handdator

Visa fullständig version : Vecko schema


planit
2008-07-21, 14:44
Tja, mitt mål är att bränna lite mer fett på kroppen (ca 5-8kg) samt bygga mer muskler. Det gör kör på gymmet är 3-4 övningar per kroppsdel med 3set o 8reps.
Har läst massa olika deff-trådar osv. Har lagt upp schema nu som jag tror/hoppas kommer fungera, tänkte kolla lite med er erfarna hur det här ser ut?
Bör jag äta mer/mindre än jag gör osv? Träna mer kondition kanske?

Dag 1:
Morgonpromenad 1 timme i högt tempo innan frukost

Frukosten består av 2 wasasport knäckemackor med mjukost, skinka och 2 gurkbitar på varje macka + 1 äpple eller 1 banan

Mellanmål brukar bestå av 1-2 wasasport knäckemackor med mjukost, skinka och 2 gurkbitar på och 1 frukt, ibland kan det äve tillkomma 1 drink whey-80 (inte ofta)

Lunch brukar få i mig ca 300-400 kalorier samt 250g broccoli + 2 glas mjölk + 1 frukt

Mellanmål 1-2 frukter (äpple eller banan eller päron)

Dags för gymträningen (BRÖST, TRICEPS). Ca 30 min innan träning blir det 1 drink whey-80 samt 1 dosering av rage

Middag (1-2 timmar efter träning). 400-600 kalorier brukar ofta bli färdiglagad mat men ser då till att det är bra mat, dvs mindre än 4g fett osv, 250g broccoli samt 1 wasa knäckebröd med skinka och 2 gurkbitar, 1-2 glas mjölk + whey-80 drink

Kvällsmål 1 frukt och 1 wasa sport knäckebröd med mjukost, skinka och 2 gurkbitar


Dag 2:
Morgonpromenad 1 timme i högt tempo innan frukost

Frukosten består av 2 wasasport knäckemackor med mjukost, skinka och 2 gurkbitar på varje macka + 1 äpple eller 1 banan

Mellanmål brukar bestå av 1-2 wasasport knäckemackor med mjukost, skinka och 2 gurkbitar på och 1 frukt, ibland kan det äve tillkomma 1 drink whey-80 (inte ofta)

Lunch brukar få i mig ca 300-400 kalorier samt 250g broccoli + 2 glas mjölk + 1 frukt

Mellanmål 1-2 frukter (äpple eller banan eller päron)

Dags för gymträningen (BICEPS, MAGE). Ca 30 min innan träning blir det 1 drink whey-80 samt 1 dosering av rage

Middag (1-2 timmar efter träning). 400-600 kalorier brukar ofta bli färdiglagad mat men ser då till att det är bra mat, dvs mindre än 4g fett osv, 250g broccoli samt 1 wasa knäckebröd med skinka och 2 gurkbitar, 1-2 glas mjölk + whey-80 drink

Kvällsmål 1 frukt och 1 wasa sport knäckebröd med mjukost, skinka och 2 gurkbitar


Dag 3:
Morgonpromenad 1 timme i högt tempo innan frukost

Frukosten består av 2 wasasport knäckemackor med mjukost, skinka och 2 gurkbitar på varje macka + 1 äpple eller 1 banan

Mellanmål brukar bestå av 1-2 wasasport knäckemackor med mjukost, skinka och 2 gurkbitar på och 1 frukt, ibland kan det äve tillkomma 1 drink whey-80 (inte ofta)

Lunch brukar få i mig ca 300-400 kalorier samt 250g broccoli + 2 glas mjölk + 1 frukt

Mellanmål 1-2 frukter (äpple eller banan eller päron)

Dags för gymträningen (RYGG, AXLAR, BEN). Ca 30 min innan träning blir det 1 drink whey-80 samt 1 dosering av rage

Middag (1-2 timmar efter träning). 400-600 kalorier brukar ofta bli färdiglagad mat men ser då till att det är bra mat, dvs mindre än 4g fett osv, 250g broccoli samt 1 wasa knäckebröd med skinka och 2 gurkbitar, 1-2 glas mjölk + whey-80 drink

Kvällsmål 1 frukt och 1 wasa sport knäckebröd med mjukost, skinka och 2 gurkbitar


Dag 4:
VILA. Kostmässigt så ser det ut som de andra dagarna bara att jag inte tar rage, men tar 1 dos whey-80 med frukosten


Dag 5:
Börja om från dag 1


...Ibland kan det bli så att jag inte har lust/orkar med morgonpromenad, de dagar det inte blir någon morgonpromenad blir det ut och jogga på kvällen ist i 30-40 minuter

Utöver det här så har jag 1 dag i veckan då jag brukar ta någonchocklad kaka eller kakor eller något sådant, de andra 6 dagarna blir det ingenting onyttigt..
Kommentera gärna..

planit
2008-07-21, 16:32
Kan även bli en del läsk, nån liten tårtbit/paj eller något sådant på den onyttiga dagen :)
Bör jag ta bort den här dagen helt eller är det okej att ha EN sådan dag i veckan?

Shavin
2008-07-21, 22:10
Tycker det ser bra ut, 1 "onyttig" dag i veckan tycker jag man ska kunna ha om du kan hålla dig resten av veckan utan att fuskäta*popcorn*

Fredrik_S
2008-07-21, 22:28
400-600 kalorier brukar ofta bli färdiglagad mat men ser då till att det är bra mat, dvs mindre än 4g fett osv, 250g broccoli samt 1 wasa knäckebröd med skinka och 2 gurkbitar, 1-2 glas mjölk + whey-80 drink


Har du räknat ut hur mycket fett du får i dig totalt per dag?

Bra mat och fett mindre än 4g är inte synonymt. Det är väldig snålt med en måltid där fettet är under 4g.

Tycker det ser ut att bli väldigt snålt med fett överlag, om det nu inte är så att du har standardmjölk och lunchen innehåller mycket fett eller om du har smör på dina knäckebröd

Fredrik_S
2008-07-21, 22:32
Tycker det ser bra ut, 1 "onyttig" dag i veckan tycker jag man ska kunna ha om du kan hålla dig resten av veckan utan att fuskäta*popcorn*

Det kan bero på hur den onyttiga dagen ser ut.
Ligger man tex på ett underskott på 500 kcal på de nyttiga dagarna och får i sig en chipspåse en stor läsk och en chokladkaka på den onyttiga dagen och hamnar på ett överskott på 3000 kcal, så blir det ingen viktnedgång överhuvud taget. (Ej sagt att trådskaparen ligger på dessa värden)

planit
2008-07-21, 22:45
Det kan bero på hur den onyttiga dagen ser ut.
Ligger man tex på ett underskott på 500 kcal på de nyttiga dagarna och får i sig en chipspåse en stor läsk och en chokladkaka på den onyttiga dagen och hamnar på ett överskott på 3000 kcal, så blir det ingen viktnedgång överhuvud taget. (Ej sagt att trådskaparen ligger på dessa värden)

Tänkte mer godis/nötter eller liknande för MAX 1000kalorier på den onyttiga dagen