handdator

Visa fullständig version : Några speciella tips på bra matställen i Visby?


Kimball
2008-07-16, 22:40
Ska iväg i helgen med flickvännen för 2 årsjubileum. Inget skitfancy, men tänkte om någon har några mysiga mat/fikaställen att rekomendera? Äter väl det mesta förutom skaldjur, tips på bra ställen med lite halvexotisk mat vore nice också.

Annars vet jag inte riktigt vad som finns att göra i just visby över fre-sön? Hoppas på gott väder så är det ju ingen fara att bara strosa runt. Men annars? Tur att man tajmade sthlmsveckan osv, men hade inget val iochmed jobbet >_<

Hur är shopping btw? Finns det några trevliga köpcenter med bra klädutbud osv? Min vän goog3l fann inget vettigt ikväll nämligen.

redbrigade
2008-07-16, 23:03
Finns ett bra ställe som jag tror är italienskt som ligger vid torget, om du står med gute i ryggen så ligger den på vägen som går uppe till vänster.
Det ligger på höger sida och det är en smal liten gränd innan du kommer fram.

Zoovillage brukar ha en stor rea i en gammal biograf där dom säljer ut diverse märkeskläder den ligger vid den östra porten(tror jag), det finns även en annan märkesrea i en annan gammal biograf där dom har lite dyrare grejer och sen så brukar intersport som ligger utanför stan ha rea. Så har det varit dom senaste åren jag har varit i Visby.

Kimball
2008-07-17, 17:08
Italienskt låter lockande, aldrig testat det ordentligt på restaurang faktiskt.

Ska även kolla upp zoovillage. Tipsen uppskattas!

3.1415926535
2008-07-17, 17:43
Glassmagasinet innanför murarna vid vattnet är väl nästan ett måste, mer än 100 olika glassorter. Harry Potter-glassen ska vara en höjdare.

Elfsberg
2008-07-18, 02:10
Orka, jag läste Whiskey, inte Visby... *gah!* :smash: :furious:




:MrT:

Delta1
2008-07-18, 09:48
Finns ett bra ställe som jag tror är italienskt som ligger vid torget, om du står med gute i ryggen så ligger den på vägen som går uppe till vänster.
Det ligger på höger sida och det är en smal liten gränd innan du kommer fram.


Isola Bella?
På vägen från Stora Torget mot Domkyrkan, rekomenderas!

mini
2008-07-18, 09:54
Isola Bella?
På vägen från Stora Torget mot Domkyrkan, rekomenderas!

+1

Nitrometan
2008-07-18, 10:06
Isola Bella?
"Vackra ön" - perfekt namn på en restaurang på Gotland.

Har aldrig varit där men namnet låter lovande.

Elfsberg
2008-07-18, 16:49
Gotland är fantastiskt faktiskt. Har spenderat en vecka där nyligen. Husen är gamla, gatorna är täckta av gatsten, människorna är fulla och det säljs godis och skitmat i alla möjliga hörn. Det känns väldigt outlandish när man kommer in till hamnen.

Jörgen Kruth står vakt på Gutekällarn så där är du trygg. Det är nog det bästa stället i Visby med kanske fyra eller fem mindre dansgolv och säkert sju eller åtta olika små barer. Hamnplan 5 är ett schysst ställe vid hamnen, avslappnat ställe som inte känns så jäkla pretto. Burmeister suger om ni frågar mig, trångt och luktar illa.

Ang. käk så kan jag varmt rekommendera "joda" strax i närheten av Glassmagasinet(hette det verkligen så?). Vanligt lunchhak, skitgod mat och okej priser.

Shoppingen är inte mycket utöver din vanliga småstad i Sverige, det finns faktiskt ingenting som inte finns nån annanstans(förutom streetoutlet.com då). Visbys "centrum" erbjuder MQ, Åhlens, Clas Ohlssons, Carlings och Intersport typ.. håll i pengarna och sätt er på en parkbänk och käka glass istället. Sola på toffta om det är gött väder.

Sen finns det säkert mycket skit att titta på också om man har lust med det.