handdator

Visa fullständig version : HTC Diamond Touch eller Iphone?


n1tro
2008-07-23, 19:41
Vilken bör man köpa och varför? *gah!* Går de ens att jämföra de?

mvh

Kimball
2008-07-23, 19:49
Fördelen Diamanten har vs iPhone är många på pappret.

Största fördelen med iPhonen är användarvänligheten, att den är mer än underbar att surfa på och att byggkvaliten känns gedigen (imho), glaset är tex så gott som orepbart.

Mycket av iPhonen är hype, dock. Men jag själv föll för gränssnittet, ville slippa meka med en fjuttig liten penna för att kunna scrolla/träffa knapparna osv, hade blivit skogstokig på det ^^
Å andra sidan vänjer man sig vid allt.

Summa kardemumma faller min röst på iPhonen pga smidigheten. Måste du skicka mms är det för tillfället kärvt. Men den är ju redan jailbreakad, så det lär ploppa upp lite smått och gått närmsta månaden.

dam00r
2008-07-23, 19:54
Köp en......... Sony Ericsson X1

n1tro
2008-07-23, 19:54
Fördelen Diamanten har vs iPhone är många på pappret.

Största fördelen med iPhonen är användarvänligheten, att den är mer än underbar att surfa på och att byggkvaliten känns gedigen (imho), glaset är tex så gott som orepbart.

Mycket av iPhonen är hype, dock. Men jag själv föll för gränssnittet, ville slippa meka med en fjuttig liten penna för att kunna scrolla/träffa knapparna osv, hade blivit skogstokig på det ^^
Å andra sidan vänjer man sig vid allt.

Summa kardemumma faller min röst på iPhonen pga smidigheten. Måste du skicka mms är det för tillfället kärvt. Men den är ju redan jailbreakad, så det lär ploppa upp lite smått och gått närmsta månaden.

MMS? skickar folk sånt? :laugh: , anywho, okej, men just det där med officepaketet lät ju inte dåligt i HTCn, men nu är jag kanske helt ute och cyklar, kan man köra officepaketet och hantera det smidigt på iphonen med? vilket WIFI är bättre?

n1tro
2008-07-23, 19:55
Köp en......... Sony Ericsson X1

argh ja den såg inte dålig ut heller alltså..

n1tro
2008-07-23, 20:00
Köp en......... Sony Ericsson X1

synd den verkar ju bara kunna ha en 8gb max som minne ;/

dam00r
2008-07-23, 20:23
synd den verkar ju bara kunna ha en 8gb max som minne ;/

och kommer att kosta runt 7000 kr =D

lectris
2008-07-23, 20:25
funderar själv starkt på att köpa htc'n *popcorn* *bevaka tråd*

Whistler
2008-07-23, 20:27
Jag letar iPhone på blocket varje dag nu. Tyvärr vill de flesta ha 5-8000kr för en upplåst 3G.

Hittade en som erbjöd sig sälja en för 3200kr, men då var det Western Union till hans konto i England (han var bosatt i London) och då kändes det inte tryggt längre.

Larsson
2008-07-23, 20:30
Har faktiiskt också funderat mellan de två. HTCs touch flo har tydligen inte varit speciellt bra förut. Men som jag har förstått det nu ska det gå att använda mobilen utan att behöva använda en penna. Dock är frågan hur bra ljud det är i den jämfört med iPhonen. Någon som har koll på det?

Kimball
2008-07-23, 21:18
MMS? skickar folk sånt? :laugh: , anywho, okej, men just det där med officepaketet lät ju inte dåligt i HTCn, men nu är jag kanske helt ute och cyklar, kan man köra officepaketet och hantera det smidigt på iphonen med? vilket WIFI är bättre?

Nej, ungefär min tanke. Är väl mest flickor under 16. Mail fungerar ju alldeles ypperligt för att skicka bilder över om man nu vill det ^^
Man kan ju hantera word/exceldokument osv i iPhonen, men än så länge finns det väl inga fullfjädrade program (?) för att skapa nya och redigera dem.
Wifi sinsemellan vet jag inget om, förutom att det fungerar alldeles ypperligt på min iPhone.

Jag letar iPhone på blocket varje dag nu. Tyvärr vill de flesta ha 5-8000kr för en upplåst 3G.

Hittade en som erbjöd sig sälja en för 3200kr, men då var det Western Union till hans konto i England (han var bosatt i London) och då kändes det inte tryggt längre.

Say wut? Så fort den går att låsa upp genom jailbreaking kan man väl göra sig en hacka då, då slutpris på iPhone 8gb med mobil till vänner är 4662:-... :smash:

Har faktiiskt också funderat mellan de två. HTCs touch flo har tydligen inte varit speciellt bra förut. Men som jag har förstått det nu ska det gå att använda mobilen utan att behöva använda en penna. Dock är frågan hur bra ljud det är i den jämfört med iPhonen. Någon som har koll på det?

En kamrat har en Diamond, dock är det så gott som omöjligt att använda menyer där du måste scrolla utan pennan, men det kanske är en kalibreringsgrej bara? Jag vet inte, vet bara att det är ett helvete att trycka på skärmen och träffa rätt med den, för mig.
Ljudet kan väl inte vara sämre än i iPhonen hoppas jag, apple har väl fått otaligt med kritik över det dåliga ljudet / avsaknaden av manuell EQ i sina ipods/iphone, men är man inte audiofil så är ljudet kanonbra med ett par andra hörsnäckor än org.

Larsson
2008-07-23, 21:41
En kamrat har en Diamond, dock är det så gott som omöjligt att använda menyer där du måste scrolla utan pennan, men det kanske är en kalibreringsgrej bara? Jag vet inte, vet bara att det är ett helvete att trycka på skärmen och träffa rätt med den, för mig.
Ljudet kan väl inte vara sämre än i iPhonen hoppas jag, apple har väl fått otaligt med kritik över det dåliga ljudet / avsaknaden av manuell EQ i sina ipods/iphone, men är man inte audiofil så är ljudet kanonbra med ett par andra hörsnäckor än org.

Hm, de videor jag har satt på den verkar det gå rätt bra att styra med fingrarna på HTC, men är ju inget bra om man måste ta fram pennan så fort man kommer under huvudmenyn. Ska det inte vara rätt bra ljud i nya iPhone, det ska ju tydligen vara ett nytt ljudchip iden.

ChrisDEFC
2008-07-23, 22:21
tjejen har htc:n, verkar onödigt avancerad för en vanlig svensson. tjejen jobbar på teknikmagasinet och är allmänt intresserad av prylar och gillar avancerade prylar men hon verkar besviken på den och funderar nu på att sälja den. jag har försökt mig på att förstå den men gör det inte riktigt (dock inte laggt ner någon värre tid). vet inte om detta va speciellt givande inlägg men mitt tips är att om du funderar på htc så leta reda på nån polare som har den och kolla in/testa den först för jag skulle inte byta den mot min 3år gamla sony ericsson ens om jag fick det gratis, så impad är jag.

ante
2008-07-23, 22:51
Jag skulle nog ta en iphone faktiskt. Windowsgränssnittet är inte så jävla roligt när man väl börjar gräva i det, även om det finns coola homescreens och teman osv.

Larsson
2008-07-23, 23:04
Jag skulle nog ta en iphone faktiskt. Windowsgränssnittet är inte så jävla roligt när man väl börjar gräva i det, även om det finns coola homescreens och teman osv.

Har du egen erfarenhet av det? Är det verkligen så pilligt o rörigt som man läser att det är?

Kimball
2008-07-23, 23:20
En annan stor fördel med windoZe mobile är väl att tillgängligheten av applikationer man kan installera och använda inte alls är lika begränsade som till iPhone, även om det går att fixa nåt om nåt med jailbreak.
Men still... iPhone! Har du lekt med någon och verkligen känt på den? Bör annars finnas tillgänglig för lek i närmsta Feliabutik ^^

skans
2008-07-24, 06:24
Iphone alla dagar i veckan.

Jag testade en polares HTC i förra veckan, riktigt besviken på hur slö touchskärmen känns, reagerar dåligt och jobbigt att behöva ha pennan för att skriva sms (går dock fort att skriva när man lärt sig, säger polaren).

bengdoktor
2008-07-24, 07:18
HTC:n är ju seg och långsam och man måste tryckahårdare på skärmen än på en iPhone. Dessutom är den inte lika snygg och clean. iPhone är en bättre lur!

Nitrometan
2008-07-24, 07:26
Hmmm. Hörde att iPhone 3G har problem med 3G-nätet. Problem att koppla upp sig ibland, problem emd handover mellan basstationer och en del tappade samtal. Tydligen intermittent. Låter lite "3G-telefon 2003" över det.

Tittade på lite forum och problemet verkar finnas över hela världen. Några hundra drabbade i Sverige änsålänge.

Undrar vad det kan vara?

Kimball
2008-07-24, 07:31
Nitro: Förhoppningsvis ngt som kan fixas med framtida uppdateringar. Barnsjukdomar får man väl leva lite med. EDGE powah!!!

Mighty
2008-07-24, 08:41
Har själv en HTC Dual Touch med SPB Mobile Shell 2.1 installerat. Har inte använt pennan sedan dess och väldigt nöjd med gränssnittet

GymTT
2008-07-24, 09:08
Du ska ha en Iphone n1tro, bara designen förbryllar damerna.

raZmus
2008-07-24, 09:26
iPhone, även om jag skulle få HTCn gratis tillsammans med guld och 20 kameler (som jag sedan inte fick sälja för att köpa en iPhone).

iPhone är inte ny, men den känns fortfarande "the future is here now".

Dessutom är den redan jailbreakad, det enda som inte är breakat för 3G är operatörslåset.

I och med Appstore, där utvecklare får en jävligt smord push-apparat och 70% av intäkterna, spår jag att det formligen kommer DRÖÖÖÖÖSA in nya applikationer det närmsta. MMS fungerade i förra iPhonen med SwirlyMMS och det lär säkerligen kommer till 3G verren också.

Wintermute
2008-07-24, 11:10
Förstår inte riktigt utalanden don "edge powa" och "the future is here now"

Allt jag läst är det typ ett nytt fint skall klär upp en massa gammal teknik. Det var iofs länge sen jag läste nått om den, så någon kan ju få bevisa att jag har fel.

Kimball
2008-07-24, 13:11
Förstår inte riktigt utalanden don "edge powa" och "the future is here now"

Allt jag läst är det typ ett nytt fint skall klär upp en massa gammal teknik. Det var iofs länge sen jag läste nått om den, så någon kan ju få bevisa att jag har fel.

Mitt "edge powah" var förvisso ironiskt.

Nitrometan
2008-07-24, 14:06
Mitt "edge powah" var förvisso ironiskt.
För att de använde EDGE i iPhone 1 (som aldrig kom till Sverige) men 3G i iPhone 2 (a.k.a. iPhone 3G) som kommer nu?



:)

Kimball
2008-07-24, 15:05
För att de använde EDGE i iPhone 1 (som aldrig kom till Sverige) men 3G i iPhone 2 (a.k.a. iPhone 3G) som kommer nu?



:)

Nein, snarare pga de småproblemen som finns när ifånen ska växla mellan Edge/3G och inte får nån 3G täckning :)