handdator

Visa fullständig version : Håravfall - Medel eller ej..!?


TcAnders
2008-07-15, 16:44
Halloj!

Nu är det så att jag tycker mig se att mina "flikar" har börjat ta sig lite längre upp på huvudet vilket gör mig orolig. Jag är inte 100% säker på att det är så men det är iaf något jag fått för mig på sistone.

Min far är skallig, hans far (min farfar) var inte skallig, om det nu har något betydelse..
Jag har tjockt hår, vilket jag fått höra ska öka chanserna till att inte tappa håret.. Men om det stämmer vet jag inte.

Hur är det egentligen med "mirakel medlen" som går på tv, tänkte då t.ex. på Rogaine Forte osv.
Någon här som testat olika produkter mot håravfall?

Har sökt runt här men har enbart hittat väldigt gamla trådar som inte hjälpt mig speciellt mkt, så därför skapar jag en ny tråd.

Förmodligen är det bättre att gå till en läkare, men eftersom jag inte är helt säker på om hårfästet kryper uppåt eller ej så frågar jag här innan.

Tackar!
// Anders

Coldsmith
2008-07-15, 17:13
recreaforte hjälper helt klart för vissa. Inget mirakelmedel. Och är det redan dött så är det. Men det stannar av håravfallet och gför det lite tjockare.

Tolkia
2008-07-15, 17:19
Min far är skallig, hans far (min farfar) var inte skallig, om det nu har något betydelse..
Jag har tjockt hår, vilket jag fått höra ska öka chanserna till att inte tappa håret.. Men om det stämmer vet jag inte.
Ja, det har betydelse och nej, det stämmer inte. Finns många män med fantastiska kalufser som tappat dem på ålderns höst.

Ellis Wyatt
2008-07-15, 17:22
Genotropin. Dyrt som fan, dock.

burre
2008-07-15, 17:23
Håravfallsanlag ärvs från modern(s släkt).

-squat-
2008-07-15, 18:22
Hårfästet kryper bakåt med åren oavsett om man har anlag för det eller inte. Jag har inte anlag för håravfall (vad jag vet) men använder ändå rogaine dagligen ihop om att hårfästet inte ska krypa bakåt lika snabbt.

The_RobRoy
2008-07-15, 18:24
Rogaine funkar bara om du börjar innan håret fallit av. Sen vet du inte om det är Rogaine som gör att du får behålla håret, eller om du hade behållt det ändå. :D

-squat-
2008-07-15, 18:57
Rogaine funkar bara om du börjar innan håret fallit av. Sen vet du inte om det är Rogaine som gör att du får behålla håret, eller om du hade behållt det ändå. :D

Sant det.

Mille L
2008-07-15, 19:01
Propecia kan vara ett alternativ till Roagine, vid ärftligt manligt håravfall. Kolla upp på fass.se. Det är rätt stora summor pengar vi talar om här, runt 450kr per månad. Om det är värt det är väl upp till var och en...

petah
2008-07-15, 19:04
Jag har börjat fått ena jävla "kilar" "vikar" "flikar" provade dock att raka mig för ett tag sedan och jag passade i det så det gör inte så mkt. :)

Tricce
2008-07-15, 19:08
Håravfallsanlag ärvs från modern(s släkt).

Källa? (Ja jag är allvarlig)
Vad jag har noterat bland mina vänner så har alla iprincip identiska hårfästen som sina fädrer eller på gång att få.

TcAnders
2008-07-15, 19:11
Okej okej, tack för era svar..

Skall ta och köpa mig ett paket Rogaine och känna mig för litegranna.
Vad blir priset på ett ungefär per månad om man gör som man ska med Rogaine, är det då 450:- som Mille skriver? Eller var det Propecia det gällde?


Tackar!
// Anders

The_RobRoy
2008-07-15, 19:21
Okej okej, tack för era svar..

Skall ta och köpa mig ett paket Rogaine och känna mig för litegranna.
Vad blir priset på ett ungefär per månad om man gör som man ska med Rogaine, är det då 450:- som Mille skriver? Eller var det Propecia det gällde?


Tackar!
// Anders

200 kr i månaden kanske, om du inte har en väldigt stor yta

pragmatist
2008-07-15, 19:33
Just flikarna kan inte Rogaine och liknande medel göra så där jättemycket åt tyvärr, de medlen är framför allt verksamma uppe på huvudet. Det är ett känt problem.

Propecia är ungefär dubbelt så dyrt som Rogaine och av min egen erfarenhet att döma helt bortkastade pengar.

oath5
2008-07-15, 19:41
Håravfallsanlag ärvs från modern(s släkt).

Inte sant. Man ärver från båda föräldrar.

L-Sami
2008-07-15, 20:01
Rogaine är det receptbelagd?

-squat-
2008-07-15, 20:04
Rogaine är det receptbelagd?

nej, men propecia är det.

L-Sami
2008-07-15, 20:13
nej, men propecia är det.

Vart köper man det då och hur mycket kostar det?

Hades
2008-07-15, 20:19
Inte sant. Man ärver från båda föräldrar.

Inte X-kromosomen...

Edit: Därmed inte sagt att håravfallsgenerna ligger i X-kromosomen...

-squat-
2008-07-15, 20:44
Vart köper man det då och hur mycket kostar det?

Apoteket. kostar mellan 500 kr och 700 kr beroende på styrka och märke för en förpackning som räcker i ca 3 månader.

C.E.J.
2008-07-15, 22:06
Genotropin. Dyrt som fan, dock.

Ja precis, tillväxthormon gör tjoflöjt för håret. Är du go eller...

Mats J
2008-07-16, 08:20
Har kört med rogain i 10 år nu, funkar faktiskt, dock ine mirakelmedel. Jag hade tappat rejält redan när jag började använda det, och fick tillbaka en del faktiskt. Men under dessa 10 år har jag tappat mer, trots rogain, men det har gått väldigt långsamt. Utan det skulle jag ha varit flint för mååånga år sedan. Ingen av männen i min släkt varken på mamma eller pappas sida har haft hår på huvudet efter 30 års dagen. Jag är den första som ialla fall har lite hår kvar (34 år).

Sedan kostar det ju en del.. runt 750 kr förpackninegn, hur länge det räcker beror ju på området som ska behandlas. För mig, hela skalpen, 2 månader MAX.

oath5
2008-07-16, 13:59
Apoteket. kostar mellan 500 kr och 700 kr beroende på styrka och märke för en förpackning som räcker i ca 3 månader.

Annars kan man be läkaren skriva ut Proscar som ska vara mycket billigare, samt köpa en tablettdelare. Det är samma substans i Proscar och Propecia, skillnaden är att Proscar är starkare har jag för mig. Därför ska man dela tabletterna.

Hades: Håravfallsgenerna kommer ifrån mor och far iaf :)

-squat-
2008-07-16, 14:03
Annars kan man be läkaren skriva ut Proscar som ska vara mycket billigare, samt köpa en tablettdelare. Det är samma substans i Proscar och Propecia, skillnaden är att Proscar är starkare har jag för mig. Därför ska man dela tabletterna.

Hades: Håravfallsgenerna kommer ifrån mor och far iaf :)

Frågan är ju hur bra det är för träningen och potensen med om man använder proscar/propecia.

oath5
2008-07-16, 14:05
Frågan är ju hur bra det är för träningen och potensen med om man använder proscar/propecia.

Träningen vet jag inte. Visst är potensproblem en av biverkningarna, men börjar man få det så bör man avsluta kuren (om man föredrar sex framför hår).

-squat-
2008-07-16, 14:07
Träningen vet jag inte. Visst är potensproblem en av biverkningarna, men börjar man få det så bör man avsluta kuren (om man föredrar sex framför hår).

:D

Som jag har förstått det behövs DHT för maximal styrkeutveckling. Men jag är inte helt påläst måste jag erkänna.

Mats J
2008-07-16, 14:12
:D

Som jag har förstått det behövs DHT för maximal styrkeutveckling. Men jag är inte helt påläst måste jag erkänna.

Då kan man ju undra om de med håravfall har bättre genetik för styrka/massa pga. mer DHT (kan ju ialla fall hoppas, så man får något + av att se ut som en golvboll)

oath5
2008-07-16, 14:13
:D

Som jag har förstått det behövs DHT för maximal styrkeutveckling. Men jag är inte helt påläst måste jag erkänna.

Jag tror du är ute och cyklar där, men det finns ett jättebra svenskt håravfallsforum du/ni kan kolla in. Där finns det mycket kunskap att hämta om ämnet!

Är osäker på om jag får länka, så skicka PM isåfall.

C.E.J.
2008-07-16, 20:23
:D

Som jag har förstått det behövs DHT för maximal styrkeutveckling. Men jag är inte helt påläst måste jag erkänna.

För återhämtningen, om inget annat. Och lite annat. Avancerat värre det där. Är säkerligen mer än bara DHT som inverkar på hårfästet, så bara för att man börjar tappa håret har man "styrkegener", eller att starka yngre män kan räkna med att tappa håret.

Mats J
2008-07-17, 13:13
För återhämtningen, om inget annat. Och lite annat. Avancerat värre det där. Är säkerligen mer än bara DHT som inverkar på hårfästet, så bara för att man börjar tappa håret har man "styrkegener", eller att starka yngre män kan räkna med att tappa håret.


Dock finns det ju ett visst samband, bland killar som är riktigt starka är det vanligt med tunnhårighet. Flera av de som är riktigt starka, 300+ i mark och böj, är även lite eller mycket tunnhåriga trots att övriga släktingar som endast tränar sporadiskt eller inte alls inte är det. Och nu snackar jag endast om rena lyftare. Detta "symtom" brukar man se först efter många års tungt seriöst lyftande, dvs. börjar synas runt 25-35 års ålder.

Frågan är dock om det är själva lyftandet som gör att mer hormoner produceras (testosteron) och störe del som omvandlas till DHT, eller om det är just att de har mer testo/DHT som gör att de lyckas med träningen och blir rejält starka.

_Croatian_
2008-07-17, 16:34
Håravfallsanlag ärvs från modern(s släkt).

Det är inte sant alls, min mors bröder har en massa hår. Dock håller jag själv på att tappa det och jag tycker om det. Skit i hår fan, skalligt är manligt. Skalligt är coolt och inne nu. Finns massa coola skalliga, fan kolla MMA fighters alla rakar sig nästan skalligt eller helt. Hår är bara ivägen.

Jag_Emil
2008-12-23, 22:37
Nu vill jag veta en gång för alla. Påverkar testosteron ustöndringen via träning ett påskyndar håravfall?

Jag har aldrigfått svar på det här, bara att träningen är bättre om man är skallig än ingen alls.
På samma fråga.

Allan
2008-12-23, 22:51
Om man skulle bli skallig av träning?????? Nä, eventuell skallighet hos många som tävlar i bodybuilding beror på andra saker. Och många av dem rakar dessutom skallen

-xR-
2008-12-24, 01:35
Nu vill jag veta en gång för alla. Påverkar testosteron ustöndringen via träning ett påskyndar håravfall?

Jag har aldrigfått svar på det här, bara att träningen är bättre om man är skallig än ingen alls.
På samma fråga.

Håravfall och kroppsbehåring på kroppen i övrigt (exkl. huvudet) tros orsakas av höjda nivåer av dihydrotestosteron (DHT). Förutom håravfall orsakar DHT bl a även prostataförstoring. DHT bildas genom att testosteron omvandlas genom enzymet 5alfa-reduktas.

Rent teoretiskt skulle man kunna dra slutsatsen att: hård träning -> ökade nivåer testosteron -> mer DHT -> tänkbart håravfall. Hur stor den här effekten är i verkligheten kan man inte säga.

Har DHT några positiva effekter gentemot vanligt testosteron? Om inte borde man berika dricksvattnet med 5alfta-reduktashämmare i förebyggande syfte mot både protstataförstoring, håravfall och ökad behåring :D

grisbil3n
2008-12-24, 05:48
En liten fråga, är 23 och hårfästet är jääävligt högt, har dragit sig tillbaka väldigt mycket under senaste åren. Finns det en chans att det stannar av eller kommer det vara helt kalt om några år? Borde ju finnas nån generell regel. Rakar skallen men kommer förmodligen få ett rätt saftigt ärr i framtiden, då kanske det är läge o låta det växa lite.

Racso
2008-12-24, 06:51
Nu vill jag veta en gång för alla. Påverkar testosteron ustöndringen via träning ett påskyndar håravfall?

Jag har aldrigfått svar på det här, bara att träningen är bättre om man är skallig än ingen alls.
På samma fråga.

In conclusion, the present findings give credence to the hypothesis suggesting a linkage between the low resting testosterone found in endurance-trained runners and stress hormones, with respect to cortisol.

Eur J Appl Physiol. 2005 Jan;93(4):375-80. Epub 2004 Nov 20.



Man vet att det är hormonellt betingat. Från wiki:

Men with androgenic alopecia typically have lower levels of total testosterone, higher levels of unbound/free testosterone, and higher levels of total free androgens including DHT.[5][6]

5-alpha-reductase is responsible for converting free testosterone into DHT. The genes for 5alpha-reductase are known[7]. The enzymes are present predominantly in the scalp and prostate. Levels of 5alpha-reductase are one factor in determining levels of DHT in the scalp and drugs which interfere with 5alpha-reductase (such as finasteride, which inhibits the predominant type 2 isoform ) have been approved by the FDA as treatments for hair loss.

Sex hormone binding globulin (SHBG), which is responsible for binding testosterone and preventing its bioavailability and conversion to DHT, is typically lower in individuals with high DHT. SHBG is downregulated by insulin.
Increased levels of Insulin Growth Factor-1 (IGF-1) have been correlated to vertex balding [8]

High insulin levels seem the likely link between metabolic syndrome and baldness. Low levels of SHBG in men and non-pregnant women are also correlated with glucose intolerance and diabetes risk, though this correlation disappears during pregnancy. [9]

Sen hur träningen påverkar dessa system vet jag inte, men visst gör den det. Jag skulle dock bli riktigt förvånad om man blev flint bara för att man stryketränar, men lite krypande hårfäste är väl inte helt omöjligt.

Racso
2008-12-24, 06:52
Det är inte sant alls, min mors bröder har en massa hår. Dock håller jag själv på att tappa det och jag tycker om det. Skit i hår fan, skalligt är manligt. Skalligt är coolt och inne nu. Finns massa coola skalliga, fan kolla MMA fighters alla rakar sig nästan skalligt eller helt. Hår är bara ivägen.

Du är en av 6 miljarder. Ditt argument har ingen kraft.

Racso
2008-12-24, 06:55
Inte X-kromosomen...

Edit: Därmed inte sagt att håravfallsgenerna ligger i X-kromosomen...

Tydligen så:

Much research went into the genetic component of male pattern baldness, or androgenetic alopecia (AGA). Research indicates that susceptibility to premature male pattern baldness is largely X-linked. Other genes, that aren’t sex linked, are also involved.

Large studies in 2005 and 2007 stress the importance of the maternal line in the inheritance of male pattern baldness. German researchers name the androgen receptor gene as the cardinal prerequisite for balding[2]. They conclude that a certain variant of the androgen receptor is needed for AGA to develop. In the same year the results of this study were confirmed by other researchers [3]. This gene is recessive and a female would need two X chromosomes with the defect to show typical male pattern alopecia. Seeing that androgens and their interaction with the androgen receptor are the cause of AGA it seems logical that the androgen receptor gene plays an important part in its development.

Other research in 2007 suggests another gene on the X chromosome, that lies close to the androgen receptor gene, is an important gene in male pattern baldness. They found the region Xq11-q12 on the X-chromosome to be strongly associated with AGA in males. They point at the EDA2R gene as the gene that is mostly associated with AGA.
Other genes involved with hair loss have been found. One of them being a gene on chromosome 3. The gene is located at 3q26[4]. This gene is also involved in a type of baldness associated with mental retardation. This gene is recessive .

Another gene that might be involved in hair loss is the P2RY5. This gene is linked to hair structure. Certain variants can lead to baldness at birth while another variant cause “wooly hair”.

Recent research confirmed the X linked androgen receptor as the most important gene(see the picture underneath). With a gene on chromosome 20 being the second most important determinant gene (snpedia)

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Androgenic_alopecia

Racso
2008-12-24, 06:59
En liten fråga, är 23 och hårfästet är jääävligt högt, har dragit sig tillbaka väldigt mycket under senaste åren. Finns det en chans att det stannar av eller kommer det vara helt kalt om några år? Borde ju finnas nån generell regel. Rakar skallen men kommer förmodligen få ett rätt saftigt ärr i framtiden, då kanske det är läge o låta det växa lite.

Jag har läst att förlusten är proportionell mot takten. (tyvärr tappat källan) Dvs är du 23 och har "jävligt högt hårfäste" så kommer det nog fortsätta tills kalhygge är ett faktum.

grisbil3n
2008-12-24, 07:28
Jag har läst att förlusten är proportionell mot takten. (tyvärr tappat källan) Dvs är du 23 och har "jävligt högt hårfäste" så kommer det nog fortsätta tills kalhygge är ett faktum.

Ok :/

Upplever väl att det kanske inte hänt sådär jättemycket senaste året men då är väl det inbillning.

Loke
2008-12-24, 12:03
En liten fråga, är 23 och hårfästet är jääävligt högt, har dragit sig tillbaka väldigt mycket under senaste åren. Finns det en chans att det stannar av eller kommer det vara helt kalt om några år? Borde ju finnas nån generell regel. Rakar skallen men kommer förmodligen få ett rätt saftigt ärr i framtiden, då kanske det är läge o låta det växa lite.

Precis det här hänt mig, jag är lika gammal som du och har ingen flintskallighet i släkten, har två äldre bröder som inte har drabbats också.

Jag är dock rätt optimistisk, jag tror att rätt många män drabbas av lite högre hårfäste under tidiga år men att det sedan inte blir värre än så. Speciellt den här typiska V-formen på hårfästet är det ju väldigt få barn som har men nästan alla män får ju den.

JustinCredible
2008-12-24, 13:49
Finns ju DHT blockerare att köpa. Sen att det inte fungerar är väl en annan femma. Under en period då jag var jävligt stressad och allmänt deprimerad tappade jag hår som fan. Om jag drog handen genom håret så hade jag näven full. Sedan mådde jag bättre och håret växte tillbaka. Nu kan jag slita i håret utan att minsta hårstrå åker av. En tant inom vården sa att stress och näringsbrist var en vanligare källa till håravfall än genetiska faktorer.

grisbil3n
2008-12-24, 14:15
Precis det här hänt mig, jag är lika gammal som du och har ingen flintskallighet i släkten, har två äldre bröder som inte har drabbats också.

Jag är dock rätt optimistisk, jag tror att rätt många män drabbas av lite högre hårfäste under tidiga år men att det sedan inte blir värre än så. Speciellt den här typiska V-formen på hårfästet är det ju väldigt få barn som har men nästan alla män får ju den.

Ja vafan vi kan ju hoppas!

Fatcan
2008-12-24, 14:51
Detta med att tappa håret är nånting jag går och gruvar min över dagligen...tappade lite hår förut, men det har stannat av sen jag börjat använda shampo mot håravfall och rogaine, funderar på att köpa saw palmetto i nån hälsokostaffär också. Jag tänker inte tappa håret...

Greven_2008
2008-12-24, 15:51
ja har börjat tappa en jäkla massa hår sista 2 månaderna här... gissningsvis beroende på att ja sovit otroligt dåligt annars vet ja inte va det kan va. har skött kost o så hyfsat bra ... annars e de väl bara så att det är "dags nu" ... farsan flintis bla bla... hade en period för c:a 10 år sen när ja levde jäkligt ohälsosamt o tappade massa hår.. deprimerad från o till bla bla... det håret växte tillbaka sedan. hoppas på nåt liknande nu. fast jag är inte deprimerad för närvarande!

regaine och liknande prep tror ja inte på känner ett flertal kompisar som använt det i 5-10 år och det har inte hänt ett skit bara kostat pengar... såg en skylt utanför en hälsokost affär "har du håravfall? isåfall har vi vad du behöver" tänkte nästan gå in o kolla va det handla om men det är väl nån bluffprodukt såsom 98% av allt i hälsokostbutikerna... :( merry x-mas! :hbang:

Lellan
2008-12-24, 19:07
Inte för att vara respektlös eller så, men jag hade ingen aning att killar kunde ta så allvarligt på det med hår.. så länge man inte börjar köra överkamning är det väl lugnt?

Som tjej skulle det ju vara skrämmande, men på något sätt så trodde jag inte någon reagerade på hårmängden hos killar. Visste inte ens att det fanns medel mot så va sjutton vet jag förresten.. :MrT:

Jag_Emil
2008-12-24, 21:37
Varför åldras i förtid? Jag ska läsa på en massa, innan jag styrketränar igen.
Jag har länge haft den här hypotesen..

JustinCredible
2008-12-24, 22:33
Hollywood kändisar har sina knep iaf...

http://www.celebrityfox.com/images/brendanfraser1.jpg

Lellan
2008-12-24, 22:35
Varför åldras i förtid? Jag ska läsa på en massa, innan jag styrketränar igen.
Jag har länge haft den här hypotesen..


Hm.. så vad ser äldst ut då? Hårig otränad el rakad tränad? OM nu din hypotes skulle stämma...

Oavsett vilket så är självförtroende mer attraktivt än både muckler å hår.. ;)

Jag_Emil
2008-12-24, 23:10
Hollywood kändisar har sina knep iaf... QUOTE]

Oh GOD.

[QUOTE=Lellan;3388406]Hm.. så vad ser äldst ut då? Hårig otränad el rakad tränad? OM nu din hypotes skulle stämma...

Oavsett vilket så är självförtroende mer attraktivt än både muckler å hår.. ;)


Javisst. Men åldras i förtid . Ändå. Muskler i mängd behöver inte vara mer attraktivt, heller. Vilket många säkert tror.

Hårig och otränad light ser inte så förjäkligt ut.

Lellan
2008-12-24, 23:16
[QUOTE=JustinCredible;3388399]Hollywood kändisar har sina knep iaf... QUOTE]

Oh GOD.




Javisst. Men åldras i förtid . Ändå. Muskler i mängd behöver inte vara mer attraktivt, heller. Vilket många säkert tror.

Hårig och otränad light ser inte så förjäkligt ut.

Finns säkert många som tror att man får muskler i mängder av att styrketräna light också. ;)

Äh, tyckte det lät konstigt bara - att sluta styrketräna för att inte tappa hår. Men alla blir lyckliga på sin fason.

JMRA
2008-12-28, 22:00
Har en bekant som arbetar med "hårproblem". Kanske inte helt vetenskapligt bevisat men enligt utsago är tidiga mindre flikar snarare ett tecken på att du kommer att få behålla håret längre än om du har rak hårlinje långt in i vuxen ålder. Likaså att håret börjar bli lite tunnare tidigt än att det håller sig tjockt kan betyda att du kommer att få behålla det.

Min morfar fick sina flikar vid 20-årsåldern och har idag vid 80 år fortfarande allt hår kvar på skallen.

Mr.Cosybear
2008-12-28, 22:19
Har en bekant som arbetar med "hårproblem". Kanske inte helt vetenskapligt bevisat men enligt utsago är tidiga mindre flikar snarare ett tecken på att du kommer att få behålla håret längre än om du har rak hårlinje långt in i vuxen ålder. Likaså att håret börjar bli lite tunnare tidigt än att det håller sig tjockt kan betyda att du kommer att få behålla det.

Min morfar fick sina flikar vid 20-årsåldern och har idag vid 80 år fortfarande allt hår kvar på skallen.

Frågan är ju sedan hur mycket hår det är kvar, hellre att allt ramlar av så man slipper raka lika mycket, än att ha det väldigt tunnt och fult om du förstår vad jag menar.

MrBoris
2008-12-29, 18:45
Inte för att vara respektlös eller så, men jag hade ingen aning att killar kunde ta så allvarligt på det med hår.. så länge man inte börjar köra överkamning är det väl lugnt?

Som tjej skulle det ju vara skrämmande, men på något sätt så trodde jag inte någon reagerade på hårmängden hos killar. Visste inte ens att det fanns medel mot så va sjutton vet jag förresten.. :MrT:
Vissa har inte huvudformen för flint heller... jag t.ex.

när jag haft kort hår har jag alltid blivit dissad av tjejer, halvlångt hår ftw:hbang:

The_RobRoy
2008-12-29, 19:37
Vissa har inte huvudformen för flint heller... jag t.ex.

när jag haft kort hår har jag alltid blivit dissad av tjejer, halvlångt hår ftw:hbang:

+1

Därför jag använder Rogaine..

Mats J
2008-12-29, 20:30
Nu vill jag veta en gång för alla. Påverkar testosteron ustöndringen via träning ett påskyndar håravfall?

Jag har aldrigfått svar på det här, bara att träningen är bättre om man är skallig än ingen alls.
På samma fråga.

Min notering är att det är vanligare med tunnhårighet hos personer som kör HÅRD styrketräning. Och då tyngre mer SL inriktat träning. Har träffat många SL tränande med begynande flint när samtidigt deras bröder har allt hår kvar (ej tränande). Dessa är även rena så det beror inte på diverse påverkan från "läkemedel"

JustinCredible
2008-12-30, 12:19
Victoria Beckham

http://z.about.com/d/thyroid/1/0/v/V/poshhair3.jpg

http://www.pinkisthenewblog.com/images/2006/06/062906_victoriabaldspot.jpg

Bara att köpa löshår och täcka över.. Problem solved.

Jag_Emil
2008-12-30, 19:08
Min notering är att det är vanligare med tunnhårighet hos personer som kör HÅRD styrketräning. Och då tyngre mer SL inriktat träning. Har träffat många SL tränande med begynande flint när samtidigt deras bröder har allt hår kvar (ej tränande). Dessa är även rena så det beror inte på diverse påverkan från "läkemedel"

jaa.. det här gör mig fundersam. Ska jag lägga av med styrketräning?
Det är ju trots allt bara komplement för mig.
Det är ju tråkigt, öfr det är alltid kul att jaga bra resultat och bra form.

Men jag ivll gärna behålla mig själv.

_Croatian_
2009-03-01, 01:16
Du är en av 6 miljarder. Ditt argument har ingen kraft.

En av 6 miljarder? Ingen kraft? Hahaha större tönt får man leta efter.
Kolla med en läkare själv, dom kan backa up mig.

Vet att detta var ett tag sen, men vill sätta besserwissern på plats.