handdator

Visa fullständig version : 500 kcal utspritt på dagen eller monstermåltid efter träningen??


Barbastark
2008-07-22, 17:30
Tjena!

Om vi säger att jag behöver ca 500 kcal extra per dag för att bygga muskler bra, är det då bättre att äta en jätte måltid direkt efter träningen på kanske 1200 kcal eller ska jag sprida ut de 500 kacl på hela dagen, dvs ca 100 kcal extra per måltid och därmed slippa äta mig proppmät målet efter träningen?

King Grub
2008-07-22, 17:33
Jag skulle förslå att förlägga en större del av energin till efter träning, men att dela upp intaget på ett par mål inom loppet av några timmar i stället för ett mastodontmål (t ex en gainer efter passet följt av ett kolhydrat- och proteinrikt mål när du kommer hem). Övriga kalorier kan du sprida ut så det passar ditt liv och som du trivs bäst med.

Barbastark
2008-07-22, 17:43
Jag skulle förslå att förlägga en större del av energin till efter träning, men att dela upp intaget på ett par mål inom loppet av några timmar i stället för ett mastodontmål (t ex en gainer efter passet följt av ett kolhydrat- och proteinrikt mål när du kommer hem). Övriga kalorier kan du sprida ut så det passar ditt liv och som du trivs bäst med.

A jag brukar nu ta en gainer på ca 350 kcal direkt efter passet och inom en timme äta ett stort mål som jag skulle tro ligger på ca 1000 kcal. Väger 83 kg är 1.85 lång.

Men blir inte hungrig på i alla fall 4-5 timmar efter det. Är det tecken på att jag äter för mycket efter passet tro?

King Grub
2008-07-22, 17:47
Tja, om det gör någon skillnad, så är det till det positiva att dela upp det där 1000-kcal på två mindre mål. Du kan ju prova det, om du har lust, och se om det känns bättre.