handdator

Visa fullständig version : Rankinglistor för tävlingarna på Arnolds 2009


Nitrometan
2008-07-24, 09:37
Antar att det passar bäst här.

USAPL har lagt ut listorna på de inkvalade lyftarna till inbjudningstävlingarna vid Arnolds nästa år.

Här: http://www.usapowerlifting.com/nationals/arnold/index.shtml

Ingen svensk marklyftare. Krävdes över 202 poäng på en internationell tävling. Var det ingen svensk som ahde lyckast med det senaste tiden?

Både Fredrik Jäder, Marcus Hirvonen och Johnny Wahlqvist är inkvalade till bänktävlingen! Koolt!

Freddi också! Även om han inte är svensk så är han ju koloit!

sunkan
2008-07-24, 09:53
3 Britt Eriksson Sweden 54.7 56 187.5 224.71

eller?

345.5 i bänk
2008-07-24, 10:37
Dom verkar ha kortat av kvaltiden rejält. Är ju dom 3 bästa i varje klass som blir inbjuden. Dom får nog höja upp prispengarna rejält samt bättre arrangemang om dom ska få ditt nå lyftare igen tror jag. Vi var ju över iår och visst det är kul att se hela ARNOLDS helgen i sin helhet om man aldrig varit där men det var nog mer minus än plus.

Hela resan blev väldigt dyrt sedan tävlingen. Inget tekniskt möte så mycket var oklart. Trång uppvärmning. Sedan tävlingen sekunden efter sista lyftet slogs det elektriska ner med protokoll m.m för att nästa sport skulle in, så vi visste t ex inte helt 100 om Hirvis var trea eller inte, var väldigt rörigt allting. Vi frågade arrangörerna men ingen visste. Det var ingen prisutdelning.

Det positiva var att det var rejält med publik för det gick ju på expot så det var en grymt bra stämmning och bra tryck. Var ju första året som dom hade detta så det kan ju bli bättre....

Nitrometan
2008-07-24, 11:24
eller?
Jo.

Missade henne.


Dessutom var det bara topp tre som fick åka. Alltså bara hirvis som är inkvalad av svenskarna.

När nån tackar nej så blir övriga uppflyttade.

pojken
2008-07-24, 16:58
Dom verkar ha kortat av kvaltiden rejält. Är ju dom 3 bästa i varje klass som blir inbjuden. Dom får nog höja upp prispengarna rejält samt bättre arrangemang om dom ska få ditt nå lyftare igen tror jag. Vi var ju över iår och visst det är kul att se hela ARNOLDS helgen i sin helhet om man aldrig varit där men det var nog mer minus än plus.

Hela resan blev väldigt dyrt sedan tävlingen. Inget tekniskt möte så mycket var oklart. Trång uppvärmning. Sedan tävlingen sekunden efter sista lyftet slogs det elektriska ner med protokoll m.m för att nästa sport skulle in, så vi visste t ex inte helt 100 om Hirvis var trea eller inte, var väldigt rörigt allting. Vi frågade arrangörerna men ingen visste. Det var ingen prisutdelning.

Det positiva var att det var rejält med publik för det gick ju på expot så det var en grymt bra stämmning och bra tryck. Var ju första året som dom hade detta så det kan ju bli bättre....

Åk igen! Det blir nog bättre andra gången. Det måste vara grymt härligt att bänka och SLa innför en sådan publik med det trycket i lokalen. Men tråkigt om det var mer minus än plus :(

/Timme

345.5 i bänk
2008-07-25, 11:55
Åk igen! Det blir nog bättre andra gången. Det måste vara grymt härligt att bänka och SLa innför en sådan publik med det trycket i lokalen. Men tråkigt om det var mer minus än plus :(

/Timme

Nej är inte så sugen kostar runt 20 tusen allt som allt sedan har jag ej kvalat och hinner inte göra det heller. Dom har kortat av kvaltiden rejält. Hade jag fått räkna mitt resultat från SL-VM i november hade jag varit topp rankad. När det gäller såna inbjudningstävlingar ska det vara i klass med mästarmötet vad gäller prispengar tycker jag. Det var en mycket bättre tävling på många sätt. Men Arnolds tävlingen kan ju bli bättre efter några år....