handdator

Visa fullständig version : En dag i stockholm, vad finns det för sevärdheter?


Prankie
2008-07-24, 18:42
Kommer landa i Bromma klocka 11 den 12:e Aug, eftersom nästa plan går 20:50 från Arlanda har jag 6-7 timmar att ralla runt i stan. Har aldrig varit där så jag vet faktist inte vad det finns för sevärdighet. Tänkte om det finns några 08 här som kan tipsa mig om några ställer som jag kan mata in i gps under turen. :)

Angel
2008-07-24, 19:00
SOUK gillar jag.

Avesta
2008-07-24, 19:06
Kommer landa i Bromma klocka 11 den 12:e Aug, eftersom nästa plan går 20:50 från Arlanda har jag 6-7 timmar att ralla runt i stan. Har aldrig varit där så jag vet faktist inte vad det finns för sevärdighet. Tänkte om det finns några 08 här som kan tipsa mig om några ställer som jag kan mata in i gps under turen. :)

Rinkeby





ha ha

Yes
2008-07-24, 19:12
Det spelar ingen roll vart man går - såhär års kryllar staden av sevärdheter.

maximuscle
2008-07-24, 19:39
en tripp till gamla stan och en bärs på flyt e min rekomendation :thumbup:

L-Sami
2008-07-24, 19:48
Kungaslottsområdet i Gamla Stan är ändå rätt så mäktigt. Det är vad 95% av turisterna besöker när de är i Stokkan.

lectris
2008-07-24, 20:15
en tripp till gamla stan och en bärs på flyt e min rekomendation :thumbup:

+1

flyt är ett mycket mysigt ställe!

http://www.flyt.se/fimages/g-bild3.jpg

Wintermute
2008-07-24, 22:48
Rinkeby





ha ha
Pågående fotbollsturnering spånga ip, tror den håller på några dar till. Rekomendationen är dock behörigt avstånd, sägs att det går villt till...

dam00r
2008-07-24, 23:23
Gå av vid Hötorget och sen ner till Drottninggatan till gamla stan och sen upp mot slussen och därifrån till medborgarplatsen och skanstull. Varför inte?

Vinter
2008-07-25, 01:37
Grattis du har prickat rainbow week.

Annars är söder och gamla stan ställen där det finns saker att se kanske. Säkraste kortet är nog att bara kliva av i gamla stan och söka sig utåt.

Torwald
2008-07-25, 02:08
alla bara rekommenderar gamla stan, och det kan väl vara kul att hinna med, men inte som en central del av upplevelsen? Varför inte försöka se mer sevärdheter som är smultronställen för 08orna istället för att trängas med japanerna? Hoppa från västerbron kanske? :D

Eftersom att du träffat prideveckan borde det ju vara fullspeckat med spektakel i city. Kolla in kungsträdgården, det är säkert något där då.

Annars kanske promenad längs norrmälarstrand och lunch på något mysigt fik längs vägen? Ta dig ut på långholmen? Kolla in karlbergs slott och promenera hem genom vasastan?

n1tro
2008-07-25, 05:33
finns inga, stanna kvar på bromma :thumbup:

Chaan
2008-07-25, 05:55
Grattis du har prickat rainbow week.





Eftersom att du träffat prideveckan



Nejj

mini
2008-07-25, 06:24
Nejj

Ska du också åka till Sthlm denna vecka?

Jag tycker att du ska ta bussen direkt in till city. Då kan du ställa ifrån dig ditt bagage också så du slipper släpa runt det.
Jag tycker absolut att man kan ta Gamla Stan. Det finns en anledning att det är ett populärt mål för turister, och faktiskt en hel del stockholmare också.
Det går ju att promenera till Kungsan därifrån.
Söder har Fjällgatans utsikt (och goda glass) men där om någonstans brukar det vara turistträngsel. Annars vet jag inte vad Söder erbjuder mer än bra shopping för någon som är i stan några timmar?

bullis
2008-07-25, 06:43
Jag tar också emot tips!

Chaan
2008-07-25, 06:57
Ska du också åka till Sthlm denna vecka?


Schtåkkålm?

mini
2008-07-25, 07:03
Schtåkkålm?

Tack för dina givande inlägg i den här tråden.

Kwon
2008-07-25, 15:35
Har aldrig varit där så jag vet faktist inte vad det finns för sevärdighet. Tänkte om det finns några 08 här som kan tipsa mig om några ställer som jag kan mata in i gps under turen. :)

Skall man besöka Stockholm för första gången är det vissa platser man måste besöka innan man åker hem igen.

Bakfickan
Tip Top
Patricia (endast på Söndagar dock, synd att du inte åker ner en Söndag)
Side Track
SLM på Wollmar Yxkullsgatan 18. Jättenära från Tunnelbana Mariatorget.

Efter dessa erfarenheter kommer du aldrig kunna kalla Stockholm för Fjollträsk igen!

Prankie
2008-08-04, 13:59
Skall man besöka Stockholm för första gången är det vissa platser man måste besöka innan man åker hem igen.

Bakfickan
Tip Top
Patricia (endast på Söndagar dock, synd att du inte åker ner en Söndag)
Side Track
SLM på Wollmar Yxkullsgatan 18. Jättenära från Tunnelbana Mariatorget.

Efter dessa erfarenheter kommer du aldrig kunna kalla Stockholm för Fjollträsk igen!

Bakfickan vet jag inte om jag hinner. De servera bara middag mellan 11aug och 16 aug.
Tip Top? Sveavägen 57-59 eller? Musikaffär?
Side Track... Vad finns i en gaybar mitt på dagen? :D
SLM - Klubben för män som har sex med män samt tänder på fetischer såsom läder, gummi, uniform, skinhead, grovarbetare och/eller sports gear! Speechless...

nu när jag kollade upp de där rekommendationer tror jag håller mig till gamla stan och fota med japsarna. :D

Kwon
2008-08-04, 14:31
Bakfickan vet jag inte om jag hinner. De servera bara middag mellan 11aug och 16 aug.
Tip Top? Sveavägen 57-59 eller? Musikaffär?
Side Track... Vad finns i en gaybar mitt på dagen? :D
SLM - Klubben för män som har sex med män samt tänder på fetischer såsom läder, gummi, uniform, skinhead, grovarbetare och/eller sports gear! Speechless...

nu när jag kollade upp de där rekommendationer tror jag håller mig till gamla stan och fota med japsarna. :D

Haha bra att du har research-skills bro! :D

Hade varit kul å se dig knacka på hos SLM, minen hade varit speechless... :D

Ajin
2008-08-04, 14:39
3 ord: Uteservering, Gamla Stan, Öl.

Gamla stan är verkligen vackert, annars kan du kolla in Riddarholmen, Stadshuset och livet runt T-centralen. Det är en kultur för sig det också. =p

Hemi
2008-08-04, 14:59
Gå av vid Hötorget och sen ner till Drottninggatan till gamla stan och sen upp mot slussen och därifrån till medborgarplatsen och skanstull. Varför inte?

Har man aldrig varit i sta'n så är det en självklar promenix. Vilket betyder D-gatan, V-Långgatan, Slussen, Götgatan. Ta en karta vid turistinfon, så kan du inte går fel. Du går förbi T-Centralens, G-Stans, Slussens och M-platsens T-banestationer på vägen om du stannat för länge vid någon servering och vill avbryta den inte alltför långa vägen. Alternativt är att avvika vid Slussen och gå vidare till Mariatorget, Zinken, Hornstull. (Hornsgatan).

Strandvägen--> Djurgården--> Kaknäs är annars en lite lugnare och finare väg.