handdator

Visa fullständig version : hur funkar tjejer egentligen?


Fotbollspojke90
2008-07-16, 23:13
kärleksprolem :P

Det är så att jag har blivit lite småkär i en tjej tror jag...
brukar ha ganska svårt för att bli kär i tjejer, men den här tjejen har jag helt enkelt fastnat för.

det började att vi blev vänner i skolan, sedan började vi messa med varandra och man märkte ganska snabbt att hon också var lite intresserad.
efter ett tag så fick jag reda på att hon aldrig haft en pojkvän, vilket jag inte tror har att jag göra med hennes utseende (hon ser bra ut). men däremot vet jag att det är lite strängt i hennes religion att va med killar och så tror jag.

nu på senaste tiden har vi inte messat alls ofta och när vi väl gör det, så har hon en ganska dryg och kort attityd typ känns det som.

vad tror ni är hon inte så oskyldig som hon påstår och kanske är intresserad av en annan kille trots allt?

eller är hon inte helt enkelt intresserad?


förstår att det här blev lite krångligt men det är fruktansvärt jobbigt, tänker på henne väldigt ofta..

forslund
2008-07-16, 23:16
En sak är helt klar, vi på internet vet verkligen inte bättre än du själv. Du får väl helt enkelt ta upp det med henne istället.

stevebc
2008-07-16, 23:20
Vill du ha ett pep-talk kan jag ge dig det. För du vet nog att vi inte sitter med facit i hand. Är hon muslim, katolik, ortodox?

Fotbollspojke90
2008-07-16, 23:24
Vill du ha ett pep-talk kan jag ge dig det. För du vet nog att vi inte sitter med facit i hand. Är hon muslim, katolik, ortodox?

hon är muslim, en modern kan man väl säga.
jag är ortodox

Tricklev
2008-07-16, 23:32
Kan sammanfatta vilka svar du kommer få.

Äh vafasen, var lite romantiker, det är inte över.

Lol, du har sumpat det, du måste vara alfahane, du ser för 2000 årsedan när vi jagade djur på savannen och sov i grottor, då fick alfahanen all *****, förstår du?

Kärlek är hårt, umgås mycket med dina vänner osv.




Personligen tycker jag att du ska skita i henne, sekulariserade religiösa är helt ointressanta, kan man inte ens hålla på Guds principer, kan man fan inte hålla på några principer alls.

Fotbollspojke90
2008-07-16, 23:34
Kan sammanfatta vilka svar du kommer få.

Äh vafasen, var lite romantiker, det är inte över.

Lol, du har sumpat det, du måste vara alfahane, du ser för 2000 årsedan när vi jagade djur på savannen och sov i grottor, då fick alfahanen all *****, förstår du?

Kärlek är hårt, umgås mycket med dina vänner osv.




Personligen tycker jag att du ska skita i henne, sekulariserade religiösa är helt ointressanta, kan man inte ens hålla på ens egna Guds principer, kan man fan inte hålla på några principer.



jag minns när vi började snacka för länge sedan , så gled vi in på ämnet pojkvän och flickvän. och då påstod hon att hon fick ha det. så jag är inte helt 100 att de beror på det, men det kan vara en orsak.

Fotbollspojke90
2008-07-16, 23:50
tänkte fråga henne om hon vill hänga med på en fika eller till stan, men på något sätt så känns det nu, som att det bara är jag som visar intresse :/. börjar messa henne ibland tex

NiXPhoenix
2008-07-16, 23:53
hon är muslim, en modern kan man väl säga.
jag är ortodox



Allvarligt?!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ortodoxa_kyrkan

Du är one of a kind (nåja) isåfall. Menar alltså att ortodoxa är väldigt sällsynta här i Sverige.

Fotbollspojke90
2008-07-16, 23:56
Allvarligt?!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ortodoxa_kyrkan

Du är one of a kind (nåja) isåfall. Menar alltså att ortodoxa är väldigt sällsynta här i Sverige.

kanske beror på att jag inte är svensk, och då är det inte så sällsynt ;)

Syndicate
2008-07-16, 23:57
Säger hon att hon inte får ha pojkvän så är det väl så.

Hur väl känner ni varandra? Har ni snackat mycket?

Fotbollspojke90
2008-07-17, 00:00
Säger hon att hon inte får ha pojkvän så är det väl så.

Hur väl känner ni varandra? Har ni snackat mycket?

nej hon sa att hon får ha pojkvän, men att det bara inte blivit av. men jag vet inte om jag tro på det.

vi känner varandra ganska bra, pratat ganska mycket i skolan och så.
messar ganska ofta, men nu på sistone har det varit väldigt dåligt med det och hon har betet sig lite drygt på något sätt...

Revolt
2008-07-17, 00:01
Skit i det hela, ett tips bara. Tjejer gör mer skada än nytta om du frågar mig. Men om du nu vill testa, bjud ut henne och va ärlig från början, leta inga signaler (om att hon skulle tycka om dig..) eller liknande för det slutar bara med att det tar för lång tid och hon hittar någon annan.
Fast vem vet, det finns ju säkert en chans att hon tycker om dig...
Men som sagt, min åsikt är att bara skita i det.

Träna och va glad istället! ;)

(Känner igen mig lite i din situation, vilket för mig slutade skit.)

Fotbollspojke90
2008-07-17, 00:07
Skit i det hela, ett tips bara. Tjejer gör mer skada än nytta om du frågar mig. Men om du nu vill testa, bjud ut henne och va ärlig från början, leta inga signaler (om att hon skulle tycka om dig..) eller liknande för det slutar bara med att det tar för lång tid och hon hittar någon annan.
Fast vem vet, det finns ju säkert en chans att hon tycker om dig...
Men som sagt, min åsikt är att bara skita i det.

Träna och va glad istället! ;)

(Känner igen mig lite i din situation, vilket för mig slutade skit.)

hehe jo jag har också fått erfara att tjejer gjort skada tro mig, det gör ont.
men enligt henne så har hon inte haft en pojkvän innan, så hon är nog en bra tjej.

men det känns som att det har kommit till stadiet då jag tycker att hon inte visar så mycket intresse eller vill hon att jag ska göra allt?

jag har lite svårt med det där att vara rak och ärlig och säga som det är, om inte vibbarna känns rätt..

Syndicate
2008-07-17, 00:07
Hon kanske tycker du är för på. Eller så är hon kanske inte intresserad av dig som pojkvän.

Polinth
2008-07-17, 00:07
Grisar kommer att flyga långt innan vi får svar på frågan i topic.

Yes
2008-07-17, 00:11
Ni känner varandra ganska bra, du har kännt av visst intresse från hennes sida och allt du har gjort är att messa ganska ofta med henne? Klart hon blir sur - tycker du inte om henne eller!? ;)

Jag tycker du ska fråga henne rakt ut varför hon är så dryg i sina sms(och detta gör du när du faktiskt träffar henne). Antaligen svarar hon något i stil med att hon inte vet vad du menar, varpå du replikerar att du hon vet precis vad du pratar om men att du är beredd att förlåta henne om hon går ut med dig på fredag(eller annan dag som passar dig).

Och skulle inte nämnda dag passa för henne säger du åt henne att ställa in sina andra planer för det kommer vara mycket roligare att gå ut med dig. ;)

Fotbollspojke90
2008-07-17, 00:16
Hon kanske tycker du är för på. Eller så är hon kanske inte intresserad av dig som pojkvän.

okej, men hur är det för dig som tjej skulle du vilja att en kille sa rakt till dig vad han tyckte om dig?

jag har haft flickvänner förut, men då har båda visat samma intresse och det gick naturligt lixom.

det är därför jag funderar på om det är pga att hon inte haft en pojkvän

Revolt
2008-07-17, 00:22
Bättre att bara säga som du känner, tycker hon inte om dig så vet du ju att då kan du ju skita i henne o gå vidare, så du inte går runt och bara tycker om henne ännu mer. Men om hon tycker om dig så är det väl bara att köra på! :D
Att veta är bättre än att inte veta, även om sanningen kan göra ont ibland.

Syndicate
2008-07-17, 00:24
okej, men hur är det för dig som tjej skulle du vilja att en kille sa rakt till dig vad han tyckte om dig?

jag har haft flickvänner förut, men då har båda visat samma intresse och det gick naturligt lixom.

det är därför jag funderar på om det är pga att hon inte haft en pojkvän
Jag personligen uppskattar rakhet och ärliga människor.

Jag tror dessutom att det skulle vara skönare för dig att veta var du har henne ist för att gå omkring och låta massa jobbiga tankar gnaga i huvudet ditt.

Exdiaq
2008-07-17, 00:28
okej, men hur är det för dig som tjej skulle du vilja att en kille sa rakt till dig vad han tyckte om dig?

jag har haft flickvänner förut, men då har båda visat samma intresse och det gick naturligt lixom.

det är därför jag funderar på om det är pga att hon inte haft en pojkvän



Hate to break it to you, men tjejer är ingen homogen grupp.

Gå på din magkänsla istället för att överanalysera.

Fotbollspojke90
2008-07-17, 00:29
Ni känner varandra ganska bra, du har kännt av visst intresse från hennes sida och allt du har gjort är att messa ganska ofta med henne? Klart hon blir sur - tycker du inte om henne eller!? ;)

Jag tycker du ska fråga henne rakt ut varför hon är så dryg i sina sms(och detta gör du när du faktiskt träffar henne). Antaligen svarar hon något i stil med att hon inte vet vad du menar, varpå du replikerar att du hon vet precis vad du pratar om men att du är beredd att förlåta henne om hon går ut med dig på fredag(eller annan dag som passar dig).

Och skulle inte nämnda dag passa för henne säger du åt henne att ställa in sina andra planer för det kommer vara mycket roligare att gå ut med dig. ;)

Bättre att bara säga som du känner, tycker hon inte om dig så vet du ju att då kan du ju skita i henne o gå vidare, så du inte går runt och bara tycker om henne ännu mer. Men om hon tycker om dig så är det väl bara att köra på! :D
Att veta är bättre än att inte veta, även om sanningen kan göra ont ibland.

Jag personligen uppskattar rakhet och ärliga människor.

Jag tror dessutom att det skulle vara skönare för dig att veta var du har henne ist för att gå omkring och låta massa jobbiga tankar gnaga i huvudet ditt.


det är min högsta önskan att bara få reda på vad hon känner , precis som ni säger om hon inte är intresserad då vet man i alla fall att det inte blir något , men jag är inte tillräckligt modig för det, inte i det här fallet. jag tror det kan bero på att hon beter sig lite kaxigt just nu. dessutom om jag skulle få nobben , skulle vara skit jobbigt att träffa henne i skolan och så ... :(

Revolt
2008-07-17, 00:37
Att veta om nån tycker om en eller inte är en rejäl lättnadskänsla f.ö.

Tycker allvarligt du ska vara rak från början, stå på dig! Tänk så bra du kommer må sen när du vet att du va så modig. :)

ångrar så innih-e att jag inte va rak från början med den senaste jag föll för, min seghet fick mig till att bli nästintill krossad när vi tillslut av nån anledning började bråka som gudvetvad. Men skit i det :P (sålänge inte nån har en jour man kan ta sig till?;) )

Syndicate
2008-07-17, 00:43
Vad kan hända? Jo, hon kan säga att hon inte är intreserad.
Till en början lär det kännas jäkligt surt. Men man kommer över det.

Du är -precis som jag- väldigt ung; du kommer hinna bli nobbad många gånger i ditt liv. That's life ;)

Yes
2008-07-17, 01:10
det är min högsta önskan att bara få reda på vad hon känner , precis som ni säger om hon inte är intresserad då vet man i alla fall att det inte blir något , men jag är inte tillräckligt modig för det, inte i det här fallet. jag tror det kan bero på att hon beter sig lite kaxigt just nu. dessutom om jag skulle få nobben , skulle vara skit jobbigt att träffa henne i skolan och så ... :(
Sluta tänk i dom banorna. Du fäster alldeles för stor vikt vid vad hon ska tycka om dig och du kommer bara bli tokig om du sitter och funderar på hur hon känner. Släpp det där. Det spelar ingen roll.

Kolla först på hur hon faktiskt agerar mot dig. Du skriver att hon är kaxig, dryg och kort i sina svar. Och här gör du ett stort misstag... du sitter och funderar i stil med; "tänk om hon inte gillar mig, vad ska jag göra?".

Vad du borde tänka är; "vadfan är hennes problem, sånt där betéende accepterar jag inte från någon!".

Konfrontera henne med det och, som jag föreslog, ge henne en till chans om du vill det. Då har du dessutom visat väldigt tydligt vad du vill. Hon uppför sig illa men du är beredd att ha överseende med det eftersom du gillar henne.

Grejen är liksom att det finns många bra tjejer där ute. Varför ska du behöva ta att någon uppför sig knepigt mot dig? Var tydlig i sådana här lägen med vad du accepterar och inte accepterar. Fäst inte heller för stor vikt vid hur det hela ska sluta. Det är verkligen inte hela världen om det skiter sig, även om det kan kännas tråkigt för stunden.

Och det där med att det skulle bli konstigt i skolan... bry dig inte om det. Allvarligt, det är bara att rycka på axlarna och gå vidare. Jag har själv jobbat nästan ett år med en tjej som jag misslyckats med ett par gånger. Det har endast känts lite konstigt vid de tillfällen då jag brytt mig, och varför skulle jag göra det?

Bry dig mindre om vad hon tycker och tänker och fokusera på vad du vill.

Frida.B
2008-07-17, 01:27
Skit i henne. Inte fan vill du ha en brud som är dryg innan ni ens kommit in i andra fasen.

joriice
2008-07-17, 01:59
Skit i henne. Inte fan vill du ha en brud som är dryg innan ni ens kommit in i andra fasen.

Andra fasen? Det låter komplicerat.

sundvall
2008-07-17, 02:31
SOm alla andra fjortistjejer, ignorera henne så kommer hon.

Nitrometan
2008-07-17, 06:36
Personligen tycker jag att du ska skita i henne, sekulariserade religiösa är helt ointressanta, kan man inte ens hålla på Guds principer, kan man fan inte hålla på några principer alls.
Tricklev fo prez!

Om inte alfamegahannetjafset funkar så tror jag på det Tricklev säger i mitt citat ovan.

Jay-Z
2008-07-17, 07:50
Andra fasen? Det låter komplicerat.

Andra basen. Ja, du vet? Eller vet du? :D


Morgonfniss åt Tricklevs träffande citat.

Piranha
2008-07-17, 08:38
Jag håller för en gångs skull med Frida, sparka bort na.

Stoltz
2008-07-17, 08:52
Personligen tycker jag att du ska skita i henne, sekulariserade religiösa är helt ointressanta, kan man inte ens hålla på Guds principer, kan man fan inte hålla på några principer alls.

Ja, Jag undrar verkligen ibland varför folk lämnade gnosticismen istället för att sluta kn*lla och helt enkelt dö ut. Modernt skit!

TommyBoy
2008-07-17, 08:59
Gör något som gör henne svartsjuk. Låt det komma fram till henne via omvägar att du är så kär i miss x istället. Reagerar hon då har du chans, om hon inte reagerar, glöm henne...

skaparn
2008-07-17, 09:50
En sak är helt klar, vi på internet vet verkligen inte bättre än du själv. Du får väl helt enkelt ta upp det med henne istället.

Vad snackar du om. Vi på internet vet BÄST!

Fotbollspojke90
2008-07-17, 09:51
Sluta tänk i dom banorna. Du fäster alldeles för stor vikt vid vad hon ska tycka om dig och du kommer bara bli tokig om du sitter och funderar på hur hon känner. Släpp det där. Det spelar ingen roll.

Kolla först på hur hon faktiskt agerar mot dig. Du skriver att hon är kaxig, dryg och kort i sina svar. Och här gör du ett stort misstag... du sitter och funderar i stil med; "tänk om hon inte gillar mig, vad ska jag göra?".

Vad du borde tänka är; "vadfan är hennes problem, sånt där betéende accepterar jag inte från någon!".

Konfrontera henne med det och, som jag föreslog, ge henne en till chans om du vill det. Då har du dessutom visat väldigt tydligt vad du vill. Hon uppför sig illa men du är beredd att ha överseende med det eftersom du gillar henne.

Grejen är liksom att det finns många bra tjejer där ute. Varför ska du behöva ta att någon uppför sig knepigt mot dig? Var tydlig i sådana här lägen med vad du accepterar och inte accepterar. Fäst inte heller för stor vikt vid hur det hela ska sluta. Det är verkligen inte hela världen om det skiter sig, även om det kan kännas tråkigt för stunden.

Och det där med att det skulle bli konstigt i skolan... bry dig inte om det. Allvarligt, det är bara att rycka på axlarna och gå vidare. Jag har själv jobbat nästan ett år med en tjej som jag misslyckats med ett par gånger. Det har endast känts lite konstigt vid de tillfällen då jag brytt mig, och varför skulle jag göra det?

Bry dig mindre om vad hon tycker och tänker och fokusera på vad du vill.

Att veta om nån tycker om en eller inte är en rejäl lättnadskänsla f.ö.

Tycker allvarligt du ska vara rak från början, stå på dig! Tänk så bra du kommer må sen när du vet att du va så modig. :)

ångrar så innih-e att jag inte va rak från början med den senaste jag föll för, min seghet fick mig till att bli nästintill krossad när vi tillslut av nån anledning började bråka som gudvetvad. Men skit i det :P (sålänge inte nån har en jour man kan ta sig till?;) )

Vad kan hända? Jo, hon kan säga att hon inte är intreserad.
Till en början lär det kännas jäkligt surt. Men man kommer över det.

Du är -precis som jag- väldigt ung; du kommer hinna bli nobbad många gånger i ditt liv. That's life ;)


jo nu funderar jag på att fråga om hon vill hitta på något, men jag är inte 100 säker. men skulle jag fråga och hon säger att hon inte kan eller liknande, då skiter jag i henne. men måste nog fråga väldigt snart hon åker bort på måndag och ska vara borta i mer än 2 veckor.

och precis som du skriver yes jag börjar bli ganska trött på det här beetendet hon har..

tack så jätte mycket för alla svar hittils :)

Grisen
2008-07-17, 09:53
Grisar kommer att flyga långt innan vi får svar på frågan i topic.

Que?

Kwon
2008-07-17, 10:01
Que?

Har du flygmaskin? :D

Grisen
2008-07-17, 10:08
Har du flygmaskin? :D

Kwon din gamla skojare det var längesen, jag vill bataljas med dig!

Nitrometan
2008-07-17, 10:09
Har du flygmaskin? :D
Grisen åker buss.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3097848&postcount=5

Grisen
2008-07-17, 10:23
Grisen åker buss.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3097848&postcount=5

Följ Grisen live via kolozzeum!

Kwon
2008-07-17, 10:34
Kwon din gamla skojare det var längesen, jag vill bataljas med dig!

JA! Kul å se dig Grisis! :D

MrBoris
2008-07-17, 11:07
Träffade en tjej för två veckor sen som jag fick ett telefonnummer av. Hon visade lite intresse då men sen i något sms som jag skickade var hon mer negativ. Jag drog ännu ett sms och fick positivt svar tillbaka om att vi skulle höras dagen efter.

Jag hörde inte av mig på nästan 1.5vecka (med flit för att jag vet att många tjejer börjar då undra "vad är det här för romantisk kille som ignorerar mig så??:)"); fick nu nyligen ett väldigt på sms o vi ska fika här någon dag :) Det tricket funkar på många...

LadyInsane
2008-07-17, 11:23
Hon är inte intresserad längre. Jag har gjort det där tusen gången(i min ungdom då;)). Sms:at med flera killar av tristess trots att jag inte var intresserad...

Fotbollspojke90
2008-07-17, 11:29
Hon är inte intresserad längre. Jag har gjort det där tusen gången(i min ungdom då;)). Sms:at med flera killar av tristess trots att jag inte var intresserad...

men jag märker även i skolan, att hon vill vara i närheten av mig på något sätt. det är något på henne, som gör att jag har misstankarna att hon är intresserad.

just nu känns det jobbigt, jag har inte frågat henne om hon vill ta en fika eller så. hon åker bort på måndag som sagt och då hinner jag inte träffa henne på ett bra tag.

MrBoris
2008-07-17, 11:29
Hon är inte intresserad längre. Jag har gjort det där tusen gången(i min ungdom då;)). Sms:at med flera killar av tristess trots att jag inte var intresserad...

självbekräftelsebehov???

Frida.B
2008-07-17, 11:32
Jag trodde det var tjejer som analyserade allt. Men på kolozzeum är det fan tvärtom. Sluta analysera, man kommer ingen vart med det. Skit i, vad vill hon egentligen, och se till vad det faktiskt är hon gör. Tänk även över varför du gillar henne om hon är så dryg. Förstår inte hela den här - hon var rolig i början men nu är hon dryg och bitchig men jag gillar henne sååå mycket att jag måste gå och fundera på vad det egentligen är hon menar för att jag vill komma fram till att hon gillar mig även om hon är dryg mot mig - grejen.

LadyInsane
2008-07-17, 11:33
men jag märker även i skolan, att hon vill vara i närheten av mig på något sätt. det är något på henne, som gör att jag har misstankarna att hon är intresserad.

just nu känns det jobbigt, jag har inte frågat henne om hon vill ta en fika eller så. hon åker bort på måndag som sagt och då hinner jag inte träffa henne på ett bra tag.

Vad bra då! Yey, då har jag bergis fel!:) Ring upp henne och fråga. Då får du svar direkt!:)

Ang att hon är muslim. Häng inte upp dig på det. Min pappa är från början muslim, men han har aldrig haft problem med de killar jag varit med och så. :)

självbekräftelsebehov???

Ohhhja!!! Att bekräfta migsjälv var mitt stora intresse när jag var yngre.;)

Fotbollspojke90
2008-07-17, 11:39
Jag trodde det var tjejer som analyserade allt. Men på kolozzeum är det fan tvärtom. Sluta analysera, man kommer ingen vart med det. Skit i, vad vill hon egentligen, och se till vad det faktiskt är hon gör. Tänk även över varför du gillar henne om hon är så dryg. Förstår inte hela den här - hon var rolig i början men nu är hon dryg och bitchig men jag gillar henne sååå mycket att jag måste gå och fundera på vad det egentligen är hon menar för att jag vill komma fram till att hon gillar mig även om hon är dryg mot mig - grejen.

det är precis det du skriver som är så jobbigt, hon beter sig ganska kaxigt just nu. jag förstår inte varför jag är så fäst vid henne ?. i tidigare relationer så har vi båda haft känslor för varandra, men även då vid visa tillfällen har det inte varit tillräckligt. men nu så är jag fast känns det som...

MrBoris
2008-07-17, 11:44
det är precis det du skriver som är så jobbigt, hon beter sig ganska kaxigt just nu. jag förstår inte varför jag är så fäst vid henne ?. i tidigare relationer så har vi båda haft känslor för varandra, men även då vid visa tillfällen har det inte varit tillräckligt. men nu så är jag fast känns det som...

du är fast för att hon dissat dig... Det är något sjukt egentligen att det ska vara så, men så fort man dissar en tjej blir de oftast galen i en...o tvärtom.

Fotbollspojke90
2008-07-17, 11:48
du är fast för att hon dissat dig... Det är något sjukt egentligen att det ska vara så, men så fort man dissar en tjej blir de oftast galen i en...o tvärtom.

hmm kan nog ligga en hel del i det du säger.
men tycker ni jag ska göra ett sista försök och fråga henne om hon är ledig imorn och vill ta en fika eller så?

för på måndag är det försent

Yes
2008-07-17, 11:55
Vad det handlar om är att du någonstans, kanske omedvetet, accepterat att hon står över dig och du måste leva upp till henne. Du tror kanske att du måste förtjäna henne och på något vis få henne att gilla dig.

Det kallas dålig självkänsla och fixar du inte den biten kommer du aldrig få henne. Kanske borde du låta henne åka bort dessa två veckor utan att du gör något och under tiden jobba lite på den här biten.

Någonstans måste du också förstå att för att kunna få henne måste du riskera att förlora henne. Uppför hon sig illa måste du kunna sätta ned foten. Och är du rädd för att visa vem du är och vad du vill måste du inse att inget förhållande kan funka om du håller tillbaka i hopp om att hon ska gilla dig bättre.

MrBoris
2008-07-17, 12:02
Vad det handlar om är att du någonstans, kanske omedvetet, accepterat att hon står över dig och du måste leva upp till henne. Du tror kanske att du måste förtjäna henne och på något vis få henne att gilla dig.

Det kallas dålig självkänsla och fixar du inte den biten kommer du aldrig få henne. Kanske borde du låta henne åka bort dessa två veckor utan att du gör något och under tiden jobba lite på den här biten.

Någonstans måste du också förstå att för att kunna få henne måste du riskera att förlora henne. Uppför hon sig illa måste du kunna sätta ned foten. Och är du rädd för att visa vem du är och vad du vill måste du inse att inget förhållande kan funka om du håller tillbaka i hopp om att hon ska gilla dig bättre.

+1, man lär sig med åldern

Fotbollspojke90
2008-07-17, 12:23
Vad det handlar om är att du någonstans, kanske omedvetet, accepterat att hon står över dig och du måste leva upp till henne. Du tror kanske att du måste förtjäna henne och på något vis få henne att gilla dig.

Det kallas dålig självkänsla och fixar du inte den biten kommer du aldrig få henne. Kanske borde du låta henne åka bort dessa två veckor utan att du gör något och under tiden jobba lite på den här biten.

Någonstans måste du också förstå att för att kunna få henne måste du riskera att förlora henne. Uppför hon sig illa måste du kunna sätta ned foten. Och är du rädd för att visa vem du är och vad du vill måste du inse att inget förhållande kan funka om du håller tillbaka i hopp om att hon ska gilla dig bättre.

först och främst måste jag bara tacka för dina inlägg i den här tråden, Yes.
mycket kloka funderingar och tankar, tack så mycket.

det är precis som du skriver jag upplever det, känns som hon är över mig nu.
inte för att skryta eller så men jag har inte direkt problem i övrigt att få tjejer.

men på något sätt vill jag bara ge det en chans, sen skiter jag i det känns det som.

Grisen
2008-07-17, 14:25
Jag trodde det var tjejer som analyserade allt. Men på kolozzeum är det fan tvärtom.

haha

moment22
2008-07-17, 15:11
Fråga henne allt det du frågar här! Säg till henne exakt vad du vill med henne.
Vad FAN annars kan du göra? Det finns inget annat du kan göra! Du kan ALDRIG lista ut en tjej, FRÅGA HENNE.

baecke
2008-07-17, 15:20
du är fast för att hon dissat dig... Det är något sjukt egentligen att det ska vara så, men så fort man dissar en tjej blir de oftast galen i en...o tvärtom.
Vadå, alla vill väl ha det man inte kan få?;)

Nithian
2008-07-17, 15:23
Livets fråga.

Einar
2008-07-17, 15:52
Dra inte ut på det.. SMSA eller ring. nuu! :)

_Croatian_
2008-07-17, 16:30
Skit i henne så kommer hon. Tjejer kräver uppmärksamhet och när dom inte får det kommer dom krälandes tillbaks.

Kwon
2008-07-17, 16:33
Fotbollspojke90

När jag väl vet hur alla tjejer egentligen funkar så meddelar jag dig!

Don't sit up and wait though... :)

MrBoris
2008-07-17, 16:35
Skit i henne så kommer hon. Tjejer kräver uppmärksamhet och när dom inte får det kommer dom krälandes tillbaks.

Haha det påminner mig om när jag var på Ambassadeur i Sthlm och ställets två snyggaste tjejer står o flirtar med ett par killar. När de väl fått sin uppmärksamhet rådissade de killarna.

Detta uppmärksammade jag så när de närmade mig och min kompis sa jag åt honom att INTE kolla på dem utan att fokusera på alla andra tjejer. Tjejerna närmade sig oss och stod som närmast en halvmeter ifrån oss men vi vägrade ge dem minsta lilla blick trots alla försök från deras sida. Det slutade med att de sedan skittjuriga gick mot garderoben och tog på sig jackorna och gick ifrån stället, och fyfan vad nöjda vi var efteråt:D

Versus
2008-07-17, 16:48
Haha det påminner mig om när jag var på Ambassadeur i Sthlm och ställets två snyggaste tjejer står o flirtar med ett par killar. När de väl fått sin uppmärksamhet rådissade de killarna.

Detta uppmärksammade jag så när de närmade mig och min kompis sa jag åt honom att INTE kolla på dem utan att fokusera på alla andra tjejer. Tjejerna närmade sig oss och stod som närmast en halvmeter ifrån oss men vi vägrade ge dem minsta lilla blick trots alla försök från deras sida. Det slutade med att de sedan skittjuriga gick mot garderoben och tog på sig jackorna och gick ifrån stället, och fyfan vad nöjda vi var efteråt:D

Nöjd!?

Hur kan vara nöjd när man inte får ligga med ställets två sexigaste tjejer.....?

*rolleyes*

MrBoris
2008-07-17, 16:54
Nöjd!?

Hur kan vara nöjd när man inte får ligga med ställets två sexigaste tjejer.....?

*rolleyes*

för att de var sådana där "uppmärksamheterskor" som jag o polarn brukar kalla dem, som inte går ut för o ligga utanför för att få uppmärksamhet o sen dissa o få uppmärksamhet från nästa osv. Sådana tjejer som syns på lång väg när de kommer o flirtar med allt de ser men som alltid vägrar gå hem med någon:)

Lexidos
2008-07-17, 17:25
för att de var sådana där "uppmärksamheterskor" som jag o polarn brukar kalla dem, som inte går ut för o ligga utanför för att få uppmärksamhet o sen dissa o få uppmärksamhet från nästa osv. Sådana tjejer som syns på lång väg när de kommer o flirtar med allt de ser men som alltid vägrar gå hem med någon:)

Såna är det bara att dissa direkt. Får man inte ligga så kan man ju åtminstonde jäklas :) I don't play that game

Yes
2008-07-17, 23:07
först och främst måste jag bara tacka för dina inlägg i den här tråden, Yes.
mycket kloka funderingar och tankar, tack så mycket.

det är precis som du skriver jag upplever det, känns som hon är över mig nu.
inte för att skryta eller så men jag har inte direkt problem i övrigt att få tjejer.

men på något sätt vill jag bara ge det en chans, sen skiter jag i det känns det som.
Hoppas bara du undviker samma misstag som en själv och många andra gjort.

Försök börja se henne som en kompis istället - en lite dryg och bitchig kompis - och behandla henne därefter. Slå bort alla känslor som inte är besvarade. Sen, om hon uppför sig(annars vet du vad du ska göra - säg ifrån så fort hon beter sig dåligt), så gå bara in för att ha kul. Vill du sen bjuda ut henne så är det bara att ta det som en del av helt vanligt småprat; "Så, ska du göra något speciellt i helgen?", "Inte? Vad säger du om att gå ut och ta en fika? Jag vet ett bra ställe du skulle gilla... det kommer bli roligt".

Jag tycker absolut inte du ska slänga över alla dina frågor och funderingar på henne, som någon föreslog. Agerar hon knasigt så kan du såklart ifrågasätta det, men annars... bry dig inte så mycket.

Deceiver85
2008-07-17, 23:09
Livets fråga.

Så länge det inte är på Kindergaarten-Kollo så är det väl okej?