handdator

Visa fullständig version : ASTs Kreatin


Kebab-Arne
2003-06-14, 20:19
Vet inte riktigt om man får prata ASTs kreatin men har en fråga om det.

För dem har ju Creatine Monohydrate och Creatine HSC. Vad är HSC för nåt? Är det en transporter eller kan man ta det som "vanligt" kreatin?

För fattar noll av deras information. (säg nån information från företagen som inte säger "du blir jättestor av det här" och sen en massa som inte jag fattar)

Langster
2003-06-14, 23:10
Det är en s.k. transporter, vilket kan vara lite missvisande. Det som egentligen transporterar kreatinet till muskelcellerna är insulin, Creatine HSC innehåller inget insulin. Däremot innehåller det snabba kolhydrater som ger en stor insulinutsöndring.

Man kan precis lika gärna ta kreatin monohydrat (eller andra typer av kreatin) med mat, eller en gainer och få samma effekt.

Everest
2003-06-15, 00:15
Gå inte på AST:s smörja om några "mirakelprodukter" :nono:

Kebab-Arne
2003-06-15, 00:24
Langster: Men då kan jag inte enbart ta det? För det är billigare än deras Creatine Monohydrate:smokin:

Everest: Funderade på att slå på stort för Kreatinet. Kan vara värt det, och visst AST överdriver som alla andra. Men dom har ändå bra produkter. Det viktigaste är dock att jag får ner det lätt och inte magen säckar ihop.

Thell
2003-06-15, 01:07
Kebab-Arne: har du kollat hur många portioner det e i HSC ??
det borde du ha gjort, för det e väldigt lite, kommer inte ihåg hur lite, men som sagt är det lite...
dvs. det e billigare med monohydratet...

Ninjasmurf
2003-06-15, 09:13
köp exell:s kreatin och ta det med juice...e precis lika bra och mycket billigare

Kebab-Arne
2003-06-15, 10:54
Det kan nog stämma... nog varit inne lite för mycket på *******.se :em:


Tänkte prova med Fairing eller Eiselt vid nästa beställning. Men aldrig tagit kreatin. Men ett "kick" i träningen som jag hoppas kreatinet ger skulle sitta fint just nu.

Men iaf smakar det blaja eller? För står inget om smaken...

Nitrometan
2003-06-15, 11:11
Rent kreatinmonohydrat smakar ingenting.

Kreatincitrat är surt som fan.

Och kreatinpyruvat är det suraste som finns.

Kebab-Arne
2003-06-15, 11:20
Originally posted by Nitrometan
Rent kreatinmonohydrat smakar ingenting.

Kreatincitrat är surt som fan.

Och kreatinpyruvat är det suraste som finns.

Det låter bra som fan. Att monohydrate inte smakar något. För börjar ju med det sen får vi se vad kroppen tycker om det. :D

Langster
2003-06-15, 15:45
Creatine HSC smakar gott, men det är det enda som är bra med det oxå tycker jag. Monohydrat är flera ggr billigare.

Langster
2003-06-15, 15:52
Vill tillägga att AST's kreatin INTE är creapure. Jag har fått bäst resultat av creapure, även om det kanske är placebo...

Om jag skulle rekomendera andra produkter som innehåller kreatin än kreatin monohydrat skulle det vara Aftermax från Optimum Nutrition (en "gainer" med mycket protein, kreatin från creapure och annat smått och gott, där får man valuta för pengarna anser jag) eller KCG från Fairing (en produkt som man tar innan träningen som förutom viss kreatin effekt även verkar uppiggande).

Kebab-Arne
2003-06-15, 17:06
Originally posted by Langster
Vill tillägga att AST's kreatin INTE är creapure. Jag har fått bäst resultat av creapure, även om det kanske är placebo...

Om jag skulle rekomendera andra produkter som innehåller kreatin än kreatin monohydrat skulle det vara Aftermax från Optimum Nutrition (en "gainer" med mycket protein, kreatin från creapure och annat smått och gott, där får man valuta för pengarna anser jag) eller KCG från Fairing (en produkt som man tar innan träningen som förutom viss kreatin effekt även verkar uppiggande).

Nu ska jag inte beställa på ett tag, typ först i höst. Måste äta upp 3 kg Whey-80 först.

Men kan aldrig bestämma mig vad jag ska ha. Aftermax låter faktist riktigt intressant! Kollade vidare på det...

Men men, vi får se vad det blir. Bara det inte smakar skit så är jag nöjd.

Det ska dock bli en AST shaker:thefinger

subliminal
2003-06-15, 18:26
Originally posted by Kebab- Arne


Nu ska jag inte beställa på ett tag, typ först i höst. Måste äta upp 3 kg Whey-80 först.

Men kan aldrig bestämma mig vad jag ska ha. Aftermax låter faktist riktigt intressant! Kollade vidare på det...

Men men, vi får se vad det blir. Bara det inte smakar skit så är jag nöjd.

Det ska dock bli en AST shaker:thefinger

Jag har också en AST-shaker, har även en från Twinlab. Använder dock inga kosttillskott från någon av dem. :D

Kebab-Arne
2003-06-20, 10:24
Har en annan fråga om Kreatin Monohydrate, hur länge står det sig?? Om man tex köper en 1 kg burk, hinner man äta upp den?

Kebab-Arne
2003-06-21, 21:59
Men för i helvete, alla som köpt en burk kreatin monohydrate måste ju veta det!

Bamse
2003-06-21, 22:23
Originally posted by Kebab- Arne
Har en annan fråga om Kreatin Monohydrate, hur länge står det sig?? Om man tex köper en 1 kg burk, hinner man äta upp den?

Har ställt den frågan här. Väntar på svar från Eiselt :MrT:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11778

Men jag skulle tro att det är helluugnt, åtminstone med Creapure :smokin:

Kebab-Arne
2003-06-21, 22:52
Originally posted by Bamse


Har ställt den frågan här. Väntar på svar från Eiselt :MrT:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11778

Men jag skulle tro att det är helluugnt, åtminstone med Creapure :smokin:

Det gör det nog ändå.
************* har 10 kg Peak Kreatin Monohydrate. Men vem köper 10 kg kreatin på en gång?:confused: Visst det blir väl billigare, men ha köpt 10 kg och upptäckt man inte gillar det:D

The Dwag
2003-06-24, 10:39
Originally posted by Thell
Kebab-Arne: har du kollat hur många portioner det e i HSC ??
det borde du ha gjort, för det e väldigt lite, kommer inte ihåg hur lite, men som sagt är det lite...
dvs. det e billigare med monohydratet...

45st port och det är inte lite

The Dwag
2003-06-24, 10:42
Ät upp det ni köper... är fan äcklad av vad snåla folk är ! Köp mindre burkar annars :thefinger

Kebab-Arne
2003-06-26, 23:28
Originally posted by The Dwag


45st port och det är inte lite

Så trevligt, fast om det är port då borde det inte gå att uppladda. Om man nu behöver det, vissa menar man inte behöver det? Nån som på rak arm vet hur många port det är i 1 kg Kreatin Monohydrate från Faring? Orkar inte kolla upp det... :notme:

Kebab-Arne
2003-06-26, 23:30
Blev fel...

Bamse
2003-06-26, 23:30
Originally posted by Kebab- Arne
Nån som på rak arm vet hur många port det är i 1 kg Kreatin Monohydrate från Faring? Orkar inte kolla upp det... :notme:

Svårt att räkna 1000/5? :angel:

Kebab-Arne
2003-06-26, 23:33
Originally posted by Bamse


Svårt att räkna 1000/5? :angel:

Ahh, 200... :smokin:

Räcker länge i såna fall, i varje fall mer än 1 kur... Varför jag nu ska hålla på med kreatin och grejer? Får ta det när jag kommer på en platå. Nu går det skitbra på gymmet så känns på topp:thumbup: