handdator

Visa fullständig version : från 50kg till 100kg bänk på 2 mån


toder
2008-07-21, 21:17
Det är nu just i skrivande stund exakt 2 månader jag började träna,
träningen har jag skött mkt bra och resultaten är väl godkända!!!

tänkte lista upp lite ökningar som jag har presterat.

Förr: 22 maj 2008

Bänk 50 kg x 8ggr
Millitärpress 40kg x8ggr
biceps 20kg hantel x8ggr
Benpress 270 kg x 8ggr
Hantelrodd 45kg x8ggr

nu: 21 juli 2008
Bänk 100kg x6ggr
Millitärpress 70kg x8ggr
biceps 35kg hantel x8ggr
Benpress 470kg x 8ggr (SJUK ökning!!)
Hantelrodd 70kg x8ggr

Dock börjar jag känna av att leder och muskelfästen är lite ömma och slitna...
Men det har vart en sjuhelvetes rolig resa i gymet!!!

När brukar ökningarna mattas av ? hur lång tid tar det innan man som många säger "står stilla" ?

Tack för svar och synpunkter // Toder

Allan
2008-07-21, 21:19
mer info, ålder, vikt, längd, bakgrund.

überstarken
2008-07-21, 21:22
Jag måste säga att jag har svårt att tro dig, men helvete vilka sjuka ökningar annars! Hur mycket har du själv gått upp i vikt?
Nybörjarökningarna brukar nog hålla på bra mkt längre än två månader iaf så du kan nog räkna med att glida med på din räkmacka ett tag till ;)

Allan
2008-07-21, 21:22
Väger du hundra kilo från början är du så klart starkare än nån som väger sextio. Alla har en outnyttjad styrkekapacitet från början - det är tekniken som gör att det blir låga vikter. Och när man lär sig tekniken kommer man upp till de vikter man så att säga borde ha kunnat starta på.
En viss styrkeökning får man ju också naturligtvis.
Det brukar ta tolv-sexton veckor innan smekmånaden är slut

Allan
2008-07-21, 21:28
Hittade precis din andra tråd, och du har ju ett annat utgångsläge än de flesta andra. Du är stor och tung och självklart har kroppsvikten gett dig en del styrka. Men naturligtvis är det bra ökningar - tro inget annat! Var stolt över det.
Men de klassiska övningarna säger mer om styrkeökningarna - så kör bänk, knäböj och mark.

toder
2008-07-21, 21:29
Jag är 1,90 lång och har tappat 10,4 kg på dessa 2 månader pga att jag är stor från början, ligger på ett kalori minus på ca 1500-2000 om dagen, min vikt liggen nu på runt 164 kg men tappar stadigt, ( folk säger att jag ser ut som 115-120 kg ) jag har ej någon mage som hänger å dinglar utan jag är stor överallt!!!

Mister Mister
2008-07-21, 21:29
Har förr aldrig kännt att jag behöver skriva i detta forum för det jag velat få reda på har jag hittat osv. men snälla, hantelrodden och curlsen. Antingen går du på något eller så försöker du bara förlänga din internetpenis.

Suck...

Arne Persson
2008-07-21, 21:31
Det är nu just i skrivande stund exakt 2 månader jag började träna,
träningen har jag skött mkt bra och resultaten är väl godkända!!!

tänkte lista upp lite ökningar som jag har presterat.

Förr: 22 maj 2008

Bänk 50 kg x 8ggr
Millitärpress 40kg x8ggr
biceps 20kg hantel x8ggr
Benpress 270 kg x 8ggr
Hantelrodd 45kg x8ggr

nu: 21 juli 2008
Bänk 100kg x6ggr
Millitärpress 70kg x8ggr
biceps 35kg hantel x8ggr
Benpress 470kg x 8ggr (SJUK ökning!!)
Hantelrodd 70kg x8ggr

Dock börjar jag känna av att leder och muskelfästen är lite ömma och slitna...
Men det har vart en sjuhelvetes rolig resa i gymet!!!

När brukar ökningarna mattas av ? hur lång tid tar det innan man som många säger "står stilla" ?

Tack för svar och synpunkter // Toder


Skulle du kunna filma tex militärpressen, bicepscurlen och hantelrodden?

Allan
2008-07-21, 21:35
Jag tror vikterna är korrekta. Kolla in grabbens kroppsvikt. Han har ett bättre utgångsläge för tunga vikter än de flesta

toder
2008-07-21, 21:36
Jag vet att det låter för bra för att vara sannt!!! Men kan intyga att det är 100% ren å skär träning som ligger bakom detta!

tänk på alla kilon jag har släpat runt på, det gör sitt kan jag säga, ta som exempel mina vader. Dem är sjukt stor pga att jag har vägt/väger så pass mycket.

jocke12
2008-07-21, 21:40
Haha. Sinnessjuka ökningar. Är du ärlig så är det ju bara att gratulera. Jag som trodde jag hade gjort bra ökningar. Tji fick jag! ;)

Och så får man väl ta och önska lycka till med viktminskningen också, för en sådan misstänker jag att du försöker lyckas med.

toder
2008-07-21, 21:41
Absolut!! jag håller på att sammla material till en dagbok/bildfilm som jag kommer att pyssla med, tar bilder och skriver mycket. Men filma är nog ingen dum idé det skall jag ta och göra!! men det kommer att ta ett tag att få ihop material för ett sådant projetk dock.... men tid har jag gott om!

stevebc
2008-07-21, 21:43
Jag tvekar inte en sekund på resultaten (som är riktigt imponerande hur som helst) eftersom toder faktiskt väger 175kg. Då har man rejält mycket mer muskler än Kalle Svensson på 75 pannor.

Spader
2008-07-21, 21:52
skapa en träningsjournal nu!
skulle vara mycket intressant att följa den.

Allan
2008-07-21, 21:54
skapa en träningsjournal nu!
skulle vara mycket intressant att följa den.

+1 på den. Det kan också vara ett vettigt sätt att undvika de vanligaste fallgroparna på vägen

pragmatist
2008-07-21, 22:00
När brukar ökningarna mattas av ? hur lång tid tar det innan man som många säger "står stilla" ?

Absolut snabbast ökningar i styrka gör man förstås de första månaderna, när ökningarna framför allt består av att nervsystemet blir mer effektivt på att använda de muskler som faktiskt redan finns. Det är därför du fördubblat din styrka i vissa övningar, du hade redan styrkepotentialen där men kunde inte använda den eftersom du var ovan vid den typen av ansträngning.

Man brukar dock fortsätta att göra bra ökningar i styrka och muskelvolym de första 18-24 månaderna om man tränar på bra, visserligen inte lika fort som i början men helt ok i alla fall. Sedan kan man väl bäst beskriva det som att man går in i en vägg. :)

_micke_
2008-07-21, 22:03
Jag kan intyga att vikterna stämmer till 100% eftersom jag själv tränar med karln, jag själv har också ökat nått grymt och ligger bara snäppet efter i vikter.
Dock är jag en bunt mindre, 170cm, 92kg å 25år.

Jag snor tråden lite snabbt, kan det vara så att jag har ökat så mkt i styrka pga att jag tränat väldigt hårt förut för 3år sen?

major Pectoralis
2008-07-21, 22:13
Absolut snabbast ökningar i styrka gör man förstås de första månaderna, när ökningarna framför allt består av att nervsystemet blir mer effektivt på att använda de muskler som faktiskt redan finns. Det är därför du fördubblat din styrka i vissa övningar, du hade redan styrkepotentialen där men kunde inte använda den eftersom du var ovan vid den typen av ansträngning.

Man brukar dock fortsätta att göra bra ökningar i styrka och muskelvolym de första 18-24 månaderna om man tränar på bra, visserligen inte lika fort som i början men helt ok i alla fall. Sedan kan man väl bäst beskriva det som att man går in i en vägg. :)

Tala för dig själv....:D

Jag kan intyga att vikterna stämmer till 100% eftersom jag själv tränar med karln, jag själv har också ökat nått grymt och ligger bara snäppet efter i vikter.
Dock är jag en bunt mindre, 170cm, 92kg å 25år.

Jag snor tråden lite snabbt, kan det vara så att jag har ökat så mkt i styrka pga att jag tränat väldigt hårt förut för 3år sen?

Ja, absolut har det stor betydelse. Musklerna har ett "minne"

Floddan
2008-07-21, 22:30
Det är nu just i skrivande stund exakt 2 månader jag började träna,
träningen har jag skött mkt bra och resultaten är väl godkända!!!

tänkte lista upp lite ökningar som jag har presterat.

Förr: 22 maj 2008

Bänk 50 kg x 8ggr
Millitärpress 40kg x8ggr
biceps 20kg hantel x8ggr
Benpress 270 kg x 8ggr
Hantelrodd 45kg x8ggr

nu: 21 juli 2008
Bänk 100kg x6ggr
Millitärpress 70kg x8ggr
biceps 35kg hantel x8ggr
Benpress 470kg x 8ggr (SJUK ökning!!)
Hantelrodd 70kg x8ggr

Dock börjar jag känna av att leder och muskelfästen är lite ömma och slitna...
Men det har vart en sjuhelvetes rolig resa i gymet!!!

När brukar ökningarna mattas av ? hur lång tid tar det innan man som många säger "står stilla" ?

Tack för svar och synpunkter // Toder


Grymt stark bicep på den tiden iaf. Har du idrottat mycket innan?

Inge Enveten
2008-07-21, 22:55
Fina ökningar!
Go 500kg benpress!

Fernicus
2008-07-22, 00:40
Grattis till en grym ökning! Istället för att bli avundsjuk har du faktiskt gett mig inspiration och en spark i arslet, att det faktiskt finns hopp. Jag är grymt klen i bänk, men om du ökade från 50 till 100kg på 2 månader så ska jag fan röva mig ner till gymmet imorrn!

joriice
2008-07-22, 00:46
Hade du vägt som mig hade det inte varit fysiskt möjligt säger jag bara. :D

toder
2008-07-22, 12:39
Vad för supliment skall jag köra för att öka mer än vad jag redan har gjort?
jag äter nu ordentlig mat, samt tar en proteindrink då och då.

ska man köra på kreatin eller nå annat?

//Toder

Eddie Vedder
2008-07-22, 12:46
ska man köra på kreatin eller nå annat?


Kreatin är ett mycket bra val ja. Eventuellt någon form av energibooster före passet också, typ koffeinpiller eller så. Just koffein och kreatin är ju två tillskott som de facto har vetenskapen på sin sida och där positiva effekter på prestationsförmågan är väldokumenterade.

Om du sedan vill ha snabb återhämtning efter passet är ju aldrig en drink med protein och snabba kolhydrater fel det heller.:) En enkel och billig variant med t.ex. Fairing Fast Carbs (d.v.s. maltodextrin) och Kolozzeum Pure Whey (d.v.s. vassleprotein).

Monsanto
2008-07-22, 20:00
Vad för supliment skall jag köra för att öka mer än vad jag redan har gjort?
jag äter nu ordentlig mat, samt tar en proteindrink då och då.

ska man köra på kreatin eller nå annat?

//Toder

Du har ju bara tränat i två månader så du lär med största sannolikhet öka i styrka i några månader till med eller utan kosttillskott. Om du är verklig så har du gjort enorma ökningar i övningarna men du hade också en redigt stadig kroppsvikt. Satsa på strongman månne?

Dreas
2008-07-22, 20:20
Wow vilka ökningar, är verkligen avundsjuk, keep it up!

toder
2008-07-22, 20:42
Tusen och åter tusen TACK!!!! för ert stöd och eran kunskap!
Den läsning som jag har gjort här på forumet är mycket bra och motiverande!

Alla ni som jobbar och slitter ska fasen ha en stor ros!

Och en av sakerna som jag diggar mest, är alla snygga och vältränade tjejer där ute, attans strongt av er att kötta på!

Siktar på en målvikt på 145 kg innan nyår, det kommer att vara en tung tid
så jag behöver verkligen stödet och motivationen som ni har fixat åt mig! :thumbup:

//Toder

Fredspipan
2008-07-22, 20:45
Jösses, 165kg.. hur mådde du egentligen? *cupid*

toder
2008-07-22, 21:00
Min absoluta maxvikt va 179.8 kg.... det är REDIGT tungt kan jag säga.
det största problemet jag hadde va att få tag i kläder som passade mina ben.

Men annars så har det ej vart några större problem med psyket.
Jag är nog en ganska stark person, som är aldeles för snäll.
Många andra personer i min situation hadde nog gett upp hoppet,
men eftersom jag inte såg ut att väga så pass mycket, så hadde jag det
nog lite lättare.

jag är stor över hela kroppen och har ej någon större bukfettma/mage som hänger, men mina ben går inte av för hackor.

Så jag försöker hålla tempot och humöret på topp, och det funkar kanon med tanke på denna OTROLIGA portal!!!

/bow Toder

omnibus
2008-07-22, 21:04
Mäktiga ökningar, kommer bli rätt schyssta före/efter-bilder :)

agazza
2008-07-22, 21:24
Har förr aldrig kännt att jag behöver skriva i detta forum för det jag velat få reda på har jag hittat osv. men snälla, hantelrodden och curlsen. Antingen går du på något eller så försöker du bara förlänga din internetpenis.

Suck...

Det kan i många fall vara som du säger men man ska ändå inte häva ur sig sånt snack, jag har sett 1 bjässe till kille som väger över 170kg, lasta en bilmotor på ett släp för hand inför mina ögon (:smash: )

young_george
2008-07-22, 21:31
Grymt fina ökningar, bara att gratulera.

Tolkia
2008-07-22, 21:43
Man brukar dock fortsätta att göra bra ökningar i styrka och muskelvolym de första 18-24 månaderna om man tränar på bra, visserligen inte lika fort som i början men helt ok i alla fall. Sedan kan man väl bäst beskriva det som att man går in i en vägg.
Jag undrar hur mycket av den där väggen som egentligen är en fråga om att man nått en punkt där man måste kliva ur sin bekvämlighetszon och börja träna med något slags mål och struktur (och för den delen pressa sig mer).

130kg finsk sisu
2008-07-22, 21:55
Otroligt roligt att duktigt gjort att börja träna!
att väga nästan 180kg är maffigt! Tror att du kommer att bli riktigt stark och få en hälsosammare kropp!
Sen undrar ajg om du tagit nåt blodtryck, blodsocker, kolesterol, levervärden osv före du började träna? Skulle vara roligt att sen om träningen hjälper dessa att bli bättre ifall de varit på sämre sidan tidigare pga din vikt och leverne...

ligne
2008-07-22, 22:21
måste hålla med övriga, riktigt bra!

fortsätt jobba och gör som någon skrev, skapa en journal :D

Smml
2008-07-22, 22:56
Vilka ökningar asså!

toder
2008-07-22, 23:22
Fick alla mina värden kollade när jag jobbade i göteborg, va i mitten av Februari.

då hadde jag fina värden, men dock va doktorn ganska konfunderad över mitt
jättebra blodtryck 80/120 eller 120/80 vet ej villken ordning dem skall vara?

Men han sa att det va mycket ovanligt med så pass lågt blodtryck när man är överviktig.

( En rolig sak som inträffade va när jag skulle väga mig :) han trodde det va fel på vågen när den visade 178 kg, så han gick med mig till ett annat rum där samma vikt dök upp. Han hadde aldrig trott att jag vägde så pass mycket utan han sade att han trodde jag vägde närmare 130 kg *flex*

//Toder

LoTiX
2008-07-22, 23:28
Jag vill ju se bilder på den här häftiga kroppen! :)

Deceiver85
2008-07-23, 00:00
Jag vill ju se bilder på den här häftiga kroppen! :)
Jag med :)

Wcfluff
2008-07-23, 02:26
Grymmt fina ökningar hörredu :)

Men nu måste jag skriva lite offtopic:
Har ni/du några tips på hur man kan få en väldigt överviktig (tyvärr känns inte så snällt att säga så om honom men det är sanningen) kompis att börja träna.
Det är så jävla hemskt att bara kunna se på, (lite bakgrundsfakta) jag har gått i samma klass som honom i 4 år 7,8,9 1:a på gymnasiet och han blir bara större och större, och mer och mera deprimerad.
Hans lilla syster har anorexia och han andra lillasyster har samma problem som honom.
Han har nog nästan gett upp psykiskt tyvärr,
Men jag undrar om ni har något tips på hur jag skulle kunna få med honom på gymmet eller på en kortare promenad eller något.

ursäkta för Off Topic

HanneJoelsson
2008-07-23, 09:27
Jag vill ju se bilder på den här häftiga kroppen! :)

Jag med :)

Jag med :)

toder
2008-07-23, 12:13
Skall ta lite bilder i morgon, då kör vi Biceps och axlar *flex*
i dag fyller Farsgubben år, så det blir tårta och sånna onyttigheter!!

//Tugga å svälj snart är det helg!

Smml
2008-07-23, 12:47
Kan inte hålla mig, vill se bilder! Du måste ju va ett monster om du väger 160+ och inte har mage och så utan är stor över allt. Sjukt att öka så mycket, 2.5 kg varje pass? Och varför kör du inte knäböj förresten?

toder
2008-07-23, 15:26
Knäböj tycker jag är en redigt svår övning, så jag har bara testat med lätta vikter, men när jag håller i stången så krampar axlarna så pass mycket att jag måsta ge upp.... fattar ej varför *gah!*

bara jag kör med stången så krampar musklerna när jag har stången bakom nacken *grr*

Kan det vara så att jag har för korta muskler? eller är det min tjurnacke som är för stor ?

Sniggel
2008-07-23, 16:03
Jag undrar hur mycket av den där väggen som egentligen är en fråga om att man nått en punkt där man måste kliva ur sin bekvämlighetszon och börja träna med något slags mål och struktur (och för den delen pressa sig mer).

Måste säga att jag faktiskt aldrig upplevt någon "bekvämlighetszon" utan fick pressa mig för att det skulle gå framåt öht, redan från första början.

KaptenKnäsvag
2008-07-23, 16:41
Har sett liknande fenomen förut. Var bekant med en kille som för ett par år sedan började träna - då lekte han utan problem med 80 kg i snedbänken vid hans första gymbesök! Han var naturligt bastant så att säga .)

stafh
2008-07-23, 20:55
En fråga. Hur djupt går ni som tar så craaaazy mycket i benpress (uppemot 500 kg)?

zabber
2008-07-24, 08:30
Grymmt fina ökningar hörredu :)

Men nu måste jag skriva lite offtopic:
Har ni/du några tips på hur man kan få en väldigt överviktig (tyvärr känns inte så snällt att säga så om honom men det är sanningen) kompis att börja träna.
Det är så jävla hemskt att bara kunna se på, (lite bakgrundsfakta) jag har gått i samma klass som honom i 4 år 7,8,9 1:a på gymnasiet och han blir bara större och större, och mer och mera deprimerad.
Hans lilla syster har anorexia och han andra lillasyster har samma problem som honom.
Han har nog nästan gett upp psykiskt tyvärr,
Men jag undrar om ni har något tips på hur jag skulle kunna få med honom på gymmet eller på en kortare promenad eller något.

ursäkta för Off Topic

Jag hade en kompis i ungefär samma situation som jag tog med till gymmet för ett par år sedan. Ett tips kan vara att ta med honom någon gång när det inte är så mycket folk där. Fast å andra sidan, vill han inte ens följa med på en promenad så får du nog svårt att få med honom till gymmet överhuvudtaget, men lycka till.

Till trådskaparen, grattis till framstegen och lycka till med den fortsatta träningen.

LoTiX
2008-07-24, 10:37
Grymmt fina ökningar hörredu :)

Men nu måste jag skriva lite offtopic:
Har ni/du några tips på hur man kan få en väldigt överviktig (tyvärr känns inte så snällt att säga så om honom men det är sanningen) kompis att börja träna.
Det är så jävla hemskt att bara kunna se på, (lite bakgrundsfakta) jag har gått i samma klass som honom i 4 år 7,8,9 1:a på gymnasiet och han blir bara större och större, och mer och mera deprimerad.
Hans lilla syster har anorexia och han andra lillasyster har samma problem som honom.
Han har nog nästan gett upp psykiskt tyvärr,
Men jag undrar om ni har något tips på hur jag skulle kunna få med honom på gymmet eller på en kortare promenad eller något.

ursäkta för Off Topic

Försök få honom att förstå att om han själv lyckades ta sig ur sina problem kanske han kan hjälpa sin syster och bror. Samt få ett bättre liv. Men det är nog viktigt att du är beredd på att lägga ner lite tid på att hjälpa honom.

toder
2008-07-24, 19:08
Eftersom många var sugna på att se bilder så har jag och min kompis tagit några stycken bilder i panik som jämför storlek på oss.

Toders Mått:
Biceps: 52cm
Underarm:42cm
Bröst: 147cm
Midja: 139cm
Vader: 57cm
Längd: 190cm
Vikt: 166kg

_Mickes_ Mått:
Biceps: 42cm
Underarm:32cm
Bröst: 117cm
Midja: 99cm
Vader: 42cm
Längd: 170cm
Vikt: 93kg

Tugga och svälj snart är det helg!!
Over and out!
/Toder

Fredspipan
2008-07-24, 19:13
Du har rätt, jag skulle aldrig tippa på att du väger 166kg. :thumbup:

Ryska_raketen
2008-07-24, 19:18
Din polare är lik fettecke! Galet vadmått :D

LoTiX
2008-07-24, 19:27
Grymt! Ser verkligen inte ut som 166kg, du kommer lyfta hårt om ett år!

petah
2008-07-24, 19:36
Alltså, jag tycker verkligen det ser ut som 160kg i och med att du är så pass lång, man blir bra nog jävla tung när man är kraftig och lång.

I och för sig så har jag två gamla klasskamrater som lirar i ungefär samma liga så kan va därför.

Riktigt bra ökningar, kriga på du kommer ha mycket gratis!

Halldin
2008-07-24, 19:42
Tycker du ser ball ut, och inte så tung som du skriver som tidigare påpekat.

martikainen
2008-07-24, 20:03
Sjukt bra jobbat :D Jag skulle fly om jag såg dig komma mot mig med ondska i blicken :P

Spader
2008-07-24, 20:20
57 cm vader är fan riktigt mäktigt!
vill se pose utan tröja och byxor också! *flex*

demode
2008-07-24, 20:32
dont fuck with this dude! tänk hur du kommer se ut om något år... jag blir rädd!

_micke_
2008-07-24, 21:23
Som jag sa förut det ser inte ut som karln väger så pass som han gör.
Du kommer att vara ett rejält monster vid en 120kg alltså! *flex*
Nu ökar vi takten och kör rejält med träning Toder så vi blir stora som hus :devil:

toder
2008-07-24, 21:51
+1 på den

130kg finsk sisu
2008-07-25, 11:10
Stor som ett hus!
Kör på nu och träna! Du kommer att göra stroa vinster för kroppen,hälsan och det psykiska välmåendet.
Tror att du skall börja stanna av sen när du är kring 130-135kg och ta ner vikten långsammare!

KaptenKnäsvag
2008-07-25, 11:47
Önskar att jag hade dina förutsättningar...

Det är ju inte fördelaktligt att för mig som är intresserad av strongman att börja på 25 i bänkpress och 69 kg kroppsvikt.

toder
2008-07-25, 17:41
Tusen tack alla för dom underbara komplimangerna!

Detta kommer att hjälpa mig oerhört mycket genom min resa.
ska bli så kul att se hur jag utvecklas under året, och villka resultat man kan hinna få tills nyår! :cool:

Tusen och åter tusen tack!!!!!!!

// Toder

Damien Thorne
2008-07-26, 20:48
Imponerande storlek *drool*

Tycker det är roligt när stora killar som redan har bra grundstyrka börjar träna.
Intressant att se vad det blir för styrkeresultat på nåt år.

Vad har du för omkrets på låret (största stället)

toder
2008-07-26, 21:43
Den ligger på 90 cm :Virro

så det finns mycket kött på benen, kanske därför jag är så pass stark i benpress åxå.

//Toder

HanneJoelsson
2008-07-26, 22:44
Den ligger på 90 cm :Virro

så det finns mycket kött på benen, kanske därför jag är så pass stark i benpress åxå.

//Toder


Wow! som mitt midje-mått! Monster *:hbang:

Deceiver85
2008-07-26, 23:36
Ska bli väldigt intressant att följa, så fortsätt gärna att posta både resultat och bilder. Har du startat en journal än? Den skulle jag med glädje läsa!

Damien Thorne
2008-07-27, 17:04
Ska bli väldigt intressant att följa, så fortsätt gärna att posta både resultat och bilder. Har du startat en journal än? Den skulle jag med glädje läsa!

Jag skulle också läsa den med intresse :thumbup:

Sniggel
2008-07-27, 17:46
Du ser ut att ha samma fettfördelning som mig, jämnt pålagt överallt. Visst ser du ut att väga så mycket som du gör, men det måste vara skönt att inte ha en enorm kulmage eller hur ;)

Jag håller med finsk sisu om att du bör gå ner långsammare efter ett tag. 2kg i veckan funakr nog bra nu i början men du kanske kan gå ner till 1-1½ kg i veckan när du är lite lättare. Jag skulle tro att du kommer att tjäna på det styrke- och muskelmässigt i längden.

Spader
2008-07-27, 17:47
Jag skulle också läsa den med intresse :thumbup:


samma här

Jimmymardberg
2008-07-27, 20:08
Starta journal! :D *popcorn*

Wcfluff
2008-07-28, 12:38
Jag hade en kompis i ungefär samma situation som jag tog med till gymmet för ett par år sedan. Ett tips kan vara att ta med honom någon gång när det inte är så mycket folk där. Fast å andra sidan, vill han inte ens följa med på en promenad så får du nog svårt att få med honom till gymmet överhuvudtaget, men lycka till.

Till trådskaparen, grattis till framstegen och lycka till med den fortsatta träningen.

Oki, jo jag ska försöka få med honom på gymmet för det tror jag han kmr tycka är ganska roligt. Han har varit där en gång tidigare med mig och testade lite och tyckte det var riktigt roligt. så jag ska försöka med det :)


Försök få honom att förstå att om han själv lyckades ta sig ur sina problem kanske han kan hjälpa sin syster och bror. Samt få ett bättre liv. Men det är nog viktigt att du är beredd på att lägga ner lite tid på att hjälpa honom.

Jo, det är en bra idé ska försöka med det.
Jo en hel del tid lär det ta men det är det värt de
Tack så mkt båda två :)

Smml
2008-07-28, 13:30
Hur är det med marklyft, toder?

toder
2008-07-28, 15:42
Jadu marklyft är svårt tycker jag, har testat en gång och då körde jag på 160kg ett antal reps. Finner att övningen inte riktigt sitter, men med träning så kommer det nog. Har tagit det soft med tanke på de skaderisker som finnes.

//Toder

Krampus
2008-07-28, 15:51
Rent utseendemässigt har du alla förutsättningar att jobba på min indrivningsfirma. :thumbup:

Sniggel
2008-07-28, 18:25
Jadu marklyft är svårt tycker jag, har testat en gång och då körde jag på 160kg ett antal reps. Finner att övningen inte riktigt sitter, men med träning så kommer det nog. Har tagit det soft med tanke på de skaderisker som finnes.

//Toder

Här finns det potential tror jag :)
Iaf om man jämför med utgångsläget du hade i bänkpress och utgångsläget du verkar ha här med mindre bra teknik!

dt06mj2
2010-01-20, 16:53
Hur går det för toder nowadays?

aox
2010-01-20, 17:32
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116681&page=18