handdator

Visa fullständig version : Kommentarer om mitt schema, tack!


Giovanni
2008-07-18, 20:16
Måndag:
Rygg
Latsdrag 3*10
Latsdrag med V-handtag 3*10
Skivstångsrodd 3*8
Marklyft 3*10
Skivstångsshrugs 4*12

Axlar
Sittande axelpress 3*10
Stående hantellyft åt sidan 3*10
Och sedan en press i maskin 3*10

Biceps
Rak skivstångscurl 3*10
Växlande hantelcurl 3*10 (på varje arm)
Kabelcurl 3*10

Tisdag:
Bröst
Bänkpress 4*8
Hantelbänkpress 4*10

Triceps
Pushdowns 4*10
Smalbänkpress 3*8
Pushdowns med snören 4*10

Ben
Knäböj 3*10
Utfall 3*10
Benpress 3*10

Onsdag vila.

Torsdag: Som måndag.

Fredag: som tisdag.

Lördag: Vila

Söndag: Vila

Vad tycker ni? Ser det bra ut?
Jag kan även tillägga att jag INTE tränar så hårt. Så att jag tränar samma muskelgrupp två gånger i veckan är inte något problem..och sen går det trots allt 3 dagar emellan samma muskelgrupp..

zebulon
2008-07-18, 20:44
Vad vill du åstakomma med träningen?

saajmon
2008-07-18, 20:47
Finns mycket mer kunniga när det gäller sådant här. Men jag tycker inte det är en bra idé att köra axlar på måndag och sedan bröst/triceps på tisdag. Axlarna (främre delen) aktiveras i högsta grad i både bänkpress, hantelpress och smalbänk. Så jag skulle flytta axlar till bröst/triceps-dagen och även slänga in någon övning för baksida axlar på ryggdagen. Sen tycker jag det är lite overkill att ha med ben på bröst-dagen. Skulle hellre ha ben tillsammans med mage på en egen dag och även byta ut någon övning som främst aktiverar baksida lår + någon övning för vader.

Då skulle det se ut så här, vilket är ett välprövat träningsupplägg som många kör:

Dag 1: Rygg, baksida axlar, biceps

Dag 2: Bröst, axlar, triceps

Dag 3: Ben, mage

*Edit:

Program för detta och andra program kan du hitta här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Bob-bo
2008-07-18, 22:59
jag tycker det räcker med skivstångscurl för biceps och du tar bort Växlande hantelcurl o Kabelcurl och istället lägger till sittande lutande hantelcurl och scottcurls. Då kmr du åt alla delar av biceps.

fightor
2008-07-18, 23:27
kör du ingen sned bänkpress/hantel press?

Inge Enveten
2008-07-18, 23:33
Byt plats på biceps och triceps

Killenheladagen
2008-07-18, 23:37
jag tycker det räcker med skivstångscurl för biceps och du tar bort Växlande hantelcurl o Kabelcurl och istället lägger till sittande lutande hantelcurl och scottcurls. Då kmr du åt alla delar av biceps.

det ger ju absolut ingen märkbar skillnad.

Kör rak standardstång m supinerat grepp, många set, avsluta med alt Hammercurls för att få med brachioridialis, och har du nåt kvar, kör valfri bicepövning, variation är det bästa!

Variera ditt program, titta inte slaviskt på 3x8 på en viss vikt, kör några tvåor, treor, superset, lek lite och känn dig fram vad du tycker ger bäst tryck.

Kebab-Arne
2008-07-19, 07:47
Fler set på triccarna än bröst känns ju lite konstigt.

Känns i min mening som överlag för många set och övningar med tanke på vilotiden.

Morrris
2008-07-19, 13:41
Måndagen skulle jag inte orka med. Men om du, som du säger går ut rätt löst så går det nog bra.

Giovanni
2008-07-20, 07:32
Vad vill du åstakomma med träningen?


Jag vill bara få en tränad kropp. Absolut inget muskelberg eller något åt det hållet..bara en shysst discokropp =)

Giovanni
2008-07-20, 07:33
Finns mycket mer kunniga när det gäller sådant här. Men jag tycker inte det är en bra idé att köra axlar på måndag och sedan bröst/triceps på tisdag. Axlarna (främre delen) aktiveras i högsta grad i både bänkpress, hantelpress och smalbänk. Så jag skulle flytta axlar till bröst/triceps-dagen och även slänga in någon övning för baksida axlar på ryggdagen. Sen tycker jag det är lite overkill att ha med ben på bröst-dagen. Skulle hellre ha ben tillsammans med mage på en egen dag och även byta ut någon övning som främst aktiverar baksida lår + någon övning för vader.

Då skulle det se ut så här, vilket är ett välprövat träningsupplägg som många kör:

Dag 1: Rygg, baksida axlar, biceps

Dag 2: Bröst, axlar, triceps

Dag 3: Ben, mage

*Edit:

Program för detta och andra program kan du hitta här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Men axlar jobbar ju mycket när man tränar rygg...

Giovanni
2008-07-20, 07:34
Byt plats på biceps och triceps

Nej varför ska jag det? Det är väl mest rätt att köra biceps/rygg och triceps/bröst...än rygg/triceps och biceps/bröst...

eller har jag helt fel?

Arne Persson
2008-07-20, 07:41
Nej varför ska jag det? Det är väl mest rätt att köra biceps/rygg och triceps/bröst...än rygg/triceps och biceps/bröst...

eller har jag helt fel?

Varför är det mest rätt?

saajmon
2008-07-20, 12:37
Men axlar jobbar ju mycket när man tränar rygg...

Beror helt på vilka övningar du kör. De ryggövningar du kör tar knappast mycket på M. Deltoideus pars anterior (främre deltamuskeln) eller M. Deltoideus pars medialis (mellersta deltamuskeln).

Inge Enveten
2008-07-20, 17:36
Nej varför ska jag det? Det är väl mest rätt att köra biceps/rygg och triceps/bröst...än rygg/triceps och biceps/bröst...

eller har jag helt fel?

kolla #13

Commando1980
2008-07-20, 18:00
Måndag:
Rygg
Latsdrag 3*10
Latsdrag med V-handtag 3*10
Skivstångsrodd 3*8
Marklyft 3*10
Skivstångsshrugs 4*12

Axlar
Sittande axelpress 3*10
Stående hantellyft åt sidan 3*10
Och sedan en press i maskin 3*10

Biceps
Rak skivstångscurl 3*10
Växlande hantelcurl 3*10 (på varje arm)
Kabelcurl 3*10

Tisdag:
Bröst
Bänkpress 4*8
Hantelbänkpress 4*10

Triceps
Pushdowns 4*10
Smalbänkpress 3*8
Pushdowns med snören 4*10

Ben
Knäböj 3*10
Utfall 3*10
Benpress 3*10

Onsdag vila.

Torsdag: Som måndag.

Fredag: som tisdag.

Lördag: Vila

Söndag: Vila

Vad tycker ni? Ser det bra ut?
Jag kan även tillägga att jag INTE tränar så hårt. Så att jag tränar samma muskelgrupp två gånger i veckan är inte något problem..och sen går det trots allt 3 dagar emellan samma muskelgrupp..

orkar inte kommentera mer än att dina axlar med stor sannolikhet kommer att bli fuckade ganska snabbt. likaså korsryggen.

JFO
2008-07-21, 10:24
Måndag:
Rygg
Latsdrag 3*10
Latsdrag med V-handtag 3*10
Skivstångsrodd 3*8
Marklyft 3*10
Skivstångsshrugs 4*12

Axlar
Sittande axelpress 3*10
Stående hantellyft åt sidan 3*10
Och sedan en press i maskin 3*10

Biceps
Rak skivstångscurl 3*10
Växlande hantelcurl 3*10 (på varje arm)
Kabelcurl 3*10

Tisdag:
Bröst
Bänkpress 4*8
Hantelbänkpress 4*10

Triceps
Pushdowns 4*10
Smalbänkpress 3*8
Pushdowns med snören 4*10

Ben
Knäböj 3*10
Utfall 3*10
Benpress 3*10

Onsdag vila.

Torsdag: Som måndag.

Fredag: som tisdag.

Lördag: Vila

Söndag: Vila

Vad tycker ni? Ser det bra ut?
Jag kan även tillägga att jag INTE tränar så hårt. Så att jag tränar samma muskelgrupp två gånger i veckan är inte något problem..och sen går det trots allt 3 dagar emellan samma muskelgrupp..

För mycket set för hypertrofiträning.