här fallet handlar om :)

Iofs det som är bra på nätet lr över MSN man kan vänta några minuter med att svara men vi tele är det jobbigare.. Men vi har typ samma intressen och värderingar o så, men ja hon är bara tyst av sig. Trots att hon är "social" av sig. Det gör mig så förvånad, slutar jag o säga nått så är hon tyst, o jag måste jämt försöka komma på nått föra att fortsätta samtalet. Vill ju inte att det ska sluta gillar ju henne. :)

Hur sjutton kan du veta om hon är social när du inte har träffat henne? :confused: Det är sjukt stor skillnad på många personer på nätet och IRL. Sen för att man har samma intressen behöver det inte betyda att kemin stämmer :)

L-Sami
2008-07-24, 20:56
Hahaha Saknar kvinnligt sällskap bara, fast bara för stunden:)

*Host* redtubepunktcom *host* *host* :D

shadowfire
2008-07-24, 20:57
går inte o svara på när man inte vet så mkt om er relation direkt eller vem endera av er är (eller vad du ens säger i luren? sitter du o sliter i snasen o flåsar så tro fan att hon inte predikar direkt).

watertouch
2008-07-24, 21:04
går inte o svara på när man inte vet så mkt om er relation direkt eller vem endera av er är (eller vad du ens säger i luren? sitter du o sliter i snasen o flåsar så tro fan att hon inte predikar direkt).

Mmm det var avgjort innan det ens börja antar jag, började tråden i ren desperation faktiskt för hon skrev på msn medans jag handla cigg, sen va offline så jag svara med sms, väntade ett tele...

Men fan vet fortfarande inte hur jag ska bete mig då jag snackar med henne, hon verkar inte vilja prata om sig själv typ, lr är JÄVLIGT kortfattad...... Men efter 7 år på msn så blir det ju skummt.....

shadowfire
2008-07-24, 21:18
Mmm det var avgjort innan det ens börja antar jag, började tråden i ren desperation faktiskt för hon skrev på msn medans jag handla cigg, sen va offline så jag svara med sms, väntade ett tele...

Men fan vet fortfarande inte hur jag ska bete mig då jag snackar med henne, hon verkar inte vilja prata om sig själv typ, lr är JÄVLIGT kortfattad...... Men efter 7 år på msn så blir det ju skummt.....

Jag har stött på sådana personer tidigare, men för mig har det aldrig klaffat IRL då man väl setts. Det beror dock mest på att jag är social/extremt pratglad av mig, jag surrar med allt o alla 24/h o jobbar fanemig med o prata också. Jag har lite svårt för människor som är svårflirtade till konversation.

Dock kan ju blyghet/osäkerhet osv uppstå, vilket kan vara svårt att avläsa över telefon. Fortsätt surra på över msn o lär känna tjejen bättre eller så se till o träffa henne, o bilda dig den absolut bästa uppfattningen - öga mot öga.

Trance
2008-07-24, 21:19
Finns massor av trevliga och romantiska ämnen som kan få dig att lära känna henne bättre. Fråga henne vilket operativsystem hon föredrar och varför, var noga med att begära källa på varje påstående. Försöker hon undvika frågan eller säga att hon inte bryr sig så betyder det bara att hon är blyg så då måste du trycka på och begära ett svar.

Jag läste det tricket i The Game.

mini
2008-07-24, 21:24
Fler än man tror har telefonfobi.

C.E.J.
2008-07-24, 21:47
Nää, det verkar helt normalt.

Haha älskar dig Jörgen :D


On a different note, hon kanske är fascinerad av vad du har att säga och inte vill avbryta utan bara vill att du pratar på.

petah
2008-07-24, 21:50
Prata telefon är ett helvete, 30 sek är lagom för sånt. Träffas på riktigt istället.

Tolkia
2008-07-24, 21:55
Alla funkar inte i telefon, helt enkelt. Vissa funkar överhuvudtaget inte, vissa fungar bara med några enstaka (oftast nära bekanta, typ mamma, syrran, bästa kompisen de känt sedan koltåldern osv.). Vissa är telefonäss, vissa är outhärdliga pratkvarnar. Hur personen är att prata med IRL eller chatta med säger oftast ganska lite om hur de är i telefon.

Är det ett problem att telefon inte är "ert medium", välj ett annat eller träffas mer IRL.