handdator

Visa fullständig version : Tips på bra Brun-utan-sol


Haeffner
2008-07-22, 22:34
Hej alla!

Jag skulle vilja ha lite tips på en bra brun-utan-sol för kroppen. Jag har en spray "BUS" jag är nöjd med för ansiktet men jag skulle hellre ha en i krämform för resten av kroppen.

Skulle gärna hitta någon med återfuktande egenskaper så man kan ha den som både kroppslotion och BUS. Att den ger en märkbar färg som sitter i en stund är också viktigt så man slipper smörja in sig varje dag utan att det räcker med en 2-3ggr/v för en jämn och fräsh färg.

Ett plus är också om den inte kladdar och framförallt ite färgar av sig märkbart även innan första duschen.

Tack för hjälpen...:p

Nimille
2008-07-22, 22:36
Piz buin max är väldigt bra. Finns på kicks/åhléns etc för ~160

Angel
2008-07-22, 22:39
Dove som ger gradvis färg

bear.flowertwig
2008-07-22, 23:31
Piz buin max är väldigt bra. Finns på kicks/åhléns etc för ~160

+1

Racso
2008-07-22, 23:32
Det är lite dumt att ge tips sådär utan att veta vad du har för hudton. Lite som att ge svar på vilken hårfärg du passar i utan att ha sett dig.

ALLA BUS-produkter har DHA (kolhyderat, som även sålts som kosttillskott) och/eller erythrulos (keton) som aktiva ingredienser. Dessa ämnen ger en orange-gul hudton, vilket man kan se på väldigt många.

Vill man ha en mer naturlig hudton måste andra färgämnen tillsättas, det är ofta dessa som färgar av sig och sätter sig på kläder.

Jag har hört bra om märket St Tropez, för att de har tillsatt lite gröna färgämnen som göra att vi ovanför södra Europa inte ser orange ut.

Jag har kört med BUS, men tröttnade stenhårt för att det blir fult väldigt snabbt om man inte sköter det.

Exhale_
2008-07-22, 23:55
Jag kör på morötter och tycker att det funkar ypperligt, orange as hell med andra ord! :thumbup:

Haeffner
2008-07-22, 23:59
Piz buin max är väldigt bra. Finns på kicks/åhléns etc för ~160

På vilket sätt?
Är den fuktigehtsgivande så man mer eller mindre slipper hålla på så mycket med andra lotions innan denna smörjs in?

Är krämen i sig färgad eller transparant? De som är färgade brukar ju ofta färga av sig på kläder och framförallt på lakan iom att jag i princip alltid använder BUS nån timme före sängåendes.

Nimille
2008-07-23, 05:35
På vilket sätt?
Är den fuktigehtsgivande så man mer eller mindre slipper hålla på så mycket med andra lotions innan denna smörjs in?

Är krämen i sig färgad eller transparant? De som är färgade brukar ju ofta färga av sig på kläder och framförallt på lakan iom att jag i princip alltid använder BUS nån timme före sängåendes.
Jämfört med andra produkter såklart. Aldrig upplevt någon orange-aktig färg av det utan mer naturlig och jämn.
Dove ger en för gul färg, ACO´s ger en orange färg etc.
Piz buin är bra helt enkelt.
Den är inte transparent, men bör inte färga av sig på lakan om den får sjunka in i någon timme, men jag skulle nog inte riskera vita fina lakan direkt.

Edit, beror på hur torr du är. Räcker med att smörja in armbågar o dylikt om du inte har en jätte torr hud. Men scrub + återfukta innan är still mycket bättre för ett bra resultat.

mini
2008-07-23, 07:21
Jag tycker inte ACO ger en orange färg. Funkar för mig, ger inte jättemycket färg men använder man den några gånger i veckan är det tillräckligt för det jag vill uppnå. Den har inte färgat av sig nämnvärt heller vad jag märkt (vilket Dove gör.)

Nitrometan
2008-07-23, 07:33
Annars kan jag tipsa om Brun-Utan-Tvål.

Angel
2008-07-23, 09:12
Jag tycker inte ACO ger en orange färg. Funkar för mig, ger inte jättemycket färg men använder man den några gånger i veckan är det tillräckligt för det jag vill uppnå. Den har inte färgat av sig nämnvärt heller vad jag märkt (vilket Dove gör.)

Den ska jag nog testa!

PyToN
2008-07-23, 11:18
Lancome har en sjukt bra och lättapplicerad BUS-mousse.
Luktar dock apa. ;)