handdator

Visa fullständig version : Sugen PÅ NÅgot!

DeffARNE
2008-07-23, 19:58
Tja, alltså. Vad är det som är "minst onyttigt"?
Om man är riktigt sugen på något, förutom frukter.

Är nötter ett alternativ?

:smash: :smash: :smash: :smash:

Apos78
2008-07-23, 20:04
Nötter är ett bra alternativ. Detta förutsatt att man tänker på att energin lätt drar iväg. Dra ihop en smoothie, kesomacka, fruktsallad, kopp te med ett par kex etc.

Inte härmed sagt att dessa är det minst onyttiga att stoppa i sig men med lite variation över längre tid så är alla bra alternativ.

King Grub
2008-07-23, 20:06
Är kalorimängden en faktor?

aaaf
2008-07-23, 20:17
Vattenmelon eller fixa ihop en smoothie *drool*.

omnibus
2008-07-23, 20:24
DP chokladpudding *popcorn* *drool*

joriice
2008-07-23, 20:31
Nötter är ingen höjdare (för mig iallfall) om man ser på att man är sugen på något gott, det är dessutom energitätt, så att försvara det med att det är "nyttigt" går inte eftersom det helt enkelt inte är gott. (enligt mig)

Käka godis, glass eller bakverk, fast det är inte nyttigt för tänderna direkt.

Lava
2008-07-23, 20:50
Tja, alltså. Vad är det som är "minst onyttigt"?
Om man är riktigt sugen på något, förutom frukter.

Är nötter ett alternativ?

:smash: :smash: :smash: :smash:

Vad är det som behöver stillas? Sött, surt, salt?

Vill jag ha sött blir det frukter, hela eller nedmixade i yoghurt som smoothies.
Ställ in i frysen en stund så blir det glass-substitut.

Vill jag ha salt brukar jag riva kål eller morötter + örtvinegrette + vitlök.
Grönsaksstavar att dippa i tzatziki är också kanon.

Är det snacks som dansar framför ögonen blir det saltrostade nötter/frön/sojabönor eller popcorn.

Surt - citron? :D

Eddie Vedder
2008-07-24, 04:00
Det måste ju inte vara snacksliknande saker heller. Ta en potatis och ett kokt ägg typ. Skär till en bit skinka, ta litegrann av lunchen etc.

Sniggel
2008-07-25, 18:36
Pizza är "minst onyttigt" (under en bulk) om man är sugen på något, men inte vill få i sig för lite av någon makronutrient (eftersom pizzan har gott om både kolhydrater protein och fett) eller få i sig för lite kalorier med risk för att viktuppgången avstannar.

Vad jag egentligen menar är att... det beror på vad du menar med onyttigt.

Ape3
2008-07-25, 19:18
Pizza är "minst onyttigt" (under en bulk) om man är sugen på något, men inte vill få i sig för lite av någon makronutrient (eftersom pizzan har gott om både kolhydrater protein och fett) eller få i sig för lite kalorier med risk för att viktuppgången avstannar.

Vad jag egentligen menar är att... det beror på vad du menar med onyttigt.

Fast "Sugen på något" är väl att ta i med en pizza? I övrigt tycker jag tråden har bra svar.

Scratch89
2008-07-25, 23:07
Det måste ju inte vara snacksliknande saker heller. Ta en potatis och ett kokt ägg typ.

Ja, för det låter gott... ;)

Musselbank
2008-07-25, 23:22
Ehh, ja? Kokt eller stekt potatis + ägg är ju en sjukt lyckad kombination. Med knäckebröd, smör, sill, (princesstårta...) eller nåt annat gott om man så vill, givetvis.

Fast jag tror att poängen är att man, när man är sugen, i första hand ska överväga att äta [ordentlig] mat. Och, liksom, se om det var grejen. Och inte med någon slags sunkig autopilot falla för snacks(TM) för att man är småhungrig(TM).

Viktor_Balck
2008-07-25, 23:54

Visst gör det, om han blir riktigt sugen kanske han kan festa till det med TVÅ potatisar.

Eddie Vedder
2008-07-26, 04:17

1000 gånger godare än kvarg i alla fall. Godare mellanmål än de flesta frukter också skulle jag säga.

hampfuz
2008-07-27, 23:16
Varför kan inte snacks vara mat? :D
Jag brukar sitta och käka kalla köttbullar och chilisås när jag blir sugen eller sitter framför tvn.

Fredspipan
2008-07-27, 23:28
Ät en burk tonfisk.

Exhale_
2008-07-27, 23:31
GRÖT med GLASS!! (Ursäkta skriket)

lovejude
2008-07-27, 23:34
Eller kör du: Ät vad du vill, spring senare. Fungerar perfekt på mig *flex*

Alexton
2008-07-28, 09:49
Själv brukar jag äta en burk oliver och dricka 0.5l mjölk. Salt och mättande.