handdator

Visa fullständig version : Michael Clarke Duncan


Carolinew
2008-07-13, 17:05
Såg The Green Mile igår och slogs av hur stor han faktiskt var, och genast började man ju fundera på om han är kroppsbyggare? Har sökt på google men hittar ingenting så vänder mig till Kolo-eliten... Är Duncan byggare/idrottsman på nåt sätt eller är han bara jävligt stor och vältränad? :confused:

http://members.aol.com/aleong1631/greenmile2.jpg

http://cache.daylife.com/imageserve/02QL9tH0E1dsN/340x.jpg

Slartibartfast
2008-07-13, 17:07
och genast började man ju fundera på om han är kroppsbyggare? ]

Nej, jag tror han är simhoppare. :)

ok. jag drygar mig.

Carolinew
2008-07-13, 17:10
Nej, jag tror han är simhoppare. :)

ok. jag drygar mig.

Nu menar jag givetvis om han tävlat eller liknande, inte bara hänger på gymmet. För det är ju rätt uppenbart.

Stoltz
2008-07-13, 17:14
I Green Mile är han modifierad dock, med dator. Han är dock väldigt stor, normalt sett också :)

Han var dörrvakt/bouncer innan han blev skådespelare, vet inte om han tävlade i BB dock.

Spader
2008-07-13, 17:43
bra form för att vara 51 år också...

Svedberg
2008-07-13, 17:51
Han är ju bara 1.96 cm enligt imdb, fast Stoltz sa ju att han var modifierad i The green mile, i andra filmer ser han ju "bara" stor ut.

Sniggel
2008-07-13, 17:55
Han ser ju kolossal ut i Green Mile. Men han var alltså datormodifierad, är inte sånt jäkligt high-tech att göra i realtid, en sak om man datoranimerar en figur men att modifiera levande person, kanske bara jag som inte hänger med i tekniken :/ I vilket fall var det en bra film. :)

Frantic
2008-07-13, 18:13
In actuality, Michael Clarke Duncan is of a similar height as his co-star David Morse and is a couple inches shorter than James Cromwell. Among other things, creative camera angles were used to create the illusion that Duncan as John Coffey towered over the prison staff, even Brutal Howell and Warden Moores. - IMDB

Exdiaq
2008-07-13, 18:36
Han ser ju kolossal ut i Green Mile. Men han var alltså datormodifierad, är inte sånt jäkligt high-tech att göra i realtid, en sak om man datoranimerar en figur men att modifiera levande person, kanske bara jag som inte hänger med i tekniken :/ I vilket fall var det en bra film. :)



Undrar också om det verkligen är så, har svårt att tro det eftersom den gjordes 98-99.

Stoltz
2008-07-13, 18:38
In actuality, Michael Clarke Duncan is of a similar height as his co-star David Morse and is a couple inches shorter than James Cromwell. Among other things, creative camera angles were used to create the illusion that Duncan as John Coffey towered over the prison staff, even Brutal Howell and Warden Moores. - IMDB

Så var det kanske, kanske inte alls var datorgjort. My bad, mindes fel.

stevebc
2008-07-13, 18:44
Han är ju bara 1.96 cm enligt imdb, fast Stoltz sa ju att han var modifierad i The green mile, i andra filmer ser han ju "bara" stor ut.Han ser ut att vara 50 cm längre än vakterna runtom så den måste vara fett modifierad den bilden. Han borde kanske vara lite längre än deras polismössor då.

Tricce
2008-07-13, 18:46
Jepp Tom Hanks är 1.83 och Duncan 1.96 på bilden där Tom är till vänster så ser det ut att skillja betydligt mer än så.

Allan
2008-07-13, 18:58
Äh, i Hollywood har man kunnat trolla med kameran långt innan datorerna. Det har t o m funnits skådisar som har inskrivet i sina kontrakt att de aldrig får se korta ut. Stallone (http://www.popstarsplus.com/actors_sylvesterstallone.htm) och Cruise (http://wiki.answers.com/Q/How_tall_is_Tom_Cruise)t ex. Alan Ladd (http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Ladd) fick stå på enlå da när han skulle släta Sophia Loren (http://en.wikipedia.org/wiki/Sophia_Loren), vid ett annat tillfälle grävde man ett dike som hon skulle gå i när de promenerade

Kwon
2008-07-13, 19:52
Han ser ut att vara 50 cm längre än vakterna runtom så den måste vara fett modifierad den bilden. Han borde kanske vara lite längre än deras polismössor då.

På den översta bilden Caroline postade så går han på en plattform, därför ser han mycket längre ut.

Hans fysik är dock ej modifierad i bilden, däremot har han en alldeles egen liten catwalk som han går på! :) [För att göra hans karaktär gigantisk]

L-Sami
2008-07-13, 19:55
http://cache.daylife.com/imageserve/02QL9tH0E1dsN/340x.jpg

Den här bilden kommer ifrån en celebrity all-star game där kändisar spelar mot varandra under all-starhelgen i Februari.

krellik
2008-07-13, 19:57
Man ser honon ofta på mma galor och vet att han tränar brassejujutsu. Har för mig att han är blåbälte.

Kändis brassejutsu fight Al Bundy vs Duncan hade väl varit lite kul (Ed Oneil är svartbälte i BJJ..)

Rahf
2008-07-13, 20:43
Det är inte alltför svårt att fixa rekvisita som är lite mindre samt ordna diverse attrapper och tekniker för att få honom att se större ut på film. Datorteknik är inte allt ;).

Jacksatan
2008-07-13, 20:47
Man ser honon ofta på mma galor och vet att han tränar brassejujutsu. Har för mig att han är blåbälte.

Kändis brassejutsu fight Al Bundy vs Duncan hade väl varit lite kul (Ed Oneil är svartbälte i BJJ..)

en svartbältare lattjar med en blåbältare, så blir nog inte så intressant.

krellik
2008-07-13, 21:13
Jag vet att man inte vill låtsas om att styrka betyder något i bjj men det finns ju en viss styrkeskillnad. Hade han varit total noob hade det ju varit en sak men säg att han är ett högt blåbälte, jag är långt ifrån säker på att gamla gubben bundy skulle äga honom hur som helst. Kan ha fel förstås.

Jag menar det var ju inte svinlätt för Stor Nog att äga Bob Sapp och då är knapast Bob Sapp ett blåbälte i brassejutsu och Al Bundy är inte Noguera. Visst mma och slagg inblandat, men ändå.

palme
2008-07-13, 21:43
Sett många lättviktare fått betydligt större killar att klappa ur. Teknik slår styrka om vi pratar ren bjj/judo match.

Sett tvbilder från när duncan blev upptäckt på opera show...då såg han ut som en bodybuilder, hade hår oxå hehe. Stor kille!

krellik
2008-07-13, 22:36
Några små anmärkningar.

Först och främst hur ofta ser man någon överhuvudtaget som är så pass lång och samtidigt grov som samtidigt har så pass mycket träning som det tar för att bli ett högt blåbälte? Det är ju inte som att det dräller av dom direkt.

För det andra så är det skillnad på ett ungt hungrigt svartbälte som tävlar och en gammal gubbe som månhända kan ha fått sitt bälte lika mycket för att han har hängt med Gracie klanen i 20 år eller något liknande och såvitt jag vet aldrig har tävlat. Jag säger inte att Ed inte är grym men man vet ju faktiskt inte hur bra han är.

Naturligtvis är teknik viktigare än styrka, men alla är inte unga lejon som Marcello Garcia och teknik vinner knappast alltid över styrka, ju större skillnaden i styrkan och atletisism blir mellan atleterna ju mer spelar det naturligtvis in. Nu säger jag inte att Duncan skulle vinna men jag tvivlar på att det skulle vara hur lätt som helst för en kille som inte ens tävlar att vinna hur lätt som helst om det var på allvar. Nu är ju det här mycket hypotetiskt och vi kommer aldrig få reda på svaret. Närmaste exemplet jag kan tänka mej är faktiskt Bob Sapp mot Nogueria och det är ju inte perfekt eftersom ground and pound var involverat men det var som sagt en jävligt tuff match för Nogueira och han fick kämpa för att dra ut Sapp. Om man då tar och räknar in de faktorer som är att Noguera är en ung atlet som är hög nivå svartbälte och att ett blåbälte måste ha mycket bättre förståelse för grappling än vad Sapp har så tycker jag ändå det är ett okej exempel även fast det är mma.

haha inte världsviktig fråga naturligtvis men lite småkul hursomhelst...;)

palme
2008-07-13, 22:49
Vet inte om det är en bra jämförelse. Sapp har noll stående teknik (kan inte ens knäa bra) och ännu mindre liggande, han är fan nybörjare som endast förlitade sig på sin storlek (mer än styrkan) då han mest trängde in folk i hörnen i k1 och slugga och i mma la sig på de. Så fort kondisen tog slut lossa han.

Nog klara sig pga sin otroliga haka och kondis, samt teknik/rutin.


Diskutera bältesfärg är igentligen onödigt då det inte betyder nåt. Finns bra exempel (inom de flesta klubbar skulle jag tro) på folk som inte orkar göra sina examen men ändå bollar med svartbältena.

krellik
2008-07-13, 23:16
exakt Sapp har noll teknik men är ruggigt stark och det var knappt att Nog klarade sig genom den matchen trots att han är ett -elit- svart bälte. Nu var det ju mma då visserligen men ändå...

Sen snackar vi judo kan jag köpa såna exempel. Bjj å andra sidan är det inte så ofta någon mycket lägre graderad bollar med ett svartbälte, skulle väl möjligen vara ett sånt här fall där en förmodad extrem styrkeskillnad skulle kunna göra livet surt för svartbältet.

Sen har jag ingen tvivel i världen att tar vi ett tävlingstestat svartbälte av hög nivå att dom buntar ihop Duncan i en brassejujutsu match utan några större problem.