handdator

Visa fullständig version : Min beach-satsning 2010


Beloreth
2008-07-23, 19:46
Hejsan!

Tänkte börja en journal här mest för min egen skull och sporrning.

Lite info:
Är 24 år, 178 lång och dagsvikt 80 kg (080722). Började styrketräna i mars 2008 då gymkort inhandlades och jag körde 3-4 ggr i veckan. Vägde då 81 kg och var överviktig vilket bilderna snart kommer att visa. Påbörjade en deff för att se okej ut till sommaren och var nere i 75 kg till midsommarafton.
Är nu på väg upp i vikt för att bygga lite kropp och min målsättning är om cirka två år då jag lär se hyffsad ut i mina ögon.
I mina yngre år så har jag tränat boxning och innebandy tills jag var ungefär 15 år gammal.

Har som sagt gått upp i vikt sen midsommar, 5 kg vilket inte bara är fett som det känns i både styrka och volym. Tänkte att jag ska upp till 88-90 kg innan jag deffar ner mig 10-13 kg under en tre-månaders period nästa vår. Efter det får vi se hur det blir.

Bilder kommer upp snarast!

Lite stats:

Bänk: 70 kg * 5 vilket jag är väldigt besviken med. Hoppas verkligen på 100 * 1 till nyår. Får se hur det går med det. Tror mina klena axlar sätter stoppet, eller så är det dålig teknik.
Benböj: 90 kg * 8 fristående. Borde kunna köra 100 * 8 nästa gång.
Mark: Inte börjat än. Vill ha hjälp först så jag inte skadar mig.
Rodd: 85 kg * 6
Koncentrationscurl biceps med böjd stång: 25 kg * 8 utan stång, vad väger en sådan?
Jag är inte alls nöjd med mina bänkpressresultat som sagt, men bänkpress är ju inte allt. Är ganska nöjd med styrkan i min rygg däremot om man jämför med resten av kroppen.

Träningsschema:
Måndag: Bröst, triceps
Tisdag: Rygg, mage
Onsdag: Ben
Torsdag: Axlar, biceps
Resterande dagar är vilodagar och ett pass kanske läggs in på helgen då jag inte jobbar.

Intagsinfo:
Just nu äter jag allt jag får tag i *popcorn* Skillnad mot deffperiod då man "bara" äter keso, kesella, tonfisk och kyckling.
Kosttillskotten är en hel del protein, kreatin monohydrat, kre-alkalyn, omega-3 och koffeinpiller innan träning.
Alkoholen håller jag mig ifrån rätt bra, får mest skjutsa folk till och från fester :cool: .
Förra året blev det utgång varje helg vilket inte gynnade min kropp någonting.

Att gymma är grymt roligt och detta är nu mitt största intresse! :hbang:

Beloreth
2008-07-23, 23:44
Dåså, lite bilder.
Första bilden är från sommaren 2007, såg likadan ut vid årsskiftet 2008. Andra och tredje bilden är från mars 2008. Fjärde och femte bilden är nytagna.

Beloreth
2008-07-23, 23:45
Första bilden nytagen, andra bilden är med pump på gymtoan :D

Posering självklart värdelös ;) detta gäller även dom tidigare bilderna.

Poxeman
2008-07-24, 01:31
Du ser jäkligt bitig ut tycker jag :thumbup:

Angående ditt schema så undrar jag om det inte är grymt jobbigt att gymma fyra dagar i rad? Och var är konditionspasset?

"Tänkte att jag ska upp till 88-90 kg innan jag deffar ner mig 10-13 kg under en tre-månaders period nästa vår"
Det låter som en snabb deff tycker jag, det är väl ganska vedertaget att man ska gå ner 0.5kg i veckan och du planerar det dubbla...

Nåja, nog klagat :D

Kör hårt så kommer det nog gå bra!

Beloreth
2008-07-24, 07:50
Du ser jäkligt bitig ut tycker jag :thumbup:

Angående ditt schema så undrar jag om det inte är grymt jobbigt att gymma fyra dagar i rad? Och var är konditionspasset?

"Tänkte att jag ska upp till 88-90 kg innan jag deffar ner mig 10-13 kg under en tre-månaders period nästa vår"
Det låter som en snabb deff tycker jag, det är väl ganska vedertaget att man ska gå ner 0.5kg i veckan och du planerar det dubbla...

Nåja, nog klagat :D

Kör hårt så kommer det nog gå bra!

Bitig? Kanske när 10 kg fett och 5 kg muskler kommer fram. Tack så mycket iaf! :)

Har kört detta schema sen tre månader tillbaka och har varit nöjd med det. Det fungerar bra med min kropp.

Konditionspass läggs in till hösten, har snabbt för att bygga upp kondition då jag idrottade en hel del i mitt liv. Springer jag en timme så måste jag ju äta allt mer ;) Cyklar till jobbet vilket är alldeles för lite iofs. Men det kommer, det kommer.

Angående deffen så har jag cirka 13 veckor på mig att gå ner x antal kg. Tog ett kg i veckan tidigare under 5 veckor och ser inga problem att bränna även det sen nästa år, borde gå lättare med snabbare fettförbränning pga mer muskler.

Nu ska jag iväg till jobbet och imorgon är det axel och bicepspass! Detta pga ett jobbschema som inte stämmer överrens med mitt gymschema :)

Beloreth
2008-07-25, 18:28
Äntligen träning! Har längtat sen i måndags. Detta för att jag nu jobbar i butik ett tag med öppning stängning nästan varje dag.

Kan inte namnen på alla övningar :)

Axel- och bicepspass idag.

Några av övningarna.
Axelpress i smith bakom och framför huvudet: 4 * 8 * 50 kg
Axelpress med hantlar: 4 * 8 * 40 kg
Biceps hantlar ståendes: 4 * 7 * 34 kg. Klarade inte 8!!
Hantelflyes axlar: 4 * 10 * 10 kg
EZ-stång biceps: 3 * 6 * stång + 27.5 kg, 3 * 10 * stång + 20 kg

Riktigt skönt pass faktiskt. Är nu slutkörd. Måste bli starkare i biceps och axlar! Men det kommer hoppas jag :)

Lite bilder från mobilen eftersom några vänner nu har stulit min kamera.

Beloreth
2008-07-27, 19:14
Idag benpass med nytt PB i knäböj! Riktigt nöjd med dagens pass trots fusk igår med rusdrycker och allt vad det innebär. Men kände mig fräsch idag.

Några övningar

Benpress:
(set * reps * vikt)
2 * 8 * 160
1 * 3,5 * 180
Knäböj:
2 * 8 * 100 godkända 90 grader
1 * 4 * 80 ass 2 grass dock med ont i ländryggen pga för mycket framåtlutning! Detta kommer göra ont i veckan. Klantigt som fan, jag vet.
1 * 8 * 60 ass 2 grass
Benspark:
1 * 12 * 60
2 * 10 * 70

+ lite vadträning med många reps och lite vikt och lite hamstrings. Nöjd med passet som sagt! Benbilder kommer när jag får tillbaka min kamera.

Beloreth
2008-07-27, 19:24
Vart är editknappen?!
Kom på att jag gjorde 8 * 85 på bensparken!

Beloreth
2008-07-28, 19:22
Alldeles öm i arslet, ben och vader idag. Men det är skönt att köra ben!
Idag blev det ett kort pass på 50 min. Bröst och triceps. Gick sådär, hatar att stressa igenom övningar.
Nytt dåligt PB i bänk iaf! 1 * 77.5 kg. Haha, uppvärmningsvikt för andra :D Men jag tävlar ju bara med mig själv som man säger ;)

Beloreth
2008-07-31, 22:11
Axel- och bicepspass idag. Hade verkligen sett fram emot detta men det gick verkligen skit på gymmet idag. Kände mig väldigt klen och motivationslös. Fick tillbaka lite grann mot sista halvtimmen av passet och det gick bättre. Dock så bar jag runt på en del fönster när jag hjälpte en vän nu ikväll här så man fick lite träning där :)
Får se om det rygg och mage innan jobbet på lördag. Annars benpass på söndag! Det borde gå bättre...

Beloreth
2008-08-03, 19:43
Dåså! Blev ytterligare ett biceps- och axelpass pga misslyckandet i torsdags. Körde med en vän som är bra mycket starkare och har gymmat i några år vilket fick mig att pusha lite extra vilket är bra. Körde i cirka 100 min.

Några av övningarna:
Alla övningar kördes med en låg vikt * 20 som uppvärmning.
Vikterna är per hantel.
Hantelpress: 4 * 8 * 19 kg
Stående hantelflyes: 3 * 8 * 11
Bicepscurl: 3 * 8 * 16
Bicepscurl med EZ-stång: 3 * 8 * 25 + stång.

Imorgon ska jag testa och lära mig mark! Får hoppas ryggpasset går bra.

Beloreth
2008-08-04, 19:07
Blev inge rygg och mark idag då vännen hade missat att han skulle jobba...
Körde istället ett benpass! Dock ensam vilket gjorde att man inte gav allt som man annars brukar göra... Ett bra pass dock.
Körde lite böj, press, benspark, lite bakre lår och vader med kroppsvikt ggr många. Inga siffror värda att visa.

Beloreth
2008-08-05, 19:21
Öm i ben och arsle efter gårdagens benpass! Riktigt gött! :D

Veckans sista pass eftersom jag inte har tid resten av veckan då jag jobbar plus att det är lite cityfest här i staden med fusk och allt vad det innebär.
Körde bröst och triceps. Inga ökningar och inga vikter värda att nämna :)

Testade lite mark idag! Körde först i smithen med lite halvmark, ner precis under knäna och sen upp. Mitt grepp klarade 2 * 5 * 130 kg och sen lossnade det. Ryggen hade klarat mer.
Körde sen "på riktigt" med fristående stång 8 * 100 kg vilket inte var några problem, ska köra mer på den vikten och lära mig tekniken innan jag ökar. Dock nöjd med hur mycket jag klarade! Dagens pass var klart godkänt :)

Chansey
2008-08-05, 19:24
Ser bra ut! Magen mindre och axlar och armar större!

Beloreth
2008-08-10, 20:47
Dåså! Efter lite fusk pga cityfest, blev dock ganska lugnt igår, så kunde jag inte hålla mig borta från gymmet idag. Blev lite ben idag! Körde lite benpress, benspark, böj, vader med enbart kroppsvikt och ben curls. Inga direkta tunga vikter då jag inte siktade på det idag, ska försöka jogga lite på tisdag och vill inte ha största träningsvärken då :)

Benpress: 3x8x120 kg. I maskin, körde det djupaste som fanns.
Böj: 3x8x80 kg. Har lite ont i ländryggen och körde långsamt och tränade lite teknik.
Benpress: 8x65 8x70 8x75
Vader: 60+40
Ben curl: Enbens, 2x10x35 8x70

Bifogar även lite benbilder efter passet.

Kvällsvikten ligger just nu på 83 kg. Har precis dragit i mig en big tasty från donken!

Beloreth
2008-08-11, 18:04
Idag rygg. Blev lite halvstressigt då vännen skulle åka iväg 10 mil nu på kvällen och snickra. Testade mark för första, inte riktigt men men, gången och det gick bra tycker jag.

Smalt drag till bröst: 2x20x60 kg, 8x75, 8x70, 8x65, 8x65 - Hade ingen ork alls dom sista!
Skivstångsrodd: 20x30 kg, 10x50, 8x70 vilket inte blev alltför strikt, 8x60
Marklyft: Testade först lite teknik på 70 kg, körde 15 reps. 8x110 vilket inte var alltför tungt. Satte på mig bälte och testade på 140, gick inte alls! Gav mig fan på att klara det och drog upp stången, 1 bra och 2 mindre bra. Klarade det iaf! Blev lite lagom nöjd. Testade att köra en gång till, fick upp bältet i mellangärdet och fick en kväljning :D så det blev inga reps då. Vilade lite, körde lite magnesium och struntade i vännens snören och körde 5x140 vilket är PB! Och dom var bra! Så jag är hyffsat nöjd just nu :)
Sittande rodd: 20x55 kg, 2x85

Kan nog tänka mig lite träningsvärk imorgon :)

kalajset
2008-08-11, 18:13
Du har grym potential till att bli "biff", ordentliga vikter efter inte alltför lång tids träning, samt en klart märkbar förändring utseéndemässigt! - Särskilt imponerande tycker jag benen är, inga dåliga knäböjsvikter här inte! - Fortsätt såhär :thumbup:

Beloreth
2008-08-13, 06:09
Tackar! Tycker själv att benen är "OK". Har mest synsättet att allting kan alltid bli bättre, alltså ganska höga krav på mig själv :) Det jobbiga är dock när jeansen man har blir så grymt tajta! Vill ju inte gå runt i mjukisbyxor dygnet runt ;)
Mina mål till nyår är 400 kg, 100 i bänk, 120 i böj och 180 i mark. Målet till sommaren 2009 är rutor och målet sommaren 2010 är hård.

Förresten så ljög jag visst om marklyftet. 4x140 kg och inge annat!

Har nu åkt på en förkylning och känner mig lite hängig som man alltid gör då och började tänka tillbaka på viloveckor. Har inte haft en hel vilovecka sen jag började gymma. Har blivit minst 3 träningspass och oftast 4 stycken per vecka. Så nu ska jag försöka låta bli gymmet till den 25 augusti vilket inte blir lätt!

Beloreth
2008-08-17, 23:13
Då har det gått fem dagar utan träning. Fem dagar med mycket mat, lite dricka och andra onyttigheter. Det här är ju ohållbart!
Hade tänkt vila från gymmet hela veckan som kommer också men det går ju inte. Mår ju sämre av att inte träna :D Och fet börjar man bli också.
Ryggen känns det som att den har läkt, har dock pajjat en tumme och en stortå. Tån gick halvt sönder under lite snickeri hos en vän för två veckor sedan och den är fortfarande svullen och jag kan inte böja på den som man ska kunna, måste kolla upp detta. Tummen gick sönder under volleyboll förra helgen men det ska inte förstöra min träning. Dock kan jag inte jogga vilket jag hade tänkt börja med under veckan.
Ska hålla mig borta från drogen två dagar till. På onsdag så kommer jag nog falla för frestelsen. Kroppen har ju vilat en hel vecka då ;)

Beloreth
2008-08-20, 17:15
Äntligen träning igen! Hållt igen 8 dagar nu vilket får vara nog.
Blev bröst och triceps idag, man har redan tappat känner man när man inte dricker sina shakes, äter som man ska göra.
Inga vikter att redovisa direkt. Ligger under det jag brukar ta.
Få se vad det blir imorgon!

kalajset
2008-08-20, 17:28
Skönt att komma igång igen iaf, någon veckas bortfall från träning kan ju t om vara bra då och då, så musklerna får vila ut litet.

Vad det gäller dina mål, är helt säker på att du klarar de. 100kg har du hyffsat "enkelt" före årsskiftet, (men fortsätt då gärna träna relativt få reps i bänk i varje sett, naturligtvis). Böjjen fixar du ännu enklare. Jag har själv gjort 120 i böj, (någon hyffsat godkänd SL-böjshistoria), men är däremot tveksam till om jag kan reppa på de vikter du tycks göra, iaf inte om det snackas fulldjupa OL-böjjar. Hursomhelst så menar jag bara att du troligen t om kan nå det målet redan nu, med en tillräckligt stark bål iaf :) (fast det är klart passare rekommenderas före rekordförsök).

Beloreth
2008-08-20, 18:34
Jo det är underbart att komma igång igen! Har längtat efter denna dag sen förra onsdagen ;)
Det svåraste målet tror jag faktiskt blir bänken, känner mig riktigt klen där och det är den procentuellt högsta ökningen jag ska göra, 25 %. Men det är bara att köra på!
Knäböjen tror jag inte blir några större problem, men det blir tyvärr inte någon rumpa i golvet där inte, men den ska vara godkänd med undersida lår jäms med golv! Dock måste jag träna mer teknik och bli lite starkare i bålen då jag ibland får känningar i ländrygg = inte bra!
Ska vi säga tävling, först till att göra 140 med godkänt djup? :) Men jag vill inte tävla i någonting annat då du har bra mycket bättre form och styrka än mig!

Dock börjar jag känna mig ruskigt fet, skulle gärna skänka bort 10 kg fett om det nu gick. Får se hur länge jag står ut innan jag börjar en deff.

kalajset
2008-08-20, 22:18
It's on! - Kommer nog få det svettigt att hinna först till 140 kg, med tanke på takten du verkar ha ökat böjen i/din fina grundstyrka. :D

Ang. bänken, tror fortfarande det kommer gå fint, var inte så länge sedan jag själv satte 75kg som personbästa, och några månader senare satte hundra halvdant första gången. (Fast just det lyftet var nog knappast godkänt). Med tanke på din grundstyrka, plus hur snabbt du tycks öka, så är det definitivt realistiskt iaf, fast det är klart det kan bli lite tufft ändå, mkt teknik som du själv säger. Ifall du vill öka snabbt i bänk finns alltid MM2k-schemat, egentligen tänkt för mer "avancerade användare" än både du och mig, men har själv använt det med goda resultat.

Sedan vet jag hur det känns med fettet, är också i halvtaskig form redan nu, och då har man några månader kvar till deffen. Men man får se det positiva, och tänka på de muskler man förhoppnigsvis har byggt före deffen. Krasst räknat, så ju fetare man blir nu, desto bättre förutsättningar har man ju att se ordentligt bitig ut på beachen nästa säsong :D

Beloreth
2008-08-21, 21:45
Jag kommer att börja min benträning igen nästa vecka, få se hur mycket styrka man har kvar efter två veckor :) Sen så är det race!

Vi får se hur det går med bänken månaden som kommer här, ska nog börja testa med lite olika tekniker, förhoppningsvis med någon vän som man hålla koll på en. MM2k-programmet tycker jag känns lite pinsam att göra med en dåliga styrka i den övningen :em: Är jag inte uppe i över 85 kg i oktober så måste det börjas med drastiska åtgärder och då kanske MM2k-programmet kommer att köras.

Du ser inte ut att ha allt för mycket fläsk från din senaste bild i journalen, det får du ju bort snabbt på 1,5 månad ;) Själv får man nog kämpa minst 3. Men det tar vi till senvintern!


Idag blev det rygg och lite mage, dock inte i denna ordning.
Körde lite mark, lite uppvärmning på 80 kg och 100 kg. Sen 6 stycken på 120 kg och 1 enstaka på 140 kg vilket var tungt. Hade nog kunnat klara av några till.
Hantelrodd: 20 x 20 kg, 12 x 26 kg, 10 x 30 kg vilket jag inte kört förr. Kändes rätt bra. Skulle vilja öka där men 30 kg är dom största hantlarna!
Stångrodd: 3 x 8 x 60 kg. Kan öka men jag fick köra den över en bänkpress vilket inte var optimalt, stod konstigt.
Bålrotation: Lite uppvärmning på 20 kg, 2 x 10 x 45 kg x 2 sidor
Crunches i maskin: 20 x 50 kg, 2 x 12 x 65 kg
Latsmaskin: 16 x 65 kg, 10 x 75 kg, 8 x 85 kg - Detta var i nån technodiscogymmaskin - 2 x 60 kg - Började här bli trött i kroppen
Sittande rodd: 10 x 50 kg. Var så trött och körde riktigt strikt.

Efter detta blev det iväg till en vän och skruva plåttak och sätta upp lite fönster. Hann inte göra matlåda så imorgon blir det hårdbrödmacka och falukorv till lunch på nya jobbet! Nu är det dusch och protein och sova. Upp igen 05.00.

DANNE1988
2008-08-21, 21:51
Ser bra ut :o

Beloreth
2008-08-21, 22:09
Tackar! :) Men jag är grymt fet, det får man säga ;)

Beloreth
2008-08-25, 11:42
Idag var dagens pass ben! Gick tyvärr inte alltför bra tycker jag. Känns som att jag tappar styrka eller iaf inte ökar någonting alls nu. Inte kul, inte kul.
Hade lite lätt träningsvärk efter brännboll på lördagen med en massa att dricka. Kanske därför?
Det som kördes var följande:
Benpress: 20 x 80 kg, 12 x 100 kg, 2 x 8 x 120 kg, 1,5 x 140 kg, och då är det verkligen arslet mot plattan. Gör pressen i en maskin där man ställer in hur nära man ska sitta mot plattan. Givetvis kör jag på ettan.
Knäböj: Inge fristående då det var upptaget i en halvtimme. Körde i smithen istället.
8 x 80 kg + lätt stång.
1 x 80 kg + lätt stång, hur tungt som helst.
10 x 60 kg + lätt stång.
10 x 70 kg + lätt stång. Gick bra.
Rumpan i marken på samtliga. Ptja, nästan samtliga iaf :)
Benspark:
10 x 60 kg
8 x 70 kg
8 x 80 kg
Vadböj med kroppsvikt:
2 x 50
Bencurl:
10 x 60 kg, 8 x 70 kg, 8 x 80 kg

Passet gick sådär tycker jag. Lite dålig ork och motivation kanske. Går det i den här takten så vinner jag aldrig över kalajset!

I lördags körde jag ett litet axel och bicepspass på en timme. Lite hammercurl, lite stående hantelpress, lite bicepscurl.

Nu är det in i duschen som gäller och sen iväg och jobba eftermiddag.

Beloreth
2008-08-26, 21:54
Idag innan jobbet blev det biceps och triceps. Tänkte köra bröst och triceps men hade lite känningar på höger sida nacke och ut mot axeln så jag bytte lite muskelgrupper.
Träningen gick OK, kände mig lite stressad för att jobbet började 14 och jag behövde köpa lite matlådor.
Körde bara 5 övningar med 2 set.
Lite bicepscurl, lite triceps i kabeldragaren, lite curl med EZ-stång, lite pullups, lite scott-curl med EZ-stång och lite liggande triceps med EZ-stång.
Tror jag körde PB i triceps i kabeldragaren, 2 x 8 x 32.5 kg, och i scott-curlen, 8 x 35 kg + stång och sen 6 x 35 kg + stång.
Får se hur många vilodagar det blir nu, fick lite känningar i höger triceps vilket jag har haft tidigare.

kalajset
2008-08-27, 15:17
Passet gick sådär tycker jag. Lite dålig ork och motivation kanske. Går det i den här takten så vinner jag aldrig över kalajset!



Det tror jag nog, eftersom jag som sagt är sjuk nu, och måste vila seriöst åtminstone några dagar till. Så nu gäller det att passa på ;)

Segt att känna sig stressad på gymmet också, har själv varit det några gånger, och det är aldrig kul. Viss skillnad på att köra riktigt intensivt/snabbt pass när man är sugen på det, istället för att känna det som ett måste.

Jag tycker annars det senaste ser bra ut, så om detta är dina "off"-dagar, lär det gå riktigt, riktigt bra de dagar du är mer på så att säga. :thumbup:

Beloreth
2008-08-31, 17:57
Det tror jag nog, eftersom jag som sagt är sjuk nu, och måste vila seriöst åtminstone några dagar till. Så nu gäller det att passa på ;)

Segt att känna sig stressad på gymmet också, har själv varit det några gånger, och det är aldrig kul. Viss skillnad på att köra riktigt intensivt/snabbt pass när man är sugen på det, istället för att känna det som ett måste.

Jag tycker annars det senaste ser bra ut, så om detta är dina "off"-dagar, lär det gå riktigt, riktigt bra de dagar du är mer på så att säga. :thumbup:

Du får fan ta och krya på dig! Vara sjuk förstör ju bara all träning. Dumt av dig ;) Snabba pass kör jag aldrig, går alltid på 1.5 timme per pass om jag har tid, så underbart efteråt när man känner sig helt slut.

Känns som att mina off-dagar är dagarna då det inte blir nya rekord :D Haha, man kan ju inte öka jämt

Denna vecka har det blivit mycket dåligt med träningar. Jobbat natt onsdag och torsdag. Jobbat annat jobb torsdag och fredag plus extra nu i helgen så tiden har inte funnits. Men imorgon jobbar jag förmiddag och hinner köra ett hårt pass efter det innan jag ska till boxningen och läxa upp småungarna hur man ska köra. Är boxningstränare.
Nu blir det dusch, film och gonatt!

Beloreth
2008-09-01, 18:37
Början på veckan och början på träningsschemat.
Bröst och triceps. Gick faktiskt bättre än vad jag trodde, detta eftersom jag körde på högre vikter i bänkpress med hantlar.
Körde bänk i smith: 20, 15, 3 x 8
Sittande dips: 20, 16, 12 x 80, 2 x 4 x 100
Press med hantlar: 8 x 24, 8 x 26, 5 x 28, 2 x 30 PB! Skön övning, ska börja tokköra denna
Tricepspress i kabel: 20 x 20, 2 x 8 x 32.5, 12 x 20 grymt strikta.
Flyes i kabel: 3 x 8 x 12.5
Kickbacks: 3 x 12 x 11. Var lite för lätt. Ska öka till nästa pass.
Nån bröstpress i maskin: 12 x 50, 8 x 60, 6 x 60

Måste öka i brösten. Detta känns pinsamt. Gick iaf mycket bra idag! Bra med motivation och ork, inge stress heller.

Beloreth
2008-09-02, 17:00
Rygg och mage idag. Är nöjd med passet då det gick bra. Verkar som en halvtimmes vila efter jobb gör susen :thumbup:

Började med lats, smalt drag: 20, 16, 3 x 8 x 65
Low row-maskin, enhandsgrepp: 20 x 60 kg, 3 x 8 x 95 vilket är fullmag.
Mage, hängandes i armar och upp med benen, hyffsat rakt!: 30 x 20
Testade mark i smithen, gick värdelöst för att krokarna tok i hela tiden.
Blev hantelrodd istället: 3 x 10 x 30 PB!. Vill ha tyngre hantlar men detta är de största...
Mage i maskin: Blev bara två set för att om man tar i och är lite gasig i magen så låter det.
Rodd: 6 x 80, 2 x 8 x 75
Marklyft: 4 x 130, testade 160, fick upp vikterna 15 cm, testade 150 kg, fick upp vikterna 15 cm. Kan nog klara av 160 inom några veckor om jag inte kör övningen näst sist *flex*
Lite latsdrag i maskin: 20 x 60, 8 x 80, 7 x 90

Tycker jag har ökat i styrka i ryggen vilket känns skönt! Nu är det bara resten av kroppen som ska öka också :D

Beloreth
2008-09-04, 22:42
Benpass!!!

Benpress: 20 x 60, 8 x 100, 8 x 120, 8 x 130 PB. Körde det djupaste som finns.
Knäböj: 8 x 80, 8 x 85, 5,5 x 90. Detta var med mycket djup.
Baksida lår: 3 x 8 x 65
Benspark: 8 x 75, 8 x 80, 8 x 85 PB. Tungt! Men underbart :D
Körde lite vader med kroppsvikt: 60 reps kanske.

Skönt pass! Kommer vara riktigt mör några dagar framöver :)
Imorgon väntas ett pass med axlar, biceps och traps!

Beloreth
2008-09-05, 12:19
Träningsvärk från gårdagen, underbart!!

Axel-, och bicepspass idag.
Körde lite rotator cuffs, bara för förebyggande syfte.
Press i smith: 20 x 30 + stång, 8 x 40 + stång, 8 x 45 + stång, 4 x 50 + stång vilket jag tror är PB. Stången är lätt men ger lite motstånd.
Lite hantelcurl, lite stångcurl, lite hantelflyes, lite dips i maskin och lite scottcurl. Avslutade med lite shrugs.

Passet gick sådär, hade inte så mycket ork vilket ledde till sämre motivation. Kanske beror på att kroppen inte är återhämtad sen gårdagen. Dock bra med sömn. Nu vila tills måndag!

kalajset
2008-09-10, 20:20
Dåligt med uppdateringar här på sistone tycker jag. :MrT:

.. och med tanke på dina senaste benpass ligger jag mycket, mycket illa till :D

Beloreth
2008-09-12, 01:39
Blivit mycket dåligt med träning den här veckan. I måndags så var jag helt slut efter helgjobbet och i tisdags så blev det... Just det, BENPASS!

Körde med en vän på ett annat gym, började med benpress.
Inga större vikter, 3 x 8 x 160 kg, han tokvann med 6 x 240 och sen 3 x 280...
Efter det benböj.
Började med 20 x 70 kg och fulldjup! Faktiskt riktigt nöjd med det. 15-16 var väl riktigt djupa, fuskade med några. Sen 2 x 5,5 x 100 bra djup. Och 8 x 90 där emellan.
Efter detta var vi båda två riktigt trötta och det hade gått över en timme av gympasset(!!)
Sen lite baksida lår i maskin och framsida. 1,5 timme tog det och ingen av oss kunde gå efteråt... Så en träning ska vara :D
Nu två dagar efter så känner jag mig handikappad efter passet. Gårdagens mat blev helt värdelöst då jag sov alldeles för länge och jag myste resten av dagen med glass och chips. Inte ensam givetvis :)

Nu ikväll blev det lite whisky, GT, öl och flottmat vilket man inte förknippar med med träning. Men what the hell! Man ska leva också.

Imorgon blir det ett pass, mest bara för att jag längtar tillbaka till gymmet.
Funderar på att köra ett 10 veckors schema sen, utan alkohol och med bra mat. Vi får se hur det börjar (slutar) på måndag! :)

Mescreant
2008-09-12, 01:57
Hallå Beloreth, bra ökningar och bra viktnedgång. :thumbup:

Vi har väldigt lika kroppar. T.o.m likadana raggarstängar. :D
Fast du är nog lite bitigare overall utom möjligen i axlarna. Sen är dina ben 2x mina ungefär.

kalajset
2008-09-13, 19:47
Usch, du böjjer så jäkla bra att det inte finns något annat att göra än att bjuda på tummen! :thumbup:

Tycker förövrigt som du, "man måste få leva också". Sedan kan man ju göra det på olika sätt, att dricka sig full fyra-fem ggr i månader kanske inte är det smartaste att göra om man vill ha ordentliga resultat, men några öl då och då gör bara gott för själen. ;)

Beloreth
2008-09-15, 14:56
Tackar tackar för allt! :)

Blev ett överkroppspass i fredags, körde lite allt möjligt. Nytt PB där var axelpressen i smithen, 2 x 6 x 50 kg. Tidigare 4 reps.

Idag körde jag biceps och bröst vilket är ett nytt schema. Tänkte köra efter schemat som finns i senaste Body.
Efter uppvärmning på 20 x 30 och 40 kg i bänken så fick jag lite ont högra muskelfästet. Körde sen 4 x 8 x 60 vilket gick okej.
Hantelpress. 4 x 8 x 24 kg. Lite känningar här också och jag hoppade över flyesen som skulle göras efter detta.
Bicepscurl: 4 x 8 x 25 kg + stång
Hantelcurl: 4 x 8 x 15 kg. Blev visst 8 reps för mycket. Vikten var skapligt lätt.
Scottcurl: 2 x 8 x 25 kg + stång. Körde ut mig ordentligt. Gick för lätt på resten av övningarna, man ska svettas på träning! :D

Vikten ligger nu runt 82-83 kg. Ökar inte speciellt mycket där, äter nog för dåligt. Men jag tycker jag ökar i kroppsstorlek och styrka iaf.

Jag vill deffa!!! Känner mig så fet när jag kollar i spegeln :D Nåja, får göra det efter jul ;)

Beloreth
2008-09-18, 16:52
Ben igår.

Knäböj: 3 x 8 x 90
Benpress: 3 x 8 x 120 i maskin
Benspark: 3 x 8 x 70 tror jag det var
Crunches: 40, 30, 25

Få övningar men långt pass. Satan vilken träningsvärk jag har idag!

Nu blir det ett ryggpass med lite baksida axlar.

Beloreth
2008-09-18, 20:16
Rygg och lite axlar som sagt.

"Chins" i maskin: 8 x 80, 2 x 8 x 85, 8 x 90 vilket jag faktiskt tror är PB. Får nog börja med "riktiga" chins snart igen.
Mark i smith tråkigt nog: Hade här inge grepp och inte ork. Körde på 120 i vikt med 3 x 8. Blev 2 x 4 nån gång i det där.
Low row-maskin: 4 x 8 x 85. PB. Fullt viktmagasin 95. Nöjd med detta då jag tagit det enhands förr. Tyngre med tvåhandsfattning konstigt nog. Känns så iaf :)
Rodd: 8 x 70. Blev inge mer för jag var helt slut.
Liggande hantellyft, en i taget: 4 x 10 x otroliga 8 kg!
Rotatorcuffarna kördes igenom istället för omvänd pec dec som inte finns. Testade lite i en dragmaskin men fick lite känningar i höger axel. Ska köra lite pre-rehab :)

Passet gick hyffsat bra tycker jag. Tråkigt på greppet som måste fixas på nåt sätt, förmodligen med fuskremmar.

Beloreth
2008-09-23, 12:11
Idag blev det disco. Bröst och biceps. Synd bara att man inte har några discogener what so ever.

Inga speciella vikter att nämna, men gjorde iaf 10 x 28 kg i hantelpress och 5 x 30 vilket är pb.
Körde också 30 kg + EZ-stång, 2 x 4 i bicepscurl vilket nog också är pb.

Passet blev lite stressigt, avklarat på under 1 timme pga jobb plus att min roidfrilla, eller det som är kvar av den, måste bort. Jobbigt att se ut som att man knaprar ryssfemmor när man inte gör det.

Beloreth
2008-09-24, 19:45
Rygg och baksida axlar. Blev ungefär som förra veckan. Inga PB och ingen katastrof. Måste dock skaffa snören som jag kan ha till mark. Blev max 4 stycken i rad på 140 i smithen då greppet sen lossnade.

Beloreth
2008-09-26, 15:19
Axlar och triceps idag.

Känns som att axlarna börjar bli starkare nu!
Press i smith, framför nacke: 2 x 8 x 50 PB. 4 x 60 PB
Sen lite flyes, lite triceps.

Lite halvstressigt pass. 6 set tror jag det blev.

Beloreth
2008-09-28, 15:03
Första löppasset avklarat för denna höst!
Blev bara futtiga 2.5 km men jag vill inte ta död på mig själv på en gång, kommer säkert att kännas i ben imorgon ändå. Tempot var bra. Det tog uppskattningsvis under 15 minuter. Ska försöka lägga in minst ett löppass i veckan. Nästa vecka så ska jag försöka köra 5 km i bra tempo runt 30 min och inte dö halvvägs.

kalajset
2008-09-28, 15:24
Åh, löpning, inte alls dumt, bra tempo och bra mål såhär i början tycker jag. Hur länge kommer du löpa, fortsätta även under vintern?

Beloreth
2008-09-28, 15:43
Åh, löpning, inte alls dumt, bra tempo och bra mål såhär i början tycker jag. Hur länge kommer du löpa, fortsätta även under vintern?

Dumt att träna hela kroppen men inte hjärtat :)
Jag kommer att fortsätta så länge som det går att löpa i spåren, med dagens dåliga vintrar så kommer jag att kunna köra fram tills mitten på december om mina lungor klarar av all kyla :)
Annars får jag ta och sitta på en motionscykel tills det är brukligt i spåren igen.

Oh, btw. Om 6-7 veckan tänkte jag köra en kort deff på en månad. Räknar med att tappa 1 kg i veckan. Känner mig ju så fet :)

Köpte Swebars mintchoklad i torsdag. En hel låda med 20 bars för 400:-. Idag söndag så har jag kvar 4... Damnit.

Beloreth
2008-09-29, 20:52
Bröst och biceps, alltså discomåndag igen.

Bänkpress: 8 x 70 vilket nog är PB, 7 x 70, 6 x 70
Hantelpress: 8 x 26, 9 x 28, 6 x 30 PB, 10 x 28
Flyes i maskin: 4 x 8 x 12.5
Bicepscurl stång: 8 x 30, 8 x 35, 2 x 7 x 35
Bicepscurl hantlar: 3 x 8 x 17, 7 x 17
Scottcurl: 8 x 32.5, 4 x 35 PB?

Bra pass! Har jag tur så kommer jag att öka i biceps och bröst mycket mer.

Imorgon är det ben, hoppas verkligen på PB i böj! Kör då med en vän som kan passa.

kalajset
2008-09-29, 21:12
Bra bänkat! - och kör nu inte för hårt på benpasset så du når först till 140kg ;) (vilket du garanterat komma göra iaf). Så, helt enkelt - lycka till med böjarna!.

Beloreth
2008-09-30, 20:05
Jaha, då hade man skrivit ett långt inlägg och var nästan klar. Självklart så ska lagen om all jävlighet slå till och datorn hänger sig. Så det blir blir ett kortare nu. Och jag ska fan trösta mig med en cigg och en bowmore. Jävligt opti.

Körde ben idag, nya PB:n som utlovat :D

Benböj: 20 x 60, 12 x 80 PB - lätt, 8 x 90, 8 x 100 PB - har ju skrivit detta i första inlägget, men dom är inte undersida lår parallella mot golvet.
Maxade lite... 2 försök först, men en kille kan inte passa och trycker till stången på ena sidan så det blir vingel. Han gör så på båda försöken! Skittrevligt när man har laddat mentalt... Vilar 2 minuter och försöker igen, säger åt honom att inte röra stången. Kör 120 kg vilket givetvis är PB! Målet till nyår klart :D Blir nog svårare med marken och bänkpress. Får sätta bänkpressen på 90 kg istället eftersom det går så sakta som det gör.
Lite crunches.
Benspark: 8 x 62.5, 8 x 82.5, 8 x 87.5 PB, 8 x 90 PB
Lite dra upp ben mot mage.
Benpress: 8 x 80, 8 x 100, 8 x 110 vilket nu var tungt. Men det gick bra!

Mycket bra pass tycker jag, motivationen på topp och tydligen formen också.
Träningsvärk från gårdagen vilket alltid är underbart.

Testade Fairing Rage apelsin idag. Hur kan folk tycka den är god? Och det var riktigt drygt med alla stickningar plus att det kliande utav kjellsike i ansiktet när jag cyklade till gymmet.
Har dessutom handlat en hel del denna månad.
8 kg whey 80
1 burk Fairing Rage
3 lådor bars
1 130 gripper
1 par dragremmar
3 påsar Eiselt Double Pro, alla 3 smaker
1 burk Kre-Alkalyn

Det är dyrt att träna ;)

Beloreth
2008-10-03, 15:11
Axel- och tricepspass igår.

Press i smith: 8 x 50, 2 x 8 x 60 PB, 1 x 70 PB
Flyes: 8 x 11, 8 x 13 PB, 8 x 15 PB
Hantelpress: 4 x 8 x 19
3 set triceps

Ytterligare en dag med nya PB! Gick bra på passet. Bra ork och motivation. Snart ska jag iväg och köra rygg, får se om det blir nya personbästa då också men jag tvivlar på det. Är riktigt mör i kroppen nu efter denna vecka :)

Hermanssson
2008-10-03, 16:22
Hur kan folk tycka den är god? Och det var riktigt drygt med alla stickningar plus att det kliande utav kjellsike i ansiktet när jag cyklade till gymmet.

Det finns ju kosttillskott som smakar sämre, om vi säger så. Testa Amino Rush, och Rage smakar som värsta paraplydrinken. Angående stickningarna tycker jag du skall dosera i mer vatten/juice/saft. Tycker du att Rage gav någon pump då?

Beloreth
2008-10-03, 19:22
Det finns ju kosttillskott som smakar sämre, om vi säger så. Testa Amino Rush, och Rage smakar som värsta paraplydrinken. Angående stickningarna tycker jag du skall dosera i mer vatten/juice/saft. Tycker du att Rage gav någon pump då?

Då ser jag till att inte testa Amino Rush. Vet inte riktigt om Rage gav mer pump än det kre-alkalyn jag brukar ta. Det kommer att märkas på bröstpass då jag får som mest pump, detta är om 2 veckor då nästa vecka är vilovecka/jogging.

Det har varit personbästa hela veckan och även så idag. Drog med en vän till friskis för att köra ett pass men dom skulle tydligen stänga 19.00 och inte 20.00 som jag trodde. Så vi fick cykla till ett annat ställe där jag fick pynta 70:- för att kassörskan kände igen mig.

Ryggpass. Skulle egentligen köra baksida axlar också men det hanns inte med.
Passet blev dryga timmen lång och det som blev personbästa var mark, rodd och hantelrodd.
Marklyft: 12 x 90, 6 x 130 PB, 1 x 150 PB
Rodd: 8 x 70, 8 x 75, 8 x 85 PB?
Hantelrodd: 2 x 8 x 34.1 PB - Personbästa för att större hantlar än 30 kg finns inte på stället jag brukar vara på.

Passet gick bra, motivationen var sådär pga stressa till ett annat gym och jag ville ha någon som pushade mig lite extra. Men det gick bra som sagt!
Finns det nåt bättre än ett gympass en fredagkväll? :) Isåfall är det en liten whiskey vilket ska drickas snart. Men bara en.

Raschmus
2008-10-03, 19:33
Fin skillnad i början av journalen:) Men får hålla med om att ett kilo i veckan verkar lite overkill. Nu är jag inte den mest pålitliga och du vet det säkerligen bättre än vad jag gör vad som passar för dig;)

Bra böj f ö

:thumbup:

Beloreth
2008-10-03, 19:41
Fin skillnad i början av journalen:) Men får hålla med om att ett kilo i veckan verkar lite overkill. Nu är jag inte den mest pålitliga och du vet det säkerligen bättre än vad jag gör vad som passar för dig;)

Bra böj f ö

:thumbup:

Thanx :)

Ett kg i veckan tog jag i våras under de sex första veckorna med mindre muskelmassa än vad jag har nu, och jag blev inge svagare då heller. Kan vara så att jag kommer förlora för mycket muskelmassa vid en deffperiod på två-tre månader i i vår. Det är någonting som jag får ta ställning till då. Men ju mer muskelmassa man har, desto bättre förbränning har man också. Så vi får se hur det blir. Kör en minideff om sex-sju veckor under en månads tid och har tänkt skala av då fyra-fem kg. Blir min styrka markant sämre, ja då får jag ta det lugnare till våren helt enkelt :)
Helt nya bilder kommer i slutet på min deffning i november, för- och efterbilder.

Beloreth
2008-10-07, 20:24
Viloveckan fortsätter, blev löpning idag. Skulle springa 5 km, blev 4,4-5 kanske då vi sprang fel :D
Maten denna vecka försöker jag få så kolhydratfattig som möjligt. Igår blev det t ex kycklingsallad och tonfisksallad. Idag är det Kyckling, bacon, sallad och keso och till nattens jobbpass blir det kycklingsallad, 3 ägg till frukost och förmodligen en maträtt med pasta för att jag är blir så trött i kroppen när jag kör på få kolhydrater. Räknar jag så blir det runt 40 gram som jag har fått i mig idag, 30 gram är från mjölk.

Beloreth
2008-10-09, 21:51
Gymmet både igår och idag. Lätta överkroppspass och 20 min cykel igår och 25 min cykel idag efter dragandet i snören. Cyklingen var lättare idag än igår :)
Fortsätter att äta grymt nyttigt, nere 1 kg om någon dag. Hoppas det är mest fett ;)

kalajset
2008-10-12, 16:20
Härinne ser det ju ut att gå riktigt fint! - Skönt när träningen flyter på, och både personbästan i gymmet och konditionen förbättras på en gång. :) ska även bli mycket spännande att se vad en lite snabbare deff kan ge för resultat. Med tanke på hur mycket vätska/glykogen man förlorar första veckan eller två tror jag takten är rätt OK ändå faktiskt, iaf vid "mindre viktnedgångar", som det ju trots allt verkar gälla här.

Beloreth
2008-10-14, 00:26
Idag bröst och biceps. Inga större underverk har hänt under viloveckan men det är inte så konstigt det heller.
Körde bänk, hantelpress och flyes. 8 x 26, 3 x 8 x 28 i hantelpressen och 3 x 8 x 13 i flyesen.
Hantelcurls, 3 x 8 x 17, 8 x 18. Kan vara en mindre ökning som hänt här. Stångcurls 2 x 8. Scotten 2 x 8 x 25 plus stång.

Passet gick bra, lite stress mot slutet för att jag var sen och gymmet stängde 21. Mör efteråt vilket alltid är positivt.
Ben imorgon!

Beloreth
2008-10-14, 00:31
EDIT:

Kalajset: Det går sakta framåt :) Att bli större, starkare och vackrare är inget som går över en natt direkt.
Längtar nästan till minideffen med tonfisk, kyckling och sallad och många liter svett som det innebär. Inge roligt just då men efteråt, om någonting har hänt är bra mycket roligare! Synd att det tar sån enorm tid bara :)


Värdelöst med att man bara har 3 minuter på sig att editera sitt inlägg.

Beloreth
2008-10-14, 19:41
Ben idag!
Gick hyffsat bra på böjningen, men gjorde lite fel 2 ggr vilket kommer att rendera i lite ryggont. Skit! Detta gjorde att resten av träningen inte kändes så rolig för jag blev så sur på mig själv. Första felet blev på 80 kg och det andra på 100.
Böj: 20 x 60, 8 x 80, 8 x 90, 8 x 100. Måste, måste måste! köra bättre teknik. Har också märkt att jag står lite fel med fötterna, dom är inte bredvid varandra vilket renderar i olika belastning på benen. Får köra mer teknik helt enkelt.
Benpressen var skitjobbig och jag blev helt slut på en gång.
Benspark: 3 x 80 vilket gick rätt bra.
Bencurlen var också den skitjobbig.
Avslutade med lite vader.

Träningsvärk från gårdagen vilket jag alltid tycker är skönt :) Vilodag imorgon och jag kommer förhoppningsvis ha mer träningsvärk då. Ska se om jag kommer i joggingspåret på lördag eller möjligtvis cykel på gymmet.

Beloreth
2008-10-16, 19:39
Bra dag idag! Humöret på topp, nästan allt gick bra på jobbet och även så på gymmet. Tryckte i mig Rage och två Kre-Alkalyn med 7 dl vatten innan träningen vilket gjorde susen! Eller så var det bara humöret :)

Axlar och triceps.
Press bakom nacke: 20 x 30, 12 x 40, 10 x 50, 8 x 55, 5 x 55. Inget PB vad jag vet men det tog rätt bra.
Dips: KV x 10, KV + 5 x 10, KV + 10 x 6. Aldrig kört dips med vikter förr, men det blev inga AF-godkända för jag får känningar i högra axeln när jag går för långt ner. KV är btw nu 82 kg. Blir nog inga 88 kg innan deff i vår :D Går upp alldeles för långsamt. Vet att mat är det enda som gäller men jag försöker så gott jag kan.
Hantelflyes: 3 x 8 x 13
Axlar, drag från knäna till utsträckt: 3 x 8 x vet ej vikt. Tog riktigt bra och kommer köra det igen.
Liggande tricepspress: 2 x 8 x 25 + stång, 8 x 27,5 + stång, 6 x 27,5 + stång.
Tricepspress enhands i cc: 2 x 8 x 10. Gillar inte denna övning. Körde sen med rep 2 x 8 x 15 vilket också var tungt. Får försöka köra med mer koncentration.
Kickbacks: 2 x 8 x 11

Bra pass som sagt! Jag är nöjd :D

kalajset
2008-10-18, 18:38
Mmm, vem längtar inte till deffen? :D - Var och provade lite träningskläder, (läs: linnen fört och främst) för skojs skull idag, det skulle jag inte ha gjort. Lite för avslöjande såhär två månader från maxvikt, och åtta månader från rätt form...

Träningen för dig verkar ju gå utmärkt, (som vanligt får man väl ändå lov att påstå), benpassen ser rejäla ut - misstänker att det är bowmoren som gör det! *flex* - Bara att köra på i samma stil!

Beloreth
2008-10-21, 12:15
Mmm, vem längtar inte till deffen? :D - Var och provade lite träningskläder, (läs: linnen fört och främst) för skojs skull idag, det skulle jag inte ha gjort. Lite för avslöjande såhär två månader från maxvikt, och åtta månader från rätt form...

Träningen för dig verkar ju gå utmärkt, (som vanligt får man väl ändå lov att påstå), benpassen ser rejäla ut - misstänker att det är bowmoren som gör det! *flex* - Bara att köra på i samma stil!

Tackar tackar :) Som sagt, måste vara Bowmoren.

Det är faktiskt jobbigt att vara fet när man ser allas journaler här. Och det är inte roligare när man märker att 17-åringar har en slimmare och starkare kropp än en själv! :) Tre veckor kvar till lite viktminskning! Woho!

Idag blev det bröst och biceps då det uteblev igår pga att jag älskar sovmornar. Blir lågreppare hela veckan plus nästa vecka.
Bänk: 25 x 40, 12 x 50, 10 x 60, 2 x 4 x 75. Detta är tragiskt nog PB för mig :) 1 x 80 kan inte vara långt borta nu tycker jag.
Hantelpress: 10 x 26, 4 x 6 x 28
Flyes i maskin: 3 x 6 x 13.5, flyes fria vikter: 6 x 14
Biceps hantelcurl: 6 x 17, 6 x 18, 6 x 19, 3 x 22. Ser ut som att jag ökar lite här vilket känns bra!
Biceps stång: 2 x 6 x 33, 6 x 38
Scottcurl: 6 x 33, 5 x 33

Känns som att jag är lite starkare i dessa övningar. Wunderbar! Nu stress till eftermiddagsskift.

CroZZeN
2008-10-21, 16:26
Det var ju en hel del skillnad mellan fotona :) Gött !!
1x80 borde inte vara nå större problem för dig när du gör 10x60 och 4x75
Prova nästa gång att inte köra så många på 40, 50 och 60 så ska du se att stångfan åker upp med 80kg på :)
Stats mässigt är vi nästan lika, hur länge hade du tränat?
:)

Beloreth
2008-10-21, 23:18
Det var ju en hel del skillnad mellan fotona :) Gött !!
1x80 borde inte vara nå större problem för dig när du gör 10x60 och 4x75
Prova nästa gång att inte köra så många på 40, 50 och 60 så ska du se att stångfan åker upp med 80kg på :)
Stats mässigt är vi nästan lika, hur länge hade du tränat?
:)

Och större skillnad kommer det att bli! Man får låta det ta sin tid bara :) 80 kg borde jag kunna reppa nästa vecka. Skulle behöva en som passar bara.
Jag har tränat sen början på mars detta år. Alltså alldeles strax 8 månader. Tycker att min utveckling har gått ganska bra framåt, och mer framåt ska den gå! Träning är livet :D

CroZZeN
2008-10-22, 10:19
Och större skillnad kommer det att bli! Man får låta det ta sin tid bara :) 80 kg borde jag kunna reppa nästa vecka. Skulle behöva en som passar bara.
Jag har tränat sen början på mars detta år. Alltså alldeles strax 8 månader. Tycker att min utveckling har gått ganska bra framåt, och mer framåt ska den gå! Träning är livet :D
Ja absolut, man ska ge sig själv tålamod och INTE kolla i spegeln för ofta :D
Åh fan, då har vi nästan tränat lika länge också =)
Fast jag har blivit mer stark än stor xD

Beloreth
2008-10-23, 19:17
Ja absolut, man ska ge sig själv tålamod och INTE kolla i spegeln för ofta :D
Åh fan, då har vi nästan tränat lika länge också =)
Fast jag har blivit mer stark än stor xD

Lägg upp en journal du också!

Idag blev det rygg. Skippade benträningen den här veckan just för att jag skulle köra PB i mark vilket det även blev!
Började med lite t-bar, hamstrings och lätta vikter på marken för att värma upp.
Mark: 12 x 100, 6 x 130, 1 x 160 PB, 0 x 170. Testade tre ggr på 170, blev bara sämre och sämre :)
Stod vid marken en timme, en hyffsat stor kille hjälpte mig och vännen med lite teknik vilket jag måste öva en hel del på. Använder för lite ben och ska förbättra mitt dragläge. Han kunde en hel del, hade dragit 330 förra året vilket är riktigt respektabelt :)
Skivstångsrodd: 4 x 8 x 70
Latsdrag smalt grepp: 4 x 6 x okänd vikt
Hantelrodd: 6 x 34, 6 x 36, 6 x 39. Kändes riktigt bra denna övning idag.

Känner mig fläskig som vanligt, inte stor utan mer fet :D Ska bli skönt att lossa några kg snart. Imorgon axlar och triceps! Hoppas det går lite bra som det gjorde förra veckan :)
Och på lördag är det 50-års fest med svineri och allt vad det innebär. Optimalt för musklerna.

Beloreth
2008-10-27, 19:10
Idag var det jobbigt på gymmet. Känns inte som att kroppen är riktigt 100 ännu pga lördagens bestyr. Men sånt får man ta!
Förra veckan blev det bara två gymdagar. Tänkte köra axlar i fredags men det fanns helt enkelt inge tid då gymmet stänger 19 då.

Idag bröst och biceps. Gymmet hade invaderats av folk och det fanns inte en bänk, inte en maskin ledig. Så det var bara till att stå och vänta. Blev inge bänkpress för det gick inte helt enkelt.
Hantelpress: 16 x 20, 8 x 26, 3 x 6 x 28
Dips: 3 x 8 x KV
Hantelflyes: 6 x 14, 3 x 6 x 16 PB
Hantelcurls: 8 x 14, 3 x 6 x 19 PB
Stångcurls: 2 x 6 x 38 PB 5 x 38
Lite drag i snören i kabeldragaren.

Imorgon är det ben igen! Ska försöka att inte förstöra ryggen :)

Beloreth
2008-10-28, 20:55
Ben!
Gick bra, inga känningar i ländryggen vid benböjen. Var mycket noga med att kolla fötterna. Dock så vinklas mina knän lite olika ibland. Ska vara mer försiktigt med det.
Knäböj: 14 x 60 ATG, 10 x 60 ATG, 8 x 80 ATG, 8 x 90 ATG, 4 x 100 ATG PB - Hade här hoppats på att kalajset hade gjort lika många. Det hade han. Men ggr två! *grr*
Benpress: 6 x 120, 6 x 130, 4 x 140. Alla fulldjupa. Denna benpress är nån halvsittande variant som ser väldigt maskin ut.
Liggande bencurl: 3 x 6 x 60
Testade lite med frontböj i smith men det gjorde bara ont i axlarna, testade även lite Good mornings men dom kändes väldigt konstiga. Ryggen kändes av, inte hamstrings.
Blev nån benspark men tog i så mycket så jag fick ont i ryggen och sen så avslutades passet.

kalajset
2008-10-29, 17:08
Här ångas det på ordentligt ser jag! - Mycket bra hantelcurls, och riktigt, riktigt rejäla böjar! :hbang:

Och vad det gäller alla 17-åringar i kanonform, så tänk på att de är på "naturlig anabola", det är lite värre/jobbigare för oss som faktiskt gillar att dricka whisky. :D

Märker också att även ditt gym verkar ha invaderats av folk såhär på senhösten, (med tanke på de upptagna bänkarna). Lite märkligt det här tycker jag, då det är långt kvar till beachsäsong, och även långt kvar till "måste panikträna efter nyårruschen". Kan det faktiskt vara så att folk börjar inse att det krävs många månaders arbete för att komma i form till sommaren? - Verkar faktiskt så. Bra för dom, men trängre för oss andra. :Virro

Beloreth
2008-10-30, 23:10
Tack tack tack ;)

Böjarna blir bättre och bättre... Det är roligt!
Dom där förbannade 17-åringarna får väl ta och lära sig att dricka whiskey, för inte ska jag ha det på det här viset? :)
Folket hade minskat i antal rätt rejält tills tisdagen, hoppas det fortsätter att vara på det viset. Det verkar som att måndagar är en bra dag att träna på för dom flesta, då har dom tränat för veckan känns det som ;)

Idag blev det ett halvbra ryggpass. Eftersom jag älskar sovmornar så sov jag länge idag och jag körde lite sporadiskt på gymmet som luktar 80-tal som finns på jobbet. Det är nog inte använt på några år. En rolig sak är att det ligger musikkassetter på ett bord... Känns ju modernt.

Imorgon ska jag pallra mig till friskis däremot! Då är det axlar och triceps!

Beloreth
2008-10-31, 23:02
Idag axlar och triceps. Värmde upp lite med rotatorcuffar.
Hantelpress: 2 x 6 x 24, 6 x 22
Axlar sida i nån maskin: 3 x 6 x 45
Lite kabeldrag i nån maskin: 3 x 6 x 7
Dips: 3 x 8 x KV
Lite pushdowns i kabeldragarn och lite kickbacks.

Passet kändes väldigt omotiverat direkt efter hantelpressen och det var inge roligt sen. Och då blev det som det blev. Blir bättre nästa vecka :)

Beloreth
2008-11-04, 02:28
Då har lilldeffen påbörjats. Kunde inte vänta en vecka till även fast det är hur tråkigt som helst att räkna kcal, protein och fett.

Dagens påbörjades med 40 min på motionscykeln innan frukost i lugnt tempo medan jag kollade på I Ditt Ansikte.
Körde bröst, axlar och armar på gymmet idag. Mest bara för att hålla igång muskelgrupperna. Efter det blev det 15 min på cykeln, skulle vilja sitta mer där men jag hann inte. Återigen lugnt tempo.

Tänkte att jag skulle sitta mellan en halvtimme och timme varje morgon innan frukost när jag inte jobbar förmiddag. Känns inge vidare att gå upp 04.00 för att cykla då ;)

Maten jag har fått i mig idag innehöll 2900 kcal, varav 90 gram fett och 242 gram protein. Det blev ett underskott på 400 kcal vilket är lite väl lite. Blev alldeles för mycket pasta ;) 300 gram pasta är ju 1000 kcal! Sanslöst.

Beloreth
2008-11-05, 06:29
Denna dag innehöll morgoncykling på 40 min och senare på dagen en 30 minuters tur.
Antalet kcal är 2300 fördelat på 44 % protein och 46 % fett.

Beloreth
2008-11-05, 22:19
Morgoncykling 40 min, rygg och mage på gymmet och på vägen hem så förstod jag att jag inte skulle palla med en halvtimme till på cykeln, hade inte få i mig tillräckligt med mat. Jobbade natt igår och vaknade vid 14 idag, åt vid 16, ägg-omelett med falukorv och creme fraiche med vitlök och örter. Eter gymmet kom nästa måltid som blev en dubbel frisco burgare från Max med GI-bröd bara för att få i mig en hel del kolhydrater och näring så dagsbehovet kunde fyllas. Just nu trycker jag en proteindrink med en burk lätt-kesella, fyra dl lättmjölk och två skåpor nattprotein. 80 gram protein i den drinken. Tvivlar på att jag kommer få i mig mer mat efter detta så det blir ett litet för stort underskott på kcalorier idag. 2100 kcalorier idag fördelat på 40 % protein och 38 % fett. Ska nog till att käka lite nötter innan jag lägger mig :)

kalajset
2008-11-07, 17:06
Najs med deffstart, lycka till! - Satsar du medvetet på en LCHF-diet, eller "bara blir det så" ändå? :)

Beloreth
2008-11-09, 19:01
Tackar!
Nä, det bara blir så :) Försöker köra 240 gram protein per dag och 80 gram fett, resten kolhydrater, och runt 2700 kcal träningsdag, 2400 kcal vilodag. Men det har blivit lite för lite vissa dagar. Så jag syndade med 200 gram lösviktsgodis igår. Men det var jag värd :)
Det är lättare att hålla dieten på vardagar konstigt nog, även fast jag har jobbat 12-timmars pass nu både lördag och söndag.

Beloreth
2008-11-10, 22:59
Bröst, armar och axelpass. Gick rätt bra på gymmet, kändes helt slut i axlarna efteråt. Man känner rätt bra att man inte är lika stark som dagar då man proppar i sig kolhydrater. Antalet gram kolhydrater innan träning tror jag låg på maximalt 10 gram. 2 stycken Kre-alkalyn innan träning och Ragen väntar jag med till riktiga pass då kan jag ta i och inte är i en deffperiod.

30 minuters cykling före frukost, gympasset tog dryga 45 minutrarna. 30 minuters cykling efter gymmet i mer motstånd än vad jag brukar köra. Var inge vidare tungt och kommer fortsätta på det motståndet vilket är 3 av maximalt 8.

Maten idag blev till frukost, 2 hela ägg, 2 äggvitor och kryddning. Lunch 1 burk tonfisk och 50 gram creme bonjour. Middag 1 kycklingfile med 70 gram bacon och lite krydda inne i ugnen med olivolja - en höjdare btw! och 50 gram creme bonjour. Sen på kvällen blev det 1 muffin a 300 kcal och 200 gram gräddglas a 460 kcal. Varför gottesakerna är för att jag låg under med cirka 800 kcal. Nog för att man kan äta fullkornspasta istället... Men allt ska inte vara för tråkigt.

Totalt 2600 kcal, 240 gram protein och 105 gram fett. 37 % protein, 36 % protein och 27 % kolhydrater.

Någon förebild har det tyvärr inte blivit då jag har renovering i min lägenhet och det är grymt svårt att få till helkroppsbilder i ettan. Och för att jag är alldeles för fet :D

Beloreth
2008-11-11, 21:21
Idag blev det ingen morgoncykling, detta för att jag har ett beroende till sovmornar som det nämnts tidigare! Men det blev 60 minuters cykling till Simpsons som tog slut alldeles nyss.
Maten innehöll 2300 kcal vilket är lite i överkant för en halv vilodag, har mest suttit still hela dagen och latat mig. 90 gram fett och 240 gram protein. Fördelningen är 42 % protein, 35 % fett och 22 % kolhydrater.

Imorgon förmiddag så defenitivt ingen morgoncykling men det blir gymmet efter det. Och sen lite cykling.

Oh, btw. Varför förväntar man sig resultat efter 8 dagar? :) Man vet att det tar tid och att inte 8 dagar har gett nåt resultat synligt men man blir alltid lite besviken när man kollar i spegeln.

kalajset
2008-11-12, 15:09
Nej, åtta dagar är inte särskilt mycket, men något lär ju garanterat ha hänt iaf. Om inte annat lär det ju hända saker i detta nu, skulle bli förvånad om du inte tappat minst två kilo efter två veckor. Vätska/glykogendepåerna lär ju ge med sig fort, som du säkert har koll på. :)

Ang. kosttillskott, nu har jag aldrig kört varken kre-alkalyn, eller rage, men kan det inte vara smart att just ta iaf rage under deffperiod, då det ju lär bli lite lättare att hålla intensiva/hårda pass, för att på så sätt minimera muskelförlusterna? - Annars kanske "mitt nyupptäckta" tillskott koffein vara något? - Ökar ju s as fettförbränningen, samtidigt som det har en bevisad positiv effekt på träningspassen i sig. Billigt är det ju dessutom.

Bra muffin som innehåller 300 kalorier BTW, den måste ha varit mycket god!. :D

Beloreth
2008-11-12, 15:30
Nej, åtta dagar är inte särskilt mycket, men något lär ju garanterat ha hänt iaf. Om inte annat lär det ju hända saker i detta nu, skulle bli förvånad om du inte tappat minst två kilo efter två veckor. Vätska/glykogendepåerna lär ju ge med sig fort, som du säkert har koll på.

Ang. kosttillskott, nu har jag aldrig kört varken kre-alkalyn, eller rage, men kan det inte vara smart att just ta iaf rage under deffperiod, då det ju lär bli lite lättare att hålla intensiva/hårda pass, för att på så sätt minimera muskelförlusterna? - Annars kanske "mitt nyupptäckta" tillskott koffein vara något? - Ökar ju s as fettförbränningen, samtidigt som det har en bevisad positiv effekt på träningspassen i sig. Billigt är det ju dessutom.

Bra muffin som innehåller 300 kalorier BTW, den måste ha varit mycket god!.

Kre-alkalyn gör ju sitt, man klarar lite mer reps. Rage kanske ska testas ändå under ett hårt pass. Annars är det så, iaf för mig, att om jag inte äter en massa kolhydrater under dagen så tappar jag otroligt mycket, mellan 10 och 20 %, i styrka vid högre ansträngningar. Dessa siffror är givetvis inte vetenskapligt bevisade men jag upplever minskningen i ungeför det spannet.
Koffein får jag i mig tillräckligt av på jobbet :) Jobbar fabrik och det blir en del kafferaster.
Muffinsen var inte så jättegod :( Hade förväntat mig mer som en amerikansk muffin, mer choklad :)
Nog till att testa Rage någon dag då jag ätit lite kolhydrater innan, just nu är det kört för jag tog lite glass :D Rygg och mage snart!

kalajset
2008-11-12, 15:39
Kre-alkalyn gör ju sitt, man klarar lite mer reps. Rage kanske ska testas ändå under ett hårt pass. Annars är det så, iaf för mig, att om jag inte äter en massa kolhydrater under dagen så tappar jag otroligt mycket, mellan 10 och 20 %, i styrka vid högre ansträngningar. Dessa siffror är givetvis inte vetenskapligt bevisade men jag upplever minskningen i ungeför det spannet.
Koffein får jag i mig tillräckligt av på jobbet Jobbar fabrik och det blir en del kafferaster.
Muffinsen var inte så jättegod :( Hade förväntat mig mer som en amerikansk muffin, mer choklad :)
Nog till att testa Rage någon dag då jag ätit lite kolhydrater innan, just nu är det kört för jag tog lite glass :D Rygg och mage snart!

OK. Ja, kolhydrater is the shit. Jag går ständigt runt i ett slags socker-rus nu, med alla kolhydrater i kosten, av vilket många är förhållandevis snabba. :D


Lycka till mer ryggträningen! Bara att köra hårt!. *flex*

Beloreth
2008-11-12, 22:05
Ryggpasset gick bra, körde även mage. Skapligt mör i kroppen nu och sömnen kommer nog inte att störas av vare sig jordbävningar eller skithäftiga Volvo 240's.
Cyklingen efteråt varade bara i 10 min för att jag var helt slut.

Kcalorierna blev lite mer än vanligt, 2700 stycken. 245 gram protein och 84 gram fett.

Beloreth
2008-11-17, 00:14
Helgen och svinerierna slut. Var på firmafest i fredags och körde dit för jag skjutsade en vän. Men sen så sög det till rejält i sprittarmen och whiskeyflaskan som låg i baksätet skrek på mig. Det gick som det gick. Men inga kolhydrater i maten den kvällen iaf :D Dom snabba kolhydraterna kom från nånting helt annat istället.
Imorgon ny vecka och nya tag. Jag var nere i 81,5 kg i fredags btw. Började på strax över 83 kg.

Beloreth
2008-11-18, 00:24
30 min cykling före frukost, 40 minuters intensivt gympass där jag körde lite armar och bröst. Dagens kcalorier hamnade på 2500 st. 240 gram protein och 100 gram fett.

Beloreth
2008-11-19, 19:08
Gårdagen innebar 2200 kcal, 240 gram protein och 60 gram fett.
Dagen börjades på motionscykeln, 40 min. Körde rygg och mage idag på gymmet. Gick rätt bra ändå, tycker inte att jag tappat speciellt mycket. Gick ju lite sämre än normalt men innan passet hade jag inte fått i mig många gram kolhydrater. Ingen cykling efter gympasset idag för det orkade jag inte. Dagens kcalorieförbrukning kommer att ligga, som vanligt, på 2600 styckna med 240 gram protein och dryga 80 gram fett.

kalajset
2008-11-28, 19:36
Hur går det här då? Journalskrivningen nedlagd, eller bara en temporär paus kanske? :/

Beloreth
2008-11-29, 11:19
Det går framåt! Varför jag inte har skrivit nånting är för att det är samma sak hela tiden och inge nytt som händer förutom att vikten går ner. Men maten går bättre än träningen. Denna vecka har det blivit dåligt med morgoncardio men under nästa vecka så ska cykeln tas hem. Styrketränar gör jag nu 2 ggr i veckan men vill göra det 3. Denna vecka har jag jobbat drygvecka och det är därför. Nästa vecka ska det bli ordning på det för då är det nattjobb måndag och tisdag och ledig till helgen.
Proteinintaget ligger stadigt på 240 gram fortfarande och fettet ligger kring 80 gram. Kcalorierna ligger på samma nivå som tidigare och jag har inte fuskat nämnvärt utan tagit med allt jag ätit under dagen i beräkningarna. Några slags ätardagar för mig finns knappt just nu. Ikväll så ska jag på jubileum för boxningsklubben och ska försöka låta bli kolhydraterna, även drickat :)

Morgonvikten idag ligger på 77.7 kg vilket jag får anses som lagomt godkänt! En hel del vatten iofs men jag märker att min hud har blivit slappare och att jag faktiskt har blivit smalare. Skulle jag komma ner 5 kg så tror jag att jag skulle vara nöjd med en här lilla deffperioden :) Vi får se om jag orkar med det eftersom jag ändå inte kommer att nå mina mål i bänk och mark. Dom får jag ta hand om senare.

kalajset
2008-11-29, 18:29
Okej, låter ju fortsatt bra det här :) Kommer det tas någon paus i deffandet runt jul då? Något säger mig att det torde vara ganska vanligt. :D

Beloreth
2008-11-29, 19:01
Haha!
Det är ju några trevliga helger inplanerade, och på julborden ska jag försöka äta kolhydratfattigt :) Men jag kommer att fortsätta försöka bränna så mycket fett som möjligt och påbörja bygga muskler igen efter nyår. Och då ska jag vara mer seriös med maten och inta rätt mängd protein vilket jag absolut inte har gjort tidigare. Så till sommaren hoppas se okej ut! Nu blir det bankett och efter det lite mys med glögg och nån julöl ;)

Beloreth
2008-12-08, 21:45
Har nu skärpt till mig med antalet pass i veckan nu. Maten blir inte räknad lika ofta men jag har ganska stor koll på vad jag trycker i mig ändå med tanke på att jag gjort detta i över en månad nu.
Bjuder på en bild efter träning med lite fuskljus å shit ;)

56844

kalajset
2008-12-09, 10:05
Äsch då, går allt ta ta med mer fuskljus än så :D

Av det man ser så ser det bra ut tycker jag, ådrig biceps, och magrutorna på väg fram, så åt rätt håll går det ju helt klart, bra!

Fast mer bilder efter avslutad deff får väl räknas som obligatoriskt. :D

Beloreth
2009-01-06, 15:21
Nu äntligen har jag kört igång igen efter alla svinerier. Några bilder blir det tyvärr inte på ett tag för att jag har snarare gått upp sen den senaste bilden ;)
Idag blev det lite benböj, benspark och bencurls. Även lite dips, sida axlar och någon bröstövning. Det sköna är att jag inte har tappat så mycket gentemot hösten, böjde 8 x 70 och 8 x 80 kg. Hade kunnat gått upp till 8 x 90 men jag vill inte ha för ont i morgon. Dipsen blev kv x 12 x 2 och kv + 10 x 6. Efter det så var det grippersträning i omklädningsrummet. Har med mig två stycken som jag kör mig slut på efter passen.

Imorgon rygg! Tror det inte blir så mycket mark för jag kommer ha träningsvärk i benen :)

Beloreth
2009-01-21, 13:23
Då har det blivit några pass och lite PB. Bänk och snedbänk har äntligen ökat till 80 kg, marken har ökat till 170 kg, 3 reps på 150 kg och hantelrodd till 2 x 5 x 47 kg. Detta med att vila kroppen med sprit tror jag är en bra ide :D

CroZZeN
2009-01-21, 15:12
Då har det blivit några pass och lite PB. Bänk och snedbänk har äntligen ökat till 80 kg, marken har ökat till 170 kg, 3 reps på 150 kg och hantelrodd till 2 x 5 x 47 kg. Detta med att vila kroppen med sprit tror jag är en bra ide :D

Gött med lite PB ! :)

kalajset
2009-01-23, 02:07
Yes, grattis till PB! särskilt fint tycker jag hantelrodden var, är ytterst tveksam till att jag kan matcha det. Är även lite avis på marklyften, har bara kört riktig mark en gång, på mesvikter. Är tveksam till att jag ÖHT har grepp nog för 170kg :).

Beloreth
2009-02-24, 07:02
Lång tid nu mellan mina inlägg, men varje träningspass är inte så intressant att skriva upp ändå har jag kommit fram till ;) Men jag tränar desto mer, helst fyra ggr i veckan men det har allvarligt talat bara blivit tre pass i veckan. Man gör det man hinner med helt enkelt!
Tänker skriva här när jag ökat i bänk, benböj eller mark. Och nu har bänken i smithen iaf ökat till 90 kg vilket känns skönt! Och detta efter en helg med sprit... Vem är det som har sagt att alkohol är dåligt för träningen?! Måste vara en dålig studie!

Bilder på den strandade valrossen kommer att dyka upp någon gång här innan våren tänkte jag :)

Beloreth
2009-03-04, 15:26
Jag puttar in två bilder på ben och vader! Överkropp kommer sen när man fått bort lite fett :) Strumporna på golvet har väl alla ungkarlar?!

kalajset
2009-03-05, 17:04
Vilka jäkla ben, därav postar jag inga benbilder själv, du dwarfar mig rätt rejält där helt klart. :D Mycket bra!

Det är bra att höra att det fortfarande går framåt med träningen, deffar du fortfarande alltså eller är du i någon form av uppbyggnadsperiod för tillfället?

Beloreth
2009-03-07, 18:18
Vilka jäkla ben, därav postar jag inga benbilder själv, du dwarfar mig rätt rejält där helt klart. :D Mycket bra!

Det är bra att höra att det fortfarande går framåt med träningen, deffar du fortfarande alltså eller är du i någon form av uppbyggnadsperiod för tillfället?

Deffningen slutade någonstans i mitten på december, var planerad till slutet på året men lusten avtog och spriten inhandlades i mängder.
Just nu så bygger jag, men försöker inte att gå upp så snabbt i vikt nu, försöker få i mig 200 gram protein per dag och håller mig, när jag kan och vill, till långsamma kolhydrater. Det får räcka för mig tills deffning börjar igen vilket jag har planerat från mars till mitten av april ungefär. Får se då om jag orkar fortsätta, vilket jag nog inte pallar för mat är gott ;), annars så kör jag på som vanligt efter det och under sommaren. Inget är riktigt ristat i sten ännu utan jag tar det som det kommer! Men helt klart är att jag vill ner cirka 6 kg i fläsk, då har nog en del mage försvunnit :)

Beloreth
2009-03-30, 13:06
Då har deffningen börjat igen. Blivit dåligt med träning de två sista veckorna pga vila och ont i bröstkorgen. Har sträckt mig eller så. Nu blir det till med så få kolhydrater som möjligt och en massa protein!

kalajset
2009-03-30, 14:09
Skönt att få börja träna igen efter vilan kan jag tro, lycka till med deffandet!. :)