handdator

Visa fullständig version : Trött i benen efter träning?


cryx
2008-07-22, 13:10
Igår var det tredje måndagen som jag tränade mina ben. Idag är jag extremt trött i benen. Vad beror det på? Såhär trött blir jag inte om jag t.ex. tränar överkroppen. Är det helt enkelt så att benmusklerna är så stora att de tar längre på sig att återhämta sig?

Jag åt skitmycket efter träningen, jag sov 7.5 h. Löser det sig senare i passen när man är mer vältränad? Eller är det träningsvärk fast med en annan slags känsel? Känns precis som att jag har varit ute och sprungit idag så jag blivit trött, trots att jag inte har det. Nån som känner igen sig?

mystic[-_-]
2008-07-22, 13:24
Tränade ben i söndags. Idag kan jag knappt gå :thumbup:

drakfelt
2008-07-22, 13:30
det är alltså inte träningsvärk du syftar på utan trötthet?
Ja jag kan känna mig "sliten/trött" i en muskelgrupp jag tränade för flera dagar sen även om det inte är träningsvärk, det är nog inget konstigt om man tränar hårt skulle jag tro

Jorgen
2008-07-22, 14:23
Det är helt normalt.

cryx
2008-07-22, 14:31
Hehe, tack då vet jag. Jag trodde mina muskler förtvinade eller nåt för att jag inte fick helt 8h sömn, aja lite dum får man lov att va ibland.

Jorgen
2008-07-22, 14:33
Hehe, tack då vet jag. Jag trodde mina muskler förtvinade eller nåt för att jag inte fick helt 8h sömn, aja lite dum får man lov att va ibland.

Ingen fara med det. Man får inte vara dummare än att man frågar när man inte vet. :)