handdator

Visa fullständig version : Posthunters?!


Pejij
2008-07-14, 21:14
Ok, nu vill jag veta vad Kolo tycker.

Vem är den största "Posthuntern" på forumet? Dvs en som postar massvis med onödiga/överflödiga inlägg endast för att postcounten ska krypa uppåt?

Motiveringar plx :D

/pejij

King Grub
2008-07-14, 21:15
Eftersom inlägg i Allmänt inte räknas tror jag inte vi har några sådana. Irrelevanta inlägg i dom andra forumet tar vi (oftast) bara bort.

L-Sami
2008-07-14, 21:16
Svårt att avgöra eftersom posts räknas inte i allmänt. Någon som spammar i journal, matlagnings och/eller bildforumet i såfall.

Ignatius72
2008-07-14, 21:24
Antalet post rankar jag nog som det mest ointressanta på både detta och alla andra forum.
Om antalet post är intressant så borde man naturligtvis räkna alla. Skriver man 30 inlägg om dagen i allmänt i flera år så är man väl i högsta grad en del av kolo och då borde det ju synas i postcounten. Även om det är ett träningsforum.
Jag kollar mest när folk är reggade. Framförallt så är det skillnad om de reggade sig igår.

L-Sami
2008-07-14, 21:53
Skriver man 30 inlägg om dagen i allmänt i flera år så är man väl i högsta grad en del av kolo och då borde det ju synas i postcounten. Även om det är ett träningsforum.


Folk som är med i kolo vet vilka andra som är med i kolo, behövs inga postcounts för det.

kelk
2008-07-14, 22:04
Varför har man en postcount? Varför vill man uppnå hög postcount? Upplys mig

Andy.da.wohoo
2008-07-14, 22:11
Varför har man en postcount? Varför vill man uppnå hög postcount? Upplys mig

För att bevisa på ett träningsforum som detta att man sitter vid datorn mer än man tränar?

Animalistic
2008-07-14, 22:13
jag spammade ihop runt 800 post's i "vad äter du nu" tråden, men den försvann, och likaså mina posts *cry*

Nimille
2008-07-14, 22:15
Postcounten kan försvinna tycker jag.

hahavaffan
2008-07-14, 22:28
Postcounten kan försvinna tycker jag.+1. När alla inlägg ändå inte räknas är det ganska skit samma.

High1ander
2008-07-14, 22:28
Gruben har hogst post count och bast kondition pa kollozzeum, sa det ar bevisat att spendera tid framfor datorn forbattrar kondition. ["Grublish studies regarding correlation between cardiovascular performance and post count", New Medicine of Grub, iss 4, pg 23-27, 2007]

Jazen
2008-07-14, 22:33
skriver sällan i nån annan avdelning än allmänt delen, tycker det är en jäkligt bra träningsforum med allmän del =)

babidi
2008-07-14, 22:48
själv tycker jag trådskaparen helt plötsligt dyker upp i varenda tråd.

Nimille
2008-07-14, 23:24
+1. När alla inlägg ändå inte räknas är det ganska skit samma.
Join Date borde få högre status (även om jag är körd där).

Gruben har hogst post count och bast kondition pa kollozzeum, sa det ar bevisat att spendera tid framfor datorn forbattrar kondition. ["Grublish studies regarding correlation between cardiovascular performance and post count", New Medicine of Grub, iss 4, pg 23-27, 2007]
Haha :D

Whistler
2008-07-14, 23:52
Pie?

Tricce
2008-07-15, 04:05
Ok, nu vill jag veta vad Kolo tycker.

Vem är den största "Posthuntern" på forumet? Dvs en som postar massvis med onödiga/överflödiga inlägg endast för att postcounten ska krypa uppåt?

Motiveringar plx :D

/pejij

Du.

Motivering 375 post joined maj 2008.. Denna topic säger allt inkl dina antal poster plus joined datum.

Eddie Vedder
2008-07-15, 04:38
jag spammade ihop runt 800 post's i "vad äter du nu" tråden, men den försvann, och likaså mina posts *cry*

Ja ibland dyker det upp riktiga posthuntingtrådar. Det var ett typexempel. Ytterligare ett exempel var alla som under en period var helt besatta över att få skriva "bump" i tråden om hantelroddsteknik i väntan på Arne Perssons film.:D

Ignatius72
2008-07-15, 06:54
Folk som är med i kolo vet vilka andra som är med i kolo, behövs inga postcounts för det.

Exakt. Med andra ord så tar man antingen bort hela räknaren eller så räknar man allt. Eller gör inget, det är genuint ointressant med antalet posts.

Lexidos
2008-07-15, 08:01
Jag hade aldrig hört talas om detta fenomen innan. Säger vell en del i hur inaktiv jag är som forum-hängare

Piranha
2008-07-15, 10:00
Exakt. Med andra ord så tar man antingen bort hela räknaren eller så räknar man allt. Eller gör inget, det är genuint ointressant med antalet posts.

Postcounten har en viss statistisk funktion, men den säger ingenting om kvaliteten på inläggen så jag ser ingen anledning att överhuvudtaget jämföra sig med andra på den.

King Grub
2008-07-15, 10:16
Postcounten har en viss statistisk funktion, men den säger ingenting om kvaliteten på inläggen så jag ser ingen anledning att överhuvudtaget jämföra sig med andra på den.

Man känner sig fylld av Internetmakt när man ser sin postcount gå upp i femsiffrigt.

skaparn
2008-07-15, 10:18
Jag skriver inte så mycket, utan läser mest.

Piranha
2008-07-15, 10:29
Man känner sig fylld av Internetmakt när man ser sin postcount gå upp i femsiffrigt.

Tja i ditt fall borde det inte ens ifrågasättas 46k kvalitativa posts.

Din internetpenis mäter klart störst på brädan.

skaparn
2008-07-15, 10:32
I brist på trådar att spamma googlade jag lite på internetpenis, och blev ånyo påmind om hur mycket jag älskar Urban Dictonary.


internet penis
Born of the typical male concept that the size of one's male sexual organ detirmines one's attractiveness, intelligence, strength, prowess, social status, and overall value in life, the size of one's "internet penis" is a handy, unified measure of one's cumulative internet je ne sais quoi... how large one looms on the vast virtual landscape of the interwebs.

Internet Penis size can be effected by the uberness of one's computer, skills/skillz, general knowledge and the ability to bring it to bear in forums and chat rooms, or any other quality that causes those around you to react along the lines of "woah. pwnage."

Synonymous with e-penis

+5 if used in jest, -15 if used seriously.
You're the only one in the forum who knew how to get the unix server back online, how to make Dreamweaver sort my stylesheets correctly, where to get the latest photoshop plug-ins, -and- how to get past level 66 in "Legend of Binkly". Your internet penis is -huge-.



Humor är som bäst framförd på allvar

Ignatius72
2008-07-15, 11:28
Postcounten har en viss statistisk funktion, men den säger ingenting om kvaliteten på inläggen så jag ser ingen anledning att överhuvudtaget jämföra sig med andra på den.

Av någon anledning så verkar det iaf viktigt för en del. Antalet inlägg sammanlagt säger dock mer än antalet registrerade användare om man nu ska kolla på statistik. Men eftersom postcounten inte mäter kvalité utan är ett mått på hur aktiv man är så är det ju komiskt att inte räkna alla inlägg. jag har förstått att anledningen skulle vara att folk inte skulle spamma allmänt för att få upp siffrorna, men finns det många som skulle göra det i tid och otid för att få upp postcounten? jag menar babbla tråden lever ju trots att det innehåller mindre än en promille vettiga inlägg.

Piranha
2008-07-15, 11:43
Av någon anledning så verkar det iaf viktigt för en del. Antalet inlägg sammanlagt säger dock mer än antalet registrerade användare om man nu ska kolla på statistik. Men eftersom postcounten inte mäter kvalité utan är ett mått på hur aktiv man är så är det ju komiskt att inte räkna alla inlägg. jag har förstått att anledningen skulle vara att folk inte skulle spamma allmänt för att få upp siffrorna, men finns det många som skulle göra det i tid och otid för att få upp postcounten? jag menar babbla tråden lever ju trots att det innehåller mindre än en promille vettiga inlägg.

Okej vi säger såhär, vi räknar antalet träningsrelaterade inlägg.

Tolkia
2008-07-15, 11:43
Av någon anledning så verkar det iaf viktigt för en del. Antalet inlägg sammanlagt säger dock mer än antalet registrerade användare om man nu ska kolla på statistik. Men eftersom postcounten inte mäter kvalité utan är ett mått på hur aktiv man är så är det ju komiskt att inte räkna alla inlägg. jag har förstått att anledningen skulle vara att folk inte skulle spamma allmänt för att få upp siffrorna, men finns det många som skulle göra det i tid och otid för att få upp postcounten? jag menar babbla tråden lever ju trots att det innehåller mindre än en promille vettiga inlägg.
Jag tycker för min del att det är praktiskt att ha den ultimata meningslösheten koncentrerad huvudsakligen i en tråd. En städteknisk fråga, helt enkelt (och ja, jag tycker nog att det har blivit lite mindre posthunt-spammande i Allmänt sedan inläggen i Allmänt slutade räknas). Orka ha en hel forumdel som ser ut som "Babbla ..."-tråden.

Ignatius72
2008-07-15, 11:50
Jag tycker för min del att det är praktiskt att ha den ultimata meningslösheten koncentrerad huvudsakligen i en tråd. En städteknisk fråga, helt enkelt (och ja, jag tycker nog att det har blivit lite mindre posthunt-spammande i Allmänt sedan inläggen i Allmänt slutade räknas). Orka ha en hel forumdel som ser ut som "Babbla ..."-tråden.

:D
Är det som du skriver att det spammas mindre så fyller det ju någon form av funktion. jag ger mig, räkna på, eller fortsätt att inte räkna. Vilket nu som passar bäst.

skaparn
2008-07-15, 12:00
Jag tycker för min del att det är praktiskt att ha den ultimata meningslösheten koncentrerad huvudsakligen i en tråd. En städteknisk fråga, helt enkelt (och ja, jag tycker nog att det har blivit lite mindre posthunt-spammande i Allmänt sedan inläggen i Allmänt slutade räknas). Orka ha en hel forumdel som ser ut som "Babbla ..."-tråden.

Haha! Tolkia sa "orka". Jag är alltså inte den enda som ljuger om min ålder på itnernet...

C.E.J.
2008-07-15, 22:32
Jag skriver inte så mycket, utan läser mest.

Lustigt, jag som tänkte nämna dig som exempel.

skaparn
2008-07-16, 05:29
Lustigt, jag som tänkte nämna dig som exempel.

Varför då?

Rex
2008-07-16, 05:43
http://macdave.com/mtau/epenis.jpg

It's all about ePenises!

ligne
2008-07-16, 08:50
innan posterna i allmänt slutade att räknas så hade jag svarat att Angel är den största posthuntern

jaosef
2008-07-16, 19:37
Komiskt att DU skapade denna tråd.. du posthuntar säkert mer än de flesta.... fast å andra sidan ska jag inte säga någonting...

Piranha
2008-07-16, 19:56
Ni kan posta loss hur mycke ni vill i allmänt sålänge det inte är onödiga bumpar och ren spam.

Det räknas iaf inte.

C.E.J.
2008-07-16, 20:02
Varför då?

Tycker du syns mycket i Allmänt, that's why :)

skaparn
2008-07-16, 20:12
Tycker du syns mycket i Allmänt, that's why :)

Så det är samma sak som att vara en posthunter alltså? Jag tar seriöst illa upp.

C.E.J.
2008-07-16, 20:26
OK, jag menar det dock inte på ett negativt sätt, utan helt enkelt att du syns mycket. Vid en omläsning av första inlägget ser jag att min poäng inte har nåt med tråden att göra dock, my bad :em:

skaparn
2008-07-17, 09:51
OK, jag menar det dock inte på ett negativt sätt, utan helt enkelt att du syns mycket. Vid en omläsning av första inlägget ser jag att min poäng inte har nåt med tråden att göra dock, my bad :em:

Det gladde mig att läsa.