handdator

Visa fullständig version : Projekt Socialen: Eskilstuna - En rörelse i gemenskap


regus
2008-07-12, 13:48
Ett initiativ av min bror som vi försöker förverkliga. Där vänner bjuder in vänner som bjuder in andra som bjuder in vem som helst till olika sociala tillställningar. Allt i från spela kubb och leka lekar en torsdag till utgångar på helgerna.

PROJEKT SOCIALEN; kärlek, värme och gemenskap.

Gruppen startas på grund av den trötthet som uppstod av enformigheten i svenskt/eskilstunas socialliv. (inte sagt att vi inte uppskattar våra vänner, det gör vi högt!) men det finns för få tillfällen att träffa nya människor eller träffa gamla på , vi slår ihop för få fester. vi har ingen samlingsplats där vänner möts i vardagen och på helgen eller möter nya personer. och viktigast inget allmänt forum!

Face it! i veckorna har vi inte mycket socialliv, msn/tv helgerna festar vi, går ut på krogen och hem vid 2! oftast med de 10 senast uppringda nr i nallen.

Meningen med den här gruppen är att föra samman personer, vänner som vill träffas och personer som vill ha ett större socialt liv genom att vi inte begränsar oss, vänner som bjuder in vänner osv gärna i så många led som möjligt.

Ett forum för personer som känner som jag; att det saknas ett där det annonseras ut mötesplatser, parkhäng, förfester och fester. eller för att söka efter dem,

SEMESTER/LOV, gå ut och spendera tid med vänner :)

känner någon/några för en ny fest med nya bekanter ta med era vänner och kom förbi...


Delmål: i slutet på sommaren ordnar vi en stor förfest i en stängd park och sedan gå ut i stor skara med hoppet om att den aldrig kommer sluta

Fler som känner att det skulle vara kul att vara med och engagera sig sprid ordet till så många du kan! låt oss göra en plats som man kan gå till när man känner för att göra någonting. I eskilstuna känner alla varandra, vi ska bara försöka samla dem :)

vi börjar i eskilstuna bland vänner...

kom med förlag på förbättring av gruppen, hur vi ska nå ut till så många som möjligt? hör av dig, om du också känner att det skulle vara kul med ett hangout för oss som vill öka umgängeskretsar eller bara få vara med på vänners bra idéer på någon aktivitet. gå med.

finns även på bildagboken.se

fler ideér om hur vi ska nå ut till så många som möjligt, skriv!

Om någon vill hålla eller skapa ett event maila till Projektsocialen@hotmail.com eller admin
msn: projektsocialen@hotmail.com
Blogg: http://projektsocialen.blogg.se/


Nog för att vi börjar i Eskilstuna, men vi ser gärna att ni tar samma initiativ i era städer. För ett roligare liv. Sprädd de lööööv! :)

forslund
2008-07-12, 14:23
Vilken ålder riktar ni in er på då? Jag bor i Eskilstuna och det låter faktiskt rätt kul.

Angel
2008-07-12, 14:55
Där vänner bjuder in vänner som bjuder in andra som bjuder in vem som helst [/SIZE]

Aaah, låter som en vanlig FF-fest i nian. Minnen.

regus
2008-07-12, 17:01
Vilken ålder riktar ni in er på då? Jag bor i Eskilstuna och det låter faktiskt rätt kul.

Det är nu mest unga människor. Men har man ett öppet sinne är man välkommen oavsett ålder :)

Aaah, låter som en vanlig FF-fest i nian. Minnen.

Precis ;)

stevebc
2008-07-12, 17:22
Räknas det om man hänger med mormoner och spelar sällskapsspel? Det är iaf enligt mig ett sjukt och okonventionellt sätt att spendera tid på. Och det borde gynna mig socialt iaf.

regus
2008-07-13, 03:28
Räknas det om man hänger med mormoner och spelar sällskapsspel? Det är iaf enligt mig ett sjukt och okonventionellt sätt att spendera tid på. Och det borde gynna mig socialt iaf.

Nähe du bor i lund..












Oi