handdator

Visa fullständig version : Förvirrad, hjälp gärna.


Dindeo
2008-07-23, 05:03
Hejsan alla,


Nu är det så att jag är lite förvirrad här.

Jag har den här timglasformen som jag var lite orolig över förut, men det är något jag inte kan göra någonting åt.

Det är så att när jag började gymma så sa min far att jag bara behövde köra ''Sittande cablecrunch i maskin'' och eftersom det är min far så tänkte jag inte mer på det.

Men det här har lett till att mina rutor har blivit stora över förvänta men obliquesen har knappt förändrats någonting, vilket ser lite konstigt ut.

Men nu är det så att mina obliques ser inte likadana ut som det flesta andra killars eftersom jag har mina breda höfter, och jag har hört härifrån att jag inte ska bygga speciellt på dem utan fokusera mer på rutorna pga att musklerna lägger sig som korvar runt midjan annars.

Så jag vet inte riktigt, hur tusan kommer magen se ut om jag forstätter att bara träna rutorna? jag har ganska hög fettprocent så ser inte rutorna helt om jag inte spänner dem i rätt ljus.

så min fråga är, kommer det se konstigt ut om jag kör punktövningar på sidomagmusklerna utan kör cablecrunches i maskin och sedan tappar i fettprocent.

eller ska jag träna sidomagmusklerna som vanligt? eller sätter det sig som korvar runt midjan som folk säger?

Förvirrad.

Tack i förväg.

palme
2008-07-23, 07:24
Hur bred midja har du? Som korvar runt midjan? Gå ner i fett% till att börja med tycker jag så blir ju midjemåttet mindre. Så kan du avgöra sen hur mycket obliques du ska träna.

Sen om du biffar på axlar, rygg och bröstkorg så kommer midjan krympa rent visuellt. Antar att du är smal över axlarna?