handdator

Visa fullständig version : Gainer mer än 1ggn/dag?


Molle123
2008-07-23, 12:08
Hejsan! Första posten här på forumet.

Har nyligen köpt Protein, Kreatin och Gainer. Känner att jag inte klarar av att äta så mycket så att jag får i mig mitt dagliga behov av kcal.
Tänkte därför höra om man kan, utan allt för stora ökningar av fett på fel ställen, inta gainern mer än en ggn per dag? Jag känner att om jag iaf tar den 2ggr om dagen så kommer jag förmodligen snudda gränsen som jag ska ligga på när det gäller kcal-intag/dag.

Är 18 år, 182cm lång med en vikt på 69,5kg just nu.

Minns att jag köpte gainer för några år sedan. Då tog jag gainer 3ggr om dagen, p.g.a. missvisande anvisningar av säljaren. Resultat var lite mer än önskat, då jag inte fick på mig mina jeans längre, efter några veckor. Därför undrar jag om 2ggr om dagen är på tok för mycket också?

Nu blev detta väldigt rörigt, sorry, men jag är stressad *gah!*

King Grub
2008-07-23, 12:10
Så länge ditt intag av vanlig mat ger dig det du behöver i övrigt skadar det säkert inte om du tillför dina extra kalorier från en gainer, om du inte har möjlighet att äta mer mat.

Du blir inte tjockare av X kcal gainer än av X kcal spaghetti och köttfärssås eller något, men gainern är lättdruckna kalorier.

samsung
2008-07-23, 14:56
+1 på grub

Träningsdagar kanske det inte skadar så värst om du slurpar i dig en extra gainer, annars hade jag undvikit den så mycket som möjligt förutom efter träning.

Nötter är ett snabbt och bra mellanmål som samtidigt innehåller en del kcal

Fjällbrynt
2008-07-24, 07:24
Mackor ftw säger jag! Går riktigt fort att göra samt att de, med keso messmör och mjukost, är godare än en gainer;)

JFO
2008-07-24, 21:27
Hejsan! Första posten här på forumet.

Har nyligen köpt Protein, Kreatin och Gainer. Känner att jag inte klarar av att äta så mycket så att jag får i mig mitt dagliga behov av kcal.
Tänkte därför höra om man kan, utan allt för stora ökningar av fett på fel ställen, inta gainern mer än en ggn per dag? Jag känner att om jag iaf tar den 2ggr om dagen så kommer jag förmodligen snudda gränsen som jag ska ligga på när det gäller kcal-intag/dag.

Är 18 år, 182cm lång med en vikt på 69,5kg just nu.

Minns att jag köpte gainer för några år sedan. Då tog jag gainer 3ggr om dagen, p.g.a. missvisande anvisningar av säljaren. Resultat var lite mer än önskat, då jag inte fick på mig mina jeans längre, efter några veckor. Därför undrar jag om 2ggr om dagen är på tok för mycket också?

Nu blev detta väldigt rörigt, sorry, men jag är stressad *gah!*


Dumt att ta gainer i annat syfte än kring träningen.

Du blir lättare fet av det, och då menar jag inte aha nu drack jag en gainer med snabba kolhydrater, jag blev fet! Utan att den mättar inte lika mycket som vanlig mat. Så du har all möjlighet att bli snabbt hungrig igen. Och stillar du då denna hunger med mat har du all möjlighet att hamna på ett överskott.

Molle123
2008-07-29, 18:52
Dumt att ta gainer i annat syfte än kring träningen.

Du blir lättare fet av det, och då menar jag inte aha nu drack jag en gainer med snabba kolhydrater, jag blev fet! Utan att den mättar inte lika mycket som vanlig mat. Så du har all möjlighet att bli snabbt hungrig igen. Och stillar du då denna hunger med mat har du all möjlighet att hamna på ett överskott.

Okej, tack för bra svar :)

Min nuvarande kost ser ut ungefär så här:
05:20: Frukost: Youghurt med mussli, två grova mackor, smör och två skinkor på varje macka.

09:00: Frukost på jobbet: Två mackor av större laget, med två salamiskivor på varje, paprika, lök och gurka. Även ett glas mjölk.

14:00: Lunch: Oftast någon sorts kött med pasta/ris. En vanlig portion. Lite sallad till också. Även ett glas mjölk här.

ca 18:00: Middag: Ex. Kycklingfilé med ris/hasselbackspotatis + ev. sallad.

Utöver detta dricker jag även Whey-80 2ggr/dag och Gainer 1ggn/dag, även någon frukt

Så tror ni att detta kan räcka för att ligga runt ca 3000kcal/dag? Det tror verkligen inte jag, men känns som att magen är fullproppad för jämnan.. *gah!*

Någon som kanske kan uppskatta ungefärligt kcal-intag med en kost som denna? *cupid*

King Grub
2008-07-29, 19:01
Nej, skaffa matvåg.

Klenis
2008-07-29, 19:51
En påse eldorado cashewnötter är 2000 kcal!
Kostar under 40 kr, alltså får du 500 kcal extra om dagen för bara 10 kr! :thumbup: :hbang:

Neco
2008-07-29, 20:07
Någon som kanske kan uppskatta ungefärligt kcal-intag med en kost som denna? *cupid*

googla på eworkouts och så väger du maten (uppskatta inte, det går alltid fel) och kollar efter hur mycket du landar på om du verkligen inte har någon koll. Kalorier rusar iväg rätt fort :)

Molle123
2008-07-29, 20:15
Okej, ja. Jag får väl göra ta och göra det. Cashewnötter får det bli också :)