handdator

Visa fullständig version : Sista repsen vid latsträning..


Fredspipan
2008-07-24, 19:09
Bara jag som har problemet vid latsträning(latsdrag, stångrodd och liknande) att de första 4-5repsen går bra men problem med slutrörelsen på de sista 3-4repsen.
T.ex latsdrag drar jag stången så att den nuddar bröstet i början men på slutet klarar jag inte av det, kommer inte ned ordentligt.
Började idag köra stångrodd och det var samma grej där. De första 4repsen gick bra men de sista kändes mest halvdana och jag började hamna mer i upprättställning vid slutrörelsen.

demode
2008-07-24, 19:24
För mig funkar det att sänka vikten hehe. *flex*

Fredspipan
2008-07-24, 20:57
Men grejen är ju att det bara är de sista 10% av rörelsen som känns jobbiga.. ungefär som man är starkare i de första 90%. Sänker jag vikten skulle jag orka köra många reps fler men få problem med de sista 10% längre bak.

Johan_S
2008-07-24, 21:03
Men grejen är ju att det bara är de sista 10% av rörelsen som känns jobbiga.. ungefär som man är starkare i de första 90%. Sänker jag vikten skulle jag orka köra många reps fler men få problem med de sista 10% längre bak.
Jag brukar anpassa vikten så jag fixar etc 8 reps, gör jag även 8 i set 4 är det höjning till nästa gång som gäller. Jag föreslår att du provar något liknande. Sänk vikten lite och se till att arbeta med full rörelselängd, efter ett par pass kommer du bli starkare i hela rörelsen och kunna öka med vikt.

Mvh
Johan

ligne
2008-07-25, 18:40
kör dropset då?