handdator

Visa fullständig version : Hotell i Stockholm?


m4tl0ck
2008-07-22, 12:04
Jag å min flickvän funderar på att åka till Stockholm över en hälg och vi söker ett hotel som är centralt och billigt. Några tips?

Yuffie
2008-07-22, 13:10
Jag å min flickvän funderar på att åka till Stockholm över en hälg och vi söker ett hotel som är centralt och billigt. Några tips?

Jag har bott på Amaranten en gång, helt okej faktiskt, stor bar i lobbyn också :) Och inte dyrt. "First hotel Amaranten heter" det tror jag.

Trassel
2008-07-22, 13:12
Skulle gärna tipsa men det är svårt vad du menar med inte för dyrt och centralt, centralt söder, centralt city mm

Men kolla in på www.bokahotell.se

m4tl0ck
2008-07-22, 15:01
va e centralt söder?va finns de för sevärdheter? vad måste man se när man e i stockholm?

coxie
2008-07-22, 15:16
Brukar alltid bo på Hilton vid slussen och ja mer centralt finns nog inte.

Dock kanske det är lite dyrt, men svårt att få billigt och centralt utan förfärlig standard.

The Auditor
2008-07-22, 15:20
Sheraton ger mycket service för pengarna.

flakkz
2008-07-22, 15:52
Bodde på Nordic Sea Hotel senast jag var uppe, bara några minuters gång från centralen. Rekommenderas varmt, dessutom har de Hästens sängar <3

syrén
2008-07-22, 20:15
Jag bor väldigt ofta på Clarion Hotell Stockholm, rekommenderas verkligen. Dock börjar jag byta ut det mer och mer mot Clarion Sign istället, det ligger mer centralt till.

(Clarion Hotell stockholm ligger vid skanstull, iof en lagom promenad in till stan, men ändå =)

regus
2008-07-22, 20:28
Sheraton ger mycket service för pengarna.

Jag bor väldigt ofta på Clarion Hotell Stockholm, rekommenderas verkligen. Dock börjar jag byta ut det mer och mer mot Clarion Sign istället, det ligger mer centralt till.

(Clarion Hotell stockholm ligger vid skanstull, iof en lagom promenad in till stan, men ändå =)

Jag tvättar deras sängkläder och handdukar.


Så ****** inte.

Icke förglömma att clarion hotell stockholm har ljusgråa badlakan och sign har, om minnet inte svikter, lattefärgade. Kanske gjorde det lite lättare att välja.

L-Sami
2008-07-22, 20:29
va finns de för sevärdheter? vad måste man se när man e i stockholm?

Gröna Lund, Skansen, Shopping in Rinkeby Centrum, Åka tunnelbana från Hagsätra till Hässelby Strand, Södermalm, Plattan, Hötorgs araberna som säger "Hej kompis" och vill sälja dig körsbär och andra frukter, Stockholms skärgård, Vegabaren i Haninge :D

TheGovernator
2008-07-22, 20:53
Gröna Lund, Skansen, Shopping in Rinkeby Centrum, Åka tunnelbana från Hagsätra till Hässelby Strand, Södermalm, Plattan, Hötorgs araberna som säger "Hej kompis" och vill sälja dig körsbär och andra frukter, Stockholms skärgård, Vegabaren i Haninge :D

ja, där slog du huvudet på spiken.
Förutom vegabaren finns inget att se

mini
2008-07-22, 21:02
Kolla www.stockholmtown.com
Där får du både tips om boende, möjlighet att boka samt tips om vad du kan göra i stan. www.alltomstockholm.se är också bra.

The Auditor
2008-07-22, 21:42
Berendsen va? Riktigt sköna!

Jag tvättar deras sängkläder och handdukar.


Så ****** inte.

Icke förglömma att clarion hotell stockholm har ljusgråa badlakan och sign har, om minnet inte svikter, lattefärgade. Kanske gjorde det lite lättare att välja.

NiXPhoenix
2008-07-22, 22:48
En helg låter lite lite... Själv skulle jag satsa på en 2 eller ännu hellre 3 heldagar iaf. Blir väl stressigt annars.

För att ta er runt i stan behöver ni köpa nån form av SL-kort, 3-dygnskortet är bäst för er kanske.
http://sl.se/templates/PriceList.aspx?id=4190
Taxi är dyrt, säkert ungefär samma hos er i Finland men ändå.

Krisz
2008-07-23, 09:38
Gröna Lund, Skansen, Shopping in Rinkeby Centrum, Åka tunnelbana från Hagsätra till Hässelby Strand, Södermalm, Plattan, Hötorgs araberna som säger "Hej kompis" och vill sälja dig körsbär och andra frukter, Stockholms skärgård, Vegabaren i Haninge :D

+1

Ett mysterium varför Vegabaren inte har nån stjärna i den där matguiden; helt klart värt en resa :D

mela
2008-07-23, 10:24
Gröna Lund, Skansen, Shopping in Rinkeby Centrum, Åka tunnelbana från Hagsätra till Hässelby Strand, Södermalm, Plattan, Hötorgs araberna som säger "Hej kompis" och vill sälja dig körsbär och andra frukter, Stockholms skärgård, Vegabaren i Haninge :D

skulle det där vara något att se? ;)

*kissass*

m4tl0ck
2008-07-23, 19:20
det kmr att bli 4 dagar i stockholm. har ennu inte bestämt vilket hotell ennu. nån som vet nåt om Scandic Sergel Plaza hotell? najs eller bajs?. va e up me Vegabaren ? :D

mini
2008-07-23, 19:37
det kmr att bli 4 dagar i stockholm. har ennu inte bestämt vilket hotell ennu. nån som vet nåt om Scandic Sergel Plaza hotell? najs eller bajs?. va e up me Vegabaren ? :D

Sergel Plaza är ganska plain men absolut centralt.

L-Sami
2008-07-23, 20:41
va e up me Vegabaren ? :D

Sveriges första hamburgerbar och sveriges godaste snabbmatsställe :thumbup:

Trevlig barpersonal har de på Sergel Plaza. Annars vet jag inte så mycket om det.