handdator

Visa fullständig version : CSI Las Vegas - Säsong 6, avsnitt 11: "Werewolves"


Whistler
2008-07-21, 18:56
*spoiler-varning!*

Har de senaste månaderna kollat igenom alla avsnitt av CSI Las Vegas och såg precis avsnittet i topicen. Avsnittet handlar om en man som mördas och upptäcks ha en ärftlig sjukdom som orsakar kraftig hårväxt på kroppen, i folkmun "varulvssjukan". Under utredning av mordet upptäcks ett gömt rum i huset där hans tvillingsyster bor, som har den grövre varianten av sjukdomen, så hon är helt täckt av hår, även i ansiktet.

Jag vet inte varför, men jag rördes så djupt av det här avsnittet att jag har hyperventilerat och gråtit i snart en timme... Nog för att jag är en känslomässig kille emellanåt och gråter en skvätt vid någon jobbig scen i nån film, men hela biten med att tvillingarnas föräldrar övergav dem och att tjejen bodde i ett hemligt rum för att gömma sig för omvärlden gjorde att varje gång hon visades på bild och pratade så blev jag som en fyråring som slagit sig på tummen med pappas hammare.

Ihop med ensamvargstråden (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116342) blev det här bara för mycket. Tanken på att det är skönt att vara ensam, men att man ändå har valet att kunna gå ut bland folk och umgås fick för stor kontrast mot att vilja umgås men att inte kunna vistas bland folk över huvud taget.

Varför blir man så påverkad av vissa grejer?

shut teh face
2008-07-21, 18:59
Jag ser helst inte på filmer där våldtäkt, hustrumisshandel etc finns med, när tjejen inte är hemma. Jag blir ledsen då. :)

CSI följer jag, ligger på säsong 4 just nu! Jag blev starkt påverkad av en tjej i ett avsnitt som blev våldtagen av 4-5 pers, och sedan skulle hon vittna mot dem, men vågade inte så de gick fria. Sen så dödade de henne ändå. :furious:

Tricklev
2008-07-21, 19:04
Funderar på att tanka ner lite CSI, vilken är den bästa?

shut teh face
2008-07-21, 19:07
Funderar på att tanka ner lite CSI, vilken är den bästa?
Jag tycker inte det finns någon bästa. Alla är bra. Kör allihopa.

Jag kan länka till en specialbutik som har alla säsonger inklusive english subtitle. För jag klarar då inte att kolla utan eng sub med alla medicinska termer osv.

hahavaffan
2008-07-21, 19:08
Funderar på att tanka ner lite CSI, vilken är den bästa?Lätt Las Vegas. Iaf säsong 1-6. New York är grymt bra också, och Miami är lite mer snygga-brudar-och-action-skapar-tittarsiffror. Alla har nog sin favorit, så se till att se alla, det har jag nästan gjort *drool*

Shut da fäjs, pma länk till mig danke you very much :)

shut teh face
2008-07-21, 19:09
Jag klarar inte av Miami när den där white svulsten snubben med sina fula glajjer springer runt och ser ful ut i sitt oranga pupishår på skallen

hahavaffan
2008-07-21, 19:11
Jag klarar inte av Miami när den där white svulsten snubben med sina fula glajjer springer runt och ser ful ut i sitt oranga pupishår på skallenHahaha jag stör mig också grymt mycket på det. Men jag gillade dom gamla avsnitten av Miami, speciellt i krokarna när dom vävde ihop Las Vegas med Miami i nåt avsnitt. Det var fett :)

shut teh face
2008-07-21, 19:13
Får mig att tänka på när de vävde ihop JAG (på heder och samvete) med NCIS en gång. Mjauuu vad grymt. :hbang:

Har förresten alla säsonger med NCIS men inte börjat kolla än.

JAG har jag inte hittat på interbutikerna tyvärr.

hahavaffan
2008-07-21, 19:16
Får mig att tänka på när de vävde ihop JAG (på heder och samvete) med NCIS en gång. Mjauuu vad grymt. :hbang:

Har förresten alla säsonger med NCIS men inte börjat kolla än.

JAG har jag inte hittat på interbutikerna tyvärr.Jasså, jag trodde JAG var hundra år äldre än NCIS. Har också dessa, men bara sett halva första säsongen typ. Huvudsnubben och han från Dark Angel äger, så jag fattar inte varför jag dissat den.

shut teh face
2008-07-21, 19:18
Jo JAG är väldigt mycket äldre. Så det är ganska konstigt faktiskt.

babidi
2008-07-21, 20:33
Funderar på att tanka ner lite CSI, vilken är den bästa?

orginalet. de första två se