handdator

Visa fullständig version : Gjorde slut med min flickvän


Demoneyes
2008-07-13, 09:28
För några dagar sen gjorde jag slut med min flickvän. Anledningen? Att jag både tröttnat och tappat mina känslor för henne. Men nu blir jag sjukt störd på att jag får en massa bilder i huvudet på henne med en massa andra killlar. Någon som känner igen sig?

Kan tillägga att vi var tillsammans ganska länge.

Lucas
2008-07-13, 09:48
well. så är det.


sen kommer väl det då du börjar sakna människan och det du "tröttnat" på blir charmigt igen.

Demoneyes
2008-07-13, 09:53
well. så är det.


sen kommer väl det då du börjar sakna människan och det du "tröttnat" på blir charmigt igen.

F*ck nooo! :) Satan men vad ska man göra? Pallar inte vara svartsjuk när det är jag som gjort slut om hon hittar ngn annan :S Är sj i lumpen så för mig blir det ingen ny på iaf 4 månader till.

lectris
2008-07-13, 09:59
F*ck nooo! :) Satan men vad ska man göra? Pallar inte vara svartsjuk när det är jag som gjort slut om hon hittar ngn annan :S Är sj i lumpen så för mig blir det ingen ny på iaf 4 månader till.

Finns inte så mycket du kan göra? Bitterheten kommer att avta med tidern.. tills dess är bara att acceptera att hon, precis som du, har rätt att träffa vem hon vill.

Svårt att äta kakan och ha den kvar liksom ;)

stargate
2008-07-13, 10:26
Gräset är inte grönare på andra sidan. Ta tillbaks hon annars kommer du kanske vara singel resten av livet.

Eldhroka
2008-07-13, 10:47
Kan tillägga att vi var tillsammans ganska länge.


Hur länge är ganska länge?

Ellis Wyatt
2008-07-13, 10:50
Du kan ju alltid tänka att du själv är med i bilderna. Med en kniv eller något annat avpen.

stargate
2008-07-13, 10:51
Demoneys är det inte skönt att du har/hade tjej nu när du ligger i lumpen då? Är la gött att slippa panikragga på helgerna bara för att få dig något?

mangemani
2008-07-13, 11:04
tja,att hon hittar någon annan är det bara en tidsfråga till,samma gäller dej själv.
bara att strunta i hennes liv som du inte har nått med att göra längre och gå vidare med ditt.
stå ditt kast och vela inte på med en massa underliga tankar och en massa gammla känslor hit och dit.

shut teh face
2008-07-13, 11:38
Svartsjukan föds ofta samtidigt som kärleken, men lämnar nödvändigtvis inte en när kärleken gör.

stargate
2008-07-13, 11:58
Svartsjukan föds ofta samtidigt som kärleken, men lämnar nödvändigtvis inte en när kärleken gör.


tunga ord!

dam00r
2008-07-13, 12:44
hata tråkiga tjejer :(

erks
2008-07-13, 12:47
hata tråkiga tjejer :(

Det borde finnas någon slags HallofShame för dina kommentarer!

Fatalist
2008-07-13, 14:03
Demoneys är det inte skönt att du har/hade tjej nu när du ligger i lumpen då? Är la gött att slippa panikragga på helgerna bara för att få dig något?

Varför ska man göra det? Står du inte ut med att vara i ditt eget sällskap eller?

LadyInsane
2008-07-13, 14:33
Det borde finnas någon slags HallofShame för dina kommentarer!

:D

Slartibartfast
2008-07-13, 15:07
Det kommer alltid att kännas som ett knä i magen när man ser sitt ex med en ny kille första gången, eller hör att hon hittat någon. Det är sånt man får ta. Ta det som en man.

Demoneyes
2008-07-13, 15:30
Snackade lite med henne nyss och hennes polare verkar hettsa henne till att ligga runt..KUL att höra..Jag tycker fan fortfarande om henne men har tappat de där riktiga känslorna. JAg gör ju slut för att jag inte vill ge henne falska förhoppningar..jag gör ju slut för att hon inte ska lida.ändå är det jag som verkar göra det :S

Visst hon är ledsen och visst vill hon vara tillsammans med mig men det kändes inte självklart för henne att bli ihop igen. HOn dillar om att hon har ställt in sig på att vara singel och skit bla bla bla men ändå vill hon vara tillsammans med mig.

Jag vet inte vad jag hade tänk mig..kanske att jag inte skulle reta mig så mycket på hur lätt hon verkar ha tagit det eller hur snabbt hon verkar ha ställt om sig.

Så nu är det helt plötsligt ett annat delemma..Nu är jag rädd för att bli lämnad om jag väljer att bli tillsammans med henne.. fan vad sjukt detta slog runt på mig sj.

Så har någon varit med om något liknande dvs att det har slagit runt på er själva.

Ps För er som bara tycker att det är jobbigt med såna här trådar varför ens lägga tid på dem då?*screwy* +1 till er andra som säger ifrån ni är guld.

Lelle Pelle
2008-07-13, 15:37
Det är ju fan som att jag skrivit detta själv, för ett år sedan. Vi var tillsammans i 3år, gjorde slut pga samma som du skriver om. Vi bråkade satan, knullade runt som fan för att göra varandra svartsjuka och sedan blev vi tillsammans igen efter 5månader. Doin' just fine now.

Hoppas det löser sig för dig.

Edit: Du kommer alltid bli skitarg när du ser henne med någon ny snubbe. En sådan sak kan, om du har en dålig dag, förstöra en hel kväll. Det är tungt, men du får helt enkelt leva med det.

Gymfjollan
2008-07-13, 15:40
Snackade lite med henne nyss och hennes polare verkar hettsa henne till att ligga runt..KUL att höra..Jag tycker fan fortfarande om henne men har tappat de där riktiga känslorna. JAg gör ju slut för att jag inte vill ge henne falska förhoppningar..jag gör ju slut för att hon inte ska lida.ändå är det jag som verkar göra det :S

Visst hon är ledsen och visst vill hon vara tillsammans med mig men det kändes inte självklart för henne att bli ihop igen. HOn dillar om att hon har ställt in sig på att vara singel och skit bla bla bla men ändå vill hon vara tillsammans med mig.

Jag vet inte vad jag hade tänk mig..kanske att jag inte skulle reta mig så mycket på hur lätt hon verkar ha tagit det eller hur snabbt hon verkar ha ställt om sig.

Så nu är det helt plötsligt ett annat delemma..Nu är jag rädd för att bli lämnad om jag väljer att bli tillsammans med henne.. fan vad sjukt detta slog runt på mig sj.

Så har någon varit med om något liknande dvs att det har slagit runt på er själva.

Ps För er som bara tycker att det är jobbigt med såna här trådar varför ens lägga tid på dem då?*screwy* +1 till er andra som säger ifrån ni är guld.


enligt mig så verkar du fortfarande vara kär i henne !... ja jag är bara 15 år men vart med om sånt , är med om sånt nu , känns ruggit tungt, men det finns två saker att göra det på , du träffar henne å pratar ut som du känner , eller så blickar du framåt. . Tänk på att det föregående har varit. antingen så ångrar du dig inte eller så ångrar du dig väldans mycket..

lycka till hursom helst iallfall. ! :thumbup:

Demoneyes
2008-07-13, 15:40
Det är ju fan som att jag skrivit detta själv, för ett år sedan. Vi var tillsammans i 3år, gjorde slut pga samma som du skriver om. Vi bråkade satan, knullade runt som fan för att göra varandra svartsjuka och sedan blev vi tillsammans igen efter 5månader. Doin' just fine now.

Hoppas det löser sig för dig.

Edit: Du kommer alltid bli skitarg när du ser henne med någon ny snubbe. En sådan sak kan, om du har en dålig dag, förstöra en hel kväll. Det är tungt, men du får helt enkelt leva med det.

Vi har varit tillsammans i 2.5år det jobbiga är att jag är helt övertygad om att hon kommer ligga runt mer än mig är ju i lumpen så kommer inte vara hemma så mkt. Visst finns det tjejer där uppe men tror det blir svårt att ställa om sig från att varit med någon så länge till att vara singel.....

forslund
2008-07-13, 15:48
Men nu blir jag sjukt störd på att jag får en massa bilder i huvudet på henne med en massa andra killlar.

Hur tror du hon mår då? Hon blir dumpad av dig för att dina känslor svalnat när hennes antagligen inte alls gjort det. Det är nog inte bara du som går runt och tänker henne med andra killar. Hon tänker garanterat samma sak om dig.

Ska du bli tillsammans igen ska du be om djupaste ursäkt samt göra det för att du verkligen ångrar dig, inte för att du mår dåligt pga. det. Du har gjort slut, nu får du ta konsekvenserna för det också.

Ja, jag talar ur erfarenhet. Hände mig för lite över en vecka sen. *grr*

Tjuckot
2008-07-13, 15:51
rex som markar i kalsonger och lägger upp filmer på sig själv när han tränar utan tröja gnäller på att folk är attentionwhores? Fniss.

Demoneyes
2008-07-13, 15:51
Hur tror du hon mår då? Hon blir dumpad av dig för att dina känslor svalnat när hennes antagligen inte alls gjort det. Det är nog inte bara du som går runt och tänker henne med andra killar. Hon tänker garanterat samma sak om dig.

Ska du bli tillsammans igen ska du be om djupaste ursäkt samt göra det för att du verkligen ångrar dig, inte för att du mår dåligt pga. det. Du har gjort slut, nu får du ta konsekvenserna för det också.

Ja, jag talar ur erfarenhet. Hände mig för lite över en vecka sen. *grr*

Gjorde du eller hon slut?

forslund
2008-07-13, 15:53
Gjorde du eller hon slut?

Hon.

Slartibartfast
2008-07-13, 15:54
Det är ju fan som att jag skrivit detta själv, för ett år sedan. Vi var tillsammans i 3år, gjorde slut pga samma som du skriver om. Vi bråkade satan, knullade runt som fan för att göra varandra svartsjuka och sedan blev vi tillsammans igen efter 5månader. Doin' just fine now.

Det är stort av dig. Jag är inte såpass vuxen att jag skulle klara av att ta tillbaka en tjej om hon sexat med nån annan emellan. Det skulle vara etsat bakom ögonlocken på mig.

Det är nog inte bara du som går runt och tänker henne med andra killar. Hon tänker garanterat samma sak om dig.


Tanken på att ens partner är intim med någon annan är nog något som stör huvudsakligen män. Tjejer tar inte lika hårt på den fysiska biten.

Lelle Pelle
2008-07-13, 15:55
Vi har varit tillsammans i 2.5år det jobbiga är att jag är helt övertygad om att hon kommer ligga runt mer än mig är ju i lumpen så kommer inte vara hemma så mkt. Visst finns det tjejer där uppe men tror det blir svårt att ställa om sig från att varit med någon så länge till att vara singel.....
Sansa dig nu pojke. Mitt första råd är att chilla i någon vecka, prata inte med henne och pissa på allt skvaller du hör. Det bör du klara, det är ju bara en vecka kvar på lovet nu, sen hinner du inte fundera på henne på mycket.

Under dessa veckor bör du lära känna dig själv lite bättre, vill du verkligen ha tillbaka henne för att du älskar/tycker om henne eller är det bara för att du inte står ut att se henne med andra killar? Vill du ens ha tillbaka henne?

OT: Var ligger du inne?

Demoneyes
2008-07-13, 15:57
Hon.

Aj då.

Funderar på om det inte är bäst att bara avsluta allt och inte träffa henne eller snacka med henne. Blir bara jobbigt för mig annars

MrBoris
2008-07-13, 15:58
Vi har varit tillsammans i 2.5år det jobbiga är att jag är helt övertygad om att hon kommer ligga runt mer än mig är ju i lumpen så kommer inte vara hemma så mkt.

även om du inte hade varit i lumpen så har hon betydligt större sannolikhet till o lyckas ligga runt mycket, hon är ju tjej *kissass*

Lelle Pelle
2008-07-13, 15:58
Det är stort av dig. Jag är inte såpass vuxen att jag skulle klara av att ta tillbaka en tjej om hon sexat med nån annan emellan. Det skulle vara etsat bakom ögonlocken på mig.
Tro mig, det är det. Ibland är det riktigt jobbigt faktiskt, jag förstår inte hur jag står ut med den vetskapen. Det händer ju faktiskt ibland när vi sexar att bilder på henne och andra snubbar dyker upp i skallen, då är det frustrerande som fan. Men hon säger att jag har större penis än de andra, det är ju alltid något.

Demoneyes
2008-07-13, 16:01
Sansa dig nu pojke. Mitt första råd är att chilla i någon vecka, prata inte med henne och pissa på allt skvaller du hör. Det bör du klara, det är ju bara en vecka kvar på lovet nu, sen hinner du inte fundera på henne på mycket.

Under dessa veckor bör du lära känna dig själv lite bättre, vill du verkligen ha tillbaka henne för att du älskar/tycker om henne eller är det bara för att du inte står ut att se henne med andra killar? Vill du ens ha tillbaka henne?

även om du inte hade varit i lumpen så har hon betydligt större sannolikhet till o lyckas ligga runt mycket, hon är ju tjej *kissass*

Nog tyvärr sant.

OT: Var ligger du inne?

Tror jag bara skräms av räddslan att se henne med någon annan. Egentligen vill jag vara singel och bli av med all denna tid som flickvänner tar upp. Har tappat kontakten med många goda polare tack vare detta och det ska det fan bli stopp på nu.

Får nog ta och blockera henne totalt även om det är fittigt så måste jag nog ändå det för att inte bli lidande sj så får man se hur det går. Kanske vill vi tillbaka till varandra sen men bara tanken på att hon är med någn annan kille svider i ögonen.

OT: Boden I19 sj?

MrBoris
2008-07-13, 16:05
Får nog ta och blockera henne totalt även om det är fittigt så måste jag nog ändå det för att inte bli lidande sj så får man se hur det går. Kanske vill vi tillbaka till varandra sen men bara tanken på att hon är med någn annan kille svider i ögonen.


tror också att det är enda lösningen... ta bort hennes mobilnummer msn osv osv och glöm henne ett tag tills känslorna är helt borta

Lelle Pelle
2008-07-13, 16:05
Låter vettigt. Om du väljer att utesluta henne så se till att göra det ordentligt. Lägg undan bilder, ta bort hennes mail och telefonnummer. Prata inte mer henne. Om du träffar henne på stan, säg bara "hej" och vandra vidare. Du behöver inte vara otrevlig, men du behöver fan inte vara trevlig heller.

I19, skkomp.

Slartibartfast
2008-07-13, 16:09
Tro mig, det är det. Ibland är det riktigt jobbigt faktiskt, jag förstår inte hur jag står ut med den vetskapen. Det händer ju faktiskt ibland när vi sexar att bilder på henne och andra snubbar dyker upp i skallen, då är det frustrerande som fan. Men hon säger att jag har större penis än de andra, det är ju alltid något.


Det är allt. :D

Jag var tillsammans med en tjej i nästan tre år och så gjorde vi slut. Jag var helt förkrossad i några månader tills vi kontaktade varann igen och det kom fram att hon fortfarande (fjortis)älskade mig. När vi låg där i sängen och skulle ha försoningssex, så kom vi av någon anledning in på tiden under separationen. Det kom fram att hon haft könsumgänge medan jag levt munkliv och suttit på klippor ute vid havet och skrivit dikter. Det blev tyst i rummet nån minut och så steg jag upp, tog mina kläder och gick ut. :D Clässic. Jag vet inte hur jag skulle reagera idag.

Demoneyes
2008-07-13, 16:10
Låter vettigt. Om du väljer att utesluta henne så se till att göra det ordentligt. Lägg undan bilder, ta bort hennes mail och telefonnummer. Prata inte mer henne. Om du träffar henne på stan, säg bara "hej" och vandra vidare. Du behöver inte vara otrevlig, men du behöver fan inte vara trevlig heller.

I19, skkomp.

Blir nog tyvärr så...Kommer kännas så fittigt men det är nog bäst. Lite skönt är det ändå att man ligger inne i lumpen man gör saker 24/7 så man har inte mkt tid över till att tänka.

OT:Fan vad kul då kanske vi har sätt varandra ses i PM

MrBoris
2008-07-13, 16:11
Det är allt. :D

Jag var tillsammans med en tjej i nästan tre år och så gjorde vi slut. Jag var helt förkrossad i några månader tills vi kontaktade varann igen och det kom fram att hon fortfarande (fjortis)älskade mig. När vi låg där i sängen och skulle ha försoningssex, så kom vi av någon anledning in på tiden under separationen. Det kom fram att hon haft könsumgänge medan jag levt munkliv och suttit på klippor ute vid havet och skrivit dikter. Det blev tyst i rummet nån minut och så steg jag upp, tog mina kläder och gick ut. :D Clässic. Jag vet inte hur jag skulle reagera idag.

att du inte stoppade in snoppen först, o sen tog dina kläder o gick? :)

Lelle Pelle
2008-07-13, 16:16
Det är allt. :D

Jag var tillsammans med en tjej i nästan tre år och så gjorde vi slut. Jag var helt förkrossad i några månader tills vi kontaktade varann igen och det kom fram att hon fortfarande (fjortis)älskade mig. När vi låg där i sängen och skulle ha försoningssex, så kom vi av någon anledning in på tiden under separationen. Det kom fram att hon haft könsumgänge medan jag levt munkliv och suttit på klippor ute vid havet och skrivit dikter. Det blev tyst i rummet nån minut och så steg jag upp, tog mina kläder och gick ut. :D Clässic. Jag vet inte hur jag skulle reagera idag.
HAHhaha, nu får jag lustigt bilder i huvudet:D Det var väl ungefär samma sak för mig, men när vi låg där för första gången sedan uppbrottet, innan vi satte på varandra, och pratade blev det mest en skryttävling. Hon är snyggare än mig, så hon vann naturligtvis. Men sedan straffkn*llade jag henne, då blev jag glad igen.

Slartibartfast
2008-07-13, 16:24
innan vi satte på varandra, och pratade blev det mest en skryttävling. Hon är snyggare än mig, så hon vann naturligtvis.

Man kan ju aldrig vinna mot en tjej i ett knullrace. Oavsett hur man ser ut i förhållande till varandra.

LadyInsane
2008-07-13, 16:29
Tanken på att ens partner är intim med någon annan är nog något som stör huvudsakligen män. Tjejer tar inte lika hårt på den fysiska biten.

Det tror jag verkligen inte. Beror nog mer på vilken typ av person man är. Ja själv, som är ganska svartsjuk av mig, tycker att d är väldigt serious.

Tricce
2008-07-13, 16:29
Man kan ju aldrig vinna mot en tjej i ett knullrace. Oavsett hur man ser ut i förhållande till varandra.

Vilket egentligen är konstigt med tanke på att det är just killar dom ligger med (oftast) :)

Demoneyes
2008-07-13, 17:38
Så nu har jag tänkt och tänkt och kommit fram till att jag inte vill ha henne och vi har pratat igenom lite. Vi kommer inte dissa varandra som endel gör utan fortfarande försöka vara vänner även fast det kommer bli svårt.

Jag ska försöka att bita ihop och använda all min frustration på gymet :) Så Imorgon blir det ett PB*flex*

Kwon
2008-07-13, 19:54
För några dagar sen gjorde jag slut med min flickvän. Anledningen? Att jag både tröttnat och tappat mina känslor för henne. Men nu blir jag sjukt störd på att jag får en massa bilder i huvudet på henne med en massa andra killlar. Någon som känner igen sig?

Kan tillägga att vi var tillsammans ganska länge.

Det går över... (förhoppningsvis) :)

Och snabbare går det så fort du hittar en ny dam du kan lägga energi på! :)

Då kan jag garantera dig att "dina bilder" kommer vara som bortblåsta.

Demoneyes
2008-07-13, 20:18
Får fan hoppas det. Men hur mkt damer är det i lumpen uppe i boden ganska minimalt. Det är ju ändå där jag kommer tillbringa de kommande 4 månaderna.

Vart fan hittar man en ny tjej då ;) *popcorn*

Kwon
2008-07-13, 20:25
Då får jag hoppas att det blir så påfrestande att dames är det sista du tänker på! :D

stargate
2008-07-13, 20:31
Leta upp småtjejer (lagliga dock) om du är desperat alt lite fulare tjejer.

Lucas
2008-07-13, 20:49
haha. räkna med att du kommer att ha energi på gymmet iaf

det enda positiva som har kommit från det här är väl att jag har börjat om att träna igen.

andra passet på 2år drog jag en 6a på 170 i mark i ren förbannelse.



pratade med henne för någon dag sen. verkade ha träffat någon ny, och ja. det känns som att någon stampar dig i magen och det lär det göra varje gång tankarna driver iväg.

scar tissue is stronger than regular tissue. realize the strenght. move on

kalle_banan
2008-07-13, 21:11
För några dagar sen gjorde jag slut med min flickvän. Anledningen? Att jag både tröttnat och tappat mina känslor för henne. Men nu blir jag sjukt störd på att jag får en massa bilder i huvudet på henne med en massa andra killlar. Någon som känner igen sig?

Kan tillägga att vi var tillsammans ganska länge.

Jag gjorde samma sak, fast när mitt ex berättade att hon haft umgänge med killar hon inte ville haft umgänge med, sadistiskt sagt av henne och fan va det sved.

Tiden läker alla sår (eller får dig att förtränga) så det kommer gå över tids nog, sluta inte träna bara, träning är bra mot depression.

Demoneyes
2008-07-14, 07:23
Jag gjorde samma sak, fast när mitt ex berättade att hon haft umgänge med killar hon inte ville haft umgänge med, sadistiskt sagt av henne och fan va det sved.

Tiden läker alla sår (eller får dig att förtränga) så det kommer gå över tids nog, sluta inte träna bara, träning är bra mot depression.

Sluta träna fuck no är mer taggad än evah!

Demoneyes
2008-07-15, 05:23
Inatt vaknade jag kallsvettig kl 4 av att jag drömde att hon var tillsammans med en kille som är vår gemensama vän. Han kontaktade henne ganska snabbt efter jag gjort slut med henne "i RL". Känndes i drömmen som om jag fått en kniv sakta igenom mitt hjärta.

Börjar nu fundera på om jag inte ska försöka få tillbaka henne lider så sjukt av detta. Trodde inte att jag skulle känna såhär....Mår så sjukt dåligt

Slartibartfast
2008-07-15, 07:23
Inatt vaknade jag kallsvettig kl 4 av att jag drömde att hon var tillsammans med en kille som är vår gemensama vän. Han kontaktade henne ganska snabbt efter jag gjort slut med henne "i RL". Känndes i drömmen som om jag fått en kniv sakta igenom mitt hjärta.

Börjar nu fundera på om jag inte ska försöka få tillbaka henne lider så sjukt av detta. Trodde inte att jag skulle känna såhär....Mår så sjukt dåligt

Detdär är oundvikligt. Jag har sovit typ fyra timmar per natt sedan separationen och inatt drömde jag att jag ringde mitt ex för att kolla läget och att jag hörde en turk i bakgrunden. HAHAHAHa!!

Detta drömde jag efter separationen från min tidigare tjej: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=621758&postcount=30

Det är bara minnen och nojjor som spelar dig ett spratt. Det är som en avgiftning, det blir värre innan det blir bättre.

Demoneyes
2008-07-15, 07:27
Detdär är oundvikligt. Jag har sovit typ fyra timmar per natt sedan separationen och inatt drömde jag att jag ringde mitt ex för att kolla läget och att jag hörde en turk i bakgrunden. HAHAHAHa!!

Detta drömde jag efter separationen från min tidigare tjej: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=621758&postcount=30

Det är bara minnen och nojjor som spelar dig ett spratt. Det är som en avgiftning, det blir värre innan det blir bättre.


Men det gör så jävla ont funderar på om jag ska ta och bli tillsammans med henne igen känner mig så sjukt splittrad!

Är dock rädd för att hon lämnar mig då hon kanske fått lite tankar i spinn efter allt detta

Vinter
2008-07-15, 07:41
Men det gör så jävla ont funderar på om jag ska ta och bli tillsammans med henne igen känner mig så sjukt splittrad!

Är dock rädd för att hon lämnar mig då hon kanske fått lite tankar i spinn efter allt detta

Thats life, nu har ni båda fått lite mer perspektiv. Kan vara bra det med. Tiden läker annars såren.

gorillan11
2008-07-15, 08:12
Vi har varit tillsammans i 2.5år det jobbiga är att jag är helt övertygad om att hon kommer ligga runt mer än mig
Låter som att du tror det är något "ligga-runt-VM" ?

Slartibartfast
2008-07-15, 08:46
Men det gör så jävla ont funderar på om jag ska ta och bli tillsammans med henne igen känner mig så sjukt splittrad!

Är dock rädd för att hon lämnar mig då hon kanske fått lite tankar i spinn efter allt detta

Om du tror det kommer att vara annorlunda om ni blir ihop igen så varför inte? Det kan ibland behövas en separation för att inse att man är de rätta för varann.

Men du kan ju inte ta henne tillbaka bara för att du är rädd att hon ska ligga runt mer än dig. Det förstår du säkert själv är ren galenskap.

Demoneyes
2008-07-15, 09:11
Om du tror det kommer att vara annorlunda om ni blir ihop igen så varför inte? Det kan ibland behövas en separation för att inse att man är de rätta för varann.

Men du kan ju inte ta henne tillbaka bara för att du är rädd att hon ska ligga runt mer än dig. Det förstår du säkert själv är ren galenskap.

Tror att det nog var bra jag trodde jag tappat mina känslor men så var tydligen inte fallet.

Klart jag inte tar tillbaka henne för att jag tror att hon kommer ligga runt. Men tanken på det gör mig fan illamående.

Tror att när jag tänkte på det i natt att jag verkligen kommer att förlora henne om jag inte gör något snart vart jag rädd. Jag har nog mer känslor för henne än vad jag först trodde. Hon kommer komma över ikväll så ska vi snacka igenom allt. Jag vet att hon vill vara tillsammans med mig så det är nog ganska mycket upp till mig hur jag vill ha det. Men som sagt jag har nog upptäckt under denna lilla färd hur mkt jag verkligen tycker om henne. Lite jobbigt bara att vi sagt till våra närmaste att vi gjort slut :P

maaherra
2008-07-15, 10:30
No offense,

Men nu får du väl ändå visa lite stake din fjolla. Stå rak i ryggen och låt henne göra vad hon vill och sluta grina, det är du som dumpat henne och inte vice versa. Både hon och du kommer må bättre av att inte begränsa hennes frihet. När allt sedan blåst över är det större chans att du kommer ha en bra relation med en människa som betytt mycket för dig, dessutom kommer du känna dig större som människa.

duckface
2008-07-15, 10:42
oj vilka manliga män det fanns i den här tråden.
Stick och lipa vafan, patetiska jävlar.

Demoneyes
2008-07-15, 12:31
No offense,

Men nu får du väl ändå visa lite stake din fjolla. Stå rak i ryggen och låt henne göra vad hon vill och sluta grina, det är du som dumpat henne och inte vice versa. Både hon och du kommer må bättre av att inte begränsa hennes frihet. När allt sedan blåst över är det större chans att du kommer ha en bra relation med en människa som betytt mycket för dig, dessutom kommer du känna dig större som människa.

Men jag tror nog ändå att båda 2 tjänar på att vara tillsammans om det nu var så att jag tappat mina känslor men under detta fått tillbaka dem eller insett hur mycket hon betyder för mig. Är inte villig att ge bort henne än.

Handcuff
2008-07-15, 12:36
Men jag tror nog ändå att båda 2 tjänar på att vara tillsammans om det nu var så att jag tappat mina känslor men under detta fått tillbaka dem eller insett hur mycket hon betyder för mig. Är inte villig att ge bort henne än.

Skärp dig. DU har bara panik för att hon kommer ligga. Du kommer vara ett bortglömt kapitel om ett par månader. Fanns ju en orsak till varför ni gjorde slut från början.

Slartibartfast
2008-07-15, 12:37
Men jag tror nog ändå att båda 2 tjänar på att vara tillsammans om det nu var så att jag tappat mina känslor men under detta fått tillbaka dem eller insett hur mycket hon betyder för mig. Är inte villig att ge bort henne än.

Du tror inte att ni är tillsammans en stund och sen börjar hela karusellen igen? Ibland är det bäst att bara släppa taget, även om det gör ont i början.

Personligen tror jag inte på detta med att tappa intresset och sedan återfå det. Låter som en väldigt mjuk grund att bygga nånting på.

edit: what hadcuff said.

shut teh face
2008-07-15, 13:06
De säger att man inte glömmer. Men det gör man. Och sedan minns man igen - och då gör det ont.

Buken
2008-07-15, 13:57
Jag och min flickvän delade på oss nyligen (som ovänner) efter ett drygt års förhållande, jag lider faktiskt hela tiden av det, nu har jag fått reda på att hon har blivit tillsammans med den person jag misstänkte att det var något speciellt med, som hon blev skitarg och antydde att jag var en svartsjuk idiot som inte litade på henne, och att det absolut inte var något mellan honom/henne.
Är det inte lustigt jag har fått intrycket av att tjejer panikknullar första bästa killkompis så fort dom kommer ur ett förhållande, har flera vänner som suttit i samma sits..

men det är säkert bara tillfälligheter, så kan det väl endå inte vara, eller?

maaherra
2008-07-15, 14:07
Det är bara en del i rehabiliteringen efter förhållandet, Buken.

Jag upplever att kvinnor i större del väljer manliga killkompisar eftersom de får den trygghet de behöver efter uppbrottet. Lika naturligt som många killar knullar vad helst som rör sig för att återfå sitt självförtroende.

Buken
2008-07-15, 14:21
Det är bara en del i rehabiliteringen efter förhållandet, Buken.

Jag upplever att kvinnor i större del väljer manliga killkompisar eftersom de får den trygghet de behöver efter uppbrottet. Lika naturligt som många killar knullar vad helst som rör sig för att återfå sitt självförtroende.

Det jag menar är att i dom flesta fall efter uppbrottet tycker jag mina polare iaf har tagit det lungt bara umgåtts med nära vänner tänkt över vardagen etc, för att se vad dom vill... medans deras flickvänner gått ut och panikknullat med någon polare ist :O typ som för mig..

Tricklev
2008-07-15, 14:52
Ja, tjejer knullar efter förhållanden, speciellt om ni är ihop med 16åriga tjejer vars hela personlighet är byggd runt att vara söt, och flörta med killar. Därmed inte sagt att knullande efter förhållanden är begränsat till 16 åriga tjejer, eller ens till tjejer, jag gör samma sak. ****** är skönt, och om folk vill, låt dom.

Buken
2008-07-15, 14:58
Ja, tjejer knullar efter förhållanden, speciellt om ni är ihop med 16åriga tjejer vars hela personlighet är byggd runt att vara söt, och flörta med killar. Därmed inte sagt att knullande efter förhållanden är begränsat till 16 åriga tjejer, eller ens till tjejer, jag gör samma sak. ****** är skönt, och om folk vill, låt dom.

okej, nu har jag dock inte varit ihop med någon 16åring men visst.

Tricklev
2008-07-15, 15:03
okej, nu har jag dock inte varit ihop med någon 16åring men visst.

Haha, men du sitter ju och moraliserar över händelserna som om du själv vore en 16åring, ps, det är inget fel på att ****** efter ett förhållande.

Ps nr2: Det är ingen garanti, att hon hade knullat med den killen du misstänkte, om du hade betet dig ordentligt, däremot när du skriker och beter dig som en kärring, för att sedan driva förhållandet ner i graven, så ökar självklart risken rejält, en tjej på rebounden, har sex med killar hon inte skulle ha sex med i vanliga fall, ännu mindre om hon vore i ett sunt förhållande.

Nu vet jag ju inte hur erat förhållande såg ut, så ta inget av det jag skrev personligt, det är bara en teori, ungefär som "Loltjejer är horor, jag och mina kompisar kramas och talar om livet efter att ett förhållande brister.".

MrBoris
2008-07-15, 16:47
Är det inte lustigt jag har fått intrycket av att tjejer panikknullar första bästa killkompis så fort dom kommer ur ett förhållande, har flera vänner som suttit i samma sits..

men det är säkert bara tillfälligheter, så kan det väl endå inte vara, eller?

så är det, så tveka därför inte att ligga runt så mkt som möjligt du också när du får chansen

Demoneyes
2008-07-15, 18:20
Lite off topic men hur fan kommer det sig att tjejer får ligga runt så mycket mer än killar när de väl har valt att göra det?

Vet några som har prövat det här med att "räkna" hur många de haft sex med. Då snackar vi om för kanske 5 år sen när man var "fjortis" De var typ 10 personer 6 killar och 4 tjejer. Tjejerna vann ganska överlägset och alla såg normalsnygga ut.

HOW DO THEY DO IT? Do they use the force?

Måste nog starta en tråd om detta. Måste fås ett svar på

mini
2008-07-15, 18:32
Fundera på om du vill bli ihop igen av rätt orsaker. Vilka som är rätt för dig är ju inte upp till mig att säga, men om det är för att slippa vara ensam eller för att du inte står ut med tanken på henne med någon annan snarare än för att just hon är den du vill vara med så tycker jag att du bör vara ärlig mot både dig själv och henne.
Kanske är det bra att ge det en vecka för att landa i hur du känner? Då har du tid att fundera på hur du ska undvika tristessen som infekterade relationen så till den milda grad att du valde att göra slut nu, och fundera på om det är görbart och värt det att jobba för just det här förhållandet.

Pimpen
2008-07-15, 21:36
Vidrigt sätt ni har att se på promiskuitet.


Lite OT, men tänkvärt:

Mosebok 3 kapitel 20 vers 10; "Om någon begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, om han begår äktenskapsbrott med sin nästas hustru, så ska de straffas med döden, både mannen och kvinnan som begått äktenskapsbrottet."


Gud vare med er.

Kwon
2008-07-15, 21:56
Jag och min flickvän delade på oss nyligen (som ovänner) efter ett drygt års förhållande, jag lider faktiskt hela tiden av det, nu har jag fått reda på att hon har blivit tillsammans med den person jag misstänkte att det var något speciellt med, som hon blev skitarg och antydde att jag var en svartsjuk idiot som inte litade på henne, och att det absolut inte var något mellan honom/henne.
Är det inte lustigt jag har fått intrycket av att tjejer panikknullar första bästa killkompis så fort dom kommer ur ett förhållande, har flera vänner som suttit i samma sits..

men det är säkert bara tillfälligheter, så kan det väl endå inte vara, eller?

En bra händelse Buken! Nu har du fått lära dig hur människor kan vara.

Bra att du slapp henne!

Nu har du med dig det i bagaget tills nästa gång!

Må du träffa en dam du passar bättre med som ej behöver ligga med killkompisarna!

Lycka till! :)

Mister Mister
2008-07-21, 21:36
Vidrigt sätt ni har att se på promiskuitet.


Lite OT, men tänkvärt:

Mosebok 3 kapitel 20 vers 10; "Om någon begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, om han begår äktenskapsbrott med sin nästas hustru, så ska de straffas med döden, både mannen och kvinnan som begått äktenskapsbrottet."


Gud vare med er.

Där sa du något!

Gud välsigne dig, Pimpen.

shut teh face
2008-07-22, 02:26
Ja, nåde den som är otrogen. Stenas inför pöbeln med gafflar är det som gäller.

Slartibartfast
2008-07-22, 07:35
Men nu blir jag sjukt störd på att jag får en massa bilder i huvudet på henne med en massa andra killlar. Någon som känner igen sig?

Min polare var tillsammans med en tjej i tre år och när dom gjorde slut och träffades nån vecka senare under konstlat avslappnade förhållanden, frågade min polare av någon anledning ifall hon haft nån ny kille på gång. Tjejen kläckte bara ur sig "I tisdags hade jag sex med Pekka, och nu i fredags hade jag sex med Paavo". Behöver jag säga att min polare var lite knäckt? :D

Han hade alltid varit lite kass på brudar, så i och med detta och några andra nederlag därefter så började han läsa en massa seductionmaterial på nätet, började lägra sjukt mycket brud och är idag nyförlovad med sitt livs kärlek. Så det du går igenom är bara en fas. Det går över.

Granatgiraffen
2008-07-22, 08:24
Min polare var tillsammans med en tjej i tre år och när dom gjorde slut och träffades nån vecka senare under konstlat avslappnade förhållanden, frågade min polare av någon anledning ifall hon haft nån ny kille på gång. Tjejen kläckte bara ur sig "I tisdags hade jag sex med Pekka, och nu i fredags hade jag sex med Paavo". Behöver jag säga att min polare var lite knäckt? :D

Han hade alltid varit lite kass på brudar, så i och med detta och några andra nederlag därefter så började han läsa en massa seductionmaterial på nätet, började lägra sjukt mycket brud och är idag nyförlovad med sitt livs kärlek. Så det du går igenom är bara en fas. Det går över.

Jag hade inte blivit knäckt jag hade tyckt att hon var en jävla idiot.. och inte bara för att hon hade haft sex med killar som har jäkligt fula namn.

Nitrometan
2008-07-22, 08:28
Vidrigt sätt ni har att se på promiskuitet.


Lite OT, men tänkvärt:

Mosebok 3 kapitel 20 vers 10; "Om någon begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, om han begår äktenskapsbrott med sin nästas hustru, så ska de straffas med döden, både mannen och kvinnan som begått äktenskapsbrottet."


Gud vare med er.
Inte nog med att det var ett roligt inlägg och att du hänvisade till ett helt irrelevant inlägg (ingen i tråden diskuterade äktenskapsbrott eller otrohet).

Det som gjorde det extra roligt och verkligen satte poängen var ditt användarnamn.

poäng (http://www.instantrimshot.com/)


Tack!

:laugh:

mini
2008-07-22, 08:32
Vore skoj att få en uppdatering av Demoneyes.

adis
2008-07-22, 12:02
Jag o mitt ex gjorde slut i Februari detta året, och jag tänker fortfornade på henne då och då, men det blir bara lättare o lättare med tiden.
Krya på dig!

Nejv
2008-07-22, 14:04
det tar tid, det gör det för alla... jag har kört samma variant som du är inne på nu, total borttagning och block (det tog slut i slutet av april), det suger hårt att förlora sin bästa vän, men förhoppningsvis kan man åtminstone bli vänner lite senare

av den lilla erfarenhet jag har vill jag dock tro att det inte riktigt går att pressa fram en snabb lösning på det hela!

hoppas du mår bättre iaf!

Slartibartfast
2008-07-22, 14:11
När det blev kaputt med min förra tjej för åtta år sedan så var jag halvt livrädd att jag skulle stöta ihop med henne när jag for till Åbo en vecka för att träffa några polare som studerade där. Saknade henne så mycket att jag trodde jag skulle börja brinna om jag såg henne. *screwy*

Med mitt nuvarande ex kan jag åtminstone någorlunda umgås som folk. Kommunikation är viktigt har jag märkt.

Trassel
2008-07-22, 14:26
När det blev kaputt med min förra tjej för åtta år sedan så var jag halvt livrädd att jag skulle stöta ihop med henne när jag for till Åbo en vecka för att träffa några polare som studerade där. Saknade henne så mycket att jag trodde jag skulle börja brinna om jag såg henne. *screwy*

Med mitt nuvarande ex kan jag åtminstone någorlunda umgås som folk. Kommunikation är viktigt har jag märkt.

Kan man ha nuvarande och dåvarande ex :)?

MrBoris
2008-07-22, 14:28
Med mitt nuvarande ex kan jag åtminstone någorlunda umgås som folk. Kommunikation är viktigt har jag märkt.

Så ni umgås?? jag tycker själv att det inte är bra o umgås med ex så tätt inpå seperation... alla känslor lär svalna först från båda håll.

Mitt senaste ex och jag bestämde att inte ens prata i telefon eller ha varandra på MSN, pga. att vi hade strulat i nästan 1år utan att vara ihop och ingen kunde hitta en ny kärlek pga. detta, jag menar tryggheten/känslorna fanns ju där hos varandra.

Slartibartfast
2008-07-22, 14:50
Kan man ha nuvarande och dåvarande ex :)?

En särskiljning i pedagogiskt syfte. :)

Trassel
2008-07-22, 14:52
En särskiljning i pedagogiskt syfte. :)

Funkade sådär :)

Slartibartfast
2008-07-22, 14:53
Så ni umgås?? jag tycker själv att det inte är bra o umgås med ex så tätt inpå seperation... alla känslor lär svalna först från båda håll.


Nej, inte egentligen. Vi bor ännu ihop rent tekniskt (fram till nästa fredag), men hon har varit norrut på semester ett tag nu. Vi kommer att synas i helgen dock, och då blir det ju inte nådigt.

Slartibartfast
2008-07-22, 14:54
Funkade sådär :)

Vissa behöver specialundervisning. ;)

Trassel
2008-07-22, 15:01
Vissa behöver specialundervisning. ;)

Det är vi stolta över.

stargate
2008-07-22, 15:08
Nej, inte egentligen. Vi bor ännu ihop rent tekniskt (fram till nästa fredag), men hon har varit norrut på semester ett tag nu. Vi kommer att synas i helgen dock, och då blir det ju inte nådigt.

Förlåt om jag är för påträngande nu men var det hon eller du som ville gå isär? bara nyfiken.