Visa fullständig version : Problem med hur mycket..
berra_berra
2008-07-16, 11:31
jag ska äta...
Idag körde jag ett rullskidepass före frukost, brände cirka 1400 kcal.
Vad bör jag äta då jag kommer hem?
Har ätit 4 limpskivor med ost, skinka olivolja och basilika.
En gainer på cirka 400 kcal.
(Jag försöker att gå ner i vikt, men vill inte tappa de muskler jag har medan jag går ner i vikt).
Är det för lite/för mycket att äta?
berra_berra
2008-07-16, 11:32
är det för lite som frukost samt efter träningen.
King Grub
2008-07-16, 11:38
Det är dygnets totala intag kontra dygnets totala förbrukning som avgör om du går upp eller ned i vikt. Du måste inte "kvitta" energiförbrukning med energiintag, eller tvärtom, timme för timme.
Gainer känns lite som overkill när du redan fått i dig en del kolhydrater genom bröden. Fast som Grub skriver så är det slutsumman som är viktig och om du vill stoppa i dig tomma kalorier under en diet så kan du göra det. Personligen hade jag kört med en stor tallrik havregrynsgröt istället för gainern. Möjligen lite protein om du har svårt att komma upp i en bra nivå över dagen.
berra_berra
2008-07-16, 12:07
Gainer känns lite som overkill när du redan fått i dig en del kolhydrater genom bröden. Fast som Grub skriver så är det slutsumman som är viktig och om du vill stoppa i dig tomma kalorier under en diet så kan du göra det. Personligen hade jag kört med en stor tallrik havregrynsgröt istället för gainern. Möjligen lite protein om du har svårt att komma upp i en bra nivå över dagen.
Okej, jag tänkte att jag behövde lite kcal då jag bränt 1400 kcal på rullskidor sen åt jag frukosten efter träningen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.