handdator

Visa fullständig version : Dålig löslighet på pulvret i senaste Esaproburken?


Kimball
2008-07-14, 19:44
Någon annan som märkt av någon skillnad i lösligheten mellan olika burkar? Inne på 4e burken av citrusvarianten nu och har inte märkt några "problem" alls innan. Men nu för tiden får jag det knappt att lösa sig i den mängden vatten (någon dl) som gått kanon innan utan får slå i samma mängd vatten 1-2 ggr extra för att få ur allt pulver som inte löst upp sig :/ Inget stort problem kanske, bara lite irriterande.

Alfred Nobel
2008-07-14, 21:33
Jag har alltid haft problem att få pulvret att lösa sig med vattnet. Men det är smällar man får ta. Vilken mängd vatten och pulver kör du på?

Fultjack
2008-07-14, 21:49
Provat med ljummet eller lite varmare vatten? Brukar lösa det problemet

Kimball
2008-07-14, 22:35
Jag har alltid haft problem att få pulvret att lösa sig med vattnet. Men det är smällar man får ta. Vilken mängd vatten och pulver kör du på?

Har aldrig haft nå större problem på ~10g pulver och 1dl vätska, men nu löser det sig knappt alls.

Provat med ljummet eller lite varmare vatten? Brukar lösa det problemet

Läste nåt om det... men tanken låter inte lockande. Minns de misserabla försöken med ljummet vatten och kreatin. Ger mig rysningar bara av att tänka på det... :P

Whistler
2008-07-15, 01:11
1dl? GAH!

Minst en halvliter blandar jag med, skaka ordentligt i shaker och låt stå någon minut, sedan skaka lätt så skummet går ner i vattnet och därefter svepa alltihop.

Endura
2008-07-15, 09:59
Eller så häller man det direkt i mun, tar några klunkar vatten och bara sväljer...

Piranha
2008-07-15, 10:10
Eller så köper man motsvarande produkt i tablettform.

ligne
2008-07-15, 10:25
Eller så häller man det direkt i mun, tar några klunkar vatten och bara sväljer...

HARDCORE :hbang:

det hade jag aldrig klarat :em:

vsson
2008-07-15, 13:05
Eller så köper man motsvarande produkt i tablettform.

Hur mycket skiljer det sig i pris mellan tablett och pulver? Är det någon annan skillnad i effekt eller tid för produkten att verka?

ravendb
2008-07-15, 23:20
Ljummet vatten som en sa tidigare, häll sen i lite kallt vatten när det har löst sig. Jag själv dricker det ljummet eftersom kroppen tar upp det snabbare, och kallt vatten stör matsmältningen i alla fall. :)