handdator

Visa fullständig version : Någon som testat cheaters eller thermonex?


Shavin
2008-07-21, 21:25
Undrar om det är någon som provar på de fettförbrännande "dröm medlet" cheaters eller thermonex? Eller om det finns något annat liknande som är bra, mitt mål är att gå ner ca 5-8 kg och skulle vilja prova på något tillskott för att underlätta och se om det fungerar.. Och alla ni som vill skriva "sköt din kost och kondition regelbundet" behöver inte skriva det ..Vill endast ha svar utav de som testat olika fettförbrännings preparat och höra vad de fått för resultat! Tack

Whistler
2008-07-21, 22:37
Preparat inom lagens ramar ger max marginell skillnad. Ligger du inte på kaloriunderskott lär du inte gå ner i vikt oavsett tillskott.

Här är King Grubs deffguide, där står allt du behöver veta: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

guwd
2008-07-21, 23:38
Har testat båda, då ett större kosttillskotsbolag hade paketpris på båda produkterna för 150:-. Köpte det mest för en kul grej att testa men använder det mer eller mindre regelbundet nu.

Jag började med att ta 2 av varje piller innan lunch och ett av varje efter, resultat, spyfärdig och huvudvärk. Cheaters smakar dessutom som någon blanding av torrfoder och kaviar och påminde om något äckligt "godis" jag testade i thailand som var sönderfriterande skaldjursska *spy*

I alla fall. Jag fortsatte med bara Thermonex eftersom pillrerna var lite mindre och för mig totalt smaklösa och jag behövde dessutom inte dricka lite extra mycket vätska för att undvika huvudvärk som med cheaters. Resultatet är ganska diffust. Jag får ut mer skit från systemet när jag tar pillrerna och om jag tar dem en stund innan maten så känner jag mig inte heller lika "sugen" på att äka massor med got mat, utan det räcker gott och väl med en lagom portion.

Kalla det placebo eller vad som helst, men tre piller på fredagskvällen och jag kan med nästan gott samvete äta lite chips och njuta av min 33cl cola ;-)

Vad jag vill förtydliga, som posten innan, är att det finns som sagt inga mirakelmedel. Men det dämpar hungern, får mig lite piggare i och med koffeinet och eftersom det kommer ut mer ur kroppen, måste det ju vara lite kolhydrat/energi/whatever utvinnande funktion... jag är ingen kemiskt:D

Eddie Vedder
2008-07-22, 04:56
eftersom det kommer ut mer ur kroppen, måste det ju vara lite kolhydrat/energi/whatever utvinnande funktion... jag är ingen kemiskt:D

Är det någon form av amylashämmande ämne så stämmer det. Då är det en viss mängd stärkelse som passerar rakt igenom. Amylas är enzymet som spjälkar kolhydrater och om den aktiviteten hämmas hämmas ju även stärkelseabsorbtionen. En viss mäng kolhydratenergi rakt ut i toaletten med andra ord.

Liknande preparat finns för fett, lipashämmare. Lipaser är då enzymerna som bryter ner fett och på samma sätt fungerar dom, man skiter helt enkelt ut en viss mängd. Tror även det kan leda till illamående o.s.v. när fet mat äts.

Shavin
2008-07-22, 10:15
Är det någon form av amylashämmande ämne så stämmer det. Då är det en viss mängd stärkelse som passerar rakt igenom. Amylas är enzymet som spjälkar kolhydrater och om den aktiviteten hämmas hämmas ju även stärkelseabsorbtionen. En viss mäng kolhydratenergi rakt ut i toaletten med andra ord.

Liknande preparat finns för fett, lipashämmare. Lipaser är då enzymerna som bryter ner fett och på samma sätt fungerar dom, man skiter helt enkelt ut en viss mängd. Tror även det kan leda till illamående o.s.v. när fet mat äts.

Okej tack så mycket, tror nästan jag står över denna produkt

machine gun
2008-07-22, 10:23
Liknande preparat finns för fett, lipashämmare. Lipaser är då enzymerna som bryter ner fett och på samma sätt fungerar dom, man skiter helt enkelt ut en viss mängd. Tror även det kan leda till illamående o.s.v. när fet mat äts.

Illamående vet jag inte, men akut diarré brukar vara resultatet. Detta brukar leda till att folk som äter dessa preparat börjar undvika fet mat, vilket ofta leder till en viktnedgång pga lägre energiintag. Dock ingen bra metod, då man riskerar att få brist på fettlösliga vitaminer mm.