handdator

Visa fullständig version : Först in först ut?


Lella
2002-06-14, 08:57
När jag slitit som sjutton för lite axlar så jag kunde deffa, känns det lite snopet nu när det verkar som att de är de som ryker först? :(

Är det så, den muskelmassa som man lagt på sig "senast" är den som lättast ryker vid deff? Försöker behålla så mkt muskelmassa som möjligt, kanske inbillar mig.. men det känns verkligen som om det jag slitit för försvinner.. :(

Lave
2002-06-14, 12:57
Säker på att Du tappat massa ? Rent mentalt blev jag nojig under min deff och kände mig liten som f-n.. :mad: :D

Azrael
2002-06-14, 13:30
Jag känner igen det där också.
Så jag bestämde mig att sluta med deffen och öka i vikt istället.

Psyket förstärktes direkt.
Och nu har jag nya mål! :D
Jag ska gå upp i vikt 15 kg till och sedan deffa ner mig 5 kg.
Det är ett mål på lång sikt men poängen är att jag inte ska deffa före jag känner att det verkligen börjar bli dax...

/Azrael

ivandrago
2002-06-14, 14:03
säkert bara vätskan som lämnat musklerna under deffen.. inget att oroa sig för.. Jag blir alltid nojjig de första deff-dagarna när vätskan lämnar musklerna.. Bröstet tycks krympa 50%.. Men det är bara för att man är ovan att se så snabba förändringar.. När du avslutat deffen blir musklerna fylliga igen.

z_bumbi
2002-06-14, 18:44
Varning. Detta är en personlig teori och väldigt lite fakta. Varning.

Lella: Jag tror du har något där, kroppen strävar efter jämvikt och är den van att ha större muskler på vissa ställen så håller den kvar dem men har man nyss lagt på sig så försvinner det först.
Det samma gäller vid viktökning, ligger man kvar för länge på den vikten så är det svårare att gå ner än om man bara går upp för att sen direkt minska i vikt.

När jag rasar i vikt så försvinner musklerna på armarna först sen kommer resten av överkroppen, men lår och vader finns nästan kvar i oförändrad volym (Har alltid varit störst nedanför midjan :) )

En annan teori är att det är dietnoja som underbyggs av kolhydratbrist :)