handdator

Visa fullständig version : Lat kompis...


aron
2003-06-15, 00:49
Hej, jag försöker få en kompis att börja träna på gym, har lyckats få folk att träna tidigare, men denna är lite svår att få igång. Vilka anledningar finns det egentligen till att börja träna och hur ska jag få honom att dra sig till gymmet? :bpump:

Action
2003-06-15, 00:51
Originally posted by aron
Hej, jag försöker få en kompis att börja träna på gym, har lyckats få folk att träna tidigare, men denna är lite svår att få igång. Vilka anledningar finns det egentligen till att börja träna och hur ska jag få honom att dra sig till gymmet? :bpump:

Ge honom dåligt samvete genom att komma i bra form själv.. kan fungera på vissa... :D

Antonius
2003-06-15, 01:28
Om han kännder sig bra med sin form (hur sketen den än är) så kommer det väl knappast locka vad du är gör och säger.... tror jag iaf. Om du inte lyckas locka med att tjejer gillar det och det blablabla... men då tränar ju killen för allt fel anledning.

Spud
2003-06-15, 07:54
om han själv inte har några problem med sin kropp och han skiter i den för övrigt, så får du nog aldrig honom att börja gymma.

om det kommer fram att han är missnöjd med sin kropp bara lite granna så ökar chanserna avsevärt.

så, vad tycker din kompis om sin kropp?

Grahn
2003-06-15, 08:07
Varför ska du övertala honom att börja gymma? Vill han inte så vill han inte.

Fultjack
2003-06-15, 09:49
exakt Grahn , vill man inte ska man inte göra det... försök hitta något som han tycker är roligt istället...

Survivor
2003-06-15, 10:27
Det är väl bara att dra med dig slashasen... Däremot en såndär jävel som bara står och gnäller över smärta och kör på kärringvikter och lägger av när han kan orka 10 rep till, rädd för att ta i lite gnäller över att det tar lång tid etc.. Kan man inte ha med sig.
Övertala´n att prova en gång ska väl inte vara så svårt.

Hades
2003-06-15, 12:13
Om han inte vill träna kommer han inte heller tycka det är roligt att träna, och då kommer han inte fortsätta med träningen någon längre tid.

Knowledge
2003-06-15, 12:26
Håller med tycker han inte det är kul att träna så kommer han knappast hålla på under nån längre period.

Grotto
2003-06-15, 12:43
Dra med honom till gymmet någon gång då han är arg eller nere. Då kommer han märka hur skönt det är att avreagera sig i gymmet och då kommer han garanterat fortsätta tillräckligt länge för att du ska kunna få honom seriöst intresserad av styrketräning.

spinkoo
2003-06-15, 13:06
Ge han massa koffintabletter. Sen kommer han bli galet vild och du drar passade ner han på gymmet för en riktig upplevelse :D

Spud
2003-06-15, 13:16
de flesta tycker att det är kul att träna så fort de märker resultat. men det är att få dem att hålla igång så länge så de själva märker det som är det svåra.

Fartman
2003-06-15, 14:03
Originally posted by Spud
de flesta tycker att det är kul att träna så fort de märker resultat. men det är att få dem att hålla igång så länge så de själva märker det som är det svåra.

åh, det känner man igen.. när man riktigt började förstå att man fått resultat var efter första sommarn med hård byggning... när man kom tillbaka till skolan, andra dagen skulle hela klassen( och många andra klasser) och bada.. fan vilka sjysta kommentarer man fick då. "Jävlar vad stor du blivit!" "Fan du har ju nästan större bröst än mej" (storbystad flicka) osv. :D

då var man fast.

Fridolf
2003-06-15, 15:14
har personen inte den rätta motivatoinen så är det nog nästan omöljigt att få honon träna. Ett sett är ju att tvinga med honom på nägra bänk eller knäböjs pass det drojer ju oftast inte länge förrän personen ökar o då brukar det vara en enorm motivations höjare.

Kebab-Arne
2003-06-15, 17:19
Originally posted by Fartman


åh, det känner man igen.. när man riktigt började förstå att man fått resultat var efter första sommarn med hård byggning... när man kom tillbaka till skolan, andra dagen skulle hela klassen( och många andra klasser) och bada.. fan vilka sjysta kommentarer man fick då. "Jävlar vad stor du blivit!" "Fan du har ju nästan större bröst än mej" (storbystad flicka) osv. :D

då var man fast.

Jag gillar att simma med klassen numera:naughty:

Däremot är jag dålig på att få färg på kroppen... så är ingen fulländad skönhet ;)

Till ursprungsfrågan, lägg ner energin på att träna. Umgås med polarna efter istället. Mitt osociala tips.