handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp om kosttillskott


Blitz_
2008-07-17, 22:14
tjo, nu tänkte jag att de var dags att beställa lite kosttillskott. Jag hade tänkt mig något muskeluppbyggande som är effektfullt och även något viktöknings..

någon som har testat med något kosttillskott som är bra?
något spec. kosttillskott som ni kan rekomendera?

tackar för svar!

ajde
2008-07-17, 22:17
Mitt tips är MAT massor utav mat!:thumbup:

747
2008-07-17, 22:19
Det låter som du tror att kosttillskott är någonting som kommer göra underverk. Det är det inte.

Testa kreatin om några år.

Pepz
2008-07-17, 22:22
gainer och kreatin monohydrat kan du testa-stapelvaror för många
testa att söka på dessa så lär du få upp 1000 trådar!

Men kostillskott ger dig inte så väldigt mycket om du inte har koll på kosten

petah
2008-07-17, 22:31
tjo, nu tänkte jag att de var dags att beställa lite kosttillskott. Jag hade tänkt mig något muskeluppbyggande som är effektfullt och även något viktöknings..

någon som har testat med något kosttillskott som är bra?
något spec. kosttillskott som ni kan rekomendera?

tackar för svar!

Proteinpulver räcker bra om du tror att du kanske får i dig lite dåligt med sådant via mat, kolozzeum pure whey här på kolo funkar utmärkt att ta efter ett pass. Förvänta dig inga mirakel.

Trance
2008-07-17, 22:59
tjo, nu tänkte jag att de var dags att beställa lite kosttillskott. Jag hade tänkt mig något muskeluppbyggande som är effektfullt och även något viktöknings..

någon som har testat med något kosttillskott som är bra?
något spec. kosttillskott som ni kan rekomendera?

tackar för svar!

Gainer i samband med träning. (om du tränar hårt, annars är det lite onödigt att trycka i sig så snabba kolhydrater kanske)

Proteinpulver vid andra tidpunkter om du har svårt att få i dig tillräckligt med protein eller som proteinkälla vid t.ex. mellanmål.

Kreatin för att prestera bättre i gymmet.

Du behöver självklart inte alla, kan börja med t.ex. en gainer och kreatin.

kalllee
2008-07-18, 23:24
Nu vet jag att alla kommer hata mig för det jag skriver nu :em:

Men om jag ska vara ärlig så visste jag inte så mycket om kostillskott när jag började med det. Körde på med kreatin och protein direkt nästan och hade inte någon större koll på vad jag stoppade i mig och maten då egentligen. Men ändå har det gått sjukt bra för mig och jag har utvecklats jävligt bra om man jämför med mina polare och andra på gymmet. Dock så har allt detta blivit mycket bättre nu :)

Trance
2008-07-19, 11:06
Nu vet jag att alla kommer hata mig för det jag skriver nu :em:

Men om jag ska vara ärlig så visste jag inte så mycket om kostillskott när jag började med det. Körde på med kreatin och protein direkt nästan och hade inte någon större koll på vad jag stoppade i mig och maten då egentligen. Men ändå har det gått sjukt bra för mig och jag har utvecklats jävligt bra om man jämför med mina polare och andra på gymmet. Dock så har allt detta blivit mycket bättre nu :)

Självklart gör kosttillskott nytta under rätt många förutsättningar och grejen med att fanatiskt rekommendera mat är någon modésak bara. Om man äter totalt kass så bör man självklart kolla in det men vanligtvis så äter man rätt normalt, speciellt då mamma/skola brukar laga mat för de flesta som frågar.

Nu skall man väl inte säga att det är tack vara kosttillskott du utvecklats bättre men jag ser ingen nackdel med att en nybörjare äter lite extra protein och tar kreatin.

perra_80
2008-07-19, 12:48
Av egen erfarenhet så e väl bästa tipset när det gäller tillskott följande :
En gainer vid träningen plus kreatin monohydrat, köp tex från eiselt, knappt 300 spänn o räcker typ ett halvår om man kör det periodvis, finns ju en massa flashiga grejer att köpa men dom kostar det dubbla o räcker 3-4 veckor, inte värt

Men det mest avgörande för din träning är ändå MAT , Hård träning o livsstilen

leerfish
2008-07-25, 13:47
Mitt tips är MAT massor utav mat!:thumbup:

Behöver lite mer förklaring till bra mat eftersom många ger ju den tipsen om vilken "tillskott" man ska börja med. Min definition av bra mat i massor är ju enligt tallriksmodellen med rätt mängd kött/fågel/fisk med risk/potatis/pasta och massor med riktiga grönsaker som brocolli, bönor, blomkål m.m.
Äter för det mesta vanligt husmanskost inga krångligheter som GI, lågfett å sånt, utan vanligt mat, som mest blir det fågel och fisk för min del då jag inte e så glad för kött.
Men det kan ju hända att man äter skräpmat på helger som pizza o sånt men det gör dem flesta tror jag om man e trött en fredag kväll eller lördag men 5-6dagar i veckan så äter jag rätt enligt min beskrivning ovan.

Tycker ní att jag har bra kostval?? jag vill gärna höra era kostvanor om bra mat.

Givitviss så tränar kag styrketräning 4-5gånger i veckan och sovar mina timmar rätt (7-8H per natt)

DaGoose
2008-07-25, 15:00
Mitt tips är MAT massor utav mat!:thumbup:

Det låter som du tror att kosttillskott är någonting som kommer göra underverk. Det är det inte.

Testa kreatin om några år.

Suck, standardsvaren på kolo så fort någon frågar om kosttillskott. Så vitt jag kan se förväntade han sig inga underverk utan vill bara ha tips på bra kosttillskott. Om det inte gav någon effekt alls hade väl ingen köpt dessa?

Skulle rekommendera Rage/Trück/Brutal FX som pre-workout om du känner att du är i behov av det. EsaPro direkt innan träning. Sen för viktökning är väl faktiskt mat det bästa så att du inte får i dig massa tomma kalorier. Ta kreatin också för ökad styrka/muskelmassa. Läs på i kreatinstickyn.

Ant
2008-07-25, 15:21
Suck, standardsvaren på kolo så fort någon frågar om kosttillskott. Så vitt jag kan se förväntade han sig inga underverk utan vill bara ha tips på bra kosttillskott. Om det inte gav någon effekt alls hade väl ingen köpt dessa?

+1 denna delen handlar om kostillskott så sluta gå offtopic och snacka om mat, det finns en annan del i detta forum om mat..

747
2008-07-25, 15:38
Standardsvaren är dom bästa svaren hittills i denna tråd. Känns inte särskilt prisvärt med rage, trück, annat häftigt namn osv för en person som nyss har börjat träna. Har man tränat i några år har man nog bildat sig en uppfattning om vad som kan tänkas fungera.

Eddie Vedder
2008-07-25, 17:25
Om det inte gav någon effekt alls hade väl ingen köpt dessa?

Jo.

Det sker ju hela tiden. Och det är knappast enbart kosttillskott som folk lägger ut pengar på helt i onödan. Majoriteten är sannolikt helt verkningslöst eller ger i bästa fall minimala effekter. Effekter som man betalar sjuka överpriser för.

Ant
2008-07-25, 17:31
Standardsvaren är dom bästa svaren hittills i denna tråd. Känns inte särskilt prisvärt med rage, trück, annat häftigt namn osv för en person som nyss har börjat träna. Har man tränat i några år har man nog bildat sig en uppfattning om vad som kan tänkas fungera.

VART står det att personen som frågat precis börjat träna? Läs frågan och svara på det istället för att skriva : ät mat/ät mer mat/ät nyttigare mat!

Trance
2008-07-25, 17:50
Standardsvaren är dom bästa svaren hittills i denna tråd. Känns inte särskilt prisvärt med rage, trück, annat häftigt namn osv för en person som nyss har börjat träna. Har man tränat i några år har man nog bildat sig en uppfattning om vad som kan tänkas fungera.

Vad lär man sig efter några år som man inte kan ha lärt sig efter en månad?