handdator

Visa fullständig version : Kan man gå ner 4kg på en vecka?


blåvalen
2008-07-19, 14:13
I november förra året började jag tänka lite på hur jag såg ut och det var verkligen inte bra. Jag tänkte på hur jag ville se ut, 'drömde' om att vara sån typ.
I februari, i samband med att jag fyllde 18 beslutade jag mig för att ta tag i det. Då stog vågen på 110kg. Jag gick ut o sprang lite, nån gång i veckan ungefär (utöver 2-3ggr fotboll i veckan). Var även hos doktorn i samband med det o han sa att jag skulle gå till "fyss" med jämna mellanrum. Första gången jag var där (april) stog vågen på 105. Andra gången (maj-juni) 102. Under sommaren har jag fortsatt gå ner lite. 100 stog det på vågen för en vecka sedan. Då åkte jag med en kompis till landet. Vi fick "sena" vanor (i alla fall om man jämför med övriga i hans familj). Vi vaknade 11, åt frukost 11.30, då blev det en tallrik flingor. fika runt 15-16. Sedan middag vid 19-20. Åt mindre än övriga familj,även om jag var bra mycket större än dem, men jag blev mätt. Dock ont i huvet, och hungrig mellan 13 till middagen i princip. På dagarna gjorde i princip ingenting. När jag väl kom hem stog det 97 på vågen! Jag blev konfudnerad o undrade om det kunde stämma..
På kvällen grillade jag, så även dagen efter o den dagen slutade med en rejäl utgång. Idag, morgonen efter står vågen på 96!!!

Så nu till min fråga, Kan man gå ner 4kg på en vecka? Eller är min våg opålitlig? Vågen är densamma som jag alltid använt..

Har förståelse för om ni inte orkar läsa allt, men jag ville gärna dela med mig om mitt senaste halvår :)

Elfsberg
2008-07-19, 14:25
Ja, det kan man.

Allt som oftast är det rubbningar i vätskebalansen som gör sånna stora skillnader. Hur mycket mat du har i tarmar och magsäck samt hur mycket glykogen och vatten dina muskler håller är faktorer som påverkar. Ett gram kolhydrat(kallas för glykogen när det är lagrat i muskeln som energi) binder t.ex. ca 2.7 g vatten.

Styrketränar du något?

blåvalen
2008-07-19, 14:29
ja, jag styrketränar. Dåligt med det i våras, men nu har jag börjat köra ordentligt. Tränar 4ggr/vecka.

kalllee
2008-07-19, 14:33
ja du kan gå ner 4 kg på en vecka, har själv gjort det.

petah
2008-07-19, 14:38
ja du kan gå ner 4 kg på en vecka, har själv gjort det.

som 16åring? med flit eller av annan anledning?

Inge Enveten
2008-07-19, 15:37
Ja det går du behöver bara ligga på ett tillräckligt stort kalori minus
Läs deffguiden

-Englund
2008-07-19, 15:51
Jag gick ner 4 kg på en natt, enligt min våg iaf. Mysko var det:)

HanneJoelsson
2008-07-19, 17:11
Jag gick ner 4 kg på en natt, enligt min våg iaf. Mysko var det:)

kroppen kanske tog väck allt vatten? :) hehe

Handcuff
2008-07-19, 17:17
Om jag vill så kan jag gå upp 5kg på 1 timma. Inga problem. Bara dricka ordentligt :Virro

Inge Enveten
2008-07-19, 21:05
Om jag vill så kan jag gå upp 5kg på 1 timma. Inga problem. Bara dricka ordentligt :Virro

Bevisa det

notsofit
2008-07-19, 22:04
Visst kan man det... har faktiskt gjort det precis denna vecka från Mån-Fre gick jag från 99 -> 95 kg. Kör Allévo lågkaloridiet bara för att testa i ett par veckor och första 5 dagarna gick jag som sagt ner 4 kg. Man märker dock (av rännandet på muggen) att man i huvudsak tappar vätska...

Produkterna är dock inget jag direkt rekommenderar och man kan säkert köra samma race själv om man bara balanserar måltiderna så man får i sig vitaminer mm som man måste ha.

Sambon har också kört en vecka och gått ner 3.5 kg ungefär.

Vi det dock att det svåra är inte nu utan sen när vi kört klart dessa två veckor och ska äta normalt igen. Nu var vi visserligen duktiga på att äta bra innan men ville ha en liten boost viktmässigt och provade detta...

-Englund
2008-07-21, 21:10
kroppen kanske tog väck allt vatten? :) hehe

ALLT vatten förmodligen ja ;)

Fröken
2008-07-22, 12:39
Alkohol är vätskedrivande, därför kan man väga mindre morgonen efter.

kalllee
2008-07-22, 17:48
som 16åring? med flit eller av annan anledning?

Skulle se hur mycket jag klarade av att gå ner i vikt men kan säga att den metoden jag körde på är inget man gör i längden direkt. Åt inte speciellt mycket och körde mycket löpning med m.m. Men man gick ner ganska bra ändå:Virro

Slartibartfast
2008-07-22, 20:29
Jag gick ner sju kg på en vecka, så visst går det.

Suffering
2008-07-22, 22:45
Jag gick ner sju kg på en vecka, så visst går det.

Oh herre! Det va inte dåligt.
Hade varit gött o göra.

PiNG.
2008-07-22, 23:27
Oh herre! Det va inte dåligt.
Hade varit gött o göra.


Beror ju på VARFÖR man vill göra det. Jag gick ner 9 kg på en vecka när jag skulle tävla i brottning. De va inte gött. Men vi va 3 st i samma viktklass så vi fick dela på oss ;)

Normalt sett gick jag ner 5 kg varje vecka, åt upp mig på helgen och börja om igen på måndagen. Heltokigt :Virro

AmandaMilton
2008-07-23, 07:40
Beror ju på VARFÖR man vill göra det. Jag gick ner 9 kg på en vecka när jag skulle tävla i brottning. De va inte gött. Men vi va 3 st i samma viktklass så vi fick dela på oss ;)

Normalt sett gick jag ner 5 kg varje vecka, åt upp mig på helgen och börja om igen på måndagen. Heltokigt :Virro


Är inte det mesta vätska när man går ner så mycket?

King Grub
2008-07-23, 08:00
Jo.

BloodyFreak
2011-04-13, 08:43
Jag är 14 år gammal. väger 52kg och är 157cm lång. jag tycker att jag är tjock.. skulle gärna vilja bli smalare. jag äter typ en nudelpåse per dag och tränar typ 2 timmar per dag. jag undrar om det finns något enklare sätt att bli smal på.. asså typ om ni har tips. jag skulle gärna vilja bli smal på en vecka.. skulle bli tacksam för svar!!!!!

Galningen
2011-04-13, 08:51
Jag är 14 år gammal. väger 52kg och är 157cm lång. jag tycker att jag är tjock.. skulle gärna vilja bli smalare. jag äter typ en nudelpåse per dag och tränar typ 2 timmar per dag. jag undrar om det finns något enklare sätt att bli smal på.. asså typ om ni har tips. jag skulle gärna vilja bli smal på en vecka.. skulle bli tacksam för svar!!!!!

Väger du 52kg är du inte tjock. Fortsätter du äta en nudelpåse om dagen kommer du dö. Är man överviktig blir man inte smal på en vecka utan att totalt misshandla sin kropp.

nemb
2011-04-13, 09:52
Jag har som max gått ner 3kg på en vecka, nu ligger jag stadigt på 2kg/veckan

Mokai
2011-04-13, 20:51
Jag är 14 år gammal. väger 52kg och är 157cm lång. jag tycker att jag är tjock.. skulle gärna vilja bli smalare. jag äter typ en nudelpåse per dag och tränar typ 2 timmar per dag. jag undrar om det finns något enklare sätt att bli smal på.. asså typ om ni har tips. jag skulle gärna vilja bli smal på en vecka.. skulle bli tacksam för svar!!!!!

troll ?:Virro

lurk
2011-04-13, 21:10
*flex*Jag är 14 år gammal. väger 52kg och är 157cm lång. jag tycker att jag är tjock.. skulle gärna vilja bli smalare. jag äter typ en nudelpåse per dag och tränar typ 2 timmar per dag. jag undrar om det finns något enklare sätt att bli smal på.. asså typ om ni har tips. jag skulle gärna vilja bli smal på en vecka.. skulle bli tacksam för svar!!!!!
Drick mycket alkohål då det driver bort tungt tjockis vatten ur kroppen. Se dock till att upprepa varje dag. Tycker du alkohål smakar illa späd ut med fun light.