handdator

Visa fullständig version : Handen på hjärtat koloiter! För bövulen!


Röda_Lacket
2008-07-14, 16:00
Det har varit lite väl mycket pgk (politiskgymkorrekthet) på detta forumet. Hur många här kan säga emot dessa påståenden

1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)
3. Jag tränar bara för att jag annars skulle samla på frimärken (ETT LIV)

Jag passar in på alla dessa så vem mer här vågar erkänna sanningen och sluta vara så PGK

skaparn
2008-07-14, 16:01
Alla stämmer på mig.

Scratch89
2008-07-14, 16:03
Jag är en tvärhand hög, så någon trottoar-respekt kommer jag nog aldrig att få. Jag är tillräckligt charmig för att kunna ligga, oavsett om jag slår en dubbel biceps eller ej. Och slutligen, skulle jag inte tränat hade jag spelat betydligt mer TV-spel, datorspel och bas än vad jag gör nu. Så njae.

Man and Machine
2008-07-14, 16:11
På ettan stämmer jag in totalt, tvåan är en positiv bieffekt och trean stämmer inte alls.

Lexidos
2008-07-14, 16:20
På ettan stämmer jag in totalt, tvåan är en positiv bieffekt och trean stämmer inte alls.

Samma här
Fast 1:an borde vara mer i stil med: Inte nödvändigtvis fler men snyggare partners

JonasTL
2008-07-14, 16:33
Eeeeh, får man respekt om man är stor?? då ska man fan vara steroidstor och 2 meter lång.

Annars handlar det bara om attityden inte om storlek.

Vem blir skrämd av någon som är vältränad? En gammal tant kanske, en kniv sitter lika fint i ett monster som i en klenis etc etc.

Rex
2008-07-14, 16:34
1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)

tp_88
2008-07-14, 16:42
Jag tränar bara för att kunna erövra kvinnor - Yes-style.

Man and Machine
2008-07-14, 16:47
Samma här
Fast 1:an borde vara mer i stil med: Inte nödvändigtvis fler men snyggare partners

Now we talking :thumbup:

Mental
2008-07-14, 16:49
Atså, ordet BARA utesluter ju alla andra alternativ.

Så om man tränar Bara för att få ligga så har man inga andra själ?

ManuelIT
2008-07-14, 16:49
1 = inte enbart, men en del av motivationen kommer därifrån.

2 och 3an stämmer inte.

LoTiX
2008-07-14, 16:55
Snyggare kropp och något att göra på fritiden så indirekt stämmer ju alla tre.

Mental
2008-07-14, 16:55
För att svara på frågan så tränar jag dels för att det ger en endorfinkick. Men även för att min far har högt blodtryck och min mor har dåliga blodfetter, båda är ärftliga och kan förebyggas med träning.

L-Sami
2008-07-14, 17:04
1. Jag tränar för att det är annars tråkigt med livet, mycket bra sysselsättning att träna.
2. Jag tränar för att kunna se mig i spegeln utan att tycka jag ser skit ut.
3. Jag tränar för att träning är endorfinhöjande och det leder till bättre välmående.
4. Jag tränar för att locka till mig damer utan att behöva ragga järnet.
5. Jag tränar för att kanske tävla nångång.
6. Jag tränar för att träning kompletterar mig, en pusselbit som måste ligga på plats för att jag ska kunna vara mig själv och fungera väl.
7. Jag tränar för att träning är adrenalinhöjande ibland lite spänning i livet tycker jag om.
8. Jag tränar för att kunna äta mycket och gott utan att ha dåligt samvete över det. Man blir snygg genom att äta ;)
9. Jag tränar för att slippa få ont i leder, skelettet och musklerna.
10. Jag tränar för att jag vill inte vara medelsvensson :)

Mapa
2008-07-14, 17:27
jag tränar för att jag tycker de är jävligt roligt och mår bra av de.. jag tränar inte för nån yttre faktor, respekt, sex osv

stevebc
2008-07-14, 17:35
Jag är en tvärhand hög, så någon trottoar-respekt kommer jag nog aldrig att få. Jag är tillräckligt charmig för att kunna ligga, oavsett om jag slår en dubbel biceps eller ej. Och slutligen, skulle jag inte tränat hade jag spelat betydligt mer TV-spel, datorspel och bas än vad jag gör nu. Så njae.Du ser lång ut på din avatar. Föreställer mig ca 190 cm. Så är alltså inte fallet?

Topic: tränar för styrka men visst, strandfysik är en bonus

shadowfire
2008-07-14, 17:36
Ettan enbart av de tre alternativen.
Sedan har jag andra anledningar, varav L-sami prickade in ett antal av dem.
Inte att förglömma, för oss som har stillasittande jobb så är träning näst intill behövligt för överlevnad.

MilkmaN
2008-07-14, 17:36
Jag tränar för att orka med alla de ligg jag måste genomföra oavsett.

bulldozer
2008-07-14, 17:42
Det har varit lite väl mycket pgk (politiskgymkorrekthet) på detta forumet. Hur många här kan säga emot dessa påståenden

1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)
3. Jag tränar bara för att jag annars skulle samla på frimärken (ETT LIV)

Jag passar in på alla dessa så vem mer här vågar erkänna sanningen och sluta vara så PGK

Har redan en parter, folk är till för att gås igenom..

Jag tränar alltså för att ha ett liv, där ser man.

Deceiver85
2008-07-14, 17:45
Jag tränar för att kunna posta på Kolozzeum med gott samvete...

nr16
2008-07-14, 17:54
Jag tränar för att få fördelar i andra sporter...

kalle_banan
2008-07-14, 17:54
Jag tränar för att det är kul
För att det är förbannat skönt
Och för att det är nyttigt

Sen att man blir snyggare kan jag inte klaga på, visst går jag och spänner mig framför spegeln, och det var därför jag började, men nu gör jag det för att jag mår bra av det och tycker det är kul.

kalle_banan
2008-07-14, 17:55
Du ser lång ut på din avatar. Föreställer mig ca 190 cm. Så är alltså inte fallet?

Topic: tränar för styrka men visst, strandfysik är en bonus

Jag har sett scratch, och han är som en smurf med svart hår.
:D

shut teh face
2008-07-14, 18:16
Det är skönt att efter ett hårt pass komma hem, ta det lugnt och knäcka en Pepsi Max.

Nej jag skojade jag tränar inte. Jag vet inte ens varför jag hänger här på kolozzeum. :laugh:

babidi
2008-07-14, 18:16
Ligga, check
Respekt, check
Ett liv, eehhhh jag sitter på kolozzeum...

theoppositescollide
2008-07-14, 18:18
På ettan stämmer jag in totalt, tvåan är en positiv bieffekt och trean stämmer inte alls.

+1


egentligen har jag inte tid med träning överhuvudtaget, så trean funkar inte alls

Jay-Z
2008-07-14, 18:22
Delar rätt många av L-Samis punkter, dock ej träning för att attrahera honor.

Sedan vill jag lägga till en punkt: Jag tränar för att jag har läst för många Marvel-tidningar. :/

harald_hårfager
2008-07-14, 18:56
Jag tränar inte "bara" för något alls. Faktum är att jag inte alls längre vet varför jag tränar, eller började träna styrkelyft eller vanlig styrketräning. Men jag vet att jag oftast tycker det är kul att vara iväg och lyfta och att jag oftast ser fram emot nästa gång.

Scratch89
2008-07-14, 19:01
Du ser lång ut på din avatar. Föreställer mig ca 190 cm. Så är alltså inte fallet?

Jag är 173 cm, tyvärr. Vore inte så manligt att väga 75 kg om jag var 190 lång. ;)


Jag har sett scratch, och han är som en smurf med svart hår.
:D

:D

Kwon
2008-07-14, 19:04
Fick ligga innan jag tränade med vikter. Fick ligga efter.

Fick respekt innan jag tränade med vikter. Fick mindre respekt efter! :D

Floddan
2008-07-14, 19:10
skulle vara tvåan och kanske trean.

moment22
2008-07-14, 19:20
Jag tränar för att jag vill stå ut jämnfört mot andra, tränar för att få mer uppmärksamhet av alla.

Loke
2008-07-14, 19:23
Jag tränar för att kunna posta på Kolozzeum med gott samvete...

Ibland känns det nästan precis så för mig faktiskt. Jag känner iaf att jag förtjänar att kasta bort tid på kollo ju bättre jag tränar.

joriice
2008-07-14, 19:33
jag tränar för att kunna lägga in en stöt mot gympersonalen.

Exdiaq
2008-07-14, 19:51
1. Nej, men indirekt blir det så eftersom jag tränar för att det får mig att må bättre = bättre självförtroende = mer attraktiv = mer sex
2. Nej, men för att folk ska göra det på fotbollsplanen
3. Delvis rätt

Tricklev
2008-07-14, 20:09
Jag bär pistol, inte fasen inger storlek någon extra respekt.

WORD BR0!!111231246666jd6

Allan
2008-07-14, 20:37
Nej, nej och nej

bertbert
2008-07-14, 20:40
Det har varit lite väl mycket pgk (politiskgymkorrekthet) på detta forumet. Hur många här kan säga emot dessa påståenden

1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)
3. Jag tränar bara för att jag annars skulle samla på frimärken (ETT LIV)

Jag passar in på alla dessa så vem mer här vågar erkänna sanningen och sluta vara så PGK

Självklart svarar jag nej på alla dessa

Om du tror att det här är "sanningen" och att alla är "så politiskgymkorrekt" kan det vara läge att ge sig ut och träffa lite folk. För det där stämmer på väldigt få. Eller så är det någon ironi/humor/sarkasm som går mig helt förbi.

skaparn
2008-07-14, 20:44
Självklart svarar jag nej på alla dessa

Om du tror att det här är "sanningen" och att alla är "så politiskgymkorrekt" kan det vara läge att ge sig ut och träffa lite folk. För det där stämmer på väldigt få. Eller så är det någon ironi/humor/sarkasm som går mig helt förbi.

Han trollar ju. Bra trollat förvisso eftersom han visste att ta till orden politiskt korrekt, som varit en het fråga vid ett flertal tillfällen här på kolo.

skaparn
2008-07-14, 20:46
Jag bär pistol, inte fasen inger storlek någon extra respekt.

WORD BR0!!111231246666jd6

Sjukt gangsta

http://www.craphound.com/images/mursiipod.jpg

3.1415926535
2008-07-14, 22:15
Jag tränar för att jag hör röster i mitt huvud som tvingar mig.

vesterberg
2008-07-14, 22:55
1. Det är kul.

Shajjn
2008-07-14, 22:57
För hårt sex.

Fatalist
2008-07-15, 01:39
4. För att det ger ett välmående och dessutom är nyttigare än att skaffa det välmåendet på annan väg.

theoppositescollide
2008-07-15, 01:59
Jag är 173 cm, tyvärr. Vore inte så manligt att väga 75 kg om jag var 190 lång. ;)

63 på 190 var jag nere i innan *facepalm*


Fast höftben som folk slår sig på kanske inte är så jäkla manligt ändå *screwy* 73 and going strong nu dock *flex*

Tricklev
2008-07-15, 02:21
Sjukt gangsta

http://www.craphound.com/images/mursiipod.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/5679/gagtk5.jpg

Imni
2008-07-15, 07:40
jag tränar för att jag tycker de är jävligt roligt och mår bra av de.. jag tränar inte för nån yttre faktor, respekt, sex osv

+1

Trassel
2008-07-15, 07:49
Det ger en kick att bli starkare, springa längre osv samt som tjej så är det en viss självbevarelsedrift.

Tid? näe det är ju ett ständigt planerande för att hinna med passen.

Nitrometan
2008-07-15, 07:50
jag tränar för att jag tycker de är jävligt roligt och mår bra av de.. jag tränar inte för nån yttre faktor, respekt, sex osv
Jag håller med Mapa.

Är jag också Herr Mapa då?

thatkrillesshow
2008-07-15, 08:21
Jag håller med Mapa.

Är jag också Herr Mapa då?
Nä, du har bara amazing ass power.

http://www.craigslistcurmudgeon.com/wp-content/uploads/2008/02/windowslivewriteramazingassoffersamazingexposure-8179plumbers-butt-2.jpg

Mats J
2008-07-15, 08:34
Tränar endast för att det är kul att se utveckligen i styrka och till viss del massa, dvs. deff och skit för att se bra ut går bort helt. Obegripligt hur någon kan träna för saker som se bättre ut, lättare att få sex, respekt osv.. Måste vara osäkra 15-17 åriga killar i så fall.

Björkvedens mästare
2008-07-15, 09:00
Det där kanske stämmer på de flesta ovuxna/omogna kolomedlemmar...

Imni
2008-07-15, 09:10
text...Tid? näe det är ju ett ständigt planerande för att hinna med passen.

Mm, tyvärr. dessutom ska passen under hela veckan planeras in med polares struliga scheman vad gäller aktiviteter o fest.

För att återgå till trådämnet kan ja inte fatta dem som endast tränar för att se bra ut o leva mer hälsosamt. Eller ja förstår syftet men inte att dem orkar. Om ja inte tyckte d va kul hade ja aldrig orkat tränat.

denpa
2008-07-15, 09:14
Jag tränar för att må bra.
Samt att vara fin för mig själv och min fru.

Troll
2008-07-15, 10:39
1: Jag har redan en partner! (skulle jag attrahera fler = ingen sex!) *grr27*

2: Folk flyttar sig redan när jag går! (men inte för att jag är stor!) :krampus

3: Stämmer inte heller! (men har inget bra att tillägga!) :MrT:

Piranha
2008-07-15, 10:41
Alternativ 1, kanske fungerar till en viss gräns.

Alternativ 2 är rent felaktigt, det fungerar ej så IRL.


Alternativ 3 är jag med på helt klart.

chidde
2008-07-15, 11:34
1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)
3. Jag tränar bara för att jag annars skulle samla på frimärken (ETT LIV)


1. det var så på ett eller annat sätt. man ville ju bli lite attraktiv hos honorna med lite muskler, men huvudsakligen handlade det om att få ett gott självförtroende. med åren har man dock insett att det finns viktigare saker i livet än ett bicepsmått

2. så stor kunde jag inte föreställa mig att bli, men ptja... hade man haft ekonomiska krafter hade folk flyttat sig ändå, samt rullat ut röda mattan... då tror jag ärligt talat att dem skiter i hur mkt du tar i bänkpress

3. det var ju ett intresse, och man blev taggad hela tiden när man såg förbättringarna efter varje pass. men hade jag inte tränat (vilket jag inte gör nu heller) så hade jag kunnat fylla mina dagar med annat så det är nog inte där skon klämmer

summa kardemumma: 1 poäng

Mescreant
2008-07-15, 17:09
En viktig del av att vara en übermensch, resten är positiva bieffekter.

Kwon
2008-07-15, 22:03
Om jag skall vara riktigt ärlig så var det enda skälet till att jag började lyfta vikter (var helt ointressant förut) för att ge mig starkare armar och mer KO-power.

Det var som så att jag tränade TKD förr och då jag visserligen hade giftiga sparkar på den tiden var mina armar ganska tunna.

Jag började även träna WT som komplement till TKD (båd ben och handtekniker) men jag kände att min KO-power med armarna var lacking, så jag började lyfta skrot.

Lyfta skrot var helt och hållet ointressant för mig på högstadiet och gymnasie-tiden då jag ville vara så lätt som möjligt för mina aerial kicks och jag förlitade mig helt och hållet på dom.

Lite in på gymnasiet började jag dock trolla lite med vikter (speciellt för armarna och axlarna) då min upperbodystrength var grymt lacking.

Sen flöt det på bara och jag tyckte det var mkt roligare än vad jag först trodde och testade även en och annan bänkpress, pressbänk och press-sylta.

Så på ett eller annat sätt så kanske man kan stoppa in mig under trådskaparens Punkt 3.

Det var som komplement till kampsporten/frimärkssamlandet först, men sedan blev det roligare än vad jag först trodde.

Nuförtiden har jag dock inte tränat på länge. :D

h1tman
2008-07-16, 11:13
Det har varit lite väl mycket pgk (politiskgymkorrekthet) på detta forumet. Hur många här kan säga emot dessa påståenden

1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)
3. Jag tränar bara för att jag annars skulle samla på frimärken (ETT LIV)

Jag passar in på alla dessa så vem mer här vågar erkänna sanningen och sluta vara så PGK

om du tar bort bara och lägger till 4. Jag tränar för att må bättre så träffar du mig rätt bra

LadyInsane
2008-07-16, 11:26
Det har varit lite väl mycket pgk (politiskgymkorrekthet) på detta forumet. Hur många här kan säga emot dessa påståenden

1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)
3. Jag tränar bara för att jag annars skulle samla på frimärken (ETT LIV)

Jag passar in på alla dessa så vem mer här vågar erkänna sanningen och sluta vara så PGK

1. Jag tränar bara för att kunna attrahera mer partners (SEX)
- Sant...:D Jag har iofs aldrig haft svårt med att få folk att vilja ligga med mig, men ännu mer uppmärksamhet är ju alltid roligt...:D

2. Jag tränar bara för att folk ska flytta på sig när jag kommer promenerandes(RESPEKT)
- Ingen flyttar på sig nufötiden heller. Dock vågar inga brudar bråka med mig på krogen!

3. Jag tränar bara för att jag annars skulle samla på frimärken (ETT LIV)
- Ja, lite kanske. Det är min största hobby och det tar mycket tid, men hade jag inte sysslat med det, hade jag förmodligen sysslat mer med musik och film.

Framför allt styrketränar jag ju, för att det är det roligaste som finns. *cupid*

Sniggel
2008-07-16, 11:28
Jag bli grov, vilket automatiskt innebär att jag inte kommer vara optimal för punkt 1.
Punkt 2 är löjlig.
3:an, se Mapas quote och lägg till "jag har en massa andra intressen också"

jag tränar för att jag tycker de är jävligt roligt och mår bra av de.. jag tränar inte för nån yttre faktor, respekt, sex osv