handdator

Visa fullständig version : Magus Uggla - Vilken uggla!


shut teh face
2008-07-14, 18:22
http://www.expressen.se/noje/1.1231540/las-chatten-med-magnus-uggla

leffekäck: varför stängde du forumet på din sajt? det var ju jättebra!
Magnus Uggla: Orka

leffekäck: kan du erkänna att senaste plattan inte är den bästa du gjort? (eftersom du knappt spelar några av de låtarna på turnén tror jag du håller med!)
Magnus Uggla: Orka


Emmet: Why are you not writing and singing any songs in non-Swedish?
Magnus Uggla: Ja fundera på det du.




Han är helt äcklig hela intervjun.

von huff
2008-07-14, 18:32
Påminner lite om Svinesson i Kalle Anka

NiXPhoenix
2008-07-14, 18:35
"Elizabeth 44: Hej magnus Jag tycker du är otroligt bra men mina "kompisar" tycker jag är "sjuk" som nästan kan alla dina texter och spelar dina skivor väldigt, väldigt ofta hemma. Skall jag byta bekantskapskrets kanske?
Magnus Uggla: Du är fan sjuk. Ha ha ha"


:laugh: :laugh: taskigt

Har faktiskt sett honom när jag var rätt liten, han hade en svart M3a som vi råkade parkera bredvid... Han var jävligt kort, typ som min mamma i längd (~ 160)
Han verkar inte alltför sympatisk när han deltog i den där chatten iaf...

Kwon
2008-07-14, 19:09
Denna e bra. :D

karro: tja magnus jag tycker du bara är så jäkla bra men vad gör du nu igentligen? älskar dina låtar bye
Magnus Uggla: Svar: chattar

Tina: Kommer du ihåg nåt från Kärrgruvan? Hur går det för Pirken, är han fortfarande singel?
Magnus Uggla: Kärrgruvan var fantastisk. Hade premiär där 86 det glömmer jag aldrig. Pirken är singel om du är sugen.

skaparn
2008-07-14, 19:11
Faktum är att Magnus Uggla slängde upp sin bildörr framför min cykel förra veckan i början på Roslagsgatan. Jag blev tvungen att bromsa kraftigt men tror faktiskt han helt lyckades att inte ens märka det utan hoppade ut och såg ut som en rockstjärna. Fast såklart en kort rockstjärna.

Floddan
2008-07-14, 19:14
han har mycket ångest.

Scratch89
2008-07-14, 19:15
Magnus Uggla verkar vara en vidrig människa. Sen pratar han stockholmska också.

egge
2008-07-14, 19:16
Magnus Uggla verkar vara en vidrig människa. Sen pratar han stockholmska också.

Plus att han gör vidrig musik. Döts straff.

Kwon
2008-07-14, 19:16
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

tezz: du har vart i oxelösund 98 eller något sånt. det vet jag. på jogersö.. kommer inte ihåg vad det heter men det brukar ju vara en två tre band där.
Magnus Uggla: Ok det är mer än vad jag vet.

Robert: Hej Magnus! Jag och min familj bodde på samma hotell som dig i Jönköping på mitten av 80-talet. Man hade rum ut mot poolen och rätt som det var klev du in i vårat hotellrum istället för ditt eget. Det var en upplevelse som jag aldrig glömmer. Minns du?
Magnus Uggla: Jag var nog inte spik nykter den gången heller

Scratch89
2008-07-14, 19:18
Jag gillar den kyliga tonen och avsaknaden av smileys. :D

Kwon
2008-07-14, 19:19
Ja han känner sig gammal och cynisk och vill ej minnas svunna tider! :D

Hade nog åsse haft liknande ton på intervjun efter 50 år.. ;)

Eddie Vedder
2008-07-14, 19:33
Han måste ha specialstuderat Bob Dylans teknik vid intervjuer.

King Grub
2008-07-14, 19:43
Han försökte tränga sig före mig i kön på Akademibokhandeln en gång, men där fick han tji. Han gillade inte när jag kallade honom "din lilla tomte" när han blev grinig för att han inte fick gå före heller.

Eldhroka
2008-07-14, 19:47
Jag gillar Uggla.

Jag gillar att han inte verkar bry sig om vad folk tycker om honom.
Han kör sitt eget race :)

L-Sami
2008-07-14, 19:47
Han försökte tränga sig före mig i kön på Akademibokhandeln en gång, men där fick han tji. Han gillade inte när jag kallade honom "din lilla tomte" när han blev grinig för att han inte fick gå före heller.

Haha :laugh:

Lucas
2008-07-14, 19:50
jag är fan osäker på vem som är befogad att namedroppa

grub - uggla
eller om uggla kan namedroppa grub?

NiXPhoenix
2008-07-14, 19:50
Han försökte tränga sig före mig i kön på Akademibokhandeln en gång, men där fick han tji. Han gillade inte när jag kallade honom "din lilla tomte" när han blev grinig för att han inte fick gå före heller.



Haha, härligt

Verkar vara ett antal som träffat på honom, och då är vi inte så många som besökt tråden hittills.

Motorbreath
2008-07-14, 22:29
Synd att skaparn inte cyklade på honom. Grub är bäst. Uggla är världens sämsta låtskrivare.

hahavaffan
2008-07-14, 22:34
Plus att han gör vidrig musik. Döts straff.Döts straf, helt klart.

Magnus uggla ägde när jag var liten och klen. Nu när jag blivit äldre och klen, suger han hästgödsel.

vesterberg
2008-07-14, 22:41
leffekäck: ditt live-framträdande i tv4:s nyhetsmorgon i höstas med "pärlor åt svin" och "min igen" var otroligt snyggt - mycket bättre än skivans sound. när får vi mer uggla unplugged?
Magnus Uggla: Vad vet jag om framtiden

Anastelle: Hej Magnus. Varför väljer du att släppa skivor med Expressen?
Magnus Uggla: Varför inte. Dom är ju hur bra som helst.

Micke: Jag såg dig första gången på Domino Hornstull. Jag tror att det var 1974. När började du att turnera
Magnus Uggla: Gud vad du måste vara gammal.


guld.

PowPow
2008-07-14, 23:13
Ganska skönt med ett avbräck i en tid när artister ska vara så jävla måna och kärliga med sina fans.

Fast ja. Uggla suger i vilket fall som helst.

Whistler
2008-07-14, 23:56
Jag har ny signatur.

kelk
2008-07-15, 00:32
Anna: är det roligt att vara kändis eller typ jobbigt? :D
Magnus Uggla: Nej!


Ha ha

Eddie Vedder
2008-07-15, 04:39
Jag har ny signatur.

NOOOOOOOO!!!!*cry* *cry*

Ganymedes
2008-07-22, 12:54
Jag gillar Uggla.

Jag gillar att han inte verkar bry sig om vad folk tycker om honom.
Han kör sitt eget race :)

Fast är det verkligen en legitim orsak till att vara otrevlig och bete sig som ett mongo? Man kan köra sitt eget race utan att hålla på som han gör. Jag hatar Magnus Uggla så till den grad, att jag faktiskt vänder i dörrn på <valfritt ställe> om de spelar hans jävla skitmusik. Och hade jag sett honom live så hade min fot ersatt hans käke i placering. - Men så kör jag ju bara mitt race och bryr mig inte om vad folk tycker om mig. :cool:

Eddie Vedder
2008-07-22, 12:59
Fast är det verkligen en legitim orsak till att vara otrevlig och bete sig som ett mongo?

Det är hans image och alla som gillar honom vet ju om det. Han vet antagligen vad folk förväntar sig av honom och måste ju därför leva upp till den bilden.

Nitrometan
2008-07-22, 13:07
Det är hans image och alla som gillar honom vet ju om det.
Å vem fan gav honom den imagen?

Kurash
2008-07-22, 13:30
Uggla är en av vår tids största poeter. Den döende dandyn är ett sant mästerverk. Alla 28+ vet att detta är sant och kan omöjligen motstå att nynna med i Trubaduren eller Mattläggar-Oves hjulsång. Är man tant och lite äldre lyssnar man hellre på Fula Gubbar eller Jag mår Illa.
Personliga favoriter är just Hjulsången, Joey Killer, IQ och Staffans Matematik.

Nitrometan
2008-07-22, 13:42
Personliga favoriter är just Hjulsången, Joey Killer, IQ och Staffans Matematik.
Nåja. Skulle väl inte kalla honom poet direkt. Men IQ är en rolig sång, särskilt när man har träffat en av vakterna som var anledningen till att den lilla ugglan skrev sången.

joriice
2008-07-22, 14:07
Gillar inte Magnus Ugglas musik heller, men min 5 åriga kusin gör... Måste avvänja honom.

Ganymedes
2008-07-22, 15:03
Gillar inte Magnus Ugglas musik heller, men min 5 åriga kusin gör... Måste avvänja honom.

Det är försent för honom. Sorry. :MrT:

Ganymedes
2008-07-22, 15:04
Det är hans image och alla som gillar honom vet ju om det. Han vet antagligen vad folk förväntar sig av honom och måste ju därför leva upp till den bilden.

Tja, det var ju ett tvättäkta argument. *kissass*