handdator

Visa fullständig version : Lätt uppvärmning hemma


Joshua
2008-07-20, 07:59
Någon som har tips på bra och lätta uppvärmningar man man göra hemma utan att springa för det stör grannen eftersom att golvet är tunt som papp?

Hur länge bör man uppvärma förresten inför ett styrkepass? Alltså inte uppvärmningsset utan helkroppsuppvärmning.... behövs det ens eller räcker det kanske med uppvärmningsseten?

Conscience
2008-07-20, 08:55
Mjuka småhopp (typ som när du hoppar hopprep). Veva samtidigt med armarna åt olika håll, ned och upp i olika riktningar. Veva runt med händerna (för handledernas skull). Håll igång minst 10 min i ett sträck. Avsluta med att köra "rockring" med höften, och lite bakåtböjar med överkroppen samt sträck händerna i golvet med raka ben. Räcker med max 15 min allt som allt, då är du helt uppvärmd sen.

Joshua
2008-07-20, 09:25
Mjuka småhopp (typ som när du hoppar hopprep). Veva samtidigt med armarna åt olika håll, ned och upp i olika riktningar. Veva runt med händerna (för handledernas skull). Håll igång minst 10 min i ett sträck. Avsluta med att köra "rockring" med höften, och lite bakåtböjar med överkroppen samt sträck händerna i golvet med raka ben. Räcker med max 15 min allt som allt, då är du helt uppvärmd sen.

Hyvens mate :D